Atacama Crossing Blogs 2012

Brian Rothemejer

11

Posts

Atacama Crossing (2012) blog posts from Brian Rothemejer

11 March 2012 02:48 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

K

Comments: Total (2) comments

Posted On: 12 Mar 2012 11:28 am

Kære Brian Tillykke med den flotte placering, imponerende indsats, jeg vidste, du ville kæmpe tiol det sidste, men frygtede det værste,da der ingen melding var efter 5 etape, men fuldt forståeligt forstår jeg nu. Tak for de mange beskrivelser og spændende at følge dig dag for dag. Jeg vil ikke klage mere over en blå storetå fra zumba:-). God tur hjem Super hero, vi tales. Knus Linda PS: Nu vil jeg fortælle Poul, at Mont Ventoux er det rene 'barnemad'!

Posted On: 11 Mar 2012 10:25 pm

Fremragende præstation og fantastisk læsning! Well done champ!

10 March 2012 07:45 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Super oplevelse at l

Comments: Total (4) comments

Posted On: 11 Mar 2012 09:39 pm

Tillykke, tillykke, hvor er det sejt - flot resultat! Tak for opdateringerne undervejs - Glæder mig til at høre mere, når du atter lander i hverdagen!

Posted On: 11 Mar 2012 08:34 pm

Hej Brian - tillykke med din sejr. det er fanme godt gået og vildt at du kan. Lasse

Posted On: 10 Mar 2012 04:52 pm

Dyb respekt herfra - du er simpelthen for sej! Det har været spændende at læse dine updates. Knus Inger

Posted On: 10 Mar 2012 04:24 pm

Hip hip hurra :o) Super sejt Brian!!!

09 March 2012 05:05 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Yess !! Det var godt nok brutalt, men kom ind i 12 timer rent. Paa spottet. Manglede stadig et stykke da tiden stod paa 11 timer og 59 minutter, saa jeg spurtede flat out det sidste minut, og jeg naaede det.

 

Ked af at i ikke fik update fredag morgen. Cyper tent (telt med pc'er) var ikke aaben i gaar. Men hele min krop bortset fra de nederste to centimeter har det super.Jeg mistede en del placeringer i gaar 13 st. Men det kunne have vaeeret meget vaerre. Jeg var fuldt tilfreds - mere end tilfreds med resultatet. I gaar morges humpede jeg rundt og kunne naesten ikke faa sko paa. Vores belgiske venner har en ven der er volunteer. Han er laege, og han hjalp med at faa mig tapet op.Jeg tog det stille og roligt da starten gik og heldigvis skulle jeg bare lige have blodet i gang for at kunne loebe normalt. Den foerste to etapper var rene loebeetapper paa god underlag. Jeg havde lidt problemer med at foelge det tempo som dem jeg plejede at loebe med. Taenkte, at jeg stadig havde over 60 km tilbage og foedderne var begyndt at smerte, saa jeg satte farten ned. Hellere gennemfoere end holde fast paa placering. Efter et par og tyve km var vi ved CP2 og der var jeg nr 51. Indtil videre var det paa fremkommeligt underlag. Foerste 15 km paq grusvej, saa fik vi lige en rivercrossing for at vaere sikre paa at foedderne lige blev totalt smadrede. Derefter loeb paa nogenlunde fast sand. Saa to foerste sektioner nogenlunde humane. Saa kom sektion 3!! Underlag som stoerknet ploejemark. Av av av - kom jeg til at stoede imod med taeerne, Auchhh. Kaempe vabler og hud der gik loes under traedepuderne (tror det var river crossing). Hvert skridt foeltes som havde jeg glasskaar i skoene. Paa denne sektion blev jeg overhalet af 5-6 stykker.CP 4 kom efter 13 km. Derefter var det gennem aaben oerken i 14,5 km med nogenlunde underlag. Hold op for en mentaln udfordring. Taenkte bare paa at hvert skridt bragte mig videre maalet. Kun fokusere paa naeste delmaal og glemme at der er lang vej hjem. Fokus fokus fokus. Havde for foerste gang musik i oerne. Fedt. Og tak for en super playliste Frederik :-) Mistede 5-6 placeringer igen. De sidste par km. ville benene naesten ikke bevaege sig. Og jeg taenkte babysteps babysteps - don't stop moving. Ved CP  5 lavede jeg en gang nudelsuppe. Fik mig selv sparket i gang men kunne ikke bevaege mig saerlig hurtigt. Alle dem som plejede at komme i maal et par timer efter mig overhalede og jeg tror jeg laa placeret midt i halvfjerdserne paa det tidspunkt. Regnede ud at jeg ville vaere inde efter fjorten timer med det tempo jeg bevaegede mig i. Efter et par km foelte jeg at jeg havde lettere ved at hodt tempo ved powerwalk.Det gik super. Hurra for nudelsuppe :-). Startede med at loebe et markeringsflag og derefter gaa et flag. Gik fint og oegede loebedistance. Indhentede rigtig mange og var hurtigt ved CP 6 som er den sidste, Kun 9,5 km hjem og godt underlag.Op af et bjerg - loebe hen over bjerget og ned igen. Jeg var flyvende og racede forbe den ene efter den anden. Kunne se paa uret at jeg ville kunne vaere hjemme paa 12 timer hvis jeg gav den gas. Det gjorde jeg saa.Der var en gruppe paa 4 personer langt ude i horisonten og dem vile jeg naa. Fokus fokus Rothemejer.Kunne ikke maerke foedder og min puls kunne klare det hele. Vild oplevelse. Gruppen foran mig begyndte at loebe da de saa mig naerme sig. Jeg naede dem ved maalstregen. de blev registret foer mig. Endte paa nr 55. Det var jeg vildt tilfreds efter mine desperate sektioner fra CP 3 - CP 5. Er vist rykket ned paa 43. pladsen. Nope - er ikke skuffet. Er vildt glad :-) En kaempe mental udfordring som jeg besejrede. Var helt frisk da jeg kom i maal og kunne vaere fortsat. Her i dag betaler jeg prisen. Mine foedder. Av av. Henrik har kaaret dem til de vildeste og grimmeste foedder han har set. Skal bare tapes op i morgen og saa er det de sidste 11 km ind til San Pedro. Hele kroppen har det som sagt fint og mine foedder humper :-). Lige en sidste beskrivelse. Da jeg loeb hen over bjerget til sidte kom der et vildt uvejr og jeg loeb med lynene hele tiden foran mig. For vildt og saa utroligt smukt. Loebet blev stoppet kl et i nar pga uvejr og dem der ville gennemfoere har faaet lov i dag. Naa vil humpe videre :-)

Comments: Total (7) comments

Posted On: 14 Mar 2012 08:34 am

Hvor er det sejt gået Brian - super spændende beretning - og man får klart et indtryk af, hvor hårdt det er!!

Posted On: 10 Mar 2012 08:26 am

Sådan !! Stort stort tillykke og dyb respekt herfra ! Det er sgu´ bare for flot du gamle....Vi ventede længe på resultatet, men super placering og super læsning af din blog. Nyd turen idag og klap dig selv på skulderen hele vejen....Ser frem til at se dig på kontoret igen og høre nogle gode historier..TILYKKE !!!

Posted On: 10 Mar 2012 07:39 am

SÅDAN Hr. Rothemejer – du imponere mig gang på gang! Flot kæmpet og fantastisk resultat. Nyd den sidste etape og giv dig selv lov til at smage på alle detaljerne fra dit grænseoverskridende eventyr – jeg glæder mig allerede til at høre alle detaljerne! Og så tyder ALT på at vi skal have fikset dine fødder lidt når du er retur ;-) Vi ses snart, Jimmi

Posted On: 10 Mar 2012 07:34 am

Gået gået Brian - du er der næsten! Glæder mig til at se dig på torsdag.

Posted On: 10 Mar 2012 06:09 am

du er en vinder, flot flot kæmpet.. masser af point fra mig

Posted On: 10 Mar 2012 05:26 am

Hej Brian stor kompliment for det du har gaaet igennem indtil nu - nyd oploebet i dag, det maa blive en kaempe oplevelse efter alt det I har vaeret igennem den seneste uge. Glaeder os til at se billeder af de omtalte foedder. Held og lykke med sidste etape Fam Sandfeld, Esbjerg

Posted On: 10 Mar 2012 02:31 am

Hold da op for en etape, og helt fantastisk løbet Brian. Keep moving og fokus. Respekt herfra. Tap fødderne og tagcde sidste 11 km og du har lavet en kæmpe præstation.

07 March 2012 07:01 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Vel tilbage fra en haard dag. I dag var saa salt flats. Rejs ikke til Chile for at gaa igennem dem. De er modbydelige og bliver bare ved og ved. 14 km i noget der minder om stoerknet beton fra en byggeplads - bortset fra at de splintrer ved hvert skridt.

 

Havde lige den fede oplevelse (not) at min luftmadras punkterede i gaar. Der roeg lige den nattesoevn.Men det maerkede jeg ikke da jeg stod op. Mine foedder er total ristede og ligner et trafikuheld. Sjovt saa snart loebet bliver skudt igang glemmer man smerten og saa gaelder det bare om at holde sig til i bussen. I morges startede vi med med at loebe op ad et bjerg. Saa behoevede vi heller ikke bekymre os om at arbejde pulsen stille og roligt op. Det kom af sig selv.De foerste 8 km var loeb i sand. Over de mest fantastisk smukke og vilde kloefter. Efter CP 1var der en 14 km lang ligeud loebetur tvaers gennem oerkenen. Ikke noget at berette om udover at at det blev ved og ved. Ligeud uden andet end horisonten at kigge paa. Fandt en fin rytme og loeb med min belgiske teltven. der foraerede mig sin luftmadras i morges. Har ham lidt mistaenkt for at han ikke gider slaebe paa den. Tog taknemmeligt imod.Naa tilbage til turen, CP2 foerte direkte ud i saltsflats. DET var haardt. Vi aftalte at foelges og det var godt. Det kan hurtigt blive uoverskueligt at skulle gaa og loebe saa langt under saa ulidelige forhold alene. Det er helt utroligt saa meget mentalt man skal have moenstret.Folk lider men alligevel er der reserver som man ikke er klar over at man havde. Jeg taenker tit paa Dean Karnazes' citat Run if you can, walk if you have to, crawl if you need to BUT ALWAYS KEEP MOVING. En anden jeg tit taenker paa er Rasmus Henning der sagde, at naar man har ondt af sig selv og det goer ondt, saa skal man sige at den smerte man foeler lige nu kan man jo sagtens holde ud. Og saa gaar det hurtigt over. Troede jeg ville hoere musik hele tiden men har ikke haft min ipod ude endnu. Man er helt inde i sig selv og proever bare at holde rytmen. Endnu engang tilbage til loebet. CP 3 var saa dejlig at se og derefter bare 3,3 km hjem. Min belgiske ven satte fuld fart paa og jeg lod ham loebe. Kroppen havde det super godt og hvis jeg lige glemmer mine foedder saa er jeg ok. I morgen er det den sidste store udfordring. den lange march. Kom med den saa vi kan faa det overstaaet. Ved der bliver mange oejeblikke hvor jeg bander det vaek og har lyst til at vaere alle andre steder. Men det hele sidder jo i hovedet. En mental udfordring. Og tanken om hvor dejligt det bliver at loebe ind paa torvet i San Pedro loerdag goer hele oplevelsen vaerd. Tror jeg kom ind som nr 34 eller 35. En lille forbedring for hver dag. Men det er jo i morgen slaget skal slaaes.Rothemejer, husk at loebe med hovedet og det er er bedre at gennemfoere i stedet for at race og gaa ned.. Det skal nok blive en udfordring.no matter what :-). Haaber at naeste update starter med at den lange march er veloverstaet. Kryds fingre please :-)

Comments: Total (18) comments

Posted On: 09 Mar 2012 12:38 pm

Brian dit altid glade smil kan man læse igennem dine tekster - fantastisk overskud og fedt at høre du også nyder oplevelsen!! Der er krydsede fingre og en masse tanker herfra Team Kaiser Sport. Go go goooooooo........

Posted On: 09 Mar 2012 09:19 am

Sådan Brian. Imponerende og beundringsværdigt, som du sætter dig op og kæmper dig igennem. Kongeetapen napper du bid for bid, som var det din livret. Det er jeg sikker på. Du er for sej. DBH og masser af krydsede fingre herfra. Casper

Posted On: 09 Mar 2012 08:55 am

Du er for sej Brian! Tro paa det - saa sker det! Du har traenet til dette loeb, saa du er klar til den lange march ogsaa. Glaeder mig til at laese om din passage af maalstregen.

Posted On: 09 Mar 2012 07:25 am

Respekt, respekt, respekt. Jeg tager hatten af Brian. Lover kolde GT og massage og en stor bøf.

Posted On: 09 Mar 2012 12:48 am

du lyder fantastisk, vigtigt, husk at man godt kan få neglelak på, selv uden negle. så bare klø på.. hele vejen- med oprejst pande

Posted On: 08 Mar 2012 08:50 pm

Brian, jeg tager en balje med til FO seminar som vi kan fylde med iskoldt vand så fødderne kan cool down ;-)Jeg glæder mig til at byde dig velkommen hjem og se sejren lyse ud af dig!

Posted On: 08 Mar 2012 03:13 pm

Fantastisk. Krydser alt hvad der kan krydses. Mogens

Posted On: 08 Mar 2012 12:58 pm

Hej Brian. Lige nu er du formentlig i gang med den LANGE march .. der efter min mening lyder som en HELT umenneskelig udfordring! Jeg glaeder mig derfor til at laese din naeste blog, hvor du forhaabentlig skriver, at den lange march gik godt - glaeder mig også til at laese om din glaede naar du lober ind på torvet i San Pedro :o) Jeg er fuld af respekt overfor din praestation - det er bare SAA sejt! Det er nu vildt frustrerende for en 6\'er ikke at kunne stille 800 sporgsmaal - saa dem har jeg opsamlet til du kommer retur ;o) kh Eva

Posted On: 08 Mar 2012 12:29 pm

Kære Brian! Har med stor fryd OG gysen netop læst beretningerne fra dine første 4 etaper..TAK fordi du deler med os andre :-) Du har godt nok et stort overskud - flot :-) Jeg sidder og tænker at LIGE nu knokler du derude langt væk :-) Ser kun frem til at høre mere... :-)

Posted On: 08 Mar 2012 12:27 pm

Kære Brian STOR STOR respekt for din præstation! Som en ægte 3'er er du heldigvis handlekraftig, målrettet, som en kamæleon og kan se dig selv i MÅL :) Fortsat held og lykke - og raske tæer ;) Mange hilsner Marianne

Posted On: 08 Mar 2012 12:15 pm

Flot og respekt. Bortset fra de der tæer, som du jo glemmer så snart en etape starter, er du jo både mentalt og fysisk flyvende. Keep Moving - og brug hovedet.

Posted On: 08 Mar 2012 11:21 am

Brian, modtag den dybeste respekt herfra ;-) Jeg er lidt i tvivl om du /i har modtaget nogle beskeder – da jeg ikke har modtaget nogle reaktioner på bloggen. Så derfor kommer der også en lille hilsen herigennem. Brian jeg er MEGA stolt af den måde du håndtere diverse udfordringer på og dertil arbejder dig kontrolleret fremad dag for dag - lige efter planen! I morgen skal det store slag udkæmpes på kongeetapen og her ved jeg inders inde, at du er klar. Du kontrollere smerterne fra fødderne med stil og hold fast i citatet fra Dean K. ligesom dit ukuelige mindset. Jeg nyder, at læse hver en opdate og er med dig i tankerne hele vejen igennem. Hold dig til puls, væske og energistrategien for i morgen, så skal det nok blive endnu en succes ;-) Jeg er MEGET stolt af dig og du gør det godt. Hold hovedet koldt hele vejen igennem og pas godt på dig selv min ven. //Jimmi

Posted On: 08 Mar 2012 11:14 am

Hej Brian - det er fantastisk at du holder humøret højt, selvom det nu kræver rigtig meget. Rigtig god vind med den lange rute. Det bliver en barsk tur. Ser frem til din næste update. Lasse

Posted On: 08 Mar 2012 10:38 am

Jeg krydser alt hvad jeg har, bare fremad Brian, du kan godt. Og tænk ikke på sko på FO seminaret! KH L

Posted On: 08 Mar 2012 09:30 am

Hey.....Det er sgu´så imponerende gået...løbet ;-),Kanon du finder din egen rytme, holder dig til den og finder lidt hvile inde i dig selv.......Du kravler stille og roligt op af ranglisten, det er sgu´flot ! Mantraer er rigig gode at holde sig igang på,og du har nok brug for dem idag...."På et eller andet tidspunkt kommer der smerte, men du bestemmer selv hvor ondt det skal gøre..."...Nemt sagt herovre fra, men den er go´nok ;-).......Knæk & bræk på den store rejse idag !

Posted On: 08 Mar 2012 08:04 am

Kære Brian - Keep moving....:) Jeg er fuld af beundring. Du er stor. Dit humør bære dig igennem - giver dig ekstra vilje og tro på at det er muligt. Når du læse denne besked er det værste over - og du er ved at være meget meget tæ på målet. Fantastisk flot... Glæder mig til at have dig med på Team VASA 2013 - solskin, minus 10 grader - dejligt ! Bedste hilsner Stig

Posted On: 08 Mar 2012 07:04 am

Brian! Vi må snart se de tæer på et billede ;). Selv Henrik skriver om dem på sin blog. Tæer eller ej, I er sande idoler og helte, I to. Tænker på jer i dag. Det er et vildt ridt I har foran jer. Så er det til gengæld også mere eller mindre overstået. Glæder mig til at høre I er kommet godt frem. Selv fik jeg en gang det råd at når det hele gør ondt, så fokuser alle tanker på næsetippen; den peger i samme retning som du skal og den er (pånær i bidende frost, hvilket ikke er jeres problem) det sidste sted på kroppen man har ondt i, i et løb. Al mulig held og lykke i dag!!!

Posted On: 08 Mar 2012 06:47 am

Du er for sej, Brian.... Jeg er fuld af beundring! Selvfølgelig kommer du igennem stage 5 og stage 6, og kan stolt løbe ind på torvet i San Pedro :)

06 March 2012 06:35 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

av av av for en etape!! Knap 6 en halv time for 40 km. Boy boy boy. Havde det dog fantastisk derude. Det troede jeg slet ikke i gaar og i morges. HVER muskel i kroppen protesterede og taaen havde det ikke godt. Alt var glemt da loebet startede. Saa det var fedt. Nu humper jeg runedt og har lige vaeret forbi medic tent. De forsoeger at beholde neglen og taper den fast. Men men men de naeste tre stk er ved at blive sorte. Kommer til at se cool ud med kun halvdelen af neglene tilbage :-). Naa tilbage til loebet. De startede i morges til breafing med at sige at det efter deres mening var den haardeste etape. Og manner jeg har oplevet nye standarder for haard etape. Vi blev sendt afsted fra camp ved Laguna Cedar (saltsoe) og for lige at laegge bunden sendte de os direkte fra start gennem 4 en halv kilometer hoejt graes og buske. Underlag  var som  blanding af marsklandskab og nyploejet mark. Man sank i hele tiden. Fordelen var at de hurtige heller ikke kunne loebe. Var med frontgruppen da vi kom ud af det hoeje graes. Derefter sagde de goodbye. Overhalede Henrik kort og sagde at jeg ville skrive paa min blog at jeg laa foran ham paa endel af etapen. Det gjorde jeg cirka 20 sekunder :-). Troede det var den eneste gang vi skulle loebe i saadan terraen. Det var det saa ikke......baade 2. og 3. sektion havde tilsvarende laengder med det samme terraen. Paa et tidspunkt var der ler der sad fast paa skoen. Oej oej hvor kan sko blive tunge! Efter CP 1 var der et langt stykke hvor man kunne loebe hurtigt. Jeg hentede en fra mit telt og vi fandt ind i en rytme. Hentede den ene efter den anden. En ti stykker vil jeg tro. To-tre km inden CP 2 oegede han farten og jeg kunne maerke at han ville ryste mig af. Terraenet blev igen rough og han ville ned og gaa. Der fortsatte jeg og saa ham ikke mere. Fedt for han overhalede mig inden maal i gaar.Efter CP 2 igen buske og hoejt graes i jord der minder om heste sporet i Dyrehaven i regntiden. Halvvejs kom sandet, kompakt salt, sten og klipper. Det vqr tough. Laa heldigvis med en god gruppe. CP 3 vqr dejlig at se og jeg fortsatte med det samme. Vi holdt et paent tempo men kunne slet slet ikke loebe i terraen.Vi havde faaet at vide at vi skulle forcere 2 kloefter med sandsider. Oversvoemmelserne havde gjort siderne helt stejle. Det var en udfordring som fik pulsen op. Gruppen jeg loeb med hjalp hinanden med at komme op, bortset fra en brasiliansk pige der benyttede lejligheden til at faa et forspring fordi hun var den foerste der blev hjulpet op. Det burde hun ikke for vi ventede ikke paa hende da vi havde indhentet hende igen. Lidt usportsligt af hende men pyt :-). Vi loeb i sandklitter de sidste 4 en halv km til maal. Lige inden maal skulle vi selvfoelgelig lige over en flod. kunne heller ikke passe at vi ikke skulle have vaade foedder. Den onde bandit til banelaeggeren havde placeret maallinien oppe paa toppen af en kaempe klit. Den trak taender. Specielt naar man lige har tilbagelagt 40 km. Saa vidt jeg husker omtaler Jacob Hastrup den samme maallinie i sin bog.Han syntes ogsaa det var lidt ondskabsfuldt :-). Det blev altsaa ikke salt flats i dag. Tror det bliver i morgen. Planen er at tage det forholdsvis roligt i morgen saa jeg kan vaere forberedt paa den lange march paa torsdag. De maatte afkorte ruten med 6 km i gaar. Haaber ikke de ligger den til den lange tur der saa bliver over firs km. Det er der en del snakken om, men lad os nu se.Naa det bedste er, at kroppen havde det fint selv om jeg var ristet i gaar :-) Thats all for now foulks. ps - fluerne er virkelig blevet forelsket i mig! pps - stadig fantastisk smukt landskab

Comments: Total (8) comments

Posted On: 07 Mar 2012 01:22 pm

Hey...Sådan !Super at høre du er mentalt helt på toppen og dit konkurrence gen ligeså. Lover rigtig godt for de sidste dage...checker din blog/results før morgentræningen ;-)))...tak for dem......Knæk & bræk på kongeetapen, X´re fingre for dig !

Posted On: 07 Mar 2012 01:04 pm

Hej Brian,,,,Godt gaet so far,,,husk at lytte til Kaizers naar det goer ont,,det skal nok hjaelpe. Niels

Posted On: 07 Mar 2012 11:32 am

Hej Brian. HEP HEP HEEEEP nuej hvor er det fantastisk læsning og man kan jo mærke helt herhjemme at dit skønne humør er intakt selvom det gør ondt. Du er lige nu igang med et af dit livs største oplevelser og du nyder, kan vi høre... Fedt og velfortjent. Pøj Pøj med de næste etaper, vi følger dig og sender god karma i din retning. De største respektfulde hilnser fra Team Kaiser Sport Jan Steinicke.

Posted On: 07 Mar 2012 09:48 am

Aj, man bliver jo helt bidt af det her... S....godt gået.. kan se, at indsatsen har båret frugt...du skyder frem og Henrik tilbage. Fortsat godt løb.

Posted On: 07 Mar 2012 08:54 am

Sådan Brian- du er simpelthen så sej og jeg smiler, når jeg hører du trods strabasserne stadig har overskud til at nyde eventyret:-) Pøj pøj med neglene

Posted On: 07 Mar 2012 08:38 am

Hi Brian. Har læst om dine bedrifter i Focus - "May the Force be with you".

Posted On: 07 Mar 2012 05:27 am

Godt gået Brian, det dejligt at du har overskud til at skrive med så meget humor! Du var på bagsiden af Børsen i mandags - du må være Danmarks sejeste forsikringsmand!!

Posted On: 07 Mar 2012 04:38 am

Hej Brian Det er godt nok spændende at følge dig på din løbetur i Chile - med den stædighed du besidder er jeg sikker på at du når målstregen efter 250 km Det er sgu noget andet tærren end man er vandt til i DK. Har sat er par øl på køl og klar til at trække proppen af en god vin næste gang du/I kommer til Esbjerg. Fortsat god tur. mvh Fam. Sandfeld

05 March 2012 06:11 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Det var saa stage 2. Only 4 to go :-). Fantastisk stage. Men men men.....naar de skriver svaerhedsgrad difficult saa mener de difficult ;-) Vi fik at vide at vi skulle gennem sanddunes saa det var med gaiters...og at vi ville faa vaade foedder. Men ikke at vi skulle have 9 river crossings paa de foerste tre km hvoraf den sidste var dyb. De andre kunne vi komme nogenlunde toerskoet over. Umiddelbart efter en kaempe climp paa et bjerg med rullesten. Allerede efter en halv time bandede jeg bane designeren Javier lang vaek. Mean bastard. Han havde advaret os...og det er vel det vi er kommet for. CP1 var oppe paa toppen af en stor climp der virkelig trak taender. De naeste 6-8 km var paa en bjergkam med faa meter til begge sider.Et fantastisk syn med Death Valley paa venstre side. Noget af det smukkeste jeg har set. Vi skulle derefter ned ad en kaempe (og jeg mener kaempe) sand dune Det var saa vildt fedt, men det gik ud over min storetaa - mere om det senere. Jeg gav den gas og vandt 5-6 placeringer.Paa CP2 stoppede jeg for at toemme sand trods gaiters...troede jeg. Der var ikke et sandkoern men til gengaeld en storetaanegl der var total sort. 2 til-3 CP var ikke saa svaer men for lige at vaere sikker paa at det ikke skulle vaere for let saa havde de lige to dybe river crossings igen. Sko, stroemper og gaiters bliver temmelig tunge at loebe med naar de er vaade. Specielt nar de sidste par km er i loes sand. Efter CP 3 skulle vi igennem et omraede med ler...som var blevet tung af uvejret. Saa man sank i. Lange 3-4 km. Igen for at vaere sikker havde de sendt os gennem dyb river igen.Du havde et sted med vandudlevering ved noget de kalder lonely tree (behoever ikke naermere beskrivelse). Derefter 4 km paa grusvej til camp. Blev overhalet af to af mine tent mates, som havde ligget cirka 100 meter bag mig hele dagen. 300 meter foer maal kom der et tog med 7 personer som jeg ikke kunn foelge i maal. Nu ved jeg hvordan en udbryder i tour de france har det naar de bliver hentet lige foer maal :-). Naa vandet og sandet har sat sine spor og jeg var lige en tur i medical tent og fik ordnet 7 vabler og boret huller i min storetaanegl med en naal. Av Av. Neglen er roeget, men de haaber at kunne tape den fast saa den kan holde loebet ud. Det skal de !!!.Har jo proevet det foer. No big deal I hope ;-)

 

Naa i morgen venter 40 km difficult og moderate i skoen blanding.. Har paa fornemmelsen at der venter salt flats.  Kroppen er ok, en smule traet og oem, halter lidt pga negl - men  det skal nok blive klar til i morgen og hovedet er klar :-). En vild, ekstrem, haard og fantastisk oplevelse.Min luftmadras venter nu!

Comments: Total (14) comments

Posted On: 06 Mar 2012 10:03 pm

Hey Kid! Raspæææækt og street credit til den gamle - men toptunede - liv-direktør. Tryg ved at du kommer igennem. Der skal jo mere end et par sandbanker og 1 storetånegl til at slå en gammel revisor ud. En lille opfordring/læserønske/forslag til dit næste blogindlæg..... kunne godt tænke mig at høre om dine mentale kampe undervejs. Hvad der får dig til at fortsætte, når den 2. storetå-negl ligger under svangen på de udtrådte løbesko (der lugter som en overmoden Riberhus ost..), når lårmusklerne føles som om du har fået et 3-dobbelt trælår, og når du tænker på den fadøl med perlende dråber på glasset, som Lehmann giver næste gang du er på Frederiksberg.....og du så tænker..."Hvad er det lige der gør, at jeg fortsætter alligevel." Mit spørgsmål til dig: Hvad siger du så til dig selv... ;)

Posted On: 06 Mar 2012 10:01 pm

Hey Kid! Raspæææækt og street credit til den gamle - men toptunede - liv-direktør. Tryg ved at du kommer igennem. Der skal jo mere end et par sandbanker og 1 storetånegl til at slå en gammel revisor ud. En lille opfordring/læserønske/forslag til dit næste blogindlæg..... kunne godt tænke mig at høre om dine mentale kampe undervejs. Hvad der får dig til at fortsætte, når den 2. storetå-negl ligger under svangen på de udtrådte løbesko (der lugter som en overmoden Riberhus ost..), når lårmusklerne føles som om du har fået et 3-dobbelt trælår, og når du tænker på den fadøl med perlende dråber på glasset, som Lehmann giver næste gang du er på Frederiksberg.....og du så tænker... "Hvad er det lige der gør, at jeg fortsætter alligevel." Mit spørgsmål. Hvad siger du så til dig selv... ;)

Posted On: 06 Mar 2012 08:21 pm

Godt "gået" - Forrest Gump -:)

Posted On: 06 Mar 2012 02:48 pm

Hej Brian :o) DU ER SÅ COOL.... spændende at følge med i din beretning. Vi hepper på dig her i LIV. Lajla

Posted On: 06 Mar 2012 02:07 pm

Hej Brian. Det er spændende at følge med i din beretning. Dine updates tyder på overskud, så hold det flotte fokus hele vejen. Det er så cool!!

Posted On: 06 Mar 2012 12:10 pm

Hej Brian, du er THE MAN - det lyder så vildt. Jeg er stolt af at kende dig. Det er en verdensklasse præstation, du har gang i, og en sort negl vil blot være med tl at gøre beretningen endnu mere episk. Jeg følger dig med stor spændning - og jeg er blot en blandt mange. Så bliv endelig ved med at skrive de gode indlæg. Jeg labber dem i mig:-) Go catch the train...

Posted On: 06 Mar 2012 09:27 am

Fantastisk oplevelse for dig Brian, og tak for en levende beskrivelse. Du skal nok gennemføre, jeg kender dig jo :0) Jeg vil spørge Poul om det snart er på højde med Mont Ventoux, men har mine tvivl!Håber ikke dine skader vil plage dig for meget. KHL

Posted On: 06 Mar 2012 09:00 am

Hej Brian. Rigtig gode beretninger, en fornøjelse at læse om dine strabadser og og oplevelser. Vi hepper også på dig her i afdelingen. Troels

Posted On: 06 Mar 2012 08:09 am

Hej Brian Har lige set et billede af dig på hjemmesiden - du ligner en der stadig har mega overskud i det bløde sand. En negl og syv vabler skal da ikke ødelægge glæden ved dette løb - keep on going Claus Bilde

Posted On: 06 Mar 2012 08:04 am

Hej Brian. Fedt at laese din blog - og fedt at hore (laese) gejsten og glaeden i din stemme. Pyt med den storetaanegl - du har jo stadig 9 andre ;o) Fortsat god tur ... glem nu alt om placeringer og koncentrer dig om at gennemfore ik'?! :o) Khe

Posted On: 06 Mar 2012 07:53 am

Du er sgu´ for sej gamle dreng !! Overfed beretning, og bare så godt at høre du har overskuddet til at nyde nogle af de smukke omgivelser og ikke mindst har lidt humor i behold ;-). No worry mht placeringer...Det er et LAANGT race, hvor din tålmodighed og rigtige disponering nok skal blive belønnet !! Du er stærk, så rest, race strong & enjoy ! Du har en god portion hvalpefedt at tære på endnu ;-)))

Posted On: 06 Mar 2012 07:51 am

Hej Brian - Rigtig godt gået indtil videre, vi her i Esbjerg følger også dig, sender beskrivelse videre til mor, der lidt bekymret for sin lille dreng !! Knus Jørgen

Posted On: 06 Mar 2012 07:03 am

Sådan Brian! DLG hepper

Posted On: 06 Mar 2012 05:50 am

Brian. Det er med stoerste respekt jeg laeser din beretning. Sikke en vildt fed oplevelse. Sejt at du ogsaa har overskud til at nyde naturen omkring. Saa er det ikke helt galt endnu :). Hold gejsten oppe. Vi er rigtig mange der foelger jer og jeg er sikker paa at det tog der ikke tog dig med i gaar nok skal blive afsporet paa en af de naeste etaper. De bedste hilsner Peter

04 March 2012 08:44 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Vel igennem 1 etape :-). Py ha det var haardt, men jeg havde det super i kroppen  De foerste 15-20 min foelte jeg at jeg ikke kunne faa luft pga tynde luft.Pulsen bankede op og syntes ikke jeg kom nogle vegne. Fandt dog hurtigt ind i en rytme og loeb i mit eget tempo. Det gik super og jeg er meget tilfreds. Kroppen har det ogsaa fint nu. Da vi startede havde jeg ingen appetit men jeg tvang electrolytter og energi i mig. Det betalte sig :-). CP 1 var rykket frem paa grund af flooding og den dukkede op meget foer jeg forventede og jeg fortsatte bare. CP 2 - 3 var haardt men  kom ogsaa fint igennem. CP 2-3 var en absolut killer. Naesten en 10 km lang running uphill. Koblede mig paa et team fra Australien der blev fulgt af et tv-crew. Deres tempo passede perfekt indtil efter CP 3 hvor jeg stak af. Alt i alt en god dag.

 

Nu er ujeg glad for alle de lange traeningsure og sure morgener. Og trail-traening. Herovre er det ren trail og man loeber paa sten, sand, klipper, tuuuung jord pga uvejr og det er som Claus Hoier ville sige god traening for mine total lamme svagbarns-ankler :-)

 

I morgen staar den paa 41,8 km. Foerst gennem en slugt. Op gennem en gammel Inca Road op til en tunnel. Derefter gennem Death Valley for at ende ved en stor saltsoe (Lake Cejar).

 

Tak for alle mqails og kommentarer. De betyder rigtig meget.

 

Alt for nu - koen til computer er lang

Comments: Total (11) comments

Posted On: 05 Mar 2012 07:44 pm

Stakkel!! Skal jeg checke om Hertz har en 4*4 til leje i nærområdet. Det andet lyder da alt for besværligt!? Så kan du give de andre et lift :-) God tur anyhow, respekt!!

Posted On: 05 Mar 2012 06:26 pm

Flot tid Brian. Du ligger jo i 1/3 af feltet. Du er både på forsiden (henvisingsbillede) og hele bagsiden af Børsen i dag samt i en artikel inde i avisen. Rigtigt gode. Keep running and take care. Best/Jens

Posted On: 05 Mar 2012 04:34 pm

Hej min ven Stor respekt for din viljestyrke, rigtig flot løbet. Håber du er ved godt mod og at liv og lemmer er i god behold. :-)

Posted On: 05 Mar 2012 04:02 pm

Godt gået. Keep going. Mogens

Posted On: 05 Mar 2012 03:30 pm

Hi Brian! Wishing you well. I translated some of your posts and seems you are doing well! Sorry I am not there with you but I will see you down the trail. Continue doing well and have fun. Alex

Posted On: 05 Mar 2012 01:26 pm

Hej Brian Godt kaempet. Det er sgu en flot tid i den hojde. Pas paa dig selv. God tur på 2. etape mvh Peter fra PBU

Posted On: 05 Mar 2012 12:21 pm

Hej gamle dreng. Det er sgu´ flot gået !! Var smadderspændt på at høre fra dig, så mange tak for referatet. Flot artikel i Børsen idag ;-))... Du kommer i flot stil, no doubt....glæder os til at høre mere ! Fortsat rigtig god "rejse". Race Strong ! Vh/Torben

Posted On: 05 Mar 2012 07:59 am

Godt gået - fedt at første etape er gået så godt. Du er også på forsiden af Børsen idag - super god artikel....ok du er sej, kh. Morten

Posted On: 05 Mar 2012 07:29 am

Hej Brian Så er løbet endelig kommet i gang - og flot tid på første etape - tillykke med det. Det lyder som en fantastisk tur i har i sigte i dag, husk nu at nyde den Mange hilsner Claus Bilde

Posted On: 05 Mar 2012 06:21 am

Skønt, at høre du føler dig tilpas under de ekstreme forhold. Nana og Emma sender dig hilsner fra gården:-) de syntes de har en sej onkel og storesøster er vel hjemme fra den fedeste tur til NYC. pas på dig selv og gi den gas. styrke og positiv energi herfra Knus herfra

Posted On: 05 Mar 2012 05:24 am

Kære Brian Det er rigtigt rart at høre at den første dag gik godt! Vi savnede dig til vores møde i sidste uge. Pas på dig selv og giv den en skalle!!

03 March 2012 05:33 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

S

Comments: Total (3) comments

Posted On: 04 Mar 2012 10:29 pm

Lyder til at du bare er så klar. Det med lyn og torden lyder lidt vildt. Pas på dig selv. Glæde mig til at følge med. Best/Jens

Posted On: 03 Mar 2012 05:54 pm

BRIAN!!! I er ALT for seje. Glæder mig SÅ meget til at følge med. Ved det kommer til at gå jer super godt. De aller bedste hilsner, Peter

Posted On: 03 Mar 2012 02:22 pm

You CAN do it! God tur :)

01 March 2012 03:41 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Henrik og jeg sidder og spiser morgenmad p

Comments: Total (2) comments

Posted On: 02 Mar 2012 07:18 am

Godt at høre at du er kommet godt frem. Du må have et godt løb.

Posted On: 01 Mar 2012 12:49 pm

Hej gamle ven rart at høre, at du er landet vel, håber du får et godt løb! :-)

25 February 2012 05:57 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Otte dage til start. To tr

Comments: Total (7) comments

Posted On: 06 Mar 2012 10:25 pm

PS: Der må være en fejl i resultat-listen. Der er en kvinde på 58 år, der ligger 15 pladser foran Topdanmarks spydspids? :)

Posted On: 06 Mar 2012 10:09 pm

Hey Kid! Raspæææækt og street credit til den gamle - men toptunede - liv-direktør. Tryg ved at du kommer igennem. Der skal jo mere end et par sandbanker og 1 storetånegl til at slå en gammel revisor ud. En lille opfordring/læserønske/forslag til dit næste blogindlæg..... kunne godt tænke mig at høre om dine mentale kampe undervejs. Hvad der får dig til at fortsætte, når den 2. storetå-negl ligger under svangen på de udtrådte løbesko (der lugter som en overmoden Riberhus ost..), når lårmusklerne føles som om du har fået et 3-dobbelt trælår, og når du tænker på den fadøl med perlende dråber på glasset, som Lehmann giver næste gang du er på Frederiksberg.....og du så tænker..."Hvad er det lige der gør, at jeg fortsætter alligevel." Mit spørgsmål til dig: Hvad siger du så til dig selv... ;)

Posted On: 29 Feb 2012 05:18 am

Good luck Brian! I'm cheering you on from the computor! Have a great time. Bree

Posted On: 28 Feb 2012 03:16 pm

Hej Brian Rigtig god tur til Chile - jeg vil følge dig på siden her og er helt sikker på, at du nok skal komme igennem. Du har jo ydet en fantastisk træningsindsats op til. Held og lykke Claus

Posted On: 27 Feb 2012 05:01 pm

"If you can dream it - you can do it"

Posted On: 27 Feb 2012 12:00 pm

Hej Brian. Vi vil følge dig med spænding og håber at du får et eventyr for livet med hjem i bagagen. Pas godt på dig selv og nyd at din krop nu er i så en fantastisk form, at det faktisk kan lade sig gøre - meget imponerende. Bedste hilsner fra hele Team Kaiser Sport, Jan Steinicke.

Posted On: 27 Feb 2012 11:58 am

Knæk og bræk gamle dreng. Du ER klar !! Rigtig god rejse derover, ser frem til at følge din færd. Enjoy ! /Torben

05 December 2011 04:42 am (GMT+01:00) Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris

Hold da op.

Nu er der kun 90 dage til starten går. Py-ha - mange træningstimer venter forude. Var i Rude Skov i fire timer i weekenden. Py-ha det var en våd, kold og smattet oplevelse :o) - super fedt. Men MEGET anderledes end løbet i Atacama der er varmt, meget tørt og foregår i højderne. Planen er, at Henrik Jørgensen og jeg rejser derover den 28. februar og lander den 29. om aftenen. Ikke meget tid vi får til at tilpasse os højderne. Starten går jo som bekendt den 4. marts. Men hold op hvor er det spændende og med sommerfugle i maven. Hvad er det dog man har rodet sig ud i :o). Nu må vi bare hænge i med træningen og håbe at det gamle skrog holder :o)

Comments: Total (5) comments

Posted On: 07 Feb 2012 12:09 pm

Super Peter - der bliver sgu lagt nogen timer i det :o) - starten er skræmmende nær.

Posted On: 07 Feb 2012 12:01 pm

I kommer til at sparke FOR VILDT du og Jørgensen. Glæder mig SÅ meget til at følge jer begge! Alt vel med træningen?

Posted On: 15 Dec 2011 06:29 am

Jeg kan snakke lidt dansk, Brian ;-) Jeg boede i Odense i '97 som udvekslingsstudent.

Posted On: 08 Dec 2011 07:20 am

Erin :o) How the f... did you manage to write in Danish?? Respect :o))

Posted On: 08 Dec 2011 03:00 am

Nyde din træning i den danske vinter! Brrrr!