Gobi March Blogs 2015

Mads Persson

6

Posts

Gobi March (2015) blog posts from Mads Persson

05 June 2015 04:35 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Long march 80k overstaaet. Det haardeste jeg nogensinde har proevet. Jeg er nervoes for at starte for hurtigt, saa ligger roligt ud. De foerste 20k I varme gaar godt, jeg drikker godt og kommer hurtigt til 40k ogsaa. Ruten er draebende. Man kan se nok 10k frem constant og solen bager. Ved 40k er det 38gr. Ved 50 k spiser jeg lidt vingummier og en energibar. Kommer godt fasted derfra, men nu er det varmt. De siger 50gr. Ikke en vind roer sig og ruten bevaeger sig ned lukkede slugter og dale med tungt tungt sort sand. Det er umuligt at loebe og man maa gaa. Jeg har lyst til at bruge alt mit vand paa at haelde udover mig selv. Naeseblod er standard nu og det er irriterende at loebe med vat, saa piller dem ud og lader det dryppe. Min troeje har set bedre dage, har ikke skiftet toej I nu 5 dage

Comments: Total (0) comments

03 June 2015 04:24 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

4 etape faerdig. Saa kom varmen - 40 gr I skyggen. Ulidelig etape paa 43 km. fra start til slut kan man se ca 10 km frem, mentalt meget haardt...jeg kom godt fasted men efter 3 time rammer varmen mig. Faar naeseblod som bare vaelter ud, men fortsaettr med vat. Spiser saltpiller som slik naermest og drikker energidrik, ca 2 liter pr time...de smaa kinesere loeber forbi mig, men jeg taenker fuck det. Min venstre sko holdes kun samen med gaffatape og goer at mit ben ikke har stoette nok, saa det er oemt. Men mange I lejren hard et stramt med skader. Det er generelt for varmt til at have appetite, saa jeg kaemper med at faa mad ned har ikke saa mange vabler men ondt I benmuskler efter 4 dages loeb...mange er saa dygtige erfarne ultraloebere saa de har en klar fordel. En tidligere marinesoldat vand I dag pa 3.20 - sindsygt!!!! Jeg tror jeg brugte ca en time laengere men er nervoes for morgendagens 80k. naeseblod er stoppet men det bliver varmt imorgen igen, saa overvejer at gaa den hele...haaber at vaere I maal foer kl. 24.00. mange vilde heste og dyr her I en slags ler-oeken, hvor underlget er stenet og toert som helvede.
Haaber I alle har det godt, der er problemer med satelit saa jeg kan ikke lease beskeder, oev.

Comments: Total (6) comments

kave yazdani

Posted On: 08 Jun 2015 09:39 am

hej min ven. jeg vil bare sige at du er foooor sej. sindsygt flot klaret. glæder mig til at se dig. sorry at jeg ikk ehar skrevet før, men har fulgt med hele vejen.

Matteo Ekbatani

Posted On: 06 Jun 2015 09:03 pm

Hej Mads. Det lyder som noget kun få mennesker som jeg kender har viljestyrke til og DU er klart mit bedste bud!!! Sej som en næsehorn at bide i. Køre på du er der lige om lidt.

Ane Persson

Posted On: 05 Jun 2015 07:36 pm

Nu må du være helt i mål - og helt færdig! Det er SÅ vildt. Tillykke! Tænker meget på dig og glæder mig meget til at se dig igen og høre om det hele. Nyd de sidste dage helt i ro:-) Knus fra Ane

Matin moaddabi

Posted On: 05 Jun 2015 07:09 pm

Hvad så bu bu det super sejt du på fuking 10 plads det jo helt sygt jeg skulle hilse fra de andre...👏🏿👏🏿👏🏿

Søren asmussen

Posted On: 05 Jun 2015 04:09 pm

Hej fætter Både Rikke og jeg læser dine blogs med stor beundring.. Det er en sindsyg kræftanstrengelse som du har sat dig for at gennemføre! Men hvis der er nogen i familien som kan så er det dig! Det er godt at humøret stadig er højt! Vi krydser fingre for 5 etape og sender positive tanker ! 😉. vi glæder os til at se dig når du kommer hjem! Søren+Rikke + Elliot

Lise Gudmand Pedersen

Posted On: 04 Jun 2015 07:15 am

Kære seje Mads! Alle gode tanker følger dig på de sidste strabadser. Specielt vil du kunne mærke det omkring frokosttid i dag dansk tid. Vi+B&B+Lars og Alice spiser frokost sammen på Lousiana! De kærligste hilsner fra Henrik og Lise, blå himmel, lette skyer og13 grader.

02 June 2015 03:21 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

3 etape faerdig og halvejs gennem det hele. Idag 45k og regn, vind og kulde. Det har aldrig under et gobi race varet saa daarligt vejr, men jeg er lykkelig over det. Idag var en haard dag men stort set alt gik godt. Bortset fra min venstre sko er flaekket og noedt til at tape den sammen...haaber den holder...kroppen vaenner sig til presset tror jeg, men jeg har ondt I laar og ryg, men intet I fohold til andre. Mange er udgaaet idag tror jeg. ruten idag var stort set ligesaa bakket som bakkerne bag huset paa moen, her bare I 45k I traek og kun paa sten...vred min ankle om vel ca 100 gange...Loeb alene hele dagen og horte music for foerste gang. Det satte gang I mit pace og jeg kom ind som nr 9 tror jeg. stort set alle I top 20 har proevet det her adskillige gange saa det er jeg tilfreds med. Glaeder mig til at skifte stroemper imorgen...Ved godt humoer og deler telt med fine typer. Har taenkt pa adam hele dagen idag og loeb for ham. Gider I mor og far at ringe til ham og hilse og sige tillykke og at jeg elsker ham og hard et godt I kina?

Nok for nu, sidder midt I gobi orkenen paa satelitforbindelse

Comments: Total (4) comments

Ane Persson

Posted On: 03 Jun 2015 06:47 pm

Kære Mads. Jeg har lovet Oznur og Adam at sende denne hilsen videre til dig. Knus ane Adam fortæller alle om, at far løber flere km i snestorm med vådt tøj og hullede sko. Han siger, at far godt kan klare det. I morges da han vågnede, var det første han spurgte om: Mor, hvordan finder far vej igennem Kina? Er der nogen, der hjælper ham? Tror du, at jeg kunne løbe i Kina uden dig og far? Hvad hvis far falder og slår sig, hvem hjælper ham så? Mon han har drømt? De savner dig, glæder sig til gensyn

Mads Persson

Posted On: 03 Jun 2015 01:25 pm

Far, har du set en vulkan? Vi syntes du løber rigtigt flot. Vi har set billeder af dig. Du behøver vist ikke noget citronbolsche. Men du skal løbe meget langt i morgen så du må passe på. Nu tager farfar og jeg ind og henter din bil. Adam er tilsvømning og det skal farmor og jeg bagefter. Skal hilse mange gange fra Adam. Vi glæder os til du kommer hjem. KH Noam PS fra farfar. Pøj pøj i morgen.

Signe Gudmand

Posted On: 03 Jun 2015 09:32 am

Hej Mads Sidder på arbejdet og tænker på dig!!! Du er for vild og jeg er er såååå stolt af at være din kusine. Kom så Kom så Kom så, hepper for vildt på dig!!! Knus og kram fra mig <3 <3

Jon Lange

Posted On: 03 Jun 2015 08:31 am

Du er simpelthen for vild, Mads. Det er meget inspirerende læsning! Keep the music on, og vid, at vi er mange, der hepper med i lille DK! KNUS OG KÆRLIGHED

01 June 2015 03:11 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Hej alle, 2 etape faerdig nu. Den var fuldstaendig vanvittig! 42 km I alt og vi started I sne og klatre 6 km op ad en bjergside. Jeg er spaendt paa hvor mange der gav op der...jeg overhalede ca 20 andre paa den straekning. Det maa have ligget godt til mig. Paa toppen var der et temple og saa gik de tellers nedaf I ca 11 km. det draebte mine laar og mange mindre fyre kom forbid mig. Det sidste af etapen var jeg haardt ramt af den nedtur. En amerikaner ville foelges og snake men jeg kom heldigvis af med ham. Hvorfor er alle amerikanere saa dumme at hoere paa? Ved 3 vandsted ca 9 km foer maal indhentede jeg en sydafrikaner som jeg fulgtes med til maal. Det var noedvendigt for os begge. Ekstreme smaa stigninger constant, som man stort set ikke kunne loebe op ad...og jeg drak meget vaeske, imorgen tager jeg den med ro. Det bliver varmt og jeg har ondt over alt lige pt...men kom vidst ind som nr. 10 igen, saa udmaerket. I morgen skal jeg bare tage den med ro saa dumper et stykke ned samlet tror jeg, men det er ok. Men det er fedt at vaere lejren saa tidligt saa man kan komme sig. nogen kommer ind her forest om 5 timer...vi bor I private huse nu I en local landsby. Meget gaestfrit og vi kommer helt taet paa de locale. De tager specielt mange billeder af maend med skaeg...og jeg savner drengene naar jeg ser alle boernene...

Hvis I skal skrive til mig skal I bruge 'write a competitot'funktioen. Andet kan jeg ikke se eller modtage,

Alt godt men lidt nervoes for om jeg naar at komme mig til Imorgen og min ene sko er ved at revne...

Farvel midt frae n lille landsby hvor jeg sidder paa torvet og de locale boern, ca 10 stk staar og kigger paa mig;)

Comments: Total (4) comments

Mads Persson

Posted On: 02 Jun 2015 06:03 pm

Utroligt flot. Nu nr. 9 !!.Spændende at læse og se billeder. Fortsat god tur. Kh far

Matteo Ekbatani

Posted On: 02 Jun 2015 12:17 pm

Hej boo, Det ser fanme godt ud brormand. Vi følger med her fra. Du er for f...... Sej!! 😘😘

Ane Persson

Posted On: 02 Jun 2015 09:47 am

Uh, der løber koldt ned ad ryggen, når jeg læser din beskrivelse! Hvor er det vildt og sejt. Tillykke med din store dreng i dag, han synes det er vildt spændende at høre om fars strabadser:-) Krydser fingre for din sko!! Thumps up og smil og tusind tanker fra Anemonevej.

Henrik Glistrup

Posted On: 02 Jun 2015 06:29 am

Hej Der Du er ikke den eneste dansker på turen. Der er en mere, som er født i Vietnam og som bor i Hong Kong. Han har nummer 102 og ligger lige nu på en 16 plads, så lige efter dig.Han hedder i daglig tale Binh. Bare til din info hvis du har lyst til at tale med en dansker. Fortsat god tur og held og lykke

31 May 2015 02:55 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Kaere alle, saa er 1ste stage faerdig. Tro de teller ej men vi bleb ramt af snestorm efter ca 17 km. for mig var var det lige inden jeg skulle over en 4 km sanddyne der var meget hoej. Skraemmende oplevelse men det gik heldigvis godt. Kort efter omdirirgerde de resten af loeberne til ikke at skulle derop

Comments: Total (2) comments

Marie og Line SMAG

Posted On: 01 Jun 2015 11:56 am

Godt løbet, Mads! Vi har fundet din blog - i arbejdstiden! OG vi bruger smags ipad til at kommentere! Muhaha. At du tog sanddriven med, gør dig lige 10 % sejere end alle de andre. Fortsat god tur og held og lykke med at tøre tøj. Vi hepper højt fra kælderen!

Claudia Lindegaard

Posted On: 01 Jun 2015 05:35 am

RIGTIG dejligt og spændende at høre fra dig!!! Det lyder helt vildt alt sammen. Der ser smukt ud på billederne. Pas meget på dig selv hele tiden, tænker på dig.

26 May 2015 08:17 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

test

Comments: Total (0) comments