Gobi March Blogs 2011

ALPER DALKILIC

8

Posts

Gobi March (2011) blog posts from ALPER DALKILIC

02 July 2011 08:12 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Urumci' de sayili dakikalar kaldi..

Urumci' den son kez herkese merhaba..

Sabah erkenden uyanip taksi ile havalimanina giderek oradan da bizi Pekin' e ucuracak olan ucagimiza binecegiz. Yatmadan once bloga yazmak istedim.

Bugun Alicemle sabah kahvaltisina indigimizde husrana ugradik. Daha dogrusu yanimda anne kurabiyesi ile inerek kahvaltida hic bir sey bulamayacagimiz inancinda olan bendim. Defalarca turladiktan sonra az cok anlasabilecegimiz bir garson ile 2 omlet ve ne oldugunu anlayamadigimiz peynirden yedik. Adamakilli kahveyi unutun, artik yesil cay, yasemin cayi ne varsa eslik etti bize. Bes yildizli otelde olanlara bakin, nasil buluyorlar yiyecek bir seyi anlamiyorum..

Kahvalti sonrasinda sirt cantamizi da yanimiza alarak yola koyulduk. Gitmedigimiz yer kalmamaliydi. Ilk olarak arsinlamadigimiz sokaklari arsinlamaya karar verdik, uzun uzun yuruyusler sonrasinda kendimizi Nisantasi' ndaki avm benzeri bir yerde bulduk. Unlu bir cok markanin da yer buldugu binada magazalar ugranilmayacak cinsten luks urunler satmakta ve nedense urunler de o kadar zevkimize hitap etmemekte. Tamam biraz camur atmis olabilirim. Neredeyse 4 mio insana yakin kisinin yasadigi bu sehirde bu kadar cok luks arac kullanimina da sasirmamak elde degil. Belki de kendine ait evi yok ama muazzam arabasi var altinda. Ayrica kaldirimda bile yurumek ustalik ister, eger mp3 dinliyorsaniz yandiniz, her an bir araba size guzel bir sekilde masaj! yapabilir. Arabalar her an her yerde olabilir, biraz tembel olduklari icin 4 tekerlerinden ayrilamiyorlar. Sehirdeki kirlilik ve gurultuyu dusunun artik. Birkac gun sonra tekrar misafiri olacagimiz MEGAkoy' e ne demeli artik bilmiyorum..

Avm' ler altinda  altgecitlerde de neredeyse galeri galeri her yer alisveris cilginligina ayrilmis. Ancak urun kalitesi neredeyse dusuk ya da fiyatlar ve urunler cogunlukla ulkemizdekilerin  aynisi. Urunun uzerinde "Made in China" yazmasi elbette urunun fiyatini ucuzlatmiyor, fiyatlar bize sürpriz olmadi. Bilindik markalarin her yerde bulunabilir olanlar

Comments: Total (8) comments

Posted On: 06 Jul 2011 03:32 pm

içinde oldugun bu zorlu maratonu dusununce insanin aklina soyleyebilecek hic birsey gelmiyor. en kizgin guneste her zaman ki dinginliginin seni serinletmesini ve seni seven, takip edenlerin varligi ile yuklerinin hafiflemesini diliyorum. yolun acik olsun

Posted On: 06 Jul 2011 07:01 am

Alper, it's a great pleasure to share a tent with you and your good friend Ali. Best of luck for next year's grand slam - that's an amazing undertaking! Let me know if you ever come to HK and I hope to visit Turkey someday!

Posted On: 04 Jul 2011 11:45 am

Alper - it was great to meet you in the Gobi and stay in contact. Best wishes. David

Posted On: 04 Jul 2011 12:33 am

gez toz nereye kadar, göbek ve bebek zamanı desem ayıp mı ederim :)) çatladım kıskançlıktan zaten, hadi dönün de kutlayalım :)

Posted On: 03 Jul 2011 05:04 pm

hayattan yaşadıklarınızın hep başarıyla dolu olması ne kadar güzel. sırtınızda ki heybeye daha neler atacaksınız kim bilir. her zaman güzelliklerle, mutlu olacağınız günlerin maratonunu yaşamanız dileğimle. özledik usta.

Posted On: 03 Jul 2011 09:25 am

sevgili oglumuz, yazdıgın bloklardan senı surekli olarak izledik.Senin notlarini okurken,yillar once TRT de yayınlanmıs olan Ipek Yolu Filmini ve muzigini hatırladık.Sizlerin bulundugunuz djlgeler de sanirim ayni guzergah uzerinde bulunuyor.Yarıs konusunda;siz dogru olanı yaptınız.Gercekten,ozellikle 4. etap,oldukca zorluydu.Biliyorsun bize gore;bir ise baslamak bile bitirmenin yarısı sayılır.Herseyın hayırlısı diye dusunmek gerekir.Yarıs arkadasına da cok selamlar.İyi yolculuklar,selam ve sevgiler.

Posted On: 02 Jul 2011 09:08 pm

farkli bir cografyada tum dunyadan sporcular ile bir arada olmanin mutlulugunu yaşadın... yasaminin 10 gününe ne cok sey sigdirdin... anlatacagin cok sey oldugunu saniyorum... merakla senin anlatacaklarini bekliyoruz....

Posted On: 02 Jul 2011 09:03 pm

Pekin'de ayni - merkezdeki caddeler boydan boya lux marka magazalarla dolu. Ha NYC desin ha Pekin'de yani :) ve Pekin de polislerin altinda Hummerler goreceksin Tienanmen Meydaninin oralarda :) En cok polis arabasi Hummerler tuhafima gitmistim benim. Ve bu ulke halen 'kominist' diye biliniyor bir cok yerde/kisi tarafindan.... aslinda tuket tuket bizdeki gibi. eee artik Megakoy degil KureselKoy'de yasiyoruz degil mi?!! Iyi keyifler/gezmeler!

01 July 2011 12:52 pm (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

BASKA ZAMANA..YILMAK YOK SADECE KISA BIR MOLA..




GUZEL BITEN AMA TEKRAR EDECEK OLAN BIR TUTKU.. DEVAM EDECEK..

Herkese merhaba, bu sefer bu blogu colden yazmiyorum, yazamiyorum...

Col yasamina uzulerek son vermek zorunda kald

Comments: Total (10) comments

Posted On: 02 Jul 2011 05:22 pm

Orada bizler için attığınız her adım için teşekkürler.Siz zaten bu işe başlarken büyük bir başarıya imza attınız. Bizleri onurlandırdınız. Bunun sadece bir geçiş süreci olduğunu unutmayın ve o anın tadını çıkarın.Görüşmek dileğiyle sevgiyle kalın.

Posted On: 01 Jul 2011 11:12 pm

Kardeşlerim Teşekkürler Tebrik ediyorum sizleri süpersiniz sağ sali gelin sizlerle gurur duyuyorum

Posted On: 01 Jul 2011 10:30 pm

Ben bu adamları tanıyorum diyebilmek, daha da ötesi bu adamlarla 1 hafta beraber yaşadık demek, inanılmaz gurur verici. Sayenizde meşhur olacağım ben de :)) ( çok fena nemalanırım hemen :) Bana bakın, sakın o ayakkabıların bağcıklarını atalım demeyin,likya da sergiliycem ben onları :)) kalın sağlıcakla kardeşlerim, ayaklarınıza sağlık, sizlerle gurur duyuyoruz

Posted On: 01 Jul 2011 08:12 pm

celik yürekli kardeslerim.... sizin önünüzde saygıyla egiliyorum... yaptiğinız isin ne kadar büyük ve önemli oldugunu herkes biliyor ve takdir ediyor... yarısa kısa bir süre kala sponsor bulmaniz, isinizin yogun olmasi, malzeme temini, pasaport islemleri... daha bircok sikntilar... bunlara ragmen bu isi buraya kadar tasimaniz imrenilecek bir basarıdır... emeginize saglik... sevgilerimle....

Posted On: 01 Jul 2011 07:25 pm

Usta, Alper yazinizi okudugumuzda oguz ile birlikte masa tenisi oynuyorduk ara verdik okuyalim dedik ne kAdar gurur duysAk az. Kimi satirda huzunlendik kimi Satirda heyecanlandik sonuc tek bir yeri gosteriyor elde edilecek diger basarilar. Sizleri saglikli gormek tek temennimiz. Artik kalan zamanizda orada eglence kismina gecin ve egleninnnnnn sizi coooookkkkk ozledikkkkkk

Posted On: 01 Jul 2011 06:59 pm

İkinizide kutluyorum..Bu sadece bır mola..Devamı gelece emınım..Banada burda ıyı bır heyecn yasattınız..İkinizinde sağlığı yerınde olduktan sonra,devamı gelecektır...........

Posted On: 01 Jul 2011 05:39 pm

Alicem ve Alper, ikinizi de tebrik ederim. Bizler burada oturup sadece blog yazılarınızı okurken bile zorlanırken sizler orada doğa şartlarıyla mücadele ediyordunuz. Bu yaşadığınız deneyimi gelince dinlemekten zevk duyacağız. Önemli olan sağlık... dediğiniz gibi yılmak yok sadece ufak bir mola.. artık deneyimlisiniz de ve deneyiminizi bir sonraki yarışta kullanabilirsiniz. Görüşmek üzere... When there is a will there is a way......

Posted On: 01 Jul 2011 04:11 pm

Sizleri canı gönülden tebrik ediyoruz. Bu vermiş olduğunnuz arada birçok kişinin katılması için ilham kaynağı olacağınızı düşünüyorum. Sağlıklı olmanız bizi çok sevindirdi... Sizlerin deneyimlerini birinci ağızdan duymak için sabırsızlanıyoruz... Şimdiden yolunuz açık olsun...

Posted On: 01 Jul 2011 02:57 pm

Sabah sonuçlar sayfasında isimlerinizin karşısında W harfini görünce endişelendik acaba ters giden birşeyler mi oldu diye. gerisi ayrıntı. iyi olduğunuzu duyunca sevindik. Sağlıcakla gelin yeter Ali Cem ve Alper. TEBRİKLER... TEŞEKKÜRLER...

Posted On: 01 Jul 2011 01:07 pm

içinizdeki cesaret kimde var ki dönüp bir bakın lütfen... Bu sadece bir mola!!!Check point moladasınız varsayıyoruz sadece diğer molalardan uzun o kadar.Sağlıklı olmanız herşeyden önemli.TEBRİK EDİYORUZ...

29 June 2011 06:21 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Yorumlariniz, paylasimlariniz, dilekleriniz icin Gobi' de gordugumuz yildizlar kadar tesekkurler; hepiniz harikasiniz.
 
Tekrar tekrar merhaba, bu yaziyi yazabilmek icin bugun hayatimizin en sicak gununu yasadik. Colde yasam tum sicakligi ile bizleri karsiladi.  Sabah 4 te esyalarimizla otobuslere binmeye hazirdik. Geceyi koy evlerinde gecirmistik. Sicak ve de coldeki kosuyu dusunerek gecti. 4 saatlik yolculuk sonrasinda her zamanki kirmizi yazili GOBI MARCH 2011 yazili takin oradaydik. Cantalar, malzemeler; sivi destekleri hazirlandiktan sonra basladi kosumuz. Nereden bilebilirdik hayatimizdaki en zorlu anlardan birini yasayacagimizi. Merak etmeyin lutfen, iyiyiz ve siz bu satirlari yazabiliyoruz. Bu arada biraz once blog yazdigimiz cadirda bir ziyaretcimiz vardi: Bir akrep.. Daha dogrusu bizler onlarin cografyasinda misafiriz;ziyaretciyiz. Anlasmak durumundayiz; akrep kendi yoluna devam etti. Son anda videoya cekebildim.
 
29 haziran 2011 carsamba gunu; hayatimizdaki en sicak gunlerden biri.. 37 km demistim; sonrasinda uzun gun icin rahat oluruz demistim ama tabi ki yasamadan olmuyor. Col kumunda maraton basladi, inanilmaz bir duygu. Daha once Likya Ultra Maratonu' nda da kostugumuz gibi toprakta kosu inanilmaz... Tepeleri asiyor, iniyor, cikiyor ve karsiniza cikan tepelere kizmadan edemiyorsunuz. Sansimiza hava kapaliydi, belki de yagmur uzun suredir bu cografyaya yagmiyordu; hafif serpstirdi. Yuregimize de su serpildi, sonrasinda erkenden sevindigimizi anladik... Ilk kontrol noktasi 9.5 km sonraydi, neredeyse 2 saatte ulasabildim. Sivi takviyesinden sonra diger istasyona yolaldim, yuruyus esnasinda video ve fotograf cekimini de ihmal etmedim. Kosu oncesi yanimizda en az 2.5 kg sivi olmaliydi. Onumde tasidigim cantamda 1.5 l; sirt cantamda ise 1 lt mevcuttu. 2. kontrol noktasina ulasana kadar bu sefer de coldeki yasami, sehirli insani, ne yapiyoruz ve de nereye gidiyoruzu dusundum. Sicaklik gittikce yukseliyordu.. Firinda ya da tavanin icinde olan canlilardik sanki.. Adimlariniz col kumundan dolayi sanki geri geliyor, saplaniyordu. Enerji jelleri ve de elektrolit dengesini saglayici tabletler sanki cerez gibi geliyordu bu zeminde... Col tepeciklerine tirmanirken yanima gelen bir kosucu ismimi soyledi; sonra o kisinin Devrim Celal' in mesajinda yazdigi Lubnanli maratoncu Ali Kami oldugunu anladim. Kendisi ile ayni gun tekrar karsilasacaktik..2. kontrol noktasina ulasana kadar neler dusundum neler? Sponsorum KlimaPlus ultra dayanikli Mitsubushi klimalari ulkeye getiriyor ve bana sponsor oluyorsa ben de dayanarak bitirmeliydim...Bir gun once tanistigim Amerikali Mitsubishi" nin nasil sponsor oldugunu sordu, ne de olsa bu markayi tasiyordum formalarimda.. 2. kontrol noktasina ulastim ama nasil oldu ben de anlamadim, neyse ki sizlerden aldigim ses kayitlarini dinlemisim de bir gun oncesinde faydasini cok gordum. Hepinize tesekkurler bu konuda. 2. istasyon serap olmaktan cikip gercege donustu ve tum heybetiyle karsimdaydi. Sularimi alarak dinlenenlerin buldugu cadira cekildim. Hemen cantamdan cikardigim protein barimi aldiktan ve neredeyse 1 lt kadar su ictikten bir sure sonra Alicem cikageldi. Cadirda dinlenenlerden yer kalmamisti. Farkli cografyalardan insanlar tek bir cadirda ve tek bir cografyadalar... Sinav gunu gibi.. Cadirda bulunan dr istedigimiz kadar sivi alabilecegimizi soyledi. Su ana kadar her kontrol noktasinda 1.5 lt sivi alabiliyorduk cunku.. Gitmek icin harekete gecenleri dr, mutlaka yaninda biri ile gonderiyordu. Colde  kural ve yasam farkliydi. Cadirin bir bolumunde parmaklari ayakkabi vurmasindan muzdarip kadin kosucu ile dehidre olmus erkek bir yarismaci da vardi. Dinlenmenin ardindan Alicemle yola ciktik.. Arkasi yarin demek istiyorum ama merakta birakmak istemiyorum sizleri..
,
Alicemle basladigimiz yuruyusumuze bir sure sonra mp3 calarlarimiz da eslik etti. Kavurucu sicak icinde yolalmaya calisiyor, birbirimize sivi almamiz gerektigini hatirlatiyorduk. Cadirdaki doktor yola cikmadan once tek giden kosucu gorursek onu da aramiza almamiz gerektigini soylemisti..3. istasyonu gozler olmustuk... Sicak ve kavurucu dunyaya merhaba demis, son pismanlik fayda etmez, neden burada, sirada ne var, olmaz bitireceksin, az kaldi, Alicem ne durumda dur bir bakayim, kimbilir neler dusunmekte seklindeki soru-sikayet-dilek-dusunce silsilesi icinde yerlesim yerine yaklasmistik. Uygur Turklerinin oldugu bolgeye gittigimizde marketin onunde buldugumuz oturma grubuna hemen yerlestik. 3. kontrol noktasina 4 k kadar kalmisti. Uygur Turkleri ile Turkce anlasmaya calistiktan sonra karpuz, kavun ikramlarini reddedemedik. Kosucular bulundugumuz mekana gelmeye devam ediyorlardi. 30lu yaslarindaki Fransiz kadin kosucu dehidrasyon sonucu iyi durumda degildi. Bizler de kapi onundeki divana uzanmis dinleniyorduk. Sonrasinda sesleri duyup gittigimizde Lubnanli Ali Kami ilk yardimi yapmisti. Dr cagirmak isteyen arkadasi icin Uygur Turkleri ile iletiisme gectik. Orada bekleyen bir araca atlayan Alicem; 4k otedeki kontrol noktasina gitti. Jiple donumstu sonrasinda; yaninda da dr yoktu; organizasyondakiler doktoru gondermemisler sadece jipi gondermislerdi. O sirada biraz daha iyi durumda olan Fransiz yariscinin uzerini buldugumuz battaniyeler ile orttuk. Arkadasi da dr cagirmak icin kontrol noktasina gitmisti. Sonra kendisini finiste gorduk. Lubnanli Ali Kami kosucuyu bizim gozetimimize birakarak yola cikti. Ne de olsa kendisine biraz daha dinlenmek istedigimizi soylemistik. Kendine gelen Fransiz kosucu Uygur Turkleri icin film yildizi edasinda olacak ki onunla foto cekilmeyi de ihmal etmediler. Artik acele etmeliydik, son kontrol noktasinin kapanmasina cok az zaman kalmisti. Kontrol noktasina ulastigimizda saatler 18:00 i gostermekteydi.Organizasyon gorevlisi 15 dk icinde terketmezsek bizim kosu disinda kalacagimizi aktardi, acele etmeliydik. Gun icinde yedigimiz sicak ve de ictigimiz litrelerce sudan sonra artik su bile icmek istemiyorduk. Elektrolit tabletlerimizi sularimiza katmistik, hazirdik.. O sirada fransiz kosucu ile gorusuyorlardi, kendinde degilse kosuyu birakabilecegini soylediler. Kendine gelmisti.. bizden once bekleyen tek kolu protez olan kosucuyu da bizim himayemize birakarak ve tesekkurler ederek yola koyulduk. Son 7 k bitmek bilmiyordu; gordugumuz serap mi diyim, dilek mi diyim, ne vakittir bogazimizdan jel; su; elektrolit tablet ve cerezden baska bir gecmemis oldugu icin yiyecegimiz spagetti bolonez hayali midir anlamadim..
 
Kosunun bitmesine son 500 m kala cinli bir kadin kosucu fenalasinca cantasini kocasiyla tasiyarak finise ulastik. Mutlu son degil tabi ki.. Sadece bu gun icin.. Her sey yolunda, mesajlarinizi heycanla binbir duygu seli icinde okuyoruz. Yureginize saglik diyoruz.. Yeni bir kosu, yeni macera ve bloglar bizi bekler..:
 
NOt: Son aldigim  habere gore 27 kisi kosuyu birakmis.. Sayenizde kosuya devam dualarinizla.. Alicem' in de herkese cok selami var...
 
Anne, baba beni merak etmeyin, kendime dikkat ediyorum, ben Alicem'e o da bana... Sevgiler; selamlar...

Comments: Total (21) comments

Posted On: 01 Jul 2011 10:21 am

Yureginize saglik ne kadar gururlandiriyorsunuz bizi bir bilseniz bu heyacan bir omur boyu yureklerde yasanir. Her sey icin tesekkurler.

Posted On: 01 Jul 2011 09:21 am

Herşeyden önce oraya bayrağımızı taşıdığınız için sizinle gurur duyuyoruz...

Posted On: 01 Jul 2011 08:29 am

Alper yazilarin heyecanlandiriyor bizleri! Harikasin ! :))) Hepimiz bir macera dizisinin sonraki bolumunu bekler gibi buyuk merak ve sabirsizlikla bekliyor olduk guzel haberlerini :))) seni seviyoruz;)

Posted On: 01 Jul 2011 07:32 am

alperim her şey yolunda mı kardeşim, dün kü bloğunu göremedim, uzun etap sonrası haber alamadım. Sağlıkla kalın, ne olursa olsun gururumuzsunuz

Posted On: 01 Jul 2011 05:14 am

Sizleri cani gonulden tebrik ediyorum. Her daim basari ufuklarini genisletiyorsunuz zuperrrrrrr

Posted On: 30 Jun 2011 10:01 pm

süpersiniz::) alper 71 alicem 81:) Gurur Duyuyoruz Sizinle:D

Posted On: 30 Jun 2011 08:39 pm

Alper,sabah kalkınca ılk ısım bılgısayarı acıp ıkınızın sonucların bakmak..Ikınızde harıkasınız...

Posted On: 30 Jun 2011 07:21 pm

Takipteyiz. Tüm iyi dileklerimiz ve güvenimiz seninle... Eminim bunu da halledersin sen. Güneş yanıklarına dikkat :) Alicem' e de selamlar...

Posted On: 30 Jun 2011 05:00 pm

yolun açık olsun,

Posted On: 30 Jun 2011 04:41 pm

Gobi bugün sizi 81km ile çok zorlayacak olsa da5.etapta size süpriz yaptı ve yağmur yağdıı:DSıcaklık 37 C Alper hep bahsediyor yarışırken burada ne işim var diye düşündüğünden Alicem'in de aklından geçiyor mu bilmiyorum fakat şimdiye kadar geçmese bile bu gün geçtiğini düşünüyorum..Siz orada İlk önce kendiniz için varsınız Türkiye için varsınız. ve daha bir çok nedeniz var ki ordasınız.Herşeyden önce sağlığınıza dikkat edin güzel haberlerinizi bekliyoruz.

Posted On: 30 Jun 2011 04:34 pm

Kardeşim harikasın süpersin aynen devam sen en iyisini bilir,En güzel şekilde koşarsın yazdıklarından ne kadar zor olduğunu görüyorum ama pes etme küçük dev adam...Mücadeleye devam,

Posted On: 30 Jun 2011 12:44 pm

alpercim, cafenin ortasinda gozlerim doldu, rezil ettin beni :) hadi dayan, arada ne yapiyorum burada diye aklindan gecmesi cok normal ama mucadeleyi birakacak bi insan diilsin zaten. arada zayif dussen de, tekrar gucunu toplayip devam edecegine eminim! artik seni bekleyen zorluklarin farkindasin ve beynin buna hazir. kendine inancini yitirme yeter, biz hepimiz eminiz senin bu zorlu kosullari yenecegine ve yarisi tamamlayacagina.

Posted On: 30 Jun 2011 09:24 am

Alper slm sürekli takipteyiz senin sayende alicemden haber alıyor çok teşekkür ederiz sizlerle gurur duyuyoruz yardımsever eşim herzamanki gibi iş başında sizin için dua ediyoruz aliceme çok selam allah ayaklarınıza zeval vermesin :)

Posted On: 30 Jun 2011 07:56 am

Alper'cim satırlarını okurken gözlerim sulandı, Abu Dhabi de ki pudra halinde ki çölde yarışımızı hatırladım. Dayan kardeşim.Bitirmeyi düşünmekle bile yarısını bitirmiş sayılırsın.Bacaklarına kuvvet....

Posted On: 29 Jun 2011 10:31 pm

Milletimizin merhametini bir kez daha ispatladığınız için, teşekkürler. Çok iyi gidiyorsunuz, yüreklerimiz sizlerle, bol şans

Posted On: 29 Jun 2011 09:14 pm

sizinle gurur duyuyorum.. her daim yüreginizdeki insan sevgisini her seyin usunde tutuyorsunuz. bunu col sıcagında bile yapıyorsunuz... size sonsuz saygi duyuyorum... daha yazmadiginiz hikayeleri merakla bekliyoruz.... kolay gelsin:)))

Posted On: 29 Jun 2011 08:30 pm

Kardeşlerim tarih yazmaya devamediyorsunuz süpersiniz valalhi Bol bol sıvı tüketin tamam mı ömrünüzün en iyi anıları dır bunlar

Posted On: 29 Jun 2011 07:44 pm

Alpercim sen medeniyetten uzaksın, bizlerde 26 dag kecisi ülke icindeyiz ama bizde medeniyete pek yakin sayilmayiz:) Su an Macaheldeyiz. Hatıla Vadisi mukemmel. Colde ne kadar susadigini düsünerek her dere kenarindan gectigimizde aklimizdasin, kackarlarda ne kadar dere var sen dusun... Herkesin sana cok cok selami var, sik disini az kaldi!! Yuregimiz seninle, gozlerinden opuyoruz. Alicem' e de cok selamlar.

Posted On: 29 Jun 2011 07:33 pm

Siz nasıl bir şeysiniz bilmiyorum... 48 50 derce sıcaklıkta 30 km yol katettkten sonra o yorgunlukla yardımda dahi bulunuyorsunuz. Sizinle gurur duyulmaz mı?Başkalarına dikkat ederken kendinizi ihmal etmeyin..sevgiler. Not:Long Day ne zaman?

Posted On: 29 Jun 2011 07:06 pm

(: siz süpersiniz etrafınıza bile yardımcı oluyorsunuz ne kadar gurur verici. güzel dostluklar güzel paylaşımlarınız için çok teşekkürler. herşeyin yolunda gitmesi inanılmaz güzel. sizin gitmeniz daha süper bizler için. ustama selamlar. esenlikle kalın.

Posted On: 29 Jun 2011 06:38 pm

alperim, maillerim ulasiyo mu bilmiyorum. hergun 4gozle bekliyorum medeniyete ulasip senden haber alabilmeyi. seni cooook seviyorum, coook gurur duyuyorum ve coook ozluyorum. her an dualarim seninle. kackarlar ozlemle tanisti:)

28 June 2011 05:00 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

SIZLERI GORMEK NE KADAR KEYIFLI...HER  DAIM.. (: 
 
Daha onceki blogda bahsettigim gibi uydu baglantisinda yasanan sorundan dolayi sizlerin bana yarisin 2.gunu attiginiz mresajlari okuyamamistim. Bir anda hepsini okuyunca en sicak gunlerden birinde kosup da karsinizda yaziyor olduktan sonra tamam dedim; her sey yolunda. Yazdiklariniz her daim gozumun onunde.. Adimlarimi atarken sizleri dusunuyor bir sonraki blog icin neler yazacagimi dusunuyorum. Zaman o kadar iyi geciyor ki bu durumda. Zamandan kastim elbette kosarken gecen zaman; sevdiklerinizi; ailenizi; dostlarinizi dusundugunuz her an.. ADIM ADIM finise ulasacagiz hep beraber.
 
Ilk blogumda yazdigim gibi kosunun ilk gununde Amerikali Joseph ile; 2. gunu de dostum Alicem ile bayragimizi her defada beraber acarak finise ulasmistim.Bugun de (28 haziran sali) Ingiliz Simon ile finise ulastim. Her gun ayri bir ulkeden bir kosucu ile finiste buluyorum kendimi. 2.gundeki siralamamizi bilmiyoruz Alicemle ama bugun ilk gunde oldugum 60. siradan 35. siraya yukseldim. Saat 8 de basladigimiz kosuyu 6:35 te bitirdim. (6 saat 35 dakika)44 km.lik oldukca sicak havanin hakim oldugu ve de neredeyse ilk 2 saati dere yataginda kucuklu buyuklu taslar ile mucadele icinde gecendi kosuda 2. istasyonda Alicemle karsilastik. Bize bir sure eslik ettikten sonra kosumuza Simon ile devam ettik. Simon ile 3.5 saat beraber kostuk. Yildirici son 6 km.yi saymazsak %90^ini kosarak tamamladik. Col sicagi kendini bu kosuda hissettirdi. Vucutlarimiza her taraftan esen firin etkisi yaratan ruzgar bizi kendimize getirdi. Artik nerede kostugumuzun farkindaydik.. Yol boyunca istasyonlardan sivi alimina dikkat etmeye calistim, bugun on cantama aldigim elektrolit tablet ve de enerji jellerinin hepsi bitti. Son km.lerde ise gercek bir mucadele.. Hadi artik nerede bu finis cizgisi 'Kirmizi renkli GOBI MARCH 2011' yazisi. Her gordumuz kirmizi renkli nesneyi bu cizgiye benzetir olduk. Simon^a diyordum serap goruyorsun diye; aslinda seraptan cok bir an once ulasmak istegiydi hepimizdeki. Zaman zaman ne yapiyorum dedigim anlar da oldu. Neden  buradayim; ne yapiyorum diye. Dogruya dogru, dusundum kabul ediyorum. Ama nasil bir canliyiz ki bir etap tamamlaninca siradakini dusunur hale geliyoruz. Ben bu kelimeleri ekrana yazarken finis cizgisinden her zamanki gibi bizi karsilayan tamtam sesleri geliyordu 10 saat gecmis hala yeni gelenler var. Bu arada blog yazdigim CYBERTENT yaninda ilginc bir an oldu. Hemen sicagi sicagina anlatayim. MEDICAL TENT ten gelen aci bir kadin sesine ben de 'New baby is coming' dedim; yanimdaki Amerikali kadin ve erkekilior kosucular inansalar
 da karsimda oturan Ingiliz kosucu inanmadi. Sonra saka oldugunu soyleyince kaldigimiz  koydeki evlerden birinden gelmis olabilecegini soylediler. (: Her an yeni bir aniya acik burasi. Kosu esnasinda en cok video cektigim gunlerden biri bugun olabilir. Erdinc^in hazirladigi muzikler ile zaman geldi gozlerim doldu cografyada zaman oldu EYE OF THE TIGER ile bir suru kisiyi gectim. Tesekkurler Erdinc muzik destegin icin.
 
Bloglari yazdigimiz ve bizleri tekrar sizledirire ulastiracak olan birbirinden degerli mesajlarinizi okudugumuz CYBER TENT; aglama cadiri gibi; bir sure sonra gozlukler iniyor gozler onune ya da bas one egiliyor ki baskalari ile gozgoze gelmeyesiniz. Bugun kosuyu beraber bitirdigim Simon da baktim burada yine yanimda; racingplanet blog adresini soruyordu bana, adresle beraber tek e-mail icine birden fazla e-mail adresi yazabilecegini soyledim. Sevindi bu fikre; umuyorum attigim mailler adreslerine  ulasiyordur. Fatih Celebi; bloglarimi ADIM ADIM AILESI ile paylastigin icin cok tesekkurler. Gelen mesajlar oldukca etkileyici; mukemmel derecede beni tetikliyor bunu  bilesiniz. Amerikalilar filmlerde devamli dunyayi kurtarmak uzerine filmler yaptiklari gibi burada da yuksek sesle konusarak dikkatleri uzerine konusuyorlar. 2 tane kucuk masa ve 8 tane netbook oldugu masadan sadece onlarin sesi geliyor. Sovmen insanlar vesselam..
 
Gelelim kamp yasamina... Gunlerdir sahra cadirlarinda kalirken bugun Uygur Turkleri^nin yasadigi koye yerlestik. Evlerdeki odalara cadir gruplari yerlestirilmis durumda. Odaya ilk yerleserek Alicemle bana guzel bir yer ayarladim. Kosu bitiminde ayaklarimizi gun icinde aldiklari darbe ve sicak kumun verdigi etkiyi azaltmak amaciyla organizasyonun da isaretlerle paylastigi nehre gittik. Buz gibi akan suda ayaklarimizi odullendirdik. Biraz olsun kendimize geldik. Camasir yikamak ise yasakti.Bize verilen sular ile bu temizligi yapmaliydik. Kamp yasami bizler icin saat 6 da basliyor. 39 ulkeden gelen insanin neredeyse birarada oldugu ender yerlerlerden biri de ates basi ve sicak sularin bulundugu alan. Sicak sivi eklenerek pismis hale gelen yemeklerinizi tuketebileceginiz; cayinizi; kahvenizi icerken sohbet edebileceginiz ve start oncesi brieflerin verildigi yer. Kosu suresine herkes 2 kolunda '4 DESERTS' ve ulke bayraginin oldugu patchlerden takmak zorunda. Kimin hangi ulkeden oldugu o sekilde anlasiliyor. Kolumuzdaki TR bayraklarini anlasilan Uygur Turkleri bilememis ki ancak biz konusunca bizlerin farkina vardilar. Organizasyonda calisan Ahmet isimli 25 yasindaki Uygur Turk'u de her defasinda bizi gorunce sohbete davet ediyor. Ahmet kosu oncesi demisti; koyde sonlanacak ama en sicak gunlerden biri olacak diye... Gercekten dedigi gibi bunu kanitlarcasina cekimler de yaptim kosu suresince; etrafta bir tane yesil canli gormek mumkun degil. Kurak; yakici ve de alabildigine sari renkte...
 
Gun cinde sehir yasaminda teknolojinin kalbinde yasamaktan her daim sikayetci oluruz ama inanin su anki halimden cok memnunum.. Yazdiklarinizi okumak; size yazmak ve de ekran basina otururken bakalim ne hisler yasatacak; colden alip nerelere goturecek mesajlar diyorum..Tekrar cok cok tesekkur ediyorum; paylastiklariniz ve ilettikleriniz icin. Kosan sadece ben degilim; Alicem de degil; toplamda 39 ulkeden gelen kosucular ve de sevdiklerinden geride biraktiklarindan gelen mesajlar. Coldeki huzun ve ozlem sehirdekinden daha da etkileyici bunu anladim. Yalniz degilsiniz ve de dileklerini paylasan binbir tane dostunuz var. Daha ne isteyebilirim ki...
 
Hepinize col havasini gondermiyorum ama coldeki aksam serinligini gondermek istiyorum. Eminim sizler de simdi yasadiginiz cografyada sicaktan sikayet ediyorsunuz. bana soracak olursaniz biraz daha dusunun derim; ne sicaklar var kosmak ve de yasamak durumunda kaldiginiz. Pisman miyim/miyiz? Tabi ki hayir... Sirada mi...?
 
 
Kalin saglicakla; sizler ne kadar benim ne yazdiklarimi merak ediyorsaniz da emin olun bizler her gun bu yazilanlara kosuyoruz. Artik dinlenme ve de bunyeyi bir sonraki gundeki kosuya hazirlamak lazim. Carsamba gunu 40 km. den az kosacagimiz bilgisini simdiden vermek isterim... Keske sartlar daha da iyi olsa da daha uzun yazabilsem.. Sizleri ozledim...
 
NOT: Fatihcim senden bir ricam var; TURCEK' ten Serkan Bey ile goruserek fidan dikimi icin yapilan bagislarin ne durumda oldugu bilgisini bana aktarabilir misin? Tesekkurler; selamlar..
 
NOT2: Kackarlarda 26 yurek olarak tirmanislar yapan Dag Kecisi dostlarima; ADIM ADIM AILESI' ne, banka calisanlarina; Naturablue dalis ekibine; yazilarimi  blog ya da mailler ile takip eden herkese; dostlarima sevgiler; selamlar...    (;
 
ALPER ; GOBI' DE HAYALLARININ PESINDE KOSAN...AMA YALNIZ DEGIL.. DEVAM EDECEK...

Comments: Total (12) comments

Posted On: 01 Jul 2011 02:33 am

Kardeşlerim koşun kuşun hadi az kaldı bol sıvı tüketin başardınız

Posted On: 29 Jun 2011 04:45 pm

Blogunu mutluluk ve hayranlıkla okuyorum Alpercim! Yarışın bitirişini de kutlama yaparak okuyacağım :-)

Posted On: 29 Jun 2011 02:21 pm

you are the champion

Posted On: 29 Jun 2011 12:54 pm

Canim Alper'cim; Seni cok ozledik. Mesajlarini okurken ne kadar guzel bir sey yaptigini bir kere daha anliyoruz. Cok iyi gidiyorsun ve bunu da basaracaksin. Ve daha nicelerini eminim... Kendine cok iyi bak, bol sivi tuket ve cok da zorlama. Dunyaya lazimsin:) Tum Iletisimcek opuyoruz seni. Dualarimiz seninle..

Posted On: 28 Jun 2011 11:44 pm

Kardeşlerim işte herşey orta da bitirdiniz sayılır.Sizler le gurur duyuyorum Herkese benim kardeşlerim şimdi gobi de koşuyorlar diyorum tanıma dığınız on ca insan sizlere destek veriyor gurur duyuyor haberiniz ola. Canlarım bo lbol sıvı tüketin aman sakatlanmadan gelin. Alper kardeşim süper yazılar yazıyorsun vallahi biz okadar yazamıyoruz utanıyorum vallahi .

Posted On: 28 Jun 2011 10:37 pm

ee artık '' gobiler hobiniz '' ne de olsa, şimdiden sıradakini konuşmaya başlayalım mı :)) alicem' e de çok selamlar, umarım ikinizde sağlık sorunu yaşamadan tamamlayacaksınız. en son ne işim var burada dediğinde aperlai dolaylarında idin, bir sonra ki ne işim var buradayı sabırsızlıkla bekliyorum :))

Posted On: 28 Jun 2011 10:27 pm

Daha fazla resim istiyoruz....

Posted On: 28 Jun 2011 10:18 pm

Dostum; uzun uzun yazmanın alemi yok...Kolunuzda ülkemizin bayrağı yüreğinizde hayalinizi gerçekletirmiş olmanın verdiği huzur...bizde sizlerle aynı yürekteyiz.sizinle,hayalinizle ve bayrağımızı oralarda dalgalandırdıgınız için gurur duyuyoruz.Herkes dua edliyor size yarın yürümek yerine semaya bile erebilirsiniz :D

Posted On: 28 Jun 2011 07:17 pm

alper ve alicem kardeslerim, gogsumuz kabarak izliyoruz. yollar kisaliyor siz hedefe yaklasiyorsunuz... ayni heyacani ayni anda yasiyoruz. sizi seviyoruz....

Posted On: 28 Jun 2011 07:13 pm

Canım kardeşim, tüm stage lerin fotograflarını tek tek inceliyorum seni görürüm umudu ile..Birkaçında rastladım büyük heyecan duydum.İnanılmaz güzel kareler yakalanmış.Blog da yazdıklarını büyük heyecanla okuyoruz evde bizimkilerle.Çok keyif alıyor görünüyorsun bulundugun ortamdan..Sıralamaları da takip ediyoruz.Süper gidiyorsun ve sonuna kadar da öyle olacagına eminim.Seni cok seviyoruz.Bizimkilerin de çok selamı var.Sevgilerimle.

Posted On: 28 Jun 2011 06:58 pm

Alper, Harika gidiyorsun. Bunu sen Slot Canyon'u bitirdikten sonra ghost town'da otururken okuyor olacaksin. Artik bu is bitmistir. Yarinki uzun gun bu isin en kolay tarafi, uzun uzun koylerden gececeksiniz, insanlar cok cana yakin, onlarin enerjisi sana yeter. Unutma gunun sonunda kum tepeleri var son cekpointte muhakkak su al ve birseyler atistir. Devrim

Posted On: 28 Jun 2011 06:10 pm

Ey dostlar duygulanmamak elde değil, uzunca bir zamandir haber alamadik benim icin cok degerlisiniz. Ahmete soyleyin size iyi baksin (: alicemede soylermisin azicik fotograflara poz versin goremiyoruz. Hayeelerinin pesinde kosmak, allaha dokunmak her zaman hedeflerinizi yuksek tutuyorsunuz sadece kendinize degil bir cok insana ornek oluyorsunuz gonlunuzden gecen her iyilik sizlere ulassin. Bugun kandil eminimki bir cok insan sizler icin, sizlerin bile bir anda olsun burda ne isimiz var dediginiz bu gogsunuzu gerdiginiz yarista hayatinizda guzel anilari olusturmaniz icin eminimki dua etmekteler. Ustaya da soylermisin kardesim sizi tanimak kitap okumak gibi siz yazin biz sayfalari ceviririz. Bazende birlikte yazariz hayat bizi cevirir. Sağ olun var olun. Biliyorsun...

27 June 2011 03:50 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

KOSUYA DEVAM, FINISTE BIZLERI MESAJLARINIZ KARSILIYOR...
 
 
GOBI^ DEN MERHABA (:
 
Bugun mesajlarinizi okuyamadik, uydu sistemindeki sorundan dolayi mesajlariniz aktarilamadi. Artik sali gunu finise ulasinca hemen yazdiklarinizi okumak icin sabirsizlanacagiz. 2. gunun sonunda saat 20;05 itibariyle size bu maili yaziyorum. Ptesi sabahi bizim mesaimiz de 6 da basladi. Sabah 7:30 da brief; sonrasinda ise saat 8 de kosu baslayacakti. Yagan yagmur ve de inanilmaz sooguk ve sisli hava ertelemelere yol acti. Sabah erkenden uyanip sicak sular ile yemeklerimizi hazirlamis vaziyette kosuyu beklerken defalarca cadira gelen gorevli ile ertelendigi bilgisini aldik. Tulumlarimiz cantanin en altinda idi. Son karar gore 2 saatimniz vardi start icin. Yedigimiz yemege mi yanalim yoksa uyandigimiza mi. Yemekleri ne de olsa ogun ogun cantalarimiza dizmis; hesaplamayi ona gore yapmistik. Uyku gercekten cok degerli ve  biz de tulumlari cikartarak uykuya daldik. Tum esyalar tabi ki cantadan cikti. Cantaya tekrar ayni malzemelerin dizilmesi ; aksam kampa gelince tekrar disari, sabah kosu oncesi tekrar iceri.Boyle surup gidecek bu seremoni. Sikayetimiz elbette yok.
 
Kosu mesafesi 40 k uzerinde olacakken 4 saat gecikme ile start verilince mesafe de kisaldi. 21 k kostuk bugun, Alicem ile beraber bitirdik kosuyu. Nerede fotografci gorsek bayragi acip beraber foto cekildik Alicemle. Sabah yagisla baslayan kosu sonrasinda yerini nemli ve bunaltan bir havaya donustu. Bir gun oncenin yorgunlugu ve de daha fazla irtifa kazanacak olmamiz kosucu bizleri yavaslatti. Belki de gununde olmak dogru bir soz; bunye kendini galiba sali gunundeki (28 haziran) kosuya hazirliyor. 80 kusur km.leri gececek olan LONG DAY bizi de beklemekte.Yarinlari da hesaba katmak lazim.(:  Finisten yaklasik 1 km once dere ici gecisinden sonra bayragi acarak Alicemle finise ulastik. Finiste her daim yanimizda olan passportlarimizi onaylattiktan sonra sularimizi alarak 9 no.lu MONKEY (maymun; uygur turkcesinde de MAYMUN deniyor) isimli cadirimiza yerlestik.Her kosucuya 9x0.5 lt su verilmekte; bir sonraki gun ugrayacagimiz ilk kontrol noktasina kadar bu sulari planli sekilde kullanmaliyiz. Cikan gunes ile islak olan ayakkabi; giysi ne varsa hep beraber gunese serdik. Tum kosucular olarak gunes alan bolgeler kaplandi birbirinden renkli spor malzemeleri ile; pazar yeri gibi oldu. Yemek yerken defalrca dusundugunuz ender ortamlardan biri burasi. Tum yiyecekleriniz (hazir besin; kuruyemis, parmesan peyniri; enerji jeli; elktrolit tabletler, vitaminler vs) gunlere gore bolunmus. Diger gunlere goz dikmiyor degilsiniz; kendinize dur demelisiniz yoksa ertesi gun daha az yemek yemeniz gerekebilir. Bunun disinda cantaniz; 6 gun boyunca sizin yuvaniz; en degerli dostlarinizdan biri hafifliyor; malzemeler eksilmekte. Simdi bile gozunuz fazla olan hangi malzemeden kurtulurum da hafiflerim diye araniyor.
 
Buradaki Uygur Turkleri de bizden haber almislar; cadirimiza astigimiz bayrak sayesinde bize ulasmaktalar. Sali icin en sicak noktalardan gececegimizi soylediler. Suyumuzu ve gerekli tum takviyeleri eksiksiz almaliyiz.
 
Kosarken; cadirdayken neredeyse her an halimize sukrediyoruz. Dilegimizi gerceklestirmis ve de bir cok disiplini iceren bir etkinlige gelmisiz. katilim ucretini ogrenen Uygur Turkleri saskinliklarini gizleyemiyorlar. Sponsorlarimiz sayesinde buradayiz diyoruz. Tesekkurler KlimaPlus bana bu imkani sagladigi icin. Colde dayaniklilik ve Japonya^da uretilen saglam, dayanikli klimalar.
 
Neler yazdiniz, neler paylastiniz o kadar cok merak ediyorum ki... Kosu suresince bunlar var aklimizda... Sizleri her daim ozluyoruz, katkilariniz, kattiklariniz bizleri mutlu sona ulastiracak. Aslinda son degil farkli bir basamak bizler icin. Bu basamaklari yavas yavas cikiyor ve bu diyeti yasiyoruz. Yasamadan olmuyor; Sevgili Taner Damci Hocamiz ve Devrim Celal. Her daim anlattiklarinizla gozumuzun onundesiniz.
 
Alicem^den de herkese cok selamlar.. Kendisi de cok iyi durumda, selamlari var hepinize, aman kimseye nazar degmesin. Kosu oncesi havalimaninda bulusmadan once Cumhur^dan nazar boncugu istemis ve sonrasinda hemen yakama takmistim. Alicem^in nazar boncugu seklindeki kupe armagani guzel bir surpriz oldu ve benimle beraber colde geziyor...Tesekkurler dostum...
 
Ekran basi inanin kursu gibi; yazacak paylasacak cok sey var.. Ekran basindan ayrilip cadira giderken hay Allah ben neyi unuttum diyorsunuz..Sonraki gun unutmamak icin kosu suresince dusunuyorsunuz.. (: Yazdiklarinizi bugun (27 haz p.tesi) okuyamamis olsak da bizleri her daim desteklediginizi; mesajlarinizi yazdiginizi biliyorum, biliyoruz. (: Sizden ricam mesajlariniza devam etmeniz ve tanidiklarinizi bilgilendirmeniz.Turkce karakterleri  de kullanmamaniz.. Dilegim fidan dikimi icin ciktigimiz bu yolculukta, bizi colde karsilayan bu maceranin Guzelim Anadolumuz^a dikilen fidanlar daha yesil bir hale gelerek amacina ulasmasi. TURCEK hesabina yapacaginiz bagislarinizla eminim en guzel mutluluklardan biriniz yasayacagimiza inaniyorum hep beraber.. Hepinize kucak dolusu tesekkurler, sevgiler; selamlar....

Comments: Total (1) comments

Posted On: 28 Jun 2011 10:09 pm

alperim bugün sabahtan beri, bloğa giremedik, uydu problemi etkiledi sanırım, dediğin gibi.Her şeyin yolunda olmasına çok sevindik. Gayet güzel gidiyorsunuz, sadece biraz hızlı gibi geldiniz, yavaş yavaş :)) gönlümüz sizlerle

26 June 2011 08:31 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Herkese merhaba,
 
Mesajlariniz icin ne kadar tesekkur etsem azdir; finise ulasmadan once kafamda devamli bu konu vardi: Kimleri unutmustum, kimleri anmamis kimlere tesekkur etmemistim. Anladim ki beni finise goturen de sizlere ulasma arzusu.Yazacaklarimi dusundum yol boyunca...
 
Bugun Pekin saati ile saat 8 de start verildi. Alicemle dedik ki artik vakti gelmistir, kosma zamani gelmistir. Actik bayragimizi verdik pozlarimizi... ilk km.ler kuru ve sicak havada biraz zorlu baslasa da zamanla uyum saglamaya basladik. Tien Shan Daglari^ndaki yolculugumuz baslamisti. Bazen keskin daglarin aralarindaki vadilerden geciyor bazen de dag kecisi gibi yukseliyorduk. Nasil cografyalarda neyin pesinde kosuyorduk..Kosu suresince inanilmaz duygular icindeydim, zaman geldi Allahim sukurler olsun dedim, buradayim, cok emek verdim; Gobi ile yattim Gobi ile kalktim, cevremdekiler zorla da olsa etkilenmek durumunda kaldilar (: Hatta Gobili isminde bir grup kuran arkadaslarimiz da vardi. Gulsen kulaklarin cinlasin. Zaman geldi kosu esnasinda yaparsin Alper; hadi az kaldi, seni bekleyenler, sevenler var, onlara en kolay bu sekilde ulasabilirsin. ADIM ADIM sevdilkerine ulasmak, dileklerin gerceklesmesi, sevenllerin bulusmasi... Kosuda anladim ki yalniz degiliz bu dunyada, sevdigim aklima geldi, kulaklam cinliyordu, dedim Allahim ona bu dusuncelerimi ilet ve de isaret gelsin, bir sure sonra hic duymadigim kadar kus sesi etrafi ssarmisti, belki sadece bendim duyan belki da herkes... ama bildigim istegim olmustu.
 
Colde ilk gunden son serap gordum sayilir, gerci bu serap midir bilemiyorum ama; uzakta gordugum noktalardan bir tanesini FINISH olarak gordum, sonra dusundum her kosucunun ulasmak istedigi yerlerden biri. Baska bir serap gorme hakkim daha var sanirsam.
 
Bugun 1100 m.lerden basladigimiz kosumuzu 1000 m. irtifa kazanarak sonlandirdik.Zorlu bir kosuydu. 3 ayri checkpoint sonrasi finisi gozler olduk. 34 km.yi 6 saat 34 dakikada bitirdim. 4 saatte ulastigimiz son checkpoint sonrasinda 2 saat 34 dakika sonra finisi gorduk. Son 10.6 km nin neredeyse yuzde 95^ini yuruyerek batonla gectim, uzun tirmanislar ve de sarp yamaclarda yolaldik. BU mesafede tanisitigim kisilerden bir tanesi de Amerikali Joseph idi. Kendisi 2008 yilinda Gobi^yi farkli bir rotadan tamamlamis. Gecen sene de Avustralya Ultra Maratonu^na katilmis, konusurken arada Likya Yolu Ultra MAratonu^ndan bahsetmeden de edemedim. Taner Hoam her daim sizi  aniyoruz; bizi nasil bir tutku ile tanstirdiniz.Ben bu yaziyi yazarken tamtam sesleri ile yeni bir kosucuyu karsiliyordu organizasyondakiler. Bizler de o sekilde karsilandik. Joseph^e son 500 m.kala dedim ki yanimda TURKIYE bayragi var birlikte acarak finisi gogusleyelim. Kabul etti ve bayragimizi  dalgalandirarak ulastik finise. (:
 
Kosu esnasinda son kontrol noktasindan sonra MP3 player^i dinlemek istedim. Baktim ki bir gece once acik unutmusum. Pil bitmis. Solar cihaza bagladim; sarj oluyor ne de olsa elektrik kaynagi yok, cep tel yok;haberlesmemiz sadece sizlerden gelen mesajlar ile oluyor. Senolcum bu arada solar cihazi bulmamdaki caban icin tesekkurler.
 
Bana her daim destegini esirgemeyen bankam ve de calisanlarina tesekkur etmek istiyorum. Oncelikle benim mailimi tum banka ile paylasan Grup Yoneticim Sn Asli ALIVEREN^e tesekkuru bir borc bilirim. Kendisi ve muhtesem ekibi beni oyle bir ugurladilar ki askere gidiyorum sandim. Hepinize cok tesekkur ediyorum. Bankadan mesajlari ban destek veren herkese de cok ttesekkurler.
 
Dag Kecisi partnerim sevgili Cumhur, sen kackarlarda bense collerde. Umuyorum Kackarlara beraber gidecegiz, gecen sene bu vakitlerde gittigimiz yine yakin cografyalarda olan Muztag Ata Dagi tirmanisi aklima geliyor keci gibi bugun cikarken....
 
Annemin kurabiye ve pogacalari bitti, ellerine saglik annecim, baba seni unutur muyum, beni ugurlarken gozlerinizin yasardigini gormek o an icin huzunlu olsa da hatirlayinca ne guzel diyorsun; sevdiklerince ugurlanmak, ayakkabima yaptirdigin tozluk bandini bugun kullandim, emegine saglik. (:
 
Faaliyet suresince ses kaydi alarak hissettiklerimi kaydediyorum. Foto ve videolar ile ani olumsuzlestirmeye calisiyorum. Aldigim ses kayitlarini henuz dinlemedim; emin olun cok yardimci olaccaklar.
 
yarin bizi dune gore biraz daha uzun bir mesafe bekler; 2500 m.lere , cikacagimiz kosuda toplamda 44 km katedecegiz.
 
Alicem cybertent sifresinde yasaddigi sorun yuzunden yazamiyor.; Herkese selam ve sevgilerini iletiyor, cadir arkadasim ve birbirimize iyi destek oluyoruz. Iyi ki varsin Alicem. (
 
Hepinizi ozledim. Gorusmek dilegiyle. Yazdiklariniz kosu suresince devamli gozumun onune geliyor.
 
Not Isil Hanim ve Mehmet; parmesan peynirler muthis gercekten. Cok tesekkurler

Comments: Total (21) comments

Posted On: 29 Jun 2011 03:02 pm

Alpeeer, afiyet şeker olsun.. Meğerse o parmesan italya dan senin için gelmiş :) Sevgiler,

Posted On: 28 Jun 2011 12:42 pm

yorgunluktan mı bize yazamıyorsunuz acaba merak içinde bekliyoruz

Posted On: 27 Jun 2011 10:08 pm

alperim bugünün yorumunu yazmamışsın, ne var ne yok ? 140 kişi içinde ilk 70 desiniz yavaş abicim, adamlar CP yetiştiremeyecek :))) sevgiler

Posted On: 27 Jun 2011 09:15 pm

Canım kardeşim yazdıgın o güzel blog satırlarını annem ve babamlar birlikte büyük heyecan içinde okuyoruz. Herkesin sana çok selamı var.Sağlıcakla tamamlaman dileğimiz.Seni çok seviyoruz.

Posted On: 27 Jun 2011 07:48 pm

Sevgili Alper ve Alicem, sizlerle şahsen tanışmasam da AA' dan takip ediyorum.Takdir etmemek, saygı duymamak elde değil. Zorlukların vız gelmesini ve tüm bunları keyifle anlatacağınız sevdiklerinize sağ salim ulaşmanızı diliyorum. Güç sizinle olsun :)

Posted On: 27 Jun 2011 04:58 pm

Tüm gücümle bağırıyorum hadi Alper bastır kardeşim...Seninle gurur duyuyoruz Küçük Dev Adam.

Posted On: 27 Jun 2011 04:29 pm

Alper selam Muhtesemsin, seninle gurur duyuyoruz. Yanında degiliz ama bu maillerle destek olduguımuzu dusunuyorum. Umarim yeni basarilara imza atarak, en kisa surede sevdiklerine, dostlarina ve ailene kavusursun. Kackarlardan selamlar. Not: Oda arkadasim Ozlem super biri :)...

Posted On: 27 Jun 2011 04:25 pm

Kackar daglarinda yagmur yagiyor ama bizim icimiz 50 derece sicakla yaniyor. 26 dag kecisi Kackardan sana ne kadar guzel duygu varsa gonderiyoruz. Gecen sene birlikte gittiğimiz topraklarda kosman benim adıma daha da manidar. Seni cok cok ama cok seviyoruz....

Posted On: 27 Jun 2011 04:02 pm

kuslarla, yildizlarla, kumla, ruzgarla.... gordugun, duydugun, hissettigin ne varsa hepsiyle ulasiyosun bana :) kackarlar da ozlemle dolup tasiyor...:)

Posted On: 27 Jun 2011 01:26 pm

Alper cim sayfadayım yazdıklarını okuyorum , takipteyiz bizde .... süpersin devam..sevgiler

Posted On: 27 Jun 2011 11:20 am

Alper ve Alicem, neler hissetiğinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkürler, umarım bloğu okuyabiliyorsunuzdur. İkinizin de azim ve inancınızdan şüphemiz yok. Sağlıkla

Posted On: 27 Jun 2011 10:30 am

Keyifle izliyorum blogunu, hem koşup hem bu kadar güzel aktarım için kutlarım ayrıca. Kolay gelsin Alpercim, ayaklarına, bacaklarına, yüreğine kuvvet! Sevgiler, Suna

Posted On: 27 Jun 2011 08:24 am

Alper, bu yarisa katilacagini ogrenince ne kadar duygulandim anlatamam. cok cok tebrik ederim. ebru ergun

Posted On: 27 Jun 2011 06:37 am

RUN ALPER RUN.....:::)))))))

Posted On: 27 Jun 2011 05:18 am

Alper kardes , harika gidiyorsun. Tum heyecanini bizlerde arkadaslarin olarak seninle birklikte yasiyoruz. Motivasyonunu dusurmyeceginden eminim , istanbula donunce bunu kutluyacagiz :)

Posted On: 26 Jun 2011 10:54 pm

Her sıkıldığın da rüzgar essin...

Posted On: 26 Jun 2011 10:05 pm

Değerli kardeşlerim Alper & Alicem siz işe başlamışsınız ilk gün atlatıldıktan sonra gerisi gelir zaten . Kardeşlerim sizlerin yanınızda olmayı aynı havayı solumayı nekadaristediğimi biliyorsunuz onun için çok şanslısınız biraz zorluklar olacak oarlarda farkındayımLikya Yolu nu hatırlayın siz üstesin den gelirsiniz. Bu gün Tener hoca`Mustafa abive Aylin NTV Spor da Konuşma yaptılar Aklıma siz geldiniz , Kardeşlerim Unutmayın Bol su tuz alın Canlarım yarın tekrar yazarımkendinize iyibakın aman sakatlanmayın görüşmek üzere

Posted On: 26 Jun 2011 08:50 pm

alper anladigim kadariyla sahane gidiyorsun, her gun daha da azmin artacaktir, cunku basariya kalan mesafe kisalacak. biz de ormanda dask antrenmanı yaptık, 7kg canta ile 6 saat yürüyerek. simdiden senin antarktika ultra maratonunu konusmaya basladik bile :)

Posted On: 26 Jun 2011 07:13 pm

alper, tek kelime ile harikasınız... sizinle gurur duyuyoruz. yarın için kolaylıklar diliyorum..... sevgilerimle....

Posted On: 26 Jun 2011 07:08 pm

alper slm biz alicemin ailesiyizsanırım onun internetle ilgili bi problemi var ona selamımızı iletirsen sevinirim onu çok seviyoruzsanada başarılar diliyoruz iyi eğlenin

Posted On: 26 Jun 2011 06:36 pm

ilk yorum benden:) yazilari gorebiliyor musun bilemiyorum ama anne kurabiye pogacalari bitirmekle iyi etmedin. Onlar elf kurabiyesi gibidir :) Yarinki serap detaylarini bekliyorum, biraz daha heyecanli seyleri gor :) iyi uyu ve dinlen. Istanbula gelince sana gecen hafta yaptirdigim dirsek masajindan yapacagim. KAdinin bana dedigini aynen hatirliyorum suydu "BAGIR BAGIR CEKINME"

25 June 2011 08:42 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Gobi  Colu~nun ilk ayagindan merhaba;

Mesajlarinizi bekliyordum ama bu kadar da duygulanacagimi bilemiyordum. Birbirinden guzel mesajlari okuduktan sonra gozlerim dolmus sekilde basimi kaldirdigimda bir yarismaci ile gozgoze geldigimde gordum ki onun da gozleri yasarmis. Karsilikli bakisip tebessum ettik. O anda soze gerek yoktu, iyi ki varsiniz,  ilettikleriniz ile daha da ileriye gidecegimden kuskunuz olmasin. Tek bir ricam Turkce karakterleri okuyamiyoruz, atilan mesajlar excel tablosu ile bize ulasmakta. Yazi karakterlerinin bir kismi kayba ugramakta.

39 ayri ulkeden  gelen kosucularla ayni havayi solumak, farkli amaclar, farkli dusunceler, sosyal sorumluluk projeleri icinde kosmak heyecan verici.26 haziran Pazar sabahi  Kosu sabah 8 de basliyor, mesafemiz 34.6 km. 1557 m.den 2172 m.deki 2. Kampa gidecegiz.Saat farki 5, sizden 5 saat once kosuya baslayacagiz. Kosu suresince elbette sizin yazacaklarinizi dusunecek heyacanim adimlarimla katlanarak artacak. Bu etabin ismi Tien Shan Mountains. Manzara inanilmaz. Cadirimizda Cin’ Singapur, Hong Kong, Iskocya^dan gelen kosucular var. Tr den gelen Alicem Aktasla ayni  cadirdayiz. Kendisi de tum sevenlerine sevgilerini, selamlarini iletiyor.  

Fotograf, ses ve goruntu kaydi almaya calisiyoruz, donuste sizlerle paylasacaklarimiz olacak cunku.. (: Ilk defa annem ve babam beni bir faaliyete giderken beni ugurladi; Yonca Tokbas saolsun, yazisi ile benim yapamadigimi yapti ve de annemlere yazisiyla ulasmayi basardi. Bazi faaliyetlere giderken sevdiklerimin yaptigim faaliyeti bilerek uzulmesinden cekinir; soyleyemezdim. Yonca yureklerine dokunur yazisi ile annemlere dostlari araciligiyla ulasmasini sagladi. Kosesinde yazisi ciktigi gun eve gittigimde gordum ki ben anlatmadan her sey  konusulmus. Tekrar cok tesekkurler Yonca Tokbas. En zoru da buydu; nasil soyleyecek, endise etmelerini nasil engelleyecektim.. Eline; kalemine, yuregine saglik. BU sayede anemin yaptigi kurabiye ve pogacalar uzun ucak maratonunda ve de hala kampta ziyafet haline gelmekte bizler icin. Ellerine saglik annecim.

Ultra maratolara baslamamiza vesile olan Taner Damci Hocamiza da cok tesekurkler. Kanadali katilimci Judi ile sizlerin kulagini cinlattik. Adim Adim^dan Yavuz Abadan ve birkac dostun destekleri ile kosulan ve 2 ay once Istanbul^da starti verilen Ipek Yolu kosusunda Judi de yeralmaktaydi. Taner Hocam, Judi de Likya Yolu^na katilmayi dusunmekte. Sizlere de Pazar gunu Ntv deki programinizda basarilar. Herkese cok selamlar.

Yanimda Esra^in kitabi mevcut, okudugum zaman goruslerimi paylasacagim. Devrim Celal goruslerini ve deneyimlerini paylastigin icin, Emre Tok ve Cenk Turan Tr.de bulunmayan malzemeleri bavulunuzda yeracarak getirdiginiz icin, aileme anlayislari Icin, calisma arkadaslarima bana verdikleri destek ve moral icin cok cok tesekkurlerimi sunarim. Bu maratona katilimim icin bana sponsor olan ve kosarak Anadolumuzu agaclandirmama vesile olan KlimaPlus firmasina da sonsuz tesekkurler. Firma Genel Muduru Sn Yenal Altac ve Ozgur; Seval  hepinize bu imkani bana tanidiginiz icin sevgilerimi iletiyorum.  

Tum yazilariyla beni buralarda da yalniz birakmayan tum  dostlarima,yonetcilerime, is arkadaslarima, sevdiklerime, destekcilere herkese kucak dolusu sevgiler.  

Umuyorum Pazar gunu kosu sonrasinda yine yazilarinizla yeni bir duygu seli yasayacak ve duygularima sizinle paylasabilecegim. 

Gobi^de hayallerin pesinde kosmak ve de yildizlara dokunmak ve fidan dikimi icin girisilen macera devam edecek..Hep beraber…

Comments: Total (6) comments

Posted On: 26 Jun 2011 02:27 pm

Alper ne güzel yazmışsın:))) her satırını heyecanla okudum:)) etrafımdaki herkesle paylaşıyorum senin yaptıklarını:)) Adım Adım'dan arkadaşım diyerek gururla anlatıyorum, dualarımız seninle sular seller gibi aşacaksın mesafeleri:))) bizim dualarımız sana çöl sıcağını serin bir rüzgara dönüşütürecek:) güzel haberlerini bekliyoruz sevgilerimle gülsevim

Posted On: 26 Jun 2011 09:32 am

alpercim daha ilk günden soluklari kesen şeyler yazmışsın. devamı eksik olmasin.. napiyim işte ben de sponge bob'a bakiyorum : )) umarım kostukca daha da gucleniyorsundur, her adımın seni başarıya tasisin cinim..

Posted On: 26 Jun 2011 09:24 am

PARTI BASLADI NIHAYET! IYI EGLENCELER CIGERIM! :))

Posted On: 26 Jun 2011 09:13 am

Alper baba selam, Pazar sabahi kafam basmadi, senin ile kac saat farkimiz var hesaplayamadim :) Belki kosu su anda bitti, veya sonuna geldin. Ilk gun tirmanma falan varmis ama 35K kosacak missin. Bu kadarcik oldugunu bilsek ilk gun sen yorulma diye Ozlem Duygu ile Yasemin i yollardik . Onlar alisik pazar kosularina :) Cok komik olacak ama burada hava 10 derece sogudu, umarim butun dunyada bu boyledir. 10 derece senin cok isine yarar eminim. Sevgiler operim Hurol

Posted On: 26 Jun 2011 09:05 am

36.2 ne ki senin icin! Cocuk oyunu!

Posted On: 25 Jun 2011 11:57 pm

maratonun ilk gününe 5 saat kala 34.6 km. 1557 m.den 2172 m'ye koşacağınızı duyunda çok rahatladım siz bunu yaparsınız inanıyorum... alicem de sen de iduyduğunuzda eminim ki ilk günün gerginliğini üstünüzden birazda atmışsınızdır diye düşünüyorum. merakla bekliyoruz haberlerinizi sevgiler....

23 June 2011 07:37 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

ofis ortaminda basladigim yazima umuyorum col ortaminda devam edecegim... 

KlimaPlus sponsorlugumda katildigim bu etkinlikte destek veren herkese cok tesekkurler. Yazilariniz beni her daim daha da ileriye goturecek , kayitli ses dosyalarinizla da sizinle kosmus olacagim.. 

Gorusmek dilegiyle.. 

Comments: Total (18) comments

Posted On: 01 Jul 2011 05:23 am

ALPER! 4. Stage de 3 maraton kossmussun - valla supersin! Haydi cogu gitti azi kaldi! Go Alpe GO! Kucak dolusu sevgiler!

Posted On: 27 Jun 2011 07:47 pm

Alper,Gobi den sonra neresı var?Alicem ve senın basaracağınızdan emınım..Zaten katılmak bıle baslıbasına cesaret ısı...Kolay gelsın..Not=özlem den rıca etmıstım,benım adıma ıkınızede maıl yazakatı,cunku nereyeı acsam İNGLİZCE..Bu maıl elınıze gecerse,dumanla haberlesırız..

Posted On: 26 Jun 2011 05:20 pm

başarılı olacağından eminim sevgiler

Posted On: 26 Jun 2011 10:53 am

Alper,Yolun açık şansın bol olsun.Adım Adım başaracaksın.Her adımında yanındayız.Şans dileklerimizi her adımında hissedeceksin.

Posted On: 25 Jun 2011 09:16 am

Hadi bakalim Cep Herkülü:)) kendine dikat et. Bununda ustesinden gelecegine eminim:))

Posted On: 25 Jun 2011 04:50 am

Tekrar merhaba; birazdan bizi cole goturecek araca binecegiz. Gerekli kontroller tamam. Yiyecegimiz yemekler bile kalori hesabi ile kontrol edildi. Inanilmaz bir organizasyon duzenlemisler.Artik telefonlar da kapali. Hepinizi seviyorum. (:

Posted On: 24 Jun 2011 11:07 pm

GO GO Alper!! Kim tutar senii! GO GO GO GO GOBI! EYE OF THE TIGER!

Posted On: 24 Jun 2011 11:59 am

Alpercim seninle yolculuk keyifli oldugu kadar da heyecanli surekli birseyleri mi unuttuk yanlis kapidamiyiz vs edasi var bizde koyden geldim sehre misali.. birde sifreni unutman cok guzel breee

Posted On: 24 Jun 2011 11:54 am

Dilekleriniz icin cok tesekkurler.9saatlik ucak yolculugundan sonra Alicemle Pekinde^yiz (: Yaklasik olarak 5 saattiir havalimanindayiz. Anne kurabiyesi takviyesinden sonra ucaga daha zinde bicimde binecegiz. Sabahki oturum ve kontrollerden sonra 2pm de cole bizi goturecek araca binecegiz. ctesi yildizlarla beraber sonrasinda ise colde kosu. Cole ayak bassacagim ani heyecanla bekliyorum. Ozlem;Cumhur,Fatih,Hasan Abi;Emin;Ahmet herkese ugurlamay geldiginiz icin cok tesekkurler. (: Ses kayitlarinizi colde dinlemek uzere sakliyorum. Herkese kucak dolusu sevgiler. Aksamlari yatmadan once yildizlara bakin ve bize dileklerinizi gonderin.Parlayan yildizlar bize goz kirparak mesajinizi ileteceklerdir. Bekle GOBI...Not: Telefonla arayan; mail atan; sms gonderen dostlarimdan donemediklerim varsa beni affetsinler; persembe gunu nasil gecti anlatamam...Kalin saglicakla.... (:

Posted On: 24 Jun 2011 11:53 am

Dilekleriniz icin cok tesekkurler.9saatlik ucak yolculugundan sonra Alicemle Pekinde^yiz (: Yaklasik olarak 5 saattiir havalimanindayiz. Anne kurabiyesi takviyesinden sonra ucaga daha zinde bicimde binecegiz. Sabahki oturum ve kontrollerden sonra 2pm de cole bizi goturecek araca binecegiz. ctesi yildizlarla beraber sonrasinda ise colde kosu. Cole ayak bassacagim ani heyecanla bekliyorum. Ozlem;Cumhur,Fatih,Hasan Abi;Emin herkese ugurlamay geldiginiz icin cok tesekkurler. (: Ses kayitlarinizi colde dinlemek uzere sakliyorum. Herkese kucak dolusu sevgiler. Aksamlari yatmadan once yildizlara bakin ve bize dileklerinizi gonderin.Parlayan yildizlar bize goz kirparak mesajinizi ileteceklerdir. Bekle GOBI...Not: Telefonla arayan; mail atan; sms gonderen dostlarimdan donemediklerim varsa beni affetsinler; persembe gunu nasil gecti anlatamam...Kalin saglicakla.... (:

Posted On: 24 Jun 2011 11:31 am

go alper go! biz de burada sırtımızda çantayla koştuk cuma sabahı :) tüm adımlarımız sana güç versin.

Posted On: 24 Jun 2011 08:25 am

ADIM ADIM çıkacaksın bu merdivenlerden Alper ama sen çölde olduğuna göre koşabilirsin :)

Posted On: 24 Jun 2011 08:17 am

Çok güzel bir proje için yollara düşmüşssün, yolun açık olsun, takipçin olacağız, sevgiler..

Posted On: 24 Jun 2011 07:16 am

alper; bu muhteşem projede yeralman nedeni ile seni yürekten kutlarım... başarılar...

Posted On: 24 Jun 2011 06:21 am

Günaydın Tebrik ediyor ve sizinle gurur duyuyorum,başarılar dilerim Yolunuz açık olsun

Posted On: 24 Jun 2011 05:38 am

yudumYudum manevi desteği arkanda :)))

Posted On: 24 Jun 2011 05:10 am

yaptığınız şey gerçekten gurur verici. umarım yapmaya çalıştığınız bu sosyal sorumluluk projesi amacına ulaşır ve sesinizi geniş kitlelere ulaştırırsınız.. sevgiler..

Posted On: 23 Jun 2011 03:47 pm

Başarılar diliyorum. Üstesinden geleceğinizden eminim Kolay gelsin