Gobi March Blogs 2010

Anders Kartik Jensen

6

Posts

Gobi March (2010) blog posts from Anders Kartik Jensen

04 July 2010 03:04 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Hejsa,
 
Saa er jeg tilbage efter endnu en crazy dag. jeg ved sgu ikke helt om det spaendingen ved at ligge I toppen eller om jeg bare lider af insomia, anyways saa fik jeg nok max 3 timer soevn, og stod op med en mega smerte I achille senen som jeg plejer at faa, men den her gang var det kommet over natten.... Jeg taenkte at det her kommer virkelig ikke til at og gik rundt og var lidt smaa sur over at det her nu skulle ske for mig, nu hvor jeg havde loebet saa godt!
Endnu vaerre blev det da tiden pludselig loeb fra mig og jeg matte forhaste mig til startlinen, lige da startskuddet gik... De foerste 10km gik af ht, mit udstyr fungerede ikke, min vandflasker faldt af, og min to ekstra flasker faldt ud hele tiden...ja, og saa var der jo achille senen, som gjorde sindsyg ondt.
 
Efter checkpoint 1 fik jeg noget bedre styr paa mit udstyr og kom ind I et ret godt flov, loebmaessigt..... saa ved checkpoint 2 laa jeg nummer 13.....efter som timerne gik, begyndte det at glide bedre og bedre, og jeg fik drukket masser af vand, saa min hydration var I top....
 
Da jeg naaede halvejs 50km, havde jeg brugt omkring 6 timer og folte mig helt paa toppen, og smerten I achille senen var der ikke mere, saa nu var maalet at gennemfoere etapen paa 12 timer....... Det hele spillede maximalt indtil 5km foer det sidste checkpoint inden maal,hvor jeg loeb tor for vand, hvorefter jeg maatte ned at gaa, da jeg havde give den en del gas og var bange for at dehydrere..... Da jeg ramte det sidste checkpoint var tiden desvaerre 12 timer, hvilket jeg selvf. ikke var helt tilfreds med...
Det sidste stykke var 11km, 5km som gik lige ud I let sand og 6km I sanddunes.... Ved dette checkpoint skulle jeg have min gaiters paa for at undgaa at faa sand ind, og der maa jeg nok aerlig indroemme at jeg gik en smule koldt, og da vi ramte sanddunes'ne, taenkte jeg, at nu gaar det helt galt, men det kom faktisk til at gaa okay... efter 14 timer og 20 minutter var det overstaaet (kom ind som nummer 8), og jeg sad med en god foelse I kroppen, efter at have ydet alt hvad jeg kunne! Men alligvel har man ogsaa en foelse af at det her gider man ikke goere igen, men det har jeg sagt efter hver loeb ;o)......
 
Har proevet paa at faa noget soevn, men det er ikke blevet til saa meget da adrenalinen pumber rundt I kroppen og det summer helt vildt I ens bens... anyways, saa har jeg da lige faaet et par timers soevn, og nu har benene det super godt, og jegkun faaet en mindre vabel... ved ikke lige hvad det gaar galt ;o)....
 
Saa imorgen venter den sidste etape paa 22km, og lige nu vil jeg tror at jeg stadig ligger nr 4, har ikke set updateringen endnu, eftersom jeg har kun har tabte til ham som ligger nummer 3, ellers blev de andre sat paa plads ;o)
 
Naar det er sagt saa tror jeg ikke der kommer til at ske det store, men det skal jeg selvf. lade jer vide imorgen.
 
Endnu engang tusinde tak for supporten....
 
kartikos

Comments: Total (2) comments

Posted On: 05 Jul 2010 08:15 pm

Stort tillykke med resultatet - det er jo vanvittigt! Jeg glæder mig til at høre om strabasserne.

Posted On: 04 Jul 2010 02:54 pm

Hej kære bror, det var skide flot, at du kom igennem løbet, den etape har jeg været spændt på at høre om, det er så sejt du har klaret det så godt denne gang, sku hilse fra Kenneth... Jeg er på arbejde idag søndag, og der er skide hedt og fugt i luften, tænker bare på hvordan du må have det, der hvor du er... så jeg skal vist ikke pive :O) er stolt af dig,,, Inge sagde du nu er tilbage i Singapore. Du må være træt.. håber snart vi li kan tales ved. knus lille-søs

30 June 2010 02:15 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

hi hi,
 
hmmmmm.... ved ikke helt hvor jeg skal starte, eftersom det har vaeret en total crazy dag.... jeg tror jeg sammenlagt fik 2 timers soevn i nat, kunne ikke falde i soevn, saa da uret ringede kl 2 var jeg allerede vaagen.
 
vi roeg med bussen fra den lille landsby hvor vi sov og efter 1.45 times koersel, var vi ved start linen.... Tror aldrig jeg har foelt mig saa uoplagt foer et loeb, men paa en eller anden maade lykkedes det mig at kommer med i en 3 mand gruppe med Jimmi og en svejtser, plus to helt i front.....
 
vores gruppe blev spillet efter en 7/8 km, da ham som ligger nummer 2, altsaa svejtseren trak fra jimmi og jeg...... Saa Jimmi og jeg forsatte et et ret godt tempo indtil en 3/4 km fra checkpoint 2, hvor varmen kom paa... Jeg kan vist godt afsloere nu, at maalet er top 10, og da jeg ikke ret skarp paa 100km, ved jeg' at jeg kommer til at tabe tid til nogle af mine konkurrenter imorgen.......saa taenkte jeg, nu angriber jeg sku, da jeg foelte mig helt ovenpaa og havde rigtig gode ben, plus ruten laa igen rigtig godt til mig..... det resulterede i en 3 plads paa dagens etape, hvilket jeg er super glad for, ogsaa fordi jeg foler at jeg ikke brugte for meget energi og er stadig overnpaa lige pt.....
 
Den samlet stilling er ikke blevet opdateret endnu, men saadan som jeg kan se det, saa ligger jeg nummer 4 efter dagens etape, og det vil jeg selvf goere alt for at forsvare, men det bliver rigtig svaert, bla fordi vi imorgen skal igennem turpan basin, som er det andet laveste sted paa jorden, og vejrudsigten siger omkring 55 grader, naa vi rammer det......
 
Lige nu er jeg virkelig spaendt, og haaber virkelig jeg kan faa svet i nat, saa jeg er klar til imorgen......
 
Det var vidst alt fra nu / vi tales ved, hygge!!!
 
kartikos

Comments: Total (14) comments

Posted On: 02 Jul 2010 10:40 pm

Flot tid på de 100 km Anni, Du skal i top 3 nu ;)

Posted On: 02 Jul 2010 07:32 pm

Hej Anders! Hvor er det bare skide flot min søde. Jeg er pisse stolt og blære mig meget med min seje onkel i Kina. jeg glæder mig til at høre mere og jeg håber snart vi to ses. skal hilse fra Adam han er også edderspændt på hvordan det går dig. knus fra os

Posted On: 02 Jul 2010 07:18 am

Hej søde Anders. Det er for vildt det du har gang i, men dyb respekt! Du er piv-sej.

Posted On: 02 Jul 2010 06:50 am

Til de interesserede er der billeder af Anders aka forrest gump paa tur, link og display 65-72 og igen ved 601-608: http://www.4deserts.com/multimediagallery/photosindex.php?mediaID=22691&mediaTypeID=2&categoryID=29&stageNum=ALL

Posted On: 02 Jul 2010 02:24 am

Jeg tror at en 4. plads er lige efter dit manuskript Kartik!! Top 3 - det ville jo vaere ren blaer. Og blaereroev er jo ikke noget en sand oestjyde som dig vil have haengende paa sig, vel:) Tillykke, you are the man!

Posted On: 02 Jul 2010 01:50 am

har lige set der foreloebige resultat fra 5. etape og det ligner jo en samlet 4. plads. skidegodt gaaet. paramuont venter.

Posted On: 02 Jul 2010 01:48 am

Du er for vild Anders! Nu mangler du bare en reje-kutter og at investere i et frugtselskab, saa koerer det for dig ;) Der skal fejres naar du er tilbage i Spore!

Posted On: 02 Jul 2010 01:15 am

Anders, det er ikke godt nok - vi aftalte top 3!!!!!:) men hva, saa maa vi jo noejes med en 4 plads..:)..giv den gassss champ og nyd den sidste dag i 55 grader inden hverdagen med ordentlig mad/druk/pooltime osv venter med os i spore!!!!!!!

Posted On: 01 Jul 2010 09:39 pm

Hej Anders, Stort tillykke med din placering. Du styrer for vildt! Det er en super flot præstation. Jeg håber at vi en dag kommer til at løbe sammen til et RTP løb. God vind på den sidste etape. Dbh Christian

Posted On: 01 Jul 2010 08:01 pm

hej anders jeg må da nok sige du gir den gas i år.......det er for vildt med dig skal hilse dig fra far mange gange og de andre .........vi glæder os til at se dig som nummer 1 måske 2 over målstregen.... mange knus og i julle

Posted On: 01 Jul 2010 04:16 pm

hej supermann ... RESPEKT ... du har en stor kold omgang til gode næste gang vi ses .. :-)

Posted On: 01 Jul 2010 04:11 pm

super flot Anders.. vi her fra Juelsminde følger dig her på computeren.. syndes bare du er super sej... vi hepper på dig .. forsat rigtig godt løb... Jeg er mor til Lasse ogLine winther knus her fra

Posted On: 01 Jul 2010 11:19 am

Keep up the good work my friend :) Hvis alt går vel, så tager jeg med til antaktisk og sørger for du vinder der :)

Posted On: 01 Jul 2010 11:09 am

Skide flot ani! you go...!! Det er jo helt vildt. få nu sovet, så du kan holde din plads... vi tænker på dig- M <3

29 June 2010 08:04 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

hej igen,
 
saa er vi naaet igennem 3 etape paa 33km, som ikke var saa svaer som jeg havde forventet. De foerste 10 km var gennem en masse loese sten og en del rivercrossings, det var faktisk okay at komme ned i lidt koldt vandt med fusserne -da jeg desvaerre ikke er saa dygtig rent teknisk, endnu ;-), saa blev jeg sat af de andre som virkelig forstaar at placere foedderne de rigtig steder paa stenene, saa da vi naaede check point 1 laa jeg nummer 20.
 
de sidste 22km var rigtig godt og laa perfekt til mig, saa der fik den en masse gas op og ned af bjergskraenter, og kom i maal paa en 13 plads, hvilket jeg er okay tilfreds med da jeg lige nu foeler at jeg ikke ar brugt for meget energi og har virkelig nydt at loebe derude idag, og saa vidt jeg kan se var jeg kun nogle faa minutter efter mine naermeste konkurrenter, saa jeg haaber paa at forblive i top 10!
 
jeg nyder virkelig at vaere herude, det er virkelig dejlig afslappende ferie, og stemningen er super blandt alle deltager.
 
Lige nu er vi i en lille landsby hvor vi skal overnatte - rygterne gaa paa at vi skal op kl 4 i nat for at koere i bus hen til start linen som ligger to timer herfra.....
 
jeg vil smutte igen, endnu engang tak for supporten......
 
mvh kartikos
 
ps...til henrik eiberg - jeg ar modtaget din mail, tusinde tak

Comments: Total (10) comments

Posted On: 01 Jul 2010 07:32 am

Hvis det der er ferie så er min r.. en vandflyver !! - men hold kæft hvor klarer du dig super godt - alt held og lykke med dagens meget lange etape.....og vi ser frem til at få en "udhvilet" Kartik tilbage på pinden :o)

Posted On: 01 Jul 2010 06:10 am

All the very best, Ironman~!

Posted On: 01 Jul 2010 05:58 am

4. pladsen!!!!! hvor er det vildt.. Du må ha spist mange af dine magic vingummier. Fortsat go ferie;-)

Posted On: 01 Jul 2010 01:34 am

Hold da op kartikos - du ligger jo helt fremme i feltet!!! det er langt fra hvad toerlastmarkedet goer.... god fornoejlese og held og lykke!!

Posted On: 30 Jun 2010 09:45 pm

Hej Ani! Det er rigtig flot løbet - håber at benene forbliver gode, så du kan fastholde topplaceringen! På kongeetapen starter du ud i høj fart - for derefter at øge tempoet gradvist undervejs! Så knækker du konkurrenterne ;)

Posted On: 30 Jun 2010 07:51 pm

Hej Anders, kan se du ligger på 4. pladsen efter 4. etape. Det er sq flot gamle dreng! Nu håber jeg du kommer godt igennem de sidste to...

Posted On: 30 Jun 2010 06:32 am

Kan kun vaere enige med de oevrige - stille og rolig ferie. Du er jo syg. Men det maa jo betyde at du er selvskrevet hver gang folk skal flytte eller have lavet tungt havearbejde - det maa jo vaere et rent spa ophold saa. Det er super godt gaaet - er benene stadig gode?

Posted On: 30 Jun 2010 03:59 am

Saadan Kartik, du er foran Jimmi:) Er godt nok spaendt paa hvordan kongeetapen kommer til at gaa, 100km er jo for sindsygt. Men som du selv siger, det er bare at saette den paa cruise control! Det er onsdag og ladies night her i Singapore. Vi drikker en sjus for dig i aften! Husk nu at faa hvilet ud i kattebakken!!

Posted On: 29 Jun 2010 09:21 pm

Nyder din stille og rolige ferie???????????????????? Det er aabenbart gaaet helt galt for dig ovre i oesten min ven :) Men super flot med placeringen, det er vild imponerende. Saa keep on going Runner. Ses Jakob

Posted On: 29 Jun 2010 04:09 pm

Lige meget hvad, kære bror, er jeg stolt af dig.. Du er SÅ sej... Dejligt du ser det som ferie, jeg ser det som totur.. :O) Ser frem til at høre om din monster løbe tur... håber du kan holde dig en god placering. Elsker dig. Vi ses, knus fra Mette søs <3

28 June 2010 10:23 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

hej igen,
 
saa er vi naaet igennem 2.etape paa 29 km, hvor de foerst 14km var op og ned af stejle bjergeskraenter med en masse loese sten, helt perfekt for at tviste sin fod eller ankel - anyways saa det blev igen et mix med loeb og gaa, men synes faktisk det gik ret godt, det gaa jo heldigvis ned paa den anden side af bjerget ;o)
 
de sidste 15km var helt faldt paa grussti, saa der blev den sat paa cruise control, og jeg forsvarede min 8 plads.... Desvaerre har jeg ikke faaet drukket nok vand, saa jeg var rimelig traet og havde det mega daarligt da jeg kom I maal, men efter lidt soevn har det nu noget bedre!
 
de naeste to dage inden konge-etapen, bliver paa henholdsvis 33km og 36km, og der kommer jeg nok til at gaa ned I tempo da det kommer til at gaa endnu mere opad og det bliver varmere og varmere, saa jeg bliver nodetil at spare paa kraefterne til den lange dag / jeg vil selvf goere alt for at forsvare min 8 plads, saa lad os se, hvordan det kommer til at gaa!
 
Haaber alt er vel I baade dk og singapore, og tusinde tak for alle de mails jeg har modtaget, det motivere, so keep 'em coming ;o)
 
Og, Ja munkish, du kan godt faa den JD paa koel - kunne godt lige koere en ned nu da!
 
kartikos

Comments: Total (6) comments

Posted On: 01 Jul 2010 07:39 am

staerkt gaaet anders - vi hepper paa dig og haaber du holder farten idag paa konge-etapen. god vind fra gas :-)

Posted On: 29 Jun 2010 03:00 pm

Det er squ flot Kartik....keep it up...fuld support fra team-ops :-)

Posted On: 29 Jun 2010 01:02 pm

hej supermand ... det er jo helt VILDT ... på 8. pladsen efter 3 løb ... vi er fannemig stolte af dig .. :-) giv den gas .. . ciao peer

Posted On: 29 Jun 2010 09:40 am

kom saa...du er sgu for sej. du skal da ikke forsvare 8. pladsen men lige et par stykker op.....;o)

Posted On: 29 Jun 2010 09:32 am

Kartikkos! Du forsvarer den 8 plads, er du med!! Du kan ikke stille dig tilfreds med en lavere placering! Jeg er stadig basket bagover af respekt for din vilje. Den finder man ikke hos mange. Nu ser du at løbe med drop, så du får nok væske. Men du har sikkert super-optimeret, så der ikke er et gram for meget at bære rundt på alligevel. Hav Pioneer i tankerne, når du er ved at være flad, så får du nok lidt ekstra gas at give af haha. Held og lykke Alpe-Jack. Hjorten

Posted On: 29 Jun 2010 09:16 am

Saadan Anders... godt gaaet. Gobi er bare en super oplevelse og jeg er sikker paa du har nydt at bo i hytte i den lille landsby som helt sikkert er en super oplevelse. Taenk nu ikke paa at det gaar op af bakke for som du selv skriver saa gaar det ogsaa ned igen og der skal du bare give los og lade benen loebe mod maalet :-) Held og lykke med naeste etape og ikke mindst den lange - haaber du harr gode ben og ved at det blot er et par dage og du kan slappe af, saa giv den gas og hold den 8 plads, du kan slappe af med JD og arbejde naar du er retur :-) Eiberg

27 June 2010 06:57 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Hejsa,
 
Efter en god bustur paa en 4 timer ankom vi til den foerste camp i en lille landby udenfor oerkenen  - tror det for foerste gang lykkedes mig at holde mig varm, og har overhovedet ikke frosset selvom det er var ret saa koldt!
 
Her til morgen gik starten saa  - n u er det mit trejde loeb og den her gang har jeg besluttet mig for at den skal lidt ekstra gas, da jeg de sidste par loeb har haft den foelelse at jeg kunne have gjort det bedre!
 
dagens rute var paa 32 km og de foerste 17km var saa svaert, saa ved checkpoint to laa jeg nr 5,  lige bagefter Jimmi Olsen som vandt Sahara Race 2006 - men efter det begyndte et at gaa opad og jeg maatte sande at der kunne jeg ikke foelge med de andre saa jeg maatte ned at gaa%loebe, og vis der noget som gaar langsomt, saa er det mit gaa tempo, saa der traek jimmi og de andre fra. Desuden blev jeg overhalet af yderligere 3 andre inden jeg krydsede maalstregen som nr 8, hvis jeg er udemaerket tilfreds med. Mit ur viste paa et tidspunkt 2275 hoejde meter og det kunne jeg godt maerke paa vejrtraekningen, saa jeg foelte at jeg ydede alt hvad jeg kunne!
 
Det er foerste gang jeg er saa tidlig inde og det er super rart at kunne slappe af i alle de timer indtil imorgen kl 9, hvor anden etape bliver skudt igang som er paa 29 km.
 
Vores nuvaerende camp ligger hoejt og det er mega koldt selvom klokken kun er 1530hrs, saa jeg vil smutte ind i kattebakken (laes liggeunderlag og sovepose) som jelle vil have sagt ;o)
 
mvh kartikos
 
 

Comments: Total (12) comments

Posted On: 29 Jun 2010 03:11 am

Kom saa Kartik - det ser sgu godt ud med tiderne - du loeber jo hurtigere paa anden etape! Forventer mere af samme pose paa 3 :-)

Posted On: 29 Jun 2010 03:06 am

Hvordan har benene det Kartik?? Du traenger sikkert til en Jack&Cola. Har en klar til dig saa snart du rammer Singapore!! Kom saa, you can do it!

Posted On: 28 Jun 2010 08:53 pm

I believe ind you my dear brother... Vi fik ik rigtig sagt farvel, håber du kommer hjem i live ;O) glæder mig til at se dig i uge 30. kys fra lille søs Mette

Posted On: 28 Jun 2010 05:19 pm

Hej mester. Det er satme i orden det der! Jeg er sikker på du nok skal få overhalet Olsen banden på de næste par etaper. God vind på næste etape champ Chris

Posted On: 28 Jun 2010 02:49 pm

Hi Henrik - that's not true. Every day blog comments are downloaded and are available to competitors in the same way as if they are emailed directly. Anders will receive all comments left here during the race. Best regards Sam H - RacingThePlanet

Posted On: 28 Jun 2010 02:40 pm

Just thought I would let you know but Anders can not read these messages until he gets back. If you want to reach Anders with a mail go to the main webpages and find mail competitor and here you can write to Anders.

Posted On: 28 Jun 2010 01:32 pm

..Kan se du ligger på en samlet 6 plads, det er sku da for vildt...er der et sted man kan se etape placering??

Posted On: 28 Jun 2010 01:18 pm

..."vind det pis" ...skulle der stå:-)

Posted On: 28 Jun 2010 01:17 pm

Du er for vild kartikos...Sidder lige og ser filmen som helt sikkert har inspireret dig til at løbe så lang...LIFE IS LIKE A BOX OF CHOOOCCOLAAATE..!!!:-) nu giver du dn bare max gas der ude og vind et pis...hvordan er mandagens tur gået???

Posted On: 28 Jun 2010 10:19 am

mesterklasse anders, saa er det ligemeget med kattebakken (selvom jeg synes, jeg sov mindre godt, sidst jeg vaagnede i en). Good luck videre

Posted On: 28 Jun 2010 10:17 am

Heard u came in 8th in stage 1... wow huuuuuu 8 is auspicious number for Chinese...

Posted On: 28 Jun 2010 01:08 am

det er pissegodt gaaet Kartik, nr. 8 er sgu flot. Du skal nok faa overhalet ham Jimmi Olsen. Haaber du fik en god nats soevn i kattebakken!

23 June 2010 02:53 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Hi,

The race will be on soon and im really looking forward to this one  - hope that many of you will support me through this race!


Cheers!

Kartikos

Comments: Total (8) comments

Posted On: 27 Jun 2010 09:35 pm

Hej Anders, din dumme dreng.. så gør du det igen. har lige set at du er løbet ind på en 8. plads i første løb - super flot. go go go

Posted On: 27 Jun 2010 06:52 pm

Hello Anders, har læst om dit første løb. Super godt løbet. Vi er mega stolte af din præstation. Vi ved du kan hvad du vil, så stram ballerne. Hilsen moster Hanne

Posted On: 26 Jun 2010 02:35 am

You go bitch:-) husk at efter du har vundet de løb så venter der mexi mad og maaaaange kolde J&D and cokes:-)

Posted On: 25 Jun 2010 07:12 pm

Hej Anders Pøj pøj med løber Anders, du er sgu da bare for SEJ:-) Pas på dig selv. Kh Heidi

Posted On: 25 Jun 2010 06:49 pm

Anni, jeg regner bestemt med du vinder sidste etape, du havde dem næsten ved sidste løb... God tur min lille ørkenkriger :)

Posted On: 25 Jun 2010 10:30 am

Hallo Anders, super seje unge mand, vi vil tænke meget på dig i de kommende dage, mens vi nyder sommeren i liggestolen - hæ-hæ. Godt løb :) Hilsen moster Hanne

Posted On: 23 Jun 2010 01:27 pm

You are gonna win!!!!! Du er ihvertfald den bedste løber jeg kender:)

Posted On: 23 Jun 2010 11:55 am

kartikos din tosse - make us proud!