RACE INFO

RACE INFO
Namib Race Blogs 2016
5
PostsNamib Race (2016) blog posts from Ole Norstad
06 May 2016 07:37 am (GMT+01:00) West Central Africa
Kom meg ikke over dehydreringen igaar og kastet opp middagen og frokosten. Provde aa lope forste 7 km , men maatte stoppe, fortsatte til cp 1 og var totalt dehydret. Kroppen nektet aa ta imot van nog maatte legge meg ned , fikk en pille mot kvalmen , men hjalp lite.
Over 40 grader varme og haaplost aa komme seg igjen. Ventet I 40 min foor jeg fortsatte mot cp 2 og kjente raskt at dette kunne vaere farlig.
Man overlever ikke lenge der ute. Skjonte at dette ikke var bra og brukte for en gangs skyld hodet.
Fikk stoppet en landrover. Har fatt I meg litt veske og kommet meg igjen , saa alt er bra , men maa desverre kaste inn haandklet naar ikke kroppen vil. Ingen lek der ute
04 May 2016 02:15 am (GMT+01:00) West Central Africa
Kjeller etappe !!!
Comments: Total (4) comments
erik jealpy
Posted On: 04 May 2016 09:14 am
kine strømsnes
Posted On: 04 May 2016 07:39 am
Rikke Norstad Silkoset
Posted On: 04 May 2016 07:17 am
Lisbeth Norstad
Posted On: 04 May 2016 06:28 am
03 May 2016 03:35 am (GMT+01:00) West Central Africa
Knallhard etappe 2..
Sliten mektig sliten 42 km I ren dyp sand setter spor.. akkurat kommet fra medic mistet 2 negler og desverre faatt en vanlig blister og 2 blod blistere. Ikke bra, blir javlig imorgen desverre med diisse haaper de ikke blir betente da kommer feberen..
Vel sov av og paa inatt , men totalt sett greit. Var stiv I beina etter gaarsdagen, saa bestemte meg for aa aapne rolig og se det an. Vi ble varslet om til dels difficult terrng og det ble det.
Comments: Total (4) comments
Lisbeth Norstad
Posted On: 03 May 2016 05:22 pm
wenche norstad
Posted On: 03 May 2016 04:15 pm
Roar Storm
Posted On: 03 May 2016 07:19 am
Susanne Lekven
Posted On: 03 May 2016 06:23 am
02 May 2016 09:29 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
Fikk en bra natt med sovn 4 til 5 timer, ikke enkelt aa sove med folk som skal pisse , snur seg ,snorker mm saa fornoyd med det. Vi sover tett I 8 manns telt saa viktig aa holde orden paa sakene og vite hvor man har alt.
Vel briefing over dagens loype 0715 og start kl 0800. Totalt 207 lopere til start fra over 40 nasjoner.
Veldig hyggelig at vi har med andre nordmenn og veldig hyggelige gutter Thomas og Martin med god humor. Stemningen paa topp.
Vel starten gikk og gamlefar dro avgaarde I tet for hele feltet. Vi lop I en slags gjorme de forste km som festet seg paa skoene og gjorde de blytunge. Ble tatt igjen og forbilopt av frhandsfavoritten , en japaner etter ca 6 km. Vi lop I hoyt tempo og passerte med ett kort mellomrom 13 km og forste vannstasjon, med 4,59 min pr km I snit.!! Det er ekstremt fort I sand. Ble tatt igjen av kyle og tre andre og bestemte meg for aa kjore mitt eget tempo, kjente det gikk fort og tross alt langt igjen.
Vi lop saa langs havet paa en grusvei ett stykke for vi kjorte inn
Newsletter
Online Store
Login
Comments: Total (0) comments