RACE INFO
RACE INFO

RACE INFO
Gobi March Blogs 2014
4
PostsGobi March (2014) blog posts from Ole Norstad
03 June 2014 01:36 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi
Hei alle sammen , takker for hilsninger. Det var pokker til uhell som intraff, temperature og alt ligger til rette for hard loping. Men masse rocks som ligger rundt omkring og let aa traakke over samt stor belastning paa musklene som stabiliserer.Vi tar ca 400 000 steg I loopet av lope tog kun ett feilskjaer saa er du ute, denne gangen smalt det skikkelig for meg..
Idag rook Sam , han jeg kom inn sammen med paa 2 plass paa forste etappen maaatte kaste inn haandkleet imorges pga samme skade som meg..
Og spanjolen sliter ogsaa med kneet sitt…haper hank an fortsette..
Se rut til at jeg ikke har faat noen avrivninger, kun kraftig hovnet opp og sliter med aa gaa 200 meter til dassen..men litt bedre idag enn igaar. Har ikke vaert paa noe skanning da vi er langt ute I odemarken, de kan ikke gjoore saa mye alikevel.
,. Idag ble faktisk etappen kortet ned til 25 km pga SNOO paa fjelltoppen de skulle over.. ubegripelig..
Jeg blir varende I campene da jeg ikke komme meg tilbake og faar heller ikke byttet flyene.
Trist som f…. at dette skjedde, men vet at jeg gjorde maks og ingen sjanse til aa fortsette.
Kommer flere sjanser.
Lis, hils masse til Gunn og gratuler henne med dagen imorgen , tenker paa Dere!
Love
Orkenrotta
Idag rook Sam , han jeg kom inn sammen med paa 2 plass paa forste etappen maaatte kaste inn haandkleet imorges pga samme skade som meg..
Og spanjolen sliter ogsaa med kneet sitt…haper hank an fortsette..
Se rut til at jeg ikke har faat noen avrivninger, kun kraftig hovnet opp og sliter med aa gaa 200 meter til dassen..men litt bedre idag enn igaar. Har ikke vaert paa noe skanning da vi er langt ute I odemarken, de kan ikke gjoore saa mye alikevel.
,. Idag ble faktisk etappen kortet ned til 25 km pga SNOO paa fjelltoppen de skulle over.. ubegripelig..
Jeg blir varende I campene da jeg ikke komme meg tilbake og faar heller ikke byttet flyene.
Trist som f…. at dette skjedde, men vet at jeg gjorde maks og ingen sjanse til aa fortsette.
Kommer flere sjanser.
Lis, hils masse til Gunn og gratuler henne med dagen imorgen , tenker paa Dere!
Love
Orkenrotta
02 June 2014 02:11 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi
Game over,
Svaert skuffet idag etter aa maatte stoppe lopet pga av serios skade I foten. Kan desverre ikke gaa , traakket over paa en stein og vet ikke helt hva som har skjedd. , men noe er rooket I overgangen laar kne paa motsatt side av forrige gang.
Ellers alt bra , men har ingen sjanse til aa hinke 19 mil til med fare for aa forverre det hele.
Har tatt to paracet men fortsatt store smerter …
Var saa super motivert etter gaarsdagen , beina foltes bra og jeg har vel aldri vaert I bedre form… saa surt aa ikke kunne gjennomfore.
I am sorry but I am out of the race with a serious knee injury, its not possible to go on…
Faar prove aa spise noe og se framover, legen teiper det opp saa alt ordner seg.
Mange hilsninger hjem…
ole
Svaert skuffet idag etter aa maatte stoppe lopet pga av serios skade I foten. Kan desverre ikke gaa , traakket over paa en stein og vet ikke helt hva som har skjedd. , men noe er rooket I overgangen laar kne paa motsatt side av forrige gang.
Ellers alt bra , men har ingen sjanse til aa hinke 19 mil til med fare for aa forverre det hele.
Har tatt to paracet men fortsatt store smerter …
Var saa super motivert etter gaarsdagen , beina foltes bra og jeg har vel aldri vaert I bedre form… saa surt aa ikke kunne gjennomfore.
I am sorry but I am out of the race with a serious knee injury, its not possible to go on…
Faar prove aa spise noe og se framover, legen teiper det opp saa alt ordner seg.
Mange hilsninger hjem…
ole
Comments: Total (1) comments
David Shakrob
Posted On: 03 Jun 2014 06:33 am
Devastating, bad luck and you were doing so well. Hope you can fix your knee problem quickly and get back running. Take care.
01 June 2014 01:35 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi
Jeg befinner meg da saa langt vekk fra norge som vi kan komme I gobi orkenen I nord kina near grensen til kasakstan.
Dagens ettappe ble utvidet til 50 km og starten gikk kl 0800.
Med den spanske OL loperen som lokomotiv dro feltet av gaarde I ett landskap som minner om steppe landskap. Greit underlag aa lop paa forste milenog farten var stor, ca 5 min pr km med 10 kg pakning…
Loop meg opp paa 2 plass og saa spanjolen ca 3 min fora netter 12km.,Jeg loop sammen med en engelskmann med navn sam, hyggelig fyr og vi peste hverandre..
Neste stage var difficult og vi lop I steinete omrader med masse rullesteiner og stigende terreng. Saa ikke spanjolen paa neste stasjon etter 22 km , men folte vi holdt godt tempo, saa meg heller ikke tilbake da ulvene jaget bak.
Vi loop videre I en valley som var brat tog tildels svaert vanskelig terreng , begynte aa merke varmen og tempoet og kjente tendenser til kramper bak I laaret. Hev innpaa flere elctrolytter og fikk I meg en sjokobar fra proteinfabrikken, fikk kontroll paa krampene og lop inn igjen Sam som jeg matte slippe ett lite stykke.
Stage 3 var 14 km og vi tok kraftig innpaa spanjolen. Han er ingen hvem som helst , 28 minutter paa ti tusen og 2,08 paa marathon og 16nplass I OL, .
Fikk nye krefter da vi plutselig bare var ett minutt bak ham..
Vi begynte aa bli kraftig slitne alle etter hardt kjor og 4 timer I varme og vanskelig terreng.
Siste 15 km ble sveart lange , men kan da meddele at vi kom inn etter 50 km , meg og engelskmannen paa delt 2 plass paa dagens etappe , kun ca 5 min bak super loperen..
SVAERT FORNOYD!!
Neste mann bak oss kom inn over 30 min ettter oss. Og vi har da god ledelse. Kneet kjennes bra , men er sliten I bena etter 50 km og 5 timer hard jobbing!!!
Takk til Salomon og Elling for top utstyr, takk til Garmin for stotten , fabelaktig klokke!! Og takk til proteinfabrikken for knallbra produkter!
Jeg vil dedikere dagen til min far som har bursdag idag! Og til Rikke som blir komfirmert , synd jeg ikke faar vaert der men gratulerer med dagen Rikke,!!
Hilser ogsaa spesielt til ISAAC , god bedring buddy!
Og til alle andre som leser dette masse hilsener!!
Orkenrotta
ole
Dagens ettappe ble utvidet til 50 km og starten gikk kl 0800.
Med den spanske OL loperen som lokomotiv dro feltet av gaarde I ett landskap som minner om steppe landskap. Greit underlag aa lop paa forste milenog farten var stor, ca 5 min pr km med 10 kg pakning…
Loop meg opp paa 2 plass og saa spanjolen ca 3 min fora netter 12km.,Jeg loop sammen med en engelskmann med navn sam, hyggelig fyr og vi peste hverandre..
Neste stage var difficult og vi lop I steinete omrader med masse rullesteiner og stigende terreng. Saa ikke spanjolen paa neste stasjon etter 22 km , men folte vi holdt godt tempo, saa meg heller ikke tilbake da ulvene jaget bak.
Vi loop videre I en valley som var brat tog tildels svaert vanskelig terreng , begynte aa merke varmen og tempoet og kjente tendenser til kramper bak I laaret. Hev innpaa flere elctrolytter og fikk I meg en sjokobar fra proteinfabrikken, fikk kontroll paa krampene og lop inn igjen Sam som jeg matte slippe ett lite stykke.
Stage 3 var 14 km og vi tok kraftig innpaa spanjolen. Han er ingen hvem som helst , 28 minutter paa ti tusen og 2,08 paa marathon og 16nplass I OL, .
Fikk nye krefter da vi plutselig bare var ett minutt bak ham..
Vi begynte aa bli kraftig slitne alle etter hardt kjor og 4 timer I varme og vanskelig terreng.
Siste 15 km ble sveart lange , men kan da meddele at vi kom inn etter 50 km , meg og engelskmannen paa delt 2 plass paa dagens etappe , kun ca 5 min bak super loperen..
SVAERT FORNOYD!!
Neste mann bak oss kom inn over 30 min ettter oss. Og vi har da god ledelse. Kneet kjennes bra , men er sliten I bena etter 50 km og 5 timer hard jobbing!!!
Takk til Salomon og Elling for top utstyr, takk til Garmin for stotten , fabelaktig klokke!! Og takk til proteinfabrikken for knallbra produkter!
Jeg vil dedikere dagen til min far som har bursdag idag! Og til Rikke som blir komfirmert , synd jeg ikke faar vaert der men gratulerer med dagen Rikke,!!
Hilser ogsaa spesielt til ISAAC , god bedring buddy!
Og til alle andre som leser dette masse hilsener!!
Orkenrotta
ole
Comments: Total (7) comments
Wenche Norstad
Posted On: 02 Jun 2014 10:55 pm
Hei Ole Erik. Dette var vondt å høre. Vet hvor mye dette betyr for deg. Håper det går bra og at du kommer deg fort på beina igjen. Takk for hilsen til Rikke. Vi hadde en flott dag men savnet deg her i Elverum. Husk at vi er glad deg! Klem søs
Lisbeth Norstad
Posted On: 02 Jun 2014 06:01 pm
Ole er dessverre ute av racet da han tidlig i dagens løp tråkket over på en sten hvor han fikk seriøs skade i kne. det var ikke mulig for ham fortsette. Han blir tatt hånd om av leger på campen og har smeerter men bra etter forhold. Blogg fra ham blir postet i morgentimene. Føler med ham da jeg vet han var i knall form og med gode muligheter til topp 5 plassering i åprets løp. Fantastiske 2 plass i går, det er sinsykt !! det er bare til bøye seg i støvet.Er svært lettet tross alt akkurat nå da det var noen nærvepirrende timer her i heimen. han er jo ikke akkurat den som gir seg så lett, så skjønte det måtte være noe alvorlig. Vi får håpe kneet leger seg og at han snart er på beina igjen. Alle mine tanker til deg min gærne råtass Ole ørkenrotte. Fint om du gir en lyd om du blir ut uken eller kommer hjem til svigermors 80 års dag. Tace care. Lis
Lisbeth Norstad
Posted On: 02 Jun 2014 03:00 pm
Kjære Ole, hva er skjedd ? Ser du er ute av løpet. Nå er jeg redd og veldig lei meg på dine vegne. Håper det står bra til med deg tross alt. Please gi en lyd snarest. Elsker deg
Isaac Lekven
Posted On: 02 Jun 2014 09:13 am
Kjempe bra Ole du er med i toppen hadde ikke tvilt på noe annet.Så du får ta deg av løpingen så tar jeg meg av resten alt vel med meg. God tur videre
Michael Frederiksen
Posted On: 02 Jun 2014 08:26 am
Følger danskeren Jan Vajhøj i Gobi March, men faldt over din blog. Spændende læsning og fortsat held og lykke.
Klas Færøvik
Posted On: 02 Jun 2014 08:11 am
WOW!!! Du er bare helt klin gal. Å "safe" er bare tull....gi gass Ole!!! Vi heier som faen.:)
Gunnar Faehn
Posted On: 02 Jun 2014 06:59 am
Uhyggelig sterk åpning, imponerende!!!
29 May 2014 06:18 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi
Da var jeg endelig kommet frem etter 2,5
dager reisetid
dager reisetid
Comments: Total (9) comments
Lisbeth Norstas
Posted On: 01 Jun 2014 10:54 pm
Gratulerer med 2. plassen, det er jo fantastiskt:)Akkurat kommet hjem etter kos helg i Elverum. Lykke til med morgendagens løp. Vær nå forsiktig på alle måter.Tenker på degog savner deg masse. Sender god carma og all min kjærlighet. Love Lis
Frode Lein
Posted On: 01 Jun 2014 10:22 pm
MEGET god start. Men husk at det viktigste er ikke å vinne, men å slå nummer 2 og 3.
Tore Rønstad
Posted On: 01 Jun 2014 09:21 pm
Helt Konge!
Frank Bruland
Posted On: 01 Jun 2014 05:48 pm
Dette er jo helt rått Ole... Hva i all verden er du laget av?
Frank
Kristiane Norstad
Posted On: 01 Jun 2014 08:56 am
2. plass, dette er helt rått pappa!!!
Stå på <3
David Shakrob
Posted On: 01 Jun 2014 08:33 am
Wow, Great run Ole!
So, it seems that someone from the Lawrence Springs tent may make the podium after all.....
Torgeir Norstad
Posted On: 31 May 2014 03:15 pm
Halloen Ole "Akilles", masse lykke til fra brodern- haaper kroppen holder. Husk det vi diskuterte anngaaenfe tidstap paa lange marsjen iforhold til de foreste 4 etappene...prov aa ta det litt rolig saa knuser du til naar de andre kryper:-) Er redd for kneet- og drit i aa bli sittende anar du kommer hjem- masse fine fjellturer ivente.. Hadde en sympatitur i gamle skogstrakter idag tidlig inn mot ortjern..utrolig flott å loepe her borte..tenker masse paa deg i dagene som kommer- lykke til!!!
Kristiane Norstad
Posted On: 31 May 2014 02:26 pm
Lykke til i morgen pappa.
Vi følger med og heier på deg <3
Frank Bruland
Posted On: 30 May 2014 07:35 pm
Hei Ole
Du får gå løs med krom rygg. Dette er jo helt i din stil.
Britt og Frank ønsker deg lykke til :)
Newsletter
Online Store
Login
Comments: Total (0) comments