Gobi March Blogs 2007

Henrik Eiberg

3

Posts

Gobi March (2007) blog posts from Henrik Eiberg

22 June 2007 04:38 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Henrik Eiberg - Blog june 21st

Endelig i maal efter det man vidst godt kan kalde en lang loebe tur! 80Km, hvor vi loeb det meste af vejen. Dagen startede super og mine ben har aldrig virket bedre og staerkere saa jeg foerte an stort set fra start til slut. vi startede med den vildeste bakke 500 hojde meter, hvilket tog ca. 40 min og saa var det ellers starten paa et eventyr gennem vandloeb og flod krydsninger med mudder vand helt til livet og et enkeltsted var det paa bagsaedet af en vogn trukket af et aesel og saa selvfolgelig med 40 graders bagende sol!! ja, det er naesten ubeskriveligt hvad man kommer igennem paa saadan en dag saa hele den historie maa vente til jeg kommer hjem. Vi er jo et par stykker fra foere gruppen som normalt folges ad og det gik godt lige indtil Steve fladt og slog sin skulder af led, ved naeste check point fik han den sat paa plads men vi var nu slittet og Marc og jeg laa alene oppe foran og ved naeste check point var vi 8 min. foran. Her skulle vi desvaerre lave et obigatorisk stop paa 2 timer, hvilket ikke var videre sjovt mit i oerkenen med stive ben! Dt gik og i blev ign sendt af sted og Lucy og Steve var nu som sagt ca. 8 min. bagud saa Marc og

Comments: Total (0) comments

21 June 2007 07:14 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Comments: Total (3) comments

Posted On: 22 Jun 2007 11:29 am

Hi Okkinok, godt at høre fra dig, håber du kommer helskindet i mål, så vi kan få en dejlig ferie bagefter. Håber også du når at nyde omgivelserne, det ser helt fantastisk ud og jeg er kun LIDT misundelig...Hils Erling. Du er for sej!! kys og tanker

Posted On: 21 Jun 2007 03:55 pm

Hi Henrik Godt at du fik kræfter til at sende os en hilsen. Følger dig time for time på nettet - eller ihvert fald flere gange hver dag! Det er FINT, det du gør: Husk Go Go Go Gobi! Ole

Posted On: 21 Jun 2007 03:06 pm

Hej Henrik. Det er fandme folt at følge dig. Du ligger nummer 4!!! det havde jeg aldrig regnet med (david) vi er stolte over dig. Følger med og håber du gennemfører i god stil. For gennemføre det gør du jo! Vi ses. kh. marie og david

20 June 2007 02:43 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Back on the blog unfortunatly thre was major problems yesterday with electricity and nobody was able to place blogs!

Yester day went well but it was a tough course.... sorry but I will write in Danish hope no foreigners are reading along... Det var nok noget af det haardeste jg lange har provet vi startede fra en lille landsby hvor vi overnattede hos forskellige famlier som aldrig har set a andre naetionaliteter saa en noget sjov oplevelse. Om morgenen gik turen saa op af bjerget og her mener jeg OP, som i virkelig OP vi skulle op til 3800 meter..turen var serioest haard men jeg kom til toppen trods meget tynd luft, sne og bidende kulde - Ja, i korte bukser og korte aermer er den sgu ikke sjov!Saa skulle jegellers ned og den skulle bare have gas saa det fik den jeg kom ind som nr. 3 og turen var haard men stadigvaek en super oplevelse. Kort efter jeg var kommet ind begyndte vejret at vende og det blaeste og regnede ikke at vi ikke har haft det foer paa turen for der har stort set ikke vaeret andet men over toppen for den som ikke var helt saa hurtige var der mange problemer og flere blev hentet ind og flere fik hoejde syge mm. Det blev en vaad nat i vores telte og ikke mindst kold, sjaeldent har jeg frosset saa meget men intet at gore end atbidedet i sig og haabe man snart kune faa varmen ved at loebe!!! Ikke at det er det man vil allerhelst men for at faa varmen i den situation er det vel ok! Mine ben er stivesom bambusror og goer ondt som aldrig for, hvilket vel er en super start paa en ny dag!

Saa er vi kommet til dagens etape som bare var lan, ja alt fr lang og jeg kan kun efter i dag frygte den helt lange i morgen. Mine ben eri smerte og vabler er jo bare normalt men samtidig er jeg ogsaa saa heldig at jeg har faaet betaendelse i ankel som gor saa nas at jeg tvivler paa hvad der vil ske i morgen. Vi lagde haardt ud i foere gruppen da vi ville have saa mange timer i skyggen inden solen ville begynde at bage vores blege kroppe for netop i dag kom vi til den rigtige orken og vejret har nu skiftet fra at vaere rigtig kold til at vaere alt for varmt med ca. 40 grader! Det var saa de 46,6 km vi skulle igennem og ikke almindelige veje eller lign. men flod loeb altsaa gennem en msse vand, mudder og sten - ret vildt! Hilket nok ogsaa er skyld i at min ankel er noget shit! Dagen var super haard med varmen men jeg kom igennem igen ved hjaelp fra mange andre, da man trods det er et haardt loeb, hjaelpes ad! De 2 englendere Steve og Lucy loeber bare for vildt, saa de stak af da der var 20 km tilbage og jeg fulgtes med Marc og William som begge er erfaende lobere. De sidste 15km var frygtelige i varmen, vi kom dog indpaa 4 timer 45 min. og nu har vi bare i morgen tilbag hvor jeg virkelig haaber de loeber bre en smule langsomemre for ellers tror jeg sgu bare jeg nyder udsigten og vejret:-) Nej, jeg haaber min ankel kan holde de mange km nu hvor jeg er kommet saa langt og liggr saa godt!

Naa, der skal spises, sove og masseres ben inden jeg sover saa slt for nu.

Henrik

Comments: Total (0) comments