RACE INFO
RACE INFO

RACE INFO
Namib Race Blogs 2009
2
PostsNamib Race (2009) blog posts from Christian Zagal
26 October 2009 02:55 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
I nat har det regnet! hvem sku tro at det ville regne herude. Det er ikke laengere koldt om natten, tvaertimod. Vi kan kun haabe at det vil goere sandet haardere.
Ruten i dag er 44 km med et par ordentlige sandbanker til sidst. Saa den skal nok blive haard.
Da starten gik, valgte jeg strategien at tage det roligt i form af loebe lidt og gaa lidt. Michael kommer op paa siden af mig og vi foelges et godt stykke vej. Vi snakker om vejr og vind, og har alt i alt en hyggelig sank.
Michael har problemer med sit ene knae og faar noget paincreme paa 1. checkpoint, i haab om at smerten vil forsvinde. Dog uden held saa ved 2. checkpoint skilles vi, for han ville ha besked om sit knae. Det var haardt at loebe i 40 graders varme og stegende sol. jeg fokuserede paa de loebere foran mig, og nogle indhentede jeg bare ved at gaa hurtigt. Den strategi fortsatte jeg resten af etapen. Det var naturligvis ogsaa en del som overhalede mig, men jeg er ligeglad. mellem sidste checkpoint og maal fik jeg en krise, smaakramper og smertefulde mavekramper, maatte traekke vejret stille og roligt selvom kramperne kom i baalger, for at faa kramperne vaek,
Nu er jeg endelig i maal efter 7t25m. Traet men glad for at jeg ikke har det vaerre. Nu gaelder det om at faa noget at spise og noget koldt at drikke. Er ret imponeret over hvor varmt ens drikkevand kan blive undervejs. og det er naesten udrikkeligt.
En del er udgaaet, hvor mange helt praecis vides ikke endnu.
Den foerende loeber er Mehmet Danis (Matt) som jeg bor i telt med. Han vandt ogsaa denne etape, men 2'er og 3'er taet paa. Har ingen anelser om hvilken placering jeg har efter idag og jeg er ogsaa ligeglad.
Ruten imorgen er ca 42 km saa den kan vi jo kun glaede os til :) Det jeg glaeder mig allermest til er en god nats soevn.
Vi ses imorgen
Christian
Ruten i dag er 44 km med et par ordentlige sandbanker til sidst. Saa den skal nok blive haard.
Da starten gik, valgte jeg strategien at tage det roligt i form af loebe lidt og gaa lidt. Michael kommer op paa siden af mig og vi foelges et godt stykke vej. Vi snakker om vejr og vind, og har alt i alt en hyggelig sank.
Michael har problemer med sit ene knae og faar noget paincreme paa 1. checkpoint, i haab om at smerten vil forsvinde. Dog uden held saa ved 2. checkpoint skilles vi, for han ville ha besked om sit knae. Det var haardt at loebe i 40 graders varme og stegende sol. jeg fokuserede paa de loebere foran mig, og nogle indhentede jeg bare ved at gaa hurtigt. Den strategi fortsatte jeg resten af etapen. Det var naturligvis ogsaa en del som overhalede mig, men jeg er ligeglad. mellem sidste checkpoint og maal fik jeg en krise, smaakramper og smertefulde mavekramper, maatte traekke vejret stille og roligt selvom kramperne kom i baalger, for at faa kramperne vaek,
Nu er jeg endelig i maal efter 7t25m. Traet men glad for at jeg ikke har det vaerre. Nu gaelder det om at faa noget at spise og noget koldt at drikke. Er ret imponeret over hvor varmt ens drikkevand kan blive undervejs. og det er naesten udrikkeligt.
En del er udgaaet, hvor mange helt praecis vides ikke endnu.
Den foerende loeber er Mehmet Danis (Matt) som jeg bor i telt med. Han vandt ogsaa denne etape, men 2'er og 3'er taet paa. Har ingen anelser om hvilken placering jeg har efter idag og jeg er ogsaa ligeglad.
Ruten imorgen er ca 42 km saa den kan vi jo kun glaede os til :) Det jeg glaeder mig allermest til er en god nats soevn.
Vi ses imorgen
Christian
25 October 2009 01:47 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris
loerdag
hej alle, saa kom vi endelig til basecamp, det tog kun 11-12 timer, samt en bus som braendte sammen undervejs. Heldigvis starter loebet kl ni saa vi har lidt tid til nogt soevn.
soendag
vagner kl 06 og min overlaebe er haevede markant, men kun paa den ene side. jeg er blevet bidt af en bug. der er flere loebere som er blevet bidt, nogle mener at det er en edderkop som har bidt os, andre mener at det er noget andet. Er i tvivl om at jeg skal ha noget antihistamin, men vaelger at lade vaere. Det kan foraarsage traethed og det er ikke en start jeg oensker mig.
Efter en kort course briefing, hvor vi faar at vide at ruten i dag er paa 34 km og at temperaturen ville ligge paa omkring 38 grader i skyggen og 44 i solen.
Da starten gaar vaelger jeg at tage det med ro, i mit eget tempo. Der gaar ikke lang tid foer danskeren michael kommer paa siden af mig, og vi vaelger at foelges ad et godt stykke tid. Der skulle ha vaeret en 3. dansker med, men han valgte at melde fra et par dage forinden.
Jeg kan hilse og sige, at en oerken ikke bare er en oerken. Vi loeber i alt slags terraen, det haardste terraen er det bloed sand. man synker for hver skridt man tager. ikke desto mindre er det noget fantastisk natur vi er omgivet af.
efter en times loeben naar vi checkpoint (cp) 1. det koerer for os og vi ligger godt fremme i feltet.
i loebet af den naeste times tid, for michael smaa problemer og jeg vaelger at loebe videre. Jeg naar cp 2 efter en times.
nu er solen naesten helt oppe og temperaturen er paa de 35 grader og der er en varm vind ligesaa. Du kan ikke maerke at du sveder for det fordamper rigtigt hurtigt. Da jeg naar cp 3 efter ca 1.2 t har jeg faaet en masse sand i skoene og faar dem herefter toemt. nu er der kun en cp tilbage og den er i campen. jeg kan ikke loebe saerligt hurtigt pga terraenet saa der bliver gaaet til. vandet i mine flasker er varmt og du har ikke lyst til at drikke det. men det bliver tvunget ned.
Efter 1.4 t ser jeg maalstregen, ondt i hovedet og en vabel paa storetaaen smaaloeber jeg i maal. Proever at faa en masse vand indenbords pga en mild dehydrering. det tager ca tre timer foer hovedpinen er vaek, men jeg har stadig ikke (tegn paa at man frisk igen).
Nu har jeg faaet lidt at spise og er paa vej iseng. forhaabelig lidt mere frisk end nu.
Ses i morgen
Christian
hej alle, saa kom vi endelig til basecamp, det tog kun 11-12 timer, samt en bus som braendte sammen undervejs. Heldigvis starter loebet kl ni saa vi har lidt tid til nogt soevn.
soendag
vagner kl 06 og min overlaebe er haevede markant, men kun paa den ene side. jeg er blevet bidt af en bug. der er flere loebere som er blevet bidt, nogle mener at det er en edderkop som har bidt os, andre mener at det er noget andet. Er i tvivl om at jeg skal ha noget antihistamin, men vaelger at lade vaere. Det kan foraarsage traethed og det er ikke en start jeg oensker mig.
Efter en kort course briefing, hvor vi faar at vide at ruten i dag er paa 34 km og at temperaturen ville ligge paa omkring 38 grader i skyggen og 44 i solen.
Da starten gaar vaelger jeg at tage det med ro, i mit eget tempo. Der gaar ikke lang tid foer danskeren michael kommer paa siden af mig, og vi vaelger at foelges ad et godt stykke tid. Der skulle ha vaeret en 3. dansker med, men han valgte at melde fra et par dage forinden.
Jeg kan hilse og sige, at en oerken ikke bare er en oerken. Vi loeber i alt slags terraen, det haardste terraen er det bloed sand. man synker for hver skridt man tager. ikke desto mindre er det noget fantastisk natur vi er omgivet af.
efter en times loeben naar vi checkpoint (cp) 1. det koerer for os og vi ligger godt fremme i feltet.
i loebet af den naeste times tid, for michael smaa problemer og jeg vaelger at loebe videre. Jeg naar cp 2 efter en times.
nu er solen naesten helt oppe og temperaturen er paa de 35 grader og der er en varm vind ligesaa. Du kan ikke maerke at du sveder for det fordamper rigtigt hurtigt. Da jeg naar cp 3 efter ca 1.2 t har jeg faaet en masse sand i skoene og faar dem herefter toemt. nu er der kun en cp tilbage og den er i campen. jeg kan ikke loebe saerligt hurtigt pga terraenet saa der bliver gaaet til. vandet i mine flasker er varmt og du har ikke lyst til at drikke det. men det bliver tvunget ned.
Efter 1.4 t ser jeg maalstregen, ondt i hovedet og en vabel paa storetaaen smaaloeber jeg i maal. Proever at faa en masse vand indenbords pga en mild dehydrering. det tager ca tre timer foer hovedpinen er vaek, men jeg har stadig ikke (tegn paa at man frisk igen).
Nu har jeg faaet lidt at spise og er paa vej iseng. forhaabelig lidt mere frisk end nu.
Ses i morgen
Christian
Comments: Total (3) comments
Posted On: 26 Oct 2009 08:35 pm
Hej Christian.
Det ser ud til at du er kommet fra start :-) Hvis du ikke selv har set det, så er der taget et super billede af dig som ligger på websitet. Naturen ser imponerende ud, og jeg håber du når at nyde lidt af den undervejs. Poolen på hotellet så nu heller ikke værst ud :-)
Fortsat god tur.
Ulf
Posted On: 26 Oct 2009 03:17 pm
Hej Christian
Flot fra start - vi foelger dig paa nettet herfra Thailand.
Er laeben faldet igen-? Hvis ikke maa du se en doktor!
Vi haaber at du kommer godt igennem de naeste etaper.
Husk at passe paa dig selv.
Knus Richard og Anne
Posted On: 25 Oct 2009 10:05 pm
Hej Christian,
Jeg er Michael's bror og vil lige hilse paa og oenske dig god vind.
Morten
Newsletter
Online Store
Login
Comments: Total (1) comments
Posted On: 28 Oct 2009 08:16 am