Namib Race Blogs 2017

Ole Norstad

5

Posts

Namib Race (2017) blog posts from Ole Norstad

04 May 2017 01:38 am (GMT+01:00) West Central Africa

Dehydrererng-hotestrike-out

Comments: Total (0) comments

02 May 2017 02:04 am (GMT+01:00) West Central Africa

Still in

Comments: Total (4) comments

Kristiane Norstad

Posted On: 03 May 2017 07:27 pm

Heia, heia heia! Nå er du over det verste. For en plassering så langt! Det kryr av kommentarer på Facebook fra folk som er så imponert og følger deg. Her hjemme har det vært 20 grader i dag. I dag lå det en huggorm og solte seg på parkeringen! Una hadde gått løst en time så vi var redd for at hun hadde blitt bitt. Viste seg at den var død. Vi blir på Os til i morgen tidlig. Lykke til videre. Klem

Wenche Norstad

Posted On: 03 May 2017 01:26 pm

Veldig spent i dag på denne monster etappe, holder kneet? Kan ikke forstå at du utsetter deg frivillig for dette helvete ! Men du imponererer veldig :) Det er helt utrolig det du gjør. Det værste med denne dagen er at vi hjemme vet jo ikke hvordan det står til med deg før i natt en gang. Så trege oppdateringer ! Jeg får min del har løpt en lang tur ( i mitt hodet er det langt 18 km) , ble helt slokt :))) I morgen går ferden til Lisbeth for oss, gleder oss til det. Håper helsen din holder, vi heier deg frem i tankene våres, stå på Ole Erik :))

Lisbeth Norstad

Posted On: 03 May 2017 12:39 pm

Du imponerer min kjære. Den tøffe dagen som jeg har kvidd meg til er her. Vente og vente på resultater som ikke kommer før langt ut i morgendagen. Håper på noen breaking news hvor vi kan få en pekefinger om hvordan det går med deg. Ingen skjønner hva som rir deg, frivillig og faktisk glede seg til løpe i 45 grader, sand og stein i 250 km. Håper inderlig du når dine mål, at kneet holder og at det går din vei hele veien. Skal på test middag hos Yolandi i dag. 20 pers 3 retter. Blir kjekt, og godt å noe å gjøre under ventetiden. Alle hilser og er med deg i tankene. Heia heia, men vær varsom min elskede. Lis

Wim Hetland

Posted On: 03 May 2017 05:14 am

Heia!! Helt rått å lese dette, følger spent med hver dag! Håper kneet ditt spiller på lag idag på den lange etappen! Lykke til og gleder meg til å høre hvordan det har gått imorgen! Stå på ørkenreven!! :D :D hilsen Wim

01 May 2017 01:34 am (GMT+01:00) West Central Africa

Mental styrkeprove

Comments: Total (2) comments

Lisbeth Norstad

Posted On: 02 May 2017 05:08 am

God morgen kjære. Det var en lang nervepirrende dag i går , ventende på resultater. Veldig synd det tar så tid med oppdateringer men skjønner det er et problem med overføringer via satelitt. Har vridd meg i hele natt og ventet på blogg fra deg .Ikke bra lesning vedr kneet, negler og blemmer, men er vel heller ikke så forundret over at dette skjer denne gangen også. Du er den råeste jeg vet om mentalt, klare henge deg med og komme inn på 5 plass, det er ikke å kimse av:) Blir en tøff dag i dag da du skal ut på den lengst stagen. Håper du har fått i deg mat og nok drikke, og at du har fått sovet godt i natt. Kristiane , Wim ;Una og jeg tilbrakte en nydelig dag på nøstet i går. Sol, reker og litt chabli. Yatxy og kos, og jammen ble det første dukkert for mor. Iskaldt men friskt. To svømmetak så raskt opp igjen. Så ble det grilling på kvelden. En strålende sommerdag, men savnet ha deg rundt oss. Er snart på vei til jobb, så blir det ordne litt saker og forberedelser til storinnrykk av la familie fra Elverum til torsdagen. Blir kjekt med selskap i disse lange dagene med spenning ventende på resultater og blogg. Ønsker deg et strålende løp i dag tross vondter. Håper inderlig du fokuserer, safer og kommer deg trygt i mål. Heier og er med deg hele veien min tøffing. Masse hilsner fra Mamma og svigermor, samt resten av familie og alle venner. Savner deg og gleder meg til det hele er over. Vær forsiktig. Din Lis

Bo Edenfäll

Posted On: 02 May 2017 03:46 am

Ännu en tuff dag i öknen hoppas du fått vila och att det känns bättre idag blir mycket sand nu Lycka till

30 April 2017 01:52 am (GMT+01:00) West Central Africa

1 etappe

Vaaknet 4 imorges etter at japanerene I teltet skruddde paa lys og hylte og skrek,fantastisk start paa dagen.

Lite sovn ,men frokost gikk greit og var endelig klar til aa starte kl 0800. Folte meg ikke helt paa top , uggen I kroppen , uten aa liksom vite helt hva som ikke stemte.hadde bestemt meg for aa kjore rolig I starten idag , I ett felt med veldg mange gode og remitterte lopere.Det gikk ikkke etter planen , farten ble satt hoyt fra start og jeg folte med utover I ett landskap preget av lange sandsletter km etter km.Farten var faktik saa hoy at jeg kjorte langt over fornuft, brente allle kaloriene forste 12 km og passerte so nr 2 , sammen med Ralph paa 57 minutter. I sand og grus er det ett sinnsykt tempo.

Jeg kjente saa at jeg matte roe ned for I det hele tatt aa komme til maal og de neste 27 km ble en

Comments: Total (5) comments

Binh Nguyen

Posted On: 02 May 2017 01:10 am

Well done Ole....you are starting very fast...be careful. Keep going!!

Wenche Norstad

Posted On: 01 May 2017 06:54 pm

Gratulerer med flott resultat på stage 2!! Vi følger med, men så trege oppdateringer :( Her i Elverum har været vært nydelig i dag. Skogstur i flotte stavåsen på meg , Vegard og Sanne i dag. Møtte på ei stor padde :)) Er vist mye hoggorm allerede som soler seg på de varme steinene i skogen , men vi så ingen i dag. Snakket med Rikke i dag, hun heier på deg fra Argentina å følger spent med :) . Vi gleder oss til tur til Lisbeth på torsdag, skal kose oss på nøstet . Ønsker deg masse lykke til videre å venter spent på oppdatering fra deg :) Håper helsen er bra, vær forsiktig Ole Erik !! Vi tenker på deg ! Stå på Ole !

Britt & Frank Bruland

Posted On: 01 May 2017 09:11 am

Tøff start dette Ole. Ta det pent fremover. Vi følger deg på reisen og er glad vi er her og ikke der du er :)

Bo Edenfäll

Posted On: 01 May 2017 08:08 am

som jag sa siste delen av banan ær bæst....

Kristiane Norstad

Posted On: 01 May 2017 07:18 am

Nå må du være forsiktig!! Vi har reist ut til mamma. Her skal det bli 14 grader i dag. Mor sier hun skal ta sitt første bad. Vi tenker på deg. Lykke til videre. Klem

21 April 2017 07:25 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Testing Blog

Comments: Total (4) comments

Amandus Norstad

Posted On: 02 May 2017 07:20 pm

ALLE i KLASSEN MIN HEIER PÅ DEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Amandus Norstad

Posted On: 02 May 2017 07:17 pm

stå på pappa!!du er verdens beste glad i deg. Amandus : DET ER BARE OG KJØRE PÅ . DU LIGGER BRA ANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lisbeth Norstad

Posted On: 30 Apr 2017 01:28 pm

Fantastisk, gratulerer med 4 plass dag 1. Håper alt vel , vær varsom og fornuftig. Strålende sol her i dag, men ikke samme temp som du har. Lykke til videre. Tenker og heier på deg. Love Lis

Wenche Norstad

Posted On: 30 Apr 2017 11:39 am

Heia Ole Erik. Vi er spent på start dagen din, hvordan løpet fungerte første dag? Håper formen er topp og helsa holder. Vi heier på deg , og følger spent med i Elverum.