Atacama Crossing Blogs 2011

Eric Goutier

10

Posts

Atacama Crossing (2011) blog posts from Eric Goutier

15 March 2011 09:03 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Post race stress disorder they call it... 

Now what.. Sitting at home, enjoying a final week of relaxation before Karla and I have to go to work again. Fortunately we are still at the coast of Chile, spending our last days here with the family. I have eaten enough, drank sufficient beer for the rest of this year and looking at the photos every ten minutes or so. Emotions, flash backs, even the different pains I felt are passing by. They say it has a name: post race stress disorder. 

Lets go for a run, that will work, you tell yourself. And for just a brief moment, the adrenaline is felt. But after one hour I decide that there is no substitute. Not for the magic of the Atacama desert, not for the continous flow of adrenaline, dopamine and whatever chemicals your body releases in a multi day event like this. And the most painful lack of all; there is no substitute for the friendship and comradery that was/is there, in the Atacama Crossing 2011.

Friends, co-competitors, staff, volunteers and management, you all know who you are. I salute you via this final blog of the Atacama Crossing 2011! You were, no, you are truly a unique set of people and with pain in our hearts I (and Karla) say goodbye. Until we meet again sometime, somewhere in a beautiful setting, please take care.

Hugs, Eric and Karla

Comments: Total (3) comments

Posted On: 26 Mar 2011 10:49 pm

Great meeting you out there Eric. Congrats on a great performance. ikeeprunning.com

Posted On: 18 Mar 2011 12:00 pm

You're the man Eric. You're a great guy and I really enjoyed being around you/with you. Your performance was immense and you should be extremely proud of what you achieved. You're married to an amazing girl. karla: Thanks so much for everything you did for us all last week. Hope to speak to you/see you/run with you again sometime soon. I x

Posted On: 16 Mar 2011 10:00 am

Lieve Karla en Eric, Jullie merken het wel, ook wij kunnen er niet genoeg van krijgen. Kijken ook nog steeds naar de “Youtube Eric Goutier” en de foto's van jullie beiden. Uniek? Ja, dat zijn júllie, allebei! Geniet nog maar van een paar mooie laatste dagen en dan, helaas of misschien ook wel goed: back to business! Have a safe trip home, Mucho cariño a los dos y a la familia Chilena. J&E

11 March 2011 07:02 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

De langverwachte ontspanning, een geweldige ervaring en vele vrienden en levenslessen rijker.
 
Vannacht heb ik geslapen als een baby. Door het briefje van Karla kon ik gelukkig de gedachte aan haar aankomst even loslaten want zij heeft tot 9u volgende dag door moeten pakken enh had ik tot die tijd bij de finish op haar gewacht. Om een beeld te krijgen wat zij en de anderen dze dag deden. Dat is dus op om 5.30u , alles opzetten, ontbijt en om 6.30u in de auto naar haar checkpoint. Dan een hele dag, een hele nacht en de volgende ochtend pas om 8u op kunnen ruimen (tegen die tijd moest iedereen bij dat checkpoint wegzijn maar dat betekent dus ook bijna 90 mensen stimuleren en helpen.). Geloof mij, de vrijwilligers hier doen het echte werk.
 
Mi hermosita mia todo me dicen y es verdad, eres un angel en el desierto!!
 
Dus met eindelijk een lekkere nacht slaap, waarbij langzaam aan alle tentgenoten binnen kwamen, vandaag weer fris op. Met honger dus dat is goed want niet velen kunnen eten. Met energie en dat is goed want niet velen komen uit hun bed. En met een heerlijk gevoel van liefde, compleetheid en dat is gelukkig iets goeds dat vrijwel iedereen heeft. De schade is niet te overzien, wonden, ontstekingen, gigantsiche blaren (terwijl ik dit schrijf wordt naast mij een zeer aardige Guatemalaan die Daniel heet uitgeroepen tot Mister Blister), hiel- achilles, rug-en wat dan ook blessures. Ik ben er goed uitgekomen en klaar voor de volgende hahaha.. Even niet aan denken hoor. Ondanks alle pijn (eigenlijk zijn we er wel heel trots op valt mij op), lacht iedereen, heerst er een vriendelijke, respectvolle en liefdevolle sfeer. De ervaring voor velen is compleet. Nu alleen nog de pizza en cola morgen....... Hotelkamer met bed en douche..  En dan FIESTA!!!
 
Lieve mensen, het kan wel eens zijn dat dit het laatste bericht wordt, heel misschien morgen nog een. Jullie zullen, net als ik geloof ik, dus moeten afkicken van dit avontuur. Op naar de volgende, want de 10.000 euro voor het fonds gehandicaptensport in nog niet binnen geloof ik :)
 
Bedankt aan iedereen die aan me heeft gedacht, hoe de natuur het regelt ik weet het niet maar ik sluit af met een quote van mijzelf in een eerdere blog.
 
Ik heb misschien weinig calorien in mijn rugzak maar ik heb jullie gelukkig altijd bij mij.
 
Muchas gracias, un beso ultra mega grande y hasta la proxima!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Eric

Comments: Total (20) comments

Posted On: 15 Mar 2011 09:43 am

Top kerel. Ik ben trots op je! SY soon!! Grt Bob

Posted On: 14 Mar 2011 09:41 pm

Eric wat een mooie verhalen van jou prestatie. Respect, you're 'born to run' ! Geniet ervan.

Posted On: 14 Mar 2011 12:51 pm

Hey Eric, Wat ongelofelijk knap van je en wat een heftig verhaal! Ga vanavond nog stel even storten voor de gehandicapten (slordig, was ik alweer vergeten). Heel veel respect! Groetjes van je collega Sandra

Posted On: 14 Mar 2011 11:11 am

klasse gedaan jongen ! gefeliciteeerd.

Posted On: 13 Mar 2011 09:17 pm

Goed gedaan Eric. Gefeliciteerd! Leuk om je gevolgd te hebben vanuit mijn luie stoel :) We zien elkaar weer in Amsterdam. Groet, Lucas

Posted On: 13 Mar 2011 08:53 pm

Hoi Eric, waren gister niet thuis, dus onwetend over het resultaat. Hoorden vanmorgen via de telefoon dat je als 5e geëindigd bent. Fantastisch en gefeliciteerd! Maar alleen al het blote feit dat je zo'n tocht helemaal uitgelopen (wat zeg ik, uitgerend) hebt, is al een prestatie van formaat. We zijn trots op je! En nu kan dus het grote genieten beginnen. Liefs en groetjes voor jullie beiden. Fiene en Boudewijn

Posted On: 13 Mar 2011 05:45 pm

YES, ladies and gentlemen. The eagle has landed! Goed gedaan grasshopper! Hier een paar quotes voor je je hebt ze verdient: -I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.- -I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."- -It's lack of faith that makes people afraid of meeting challenges, and I believed in myself.- -Friendship... is not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything.- Ik kijk uit naar de volgende verrassing uit je hoge hoed, Zie je snel broer/vriend/kanjer, Groetjes Marc

Posted On: 13 Mar 2011 05:05 pm

Gefeliciteerd vanuit Zwiterserland! Ongelooflijke prestatie, ik ben super trost om een vriend van je te mogen zijn. Hugs O en Jus

Posted On: 13 Mar 2011 01:12 pm

Gefeliciteerd Eric. Applaus!

Posted On: 13 Mar 2011 10:27 am

Het is volbracht. Salute to our champion. Toch weer als derde binnengekomen! Never say "die"! Wat een feest, wat een emoties daar in San Pablo de Atacama. Nu tot rust zien te komen. Ook voor Karla is het een heftige week geweest. Samen komen jullie er wel. We blijven jullie volgen. Heel veel liefs, J&E

Posted On: 12 Mar 2011 08:43 pm

Eric fantastisch wat je hebt gepresteerd. van harte gefeliciteerd, het is super ook voor Karla. We zien je weer in Nederland, geniet nog maar even van je prestatie, heel goed

Posted On: 12 Mar 2011 05:45 pm

Lieve atacama - flying -dutchman. We zijn straks weg, dus kunnen pas vanavond laat de foto's e.d. bekijken. Zo fijn om je even gesproken te hebben en we missen je nu al weer, maar binnen een weekje ben je terug, gelukkig! Een heel gezellige afsluiting, een hele fijne nacht met je Karla! Karla you have done a great job as well, being a great support to Eric in special, but - as we heard -also to all the competitors. Thank you for that, we love you!! muchos besos for both of you! xxx willem and pia

Posted On: 12 Mar 2011 05:17 pm

Wat zal jij straks lekker slapen in dat hotel! Maar nu nog even succes voor het laatste stukje..... Hoop jullie snel te zien als jullie weer thuis zijn! Veel liefs ook voor Karla x Marije Ps Marc, het komt niet alleen omdat het jouw broer is ;-)

Posted On: 12 Mar 2011 12:02 pm

Zo dadelijk (met een uurtje begrijpen we) gaan jullie weer vertrekken. Zet 'm op, lieverd, we gaan je weer volgen. Laven ons aan breaking news, de filmpjes en de foto's (ook een van karla in de tent). Heel veel kracht en genieten! xxx pama

Posted On: 12 Mar 2011 10:08 am

heo eric,wat een veldslag,het moet inderdaad een vrolijke bedoeling zijn humor vezacht per slot van rekening alle pijn.had niet zo goed in de gaten dat je een rust dag had(hebben jullie die nodig dan,jullie komen toch om te rennen?)tsja als de laatste snachts binnen komt kun je die moeilijk direct doorsturen. dussss laatste stage,gaat ie nog een keer,keep it nog een keer cool,zet hem op.hierna zijn wij weer koorts vrij en een held rijker.heel veel plezier Nr 5 hhhhmm (GOUTIER Nr 5 zal dat lekker ruiken......zout,sweet ,zand,page,electrolyt... ik denk het niet.)

Posted On: 12 Mar 2011 09:59 am

Hé, kanjer! Vandaag met vleugels over de finish.... Een moment om nooit te vergeten. Heel veel plezier, kus Karla ook van mij. Ze is echt een mujer fantastica. Liefs.

Posted On: 12 Mar 2011 09:47 am

Good morning sunshine! Een nieuwe dag, de laatste. Ja, dan wordt het werkelijk afkicken voor al je fans, waaronder je lieve grote broer!! We gaan ons best doen, wat niet mee zal vallen. Maar dat geldt straks nog het meest voor jouzelf. Na zo’n onwaarschijnlijk mooi avontuur, vol pijnen en emoties. Je zult weer met heel andere benen op de grond moeten komen. Neem er je tijd voor de komende week. Karla zal je er zeker bij helpen. Mocht je dit nog zien voor de laatste start: zet ‘m op, Eric Casper. Ook al zal het pijn doen, blijf genieten op weg naar het einde, waar liefde(coca cola en pizza’s) op je wachten! Mil besos para los dos,J&E

Posted On: 12 Mar 2011 09:35 am

Hé laiverd, En weer heerlijk om even te horen hoe het je gaat op deze dag 'vrije dag' zonder lopen en kennelijk nog steeds op droogvoer e.d. Je hebt een prachtige race gelopen tot nu toe. De laatste etappe is kort (als je het vergelijkt met de vorige) maar zal nog wel wat vergen (na gisteren), denken we zo, alhoewel het wel een triomftocht zal worden voor iedereen. We hebben heel veel bewondering voor al die mensen die hieraan meedoen! En voor jou lieverd kunnen we alleen maar zeggen dat we enorm trots zijn, dat je ons veel gegeven hebt door je blogs en dat je je leven hebt verrijkt met deze heel bijzondere ervaring. We love you. Heel veel kussen voor jou en Karla en tot ..... xxx paps en mams

Posted On: 12 Mar 2011 08:15 am

Hee Bro, Zelfs bij een hersteldag weet je me te boeien en een mooi verhaal te schrijven. Het pakt me keer op keer weer. Je verrast me ook keer op keer weer over je doelgerichtheid, niks niet stoppen na vandaag weer door want het andere doel is nog niet binnen. Je hebt hier niet alleen lichamelijk en mentaal strijd geleverd maar ook emotioneel. Deze zaken tekenen je en laten zien wie je bent en waar je voor staat; een prachtig mens! Ik zat steeds te denken: "het zal wel komen doordat je m'n broer bent waardoor ik zo trots ben op je, ik kan tenslotte niet anders...". Maar als ik die andere comments lees dan weet ik dat dat niet het enige kan zijn. Je hebt me geinspireerd deze week en laten nadenken over hoe ik ook een beter mens kan zijn. Ik heb het al eerder gezegd maar zeg het nog 1 keer (daarna niet meer anders ga je naast je schoenen lopen en die heb je nog hard nodig deze laatste etappe) JIJ BENT MIJN HELD! Love u, xx Marc PS je hoeft mij niet te overtuigen wat voor fantastische vrouw je hebt, wat ik tegen jullie zei toen jullie gingen trouwen geld nog steeds en dat gevoel is alleen maar sterker geworden, MUCHO GRANDE BESOS to KARLA from all of us. (O ja je zal wel denken hoe kan ie m'n blog nou lezen... maar ik ben ONTSNAPT, jihaaaa freeeeedoooom!)

Posted On: 12 Mar 2011 08:04 am

aprés le effort le recomfort !!!! extraordinaire !!!! super avontuur, time for fiesta tot horens liefs van ons 2

10 March 2011 07:27 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Ik ben binnen! En het was echt maar dan ook echt maximaal gaan.
 
Daar zit ik dan, ontroerd door alle mooie en lieve berichten van jullie en nog na te trillen, genieten, pijn te lijden, van mijn laatste etappe. Wat een gruwelijke dag was dit, bovenop de al moeilijke 4 dagen. Het is echt onvoorspelbaar hoe mijn lichaam hiermee om kan gaan en elke dag wordt ik weer wakker met het gevoel van ok, het kan weer. Hier op het kamp noemen ze mij Eric The Jumper. Omdat het s nachts en s ochtends zo koud is, warm ik mijn spieren om met sprongetjes en daar willen heel veel mensen in hun fysieke staat niet eens aan denken.
 
Dus daar was dan vanochtend. Ik voelde mij wederom sterk en fit, alle pijntjes weer even weg, en dat waren er echt heel veel. Dit is een in-humane sport dat is zeker. Maar ook wel uitzonderlijk bijzonder. Ik startte heel sterk, met een goed ritme en je zag de andere deelnemers voorop moeite hebben, ook de frontrunners, dat gaf mij een sterk gevoel. Ik pakte de nr 2 en 3 in en ging voor de nr 1. Daar was ie dan, inmiddels had de nr 2, Derren ook weer aangehaakt en samen gingen we verder. En ik kan nu echt met trots en ook wel pijn mijn hart zeggen dat ik hier alles heb gegeven. Bijna 7 uur alles uit de kast, bij 50km kwam de langverwachte man met de hamer. (Dit was het station waar Karla was, zover kon ik het blijkbaar nog volhouden). Een les die ik heb geleerd, het gaat echt om je eigen plan, je eigen doelen, niet die van anderen. Maar der gedachte dat ik deze dag als eerste zou kunnen eindigen liet me volledig meeslepen.
 
Bij Karla aangekomen was ik klaar,  ik wilde gewoon even niet meer. Alles deed pijn, de elektrolyten in je water zo smerig. En ik wilde al helemaal niet meer denken aan de gore gels die je wegstouwt. Alles was gewoon even shit. Ik moest ze laten gaan en de nr 3 kwam er weer bij. Dat vind ik al een heel vervelend ventje dus dat helpt ook niet om weer in de mood te komen. (in tegenstelling tot de mega goede sfeer tussen iedereen hier zijn er enkelen die daar negatief bij uitsteken, dit was er dus een van) . Karla was bijzonder lief, ik eette wat, dronk veel water. Vroeg haar of lopen ook goed was en haar antwoord was: als je NIET gaat lopen dan doe ik je wat aan. Dat zei voldoende en daar waren de laatste 23 km van vandaag. Ik telde, nog 3 uur bovenop de 7 als ik ren, nu dus 4 uur. O man..
 
Onderweg begon in weer te genieten en zag de schoonheid van dit land. Buitengewoon. Ik moest op het einde nog iemand laten passeren maar dat maakte me niet meer uit, ik weet weer waar ik het voor doe/deed. Ik kwam binnen in iets minder dan 10 uur, met een 5de plaats als gevolg. Als ik het goed begrijp is mijn officiele plek dus 5de overalll en daar zal de laatste dag niets aan kunnen veranderen (tenzij ik niet start natuurlijk). Het verschil tussen mij en 6 is niet goed te maken en dat betekent dat ik de laatste dag lekker met mijn tentgenoten (inmiddels echt dikke vrienden) rustig naar de finish kan, lekker genieten... Waar pizza, cola en bier en nog veel meer klaar staat. Extra genieten. OOO en een douche!!!! Mega genieten. Heerlijk want je zou haast vergeten dat het nog bestaat. De laatste 20 km kon ik overigens aan niets anders denken dan een ijskoude coca cola... Dat komt dus overmorgen. Vanavond en morgen rust.
 
In mijn tent kwam overigens de japanse interviewster nog even langs om een briefje van Karla te geven waarin ze oa schreef zeer trots op mij te zijn. Ik hoef jullie denk ik niet uit te leggen wat dat met je doet na 10 uur op het parcours. Net zo min als het lezen van al jullie reacties.
 
Een hele hele dikke knuffel voor iedereen, ik ga lekker mijn tent in terwijl alle mensen nog binnen moeten komen want dit is een hele lange dag voor velen (je mag overnachten op 50k, bij checkpiont waar karla staat maar dan moet je voor 6u weer weg zijn. Ik denk dat er velen dus doorzetten en vannacht nog binnenkomen.)
 
Eric

Comments: Total (17) comments

Posted On: 11 Mar 2011 08:08 pm

Hoi Eric, allereerst chapeau en een diepe buiging voor je prestatie tot nu toe! Door mijn topsporttijd en militaire training, alweer zo'n 50 jaar geleden, weet ik een beetje wat het is om met verzuurde benen en half kapot van vermoeidheid toch tot het gaatje te gaan. Ook het laatste gedeelte van de uitdaging die je bent aangegaan zul je tot een goed einde brengen, dat weet ik zeker. Je weet als geen ander dat je juist in die laatste etappe niet alleen je benen, maar ook je hoofd moet gebruiken en hoe je je krachten moet verdelen. Je zult zien hoe hoog je nog zult scoren. Heel veel succes, man.

Posted On: 11 Mar 2011 07:27 pm

Broski, Niet schrikken maar ik heb een zware dag achter de rug......... ik ben opgenomen in de atacama afkick kliniek. Ze denken erover om de kliniek naar jou te vernoemen, (de Eric goutier Kliniek, net zoals de betty ford in de VS). Ze hebben me afgesneden van blogs en breaking news, man wat wreed, ik hou me op de been door het lezen van de comments maar ik moet zeggen dat dat een slecht substituut is. Moet ik trouwens een plekkie voor je vrij houden hierzo? Ik kan me voorstellen dat jij ook moet afkicken van die heerlijke electrolycetipolipognogiets, water en gedroogd voedsel. Ik lees ook net dat Jan mijn plekkie wil inpikken in het karretje maar dat gaat natuurlijk niet door he?! Laat ie Marco maar zo gek krijgen en letterlijk voor zijn karretje spannen...... Bel of mail je nog even als je weer vanuit jou paralelle universum (zeg maar die wereld waar eric in superman veranderd) in die van ons met kryptonite bent belandt? Nog een nachtje slapen en dan "The last stretch home" Enjoy it, Clark "the jumper" Kent, groetjes, Atacama (bijna ex-) junkie

Posted On: 11 Mar 2011 05:29 pm

Eric en Karla, Wat een geweldige prestatie leveren jullie, Dat je lichaam zo'n prestatie aan kan, héél bijzonder. Heel mooi om te lezen dat Karla je op het juiste moment weer op pad stuurde voor de laatste 23 km. Ik hoop dat je een goeie nacht hebt gehad; dat de euforie nog niet helemaal de overhand heeft en jullie kunnen genieten van de laatste etappe en dan zou ik zeggen geniet van de ijskoude coca cola! Groeten, mia wittendorp

Posted On: 11 Mar 2011 04:45 pm

Lieve Eric, wij liepen wat achter, maar hebben zojuist de laatste verslagen gelezen. Wat kunnen we nog toevoegen aan al die loftuitingen die je al gekregen hebt. Een geweldige prestatie, man! En dat je onderweg dan toch ook nog kunt genieten van de omgeving en 's avonds nog de puf hebt om zo'n lang verslag te schrijven. Petje af!! Hou vol, liefs en groetjes, ook aan Karla, van Boudewijn & Fiene

Posted On: 11 Mar 2011 02:03 pm

Hi Eric, Grote klasse wat je elke dag laat zien. Geniet van je laatste run. Gr, Matthijs

Posted On: 11 Mar 2011 12:46 pm

Hoi Eric, Je de hele tijd aan het volgen en elke keer verbaas ik me weer.... wat een doorzetter, een kanjer met een prachtige prestatie, 5e !!! Hoop dat het dagje rust je goed doet. Geniet van de laatste dagen. Groetjes Sabine en tot gauw.

Posted On: 11 Mar 2011 11:29 am

Mr TTM President, we're all proud of you! I'm sure I'm not the only Exec Board member who's turned into an Atacama Junkie, as your broski puts it :) . Your weblog is as amazing as your achievements on the ground. Enjoy the home run. Groetjes to Karla. Your next speech is going to blow us all away! jj

Posted On: 11 Mar 2011 11:12 am

Fantastisch gedaan, Eric! Een dikke 76 km na al 4 dagen gebeuld te hebben. Je laat zien waar een mens toe in staat is als hij ergens helemaal voor gaat. Inspirerend. Voor ons ben je nu al sportman van het jaar. Maar goed, je bent er nog niet. Geniet van de laatste etappe en zuip je daarna lekker klem aan de cola. Cheers! ;)

Posted On: 11 Mar 2011 10:34 am

he gozer, aint no mountain high enough voor jou geloof ik. wat een kick, alleen al om mee te kicken met jou is al een hele ervaring, laat staan de real thing, volgende keer een webcammetje meenemen hoor, enjoy en wel thuis

Posted On: 11 Mar 2011 10:05 am

Elk commentaar schiet tekort bij jouw grandioze inspanningen. We hangen aan je lippen bij ieder woord in je prachtige verslagen. We staan met jouw uitzonderlijke prestaties op en we gaan er mee naar bed. En we kunnen er nog steeds niet genoeg van krijgen. Dus Jumping Hero, volg svp de raad van je bro Marc snel op en teken vandaag nog in voor de volgende race. Wij doen volgend jaar ook mee met het team Goutier en komen naast Marc in het karretje zitten. Zonder dollen. Met alle lof die je volkomen terecht van al je fans ontvangt zijn wij het volledig eens. We vinden zelfs dat je daarmee nog tekort wordt gedaan. Wat jouw prestatie zo bijzonder maakt is niet alleen het resultaat van al je inspanningen in een inhumane sport. In je verslagen geef je ons een openhartig beeld van de echte Eric Goutier. Je emoties, gevoelens, gedachten en ontberingen deel je met ons. Open en bloot. What we see is what we get: Eric Casper Goutier. Zelfs na een loodzware stage van 75 km maak je eerst een verslag voor het thuisfront. Dat toont ook je karakter, waar we zo'n grote bewondering voor hebben. En dan nog iets. In topsport geldt dat je geluk kunt afdwingen (zegt men). Voor wie dat niet gelooft, lees nog 1x Erics blog. Na 50 km, na 7 uur alles uit de kast, is daar de man met de hamer. Helemaal leeg en klaar, alleen nog maar shit. Totdat het (afgedwongen) geluk verschijnt. KARLA, angel in the dessert. Jouw grote geluk. En ons grote geluk. Eric en Karla, we love you both! Tio Jan

Posted On: 11 Mar 2011 09:09 am

Goeiemorgen Prins, Heb je vannacht de rust kunnen vinden na deze helse dag? Wat een thriller. De hele film zal ongetwijfeld vele malen over je heen zijn gekomen én nog vele malen komen. Gooi het er allemaal maar uit. Wij kunnen er in ieder geval niet genoeg van krijgen. En ja, ook de man met de hamer moest helaas langskomen. Maar je hebt hem, met behulp van je lieve Karla, getrotseerd. Contar con tu bendición con una mujer tan fuerte! En wij ondertussen, de spanningen nauwelijks de baas, maar uitkijken naar nieuwe berichten. Wat hadden we graag langs de route gestaan om je te ondersteunen, je toe te juichen. Lieverd, wat een fantastische prestatie en ook nog 5e. Wat je er zelf ook van vindt, wij vinden het een buitensporige topprestatie. Morgen de laatste loodjes, “piece of cake”, geniet er maar van. En dan, meer dan welverdiend, genieten van douchen, schone kleren, coca cola, bier, pizza’s, enchiladas, tortillas etc. Maar… natuurlijk vooral van hereniging met Karla! Besos y abrazos a los dos, ‘tia’Elisabeth

Posted On: 11 Mar 2011 08:44 am

Lieve Erik, Wat een ongelovelijke prestatie heb je neergezet! Heb met veel bewondering je blog gelezen. Je bent een echte topper! Geniet nog even en ook een dikke kus voor Karla xxx

Posted On: 11 Mar 2011 08:32 am

Yo eric,ik was een beetje in paniek want ik kon geen finish tijd van je zien,maar denken dat er ergens onderweg iets was gebeurd.maar daar was ie weer na het lezen van je voor laatste blog.wat ging je weer goed.met Jou mentaliteit zou jij een succesvolle top sporter kunnen zijn.ik kijk naar de stats van de top 5 en díe liegen er niet om .jij hebt het boven verwachting goed gedaan ik had nooit aan dit kunnen denken.ECHT geweldig.pak díe laatste dag lekker mee geniet van de laatste indrukken en geniet ook van díe dingen waar je nu zo naar verlangt,want díe beloning ga je innen( jij snapt hm)mag ik al vragen waar de volgende start zal zijn? BIG UP!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted On: 11 Mar 2011 07:24 am

Wat krijgen we nou morgen een dag NIET rennen.... als het zo simpel is doe ik volgend jaar ook mee..... (maar dan wel als team hoyt, ok? (hmm team goutier) Dan mag je mij in een karretje achter je aantrekken ;-)) Bro zonder gein wederom een super prestatatie hoe krijg je het toch voor elkaar???!!! Geniet van de ervaring, tot snel ziens (gelukkig). Kus voor die lieve en verstandige karla. Love u bro, A.J.

Posted On: 11 Mar 2011 07:20 am

Toen ik van morgen opstand ben ik eerst een halfuur gaan roeien, dat doe ik elke dag en toen ben ik meteen naar de computer gelopen om te kijken hoe het met je ging. FANTASTISCH. Als 5de eindigen is toch super. Nog een heel goede rit en tot in Nederland

Posted On: 11 Mar 2011 06:57 am

Super prestatie! Als 5e eindigen is toch een amazing prestatie... Je hebt echt heel goed gelopen. Geniet lekker, de laatste stage. Liefs, Joke.

Posted On: 11 Mar 2011 06:52 am

Lieve Eric, Ongelooflijk wat je hebt gepresteerd, dat zeiden we steeds maar tegen elkaar. Zo'n leuk en ontroerend blog schrijven na zo'n 10 uurhhardlopen vinden we al geweldig, maar 5e jongen, 5e binnen en 5e in het klassement is echt heelll erg goed; je hebt een superrace gelopen En als je bedenkt dat je op de 1e dag al 24ste stond - en dat vonden we ook al supergaaf - dan heb je toch het uiterste gegeven. Je doel was maximaal en je kunt naar eer en geweten zeggen dat je dat hebt gedaan en je doel hebt bereikt.Wij lieten ons ook af en toe wel wat meeslepen, maar je kent je papa: 'dit volbrengen is al een superprestatie' daarmee steeds aangevend dat jij en wij allemaal blij moeten zijn met welke plaats dan ook. Lieverd, we houden van je, zijn geweldig trots op je en hopen dat je de laatste twee dagen vooral gaat genieten. En over je blog: we moesten wat traantjes wegpinken, maar ook even goed lachen, die karla houd je wel op de been! Op haar zijn we ook berentrots, dikke knuffel van paps en mams xxx

09 March 2011 05:57 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Nu komt het erop aan, de ultieme test. Allemaal maximaal voor de gehandicaptensport!
 
Just a quickie: my dear tentmates you are the greatest, without you no experience like this! Keep going and flowing, you rock!
 
Wat geweldig om jullie berichtjes te lezen. We leven echt zeer spartaans, slapen op de grond, eten uit een zakje met een beetje warm water erbij. Zelfs je eigen wc papier draag je mee.. En dan van allen zulke berichten te krijgen is echt een lifesaver!
 
En het komt er ook echt op aan. Morgen 8u, bij jullie 12u, starten wij voor de lange dag. Jullie zullen vrij laat dit pas lezen en zien waar ik sta, er is een goede kans op een top 3 omdat ik vandaag weer 3de ben geworden! Ik zal wel heel eerlijk zijn, voor het eerst kon ik vandaag wat minder genieten omdat ik een stukje vooraan liep na een mooie inhaalslag  (bij de nr 1 en 2 dus) en ging toen denken om 1ste te eindigen vandaag. Het heeft me dus toch gegrepen, de opmerkingen van de mede deelnemers, de camera van de japanse zender in je gezicht, het feit dat ik elke dag sterker wakker wordt. Het is ongelooflijk wat je lichaam kan als je je hoofd ernaar zet. Onwaarschijnlijk.
 
Maar goed, het doet dus wat met je plan en dan ren je niet meer in de 'zone'. De eerste 20 km gingen goed en een fantastisch landschap, daarna gruwelijke zoutvlakten waar bijna niet over te lopen viel en daar de frontrunners.. Ik ging wederom lekker, kwam dichterbij, was fris (ik bedoel, je beleeft wel 100 verschillende pijnen maar dat komt en gaat, net als de emoties, ook een grote rollercoaster. En toen kwam de gedachte van eerste plek en daar ging mijn flow! Aaaah. Ik moet zo blij zijn hiermee maar ik was gefrustreerd want ik heb ze aan het einde laten gaan om energie te sparen voor morgen. Het is het gewoon niet waard. Helaas kwam ik er niet meer in en met een dag als morgen voor de boeg was dat jammer. Net als dat de persoon naast mij net zegt dat ik 5de ben overall. Dat wilde ik dus niet weten maar goed, dat zal ook wel een reden hebben.
 
Ik hoop dat al deze aandacht ook nog is gericht op mijn primaire doel, bewustwording en 10.000 euro voor het fonds. We horen en zien helemaal niets buiten de blogs, dus blijf mensen vertellen waarom ik hier ben  :) !
 
Lieverds, alles wat jullie schrijven is te gek en zeer nodig echter zal ik jullie opmerkingen niet meer lezen voor de lange dag. Geef en stuur me dus alle energie die jullie hebben, morgen weer op eigen plan en dan, als de goden en jullie bij me zijn, hopelijk richting top 3...
 
Wederom dikke knuffels, vermoeide maar weer blije Eric. Denk aan jullie, kus!
 
Hola mi familia, pq no nos esciben?? Quiero saber de ustedes.. Besos, Eric

Comments: Total (16) comments

Posted On: 11 Mar 2011 03:10 am

he lieverd, we weten dat je binnen bent! Geweldig, wat een prestatie weer. Wees maar heel trots dat je dit heb volbracht! Wij zijn ook heel trots. Hopelijk horen we morgen wat meer, ze zijn wat zuinig met informatie tot nu. Slaap lekker en tot morgen, xxx paps en mamsxxxx

Posted On: 10 Mar 2011 09:41 pm

Hoi kanjer, Je overtreft jezelf opnieuw. Als ik dan terug denk aan dat kleine knulletje waarmee ik stoeide, vraag ik me af waar gaat dit eindigen? Voor mij heb je je bijzondere klasse bewezen hoor, ongeacht de eindklassering. Maar ik hoop voor jou op een topplek.

Posted On: 10 Mar 2011 08:02 pm

Vet, vet, vet. Wat ga je super! "Like a burning stunt man" Ik hoop dat je morgen een super dag gaat beleven. Ren je eigen race. Hugs

Posted On: 10 Mar 2011 07:17 pm

Wat doe je deze atacama junkie aan; iedere zoveel minuten een shot via het breaking news en je loopt continue in de top 3, gemiddeld zo'n 12 kilometer per uur nu al zo'n 65 kilometer lang, met bepakking, bizar wat knap!!! Ik zit hier thuis maar het is net of ik je zie lopen, wat een spanning! KOOOOM OOOP EEERIIIIIC HOU VOOOOL!!!! Sorry bro liet me even gaan...... Hug Marc

Posted On: 10 Mar 2011 06:59 pm

hier en ook bij velen anderen om ons heen loopt de spanning op. De laatste 10 kilometers zijn ingegaan en we denken voortdurend aan je. er wordt heen en weer gebeld met de laatste tijden en laatste gedachten. Zullen onze laatste energievelden je helpen? Hou vol, je bent een ware topper. liefs papa en mama

Posted On: 10 Mar 2011 06:37 pm

Ondanks dat Frank met zijn rug naar jou toe staat, volgen wij je op de voet via het breaking news. En je doet het echt super!!!! Heel veel succes met de laatste loodjes! We blijven aan je denken. Veel liefs ook voor Karla x

Posted On: 10 Mar 2011 01:54 pm

Hoi Eric, een groet vanuit een stormachtig Rotterdam. We zijn allemaal erg onder de indruk van je prestaties! Dit moet een mega exeperience voor je zijn. We volgen je en wensen je veel succes. Keep on .... De Enchilada's

Posted On: 10 Mar 2011 01:00 pm

Gast ik weet dat je nu aan díe killing day bent begonnen.bij deze keer ik je de gehele dag de rug toe,dat wil zeggen dat mijn balinese koning der geesten Jou bij staat in je race. Barong staat voor het goede...need i say more!! .....hier laat ik het bij. Veel kracht en geluk .....number 5 is alife!!!!! Frank

Posted On: 10 Mar 2011 12:48 pm

Hey Bro, Ook ik wens alle energie en adrenaline jou kant op. Ze voorspellen een "run" van 9 tot 24 uur voor deze etappe, tsjessus. Na lang nadenken en het lezen van blogs van andere competitors denk ik dat ik er achter ben waardoor je zo goed loopt en steeds beter wordt.... Uit de blogs zie je dat de meeste een beetje gek zijn... net als jij, je zal je dus wel helemaal thuis voelen bij je nieuwe "brothers". (geintje) Als je dit leest ben je waarschijnlijk al klaar met de race, want ik kan me voorstellen dat je je rust hard nodig hebt tussen vandaag en morgen. Ik hoop maar dat je je niet hebt laten gek maken door je "roommates". Vandaag maar ook morgen kijk ik weer als een echte atacama junkie uit naar het breaking news en je blog. Zet 'm op geef die gasten een RUN FOR THEIR MONEY! Onthoud een ding; hoe zwaar het ook is en sterker gevoel dat je leeft zal je met deze ontberingen niet krijgen dus enjoy! Love u, Marc alias "atacama junkie"

Posted On: 10 Mar 2011 12:39 pm

ik volg je elke dag ik vind fantastisch wat je doet en wens je enorm veel succes zet hem op

Posted On: 10 Mar 2011 12:11 pm

Eric Diep respect voor je prestaties, en veel succes naar het eindpunt. Gr John

Posted On: 10 Mar 2011 09:30 am

we volgen alles vanuit een zonnig Frankrijk, en duimen voor een super race, en volgen je parcours super, go for it!!!!! wat een super ervaring !! Besos aan jullie 2

Posted On: 10 Mar 2011 08:44 am

hallo lieverd, je zult het niet meer lezen, maar we denken vandaag aan je en zullen breaking news blijven volgen, zodat we dicht bij je zijn. En ook wij spreken al onze bovennatuurlijke gaven aan om je energie en steun te geven. Onze adrenaline zenden we naar jou! liefs en kus ook voor Karla die inmiddels ook zeker de 'fever' zal hebben. xxx paps en mams

Posted On: 10 Mar 2011 08:35 am

Lees iedere dag je blog, geweldig en wat een ervaring! Zet hm op en ik stuur je alle positieve energie en kracht toe!

Posted On: 10 Mar 2011 08:35 am

Lieve Eric, Hierbij al onze energie. We wachten in spanning af. Keep going strong ! With love from Rolde,J&E

Posted On: 10 Mar 2011 08:11 am

Iedere dag lezen we met bewondering en diep respect over je sportieve avontuur. Er spreekt een enorme kracht uit je verhalen en je hebt de zaken goed op een rij. Je bent een slimme loper. Die rustige start bijvoorbeeld lijkt me een goede energysaver. We hopen dat je je focus vast weet te houden en je niet laat verleiden te ver over de grens te gaan. Maar dat gezegd hebbend: GO FOR IT! ;-) Vanuit het verre Zwolle moedigen we je aan. Bidden voor een regenbuitje daar is een onbegonnen zaak maar we sturen je bakken met positieve energie. Heel veel succes, kracht en wijsheid in de zware etappe vandaag!

08 March 2011 07:12 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Stage 3 - Deze dag is voor Karla, Allemaal Maximaal! (Este dia es por karla, vamos todos al maximum!, lee mass abajo!)
 
Vandaag was het wederom een mooie dag. Na de mega zware dag van gisteren, was ik stomverbaasd dat ik mij zo fris voelde vanochtend. Het was gruwelijk koud en dat heeft er bij de meeste behoorlijk ingehakt. Door alle adrenaline is het al heel moeilijk om te slapen en als de kou dan inzet, in minder dan 2uur van plus 20 naar 0. Ik heb echter een matrasje gekocht die een stuk dikker is dan de meesten hebben en ook echt gekeken naar de aanbevelingen. Vele renners doen dat niet om gewicht te besparen en dan krijg je een slechte nacht. Ik niet, met een melatinine pil kreeg ik iig de 3 uur slaap en daarna nog 3. Dus uiteindelijk goed. En dat bleek op het parcours.Net als de in blog 1 genoemde Michell begon ik heel langzaam, maar wel in jogmodus. En wederom gebeurde wat gisteren gebeurde, langzaamaan maar zeker, haalde ik velen in.
 
Het parcours was stukken beter dan gisteren (hier is niet iedereen het mee eens, maar check de fotos om zelf te bepalen). Helaas wel wat mnder spectaculair omdat we op de vlakte liepen. Hoe dan ook hebben we fantastische uitzichten omdat de vulkanen continu om ons heen zijn. De grond is echt het grootste probleem, alleen maar rotsen, zand, opgedroogde grond met gaten, continu oneffen. Dat merk je enorm op je voeten en daar heb ik vandaag meer op gelet. Een ding is zeker, het allerbelangrijkste hier is bij elke stap nadenken en kijken waar je hem plaatst. Teveel hebben al breuken, wonden, grote blaren (ik ook een mooie grote maar die was goed afgetaped en dat werkte goed). In onze tent zijn 2 uitvallers van de 9 en 1 denkt er serieus over na om te gaan stoppen. Terwijl ik dit schrijf moeten een aantal nog binnenkomen en het kan zijn dat ze het niet halen.
 
Ik moet gaan herstellen dus hou het kort. Het is geweldig om jullie commentaar te lezen, doe mij alleen een lol, SCHRIJF NIET OP WAAR IK OVERALL STA! Dit is een echte mindgame, 30% fysiek, de rest puur mentaal. Ik wil niet weten waar ik sta want dan ga je pushen en dat moet absoluut niet. Ik weet waar wanneer ik binnenkom dus heb al een goed idee. Vandaag 3de!!! En ik voel mij goed. Nu zijn alle deelnemers dus aan het zeggen wat een kans ik maak maar ik wil niet mee in die kermis. Helaas bijna onmogelijk omdat ik steeds wat harder ga.  Nu eerst morgenochtend afwachten. Dan weten we pas of het goed is gegaan of niet. Morgen ga ik zeker langzamer (anders wordt mijn moeder boos grapte ik nog in de camera vandaag...) om mij voor te bereiden op de lange dag, stage 5.
 
Voordat ik in het spaans verder ga wil ik nog even meegeven dat ik zeker een aantal mensen niet heb genoemd die zeker wel voorbij kwamen, hierbij dacht ik nog aan Joke en Hans, jullie zijn echt de allerliefste en relaxte mensen die ik ken en ik ben erg blij dat mijn ouders jullie als vrienden hebben. Nog veel meer maar dat wellicht voor later , je moet het echt dag voor dag, checkpoint na checkpoint nemen.
 
Dikke knuffels aan allen, en in het bijzonder voor mijn vrouw, die echt een fantastische klus klaart, de vrijwilligers zijn van 5.30 tot 22u in de weer. Niet te geloven. En allen die ons kennen zijn het eens dat ze echt een topper is, een echte steun. En geloof me, dat is echt echt heel hard nodig hier. Iedereen heeft zijn eigen uitdaging en allen gaan vroeg of laat maximaal!
 
Eric
 
Hoy dia de nuevoun buen dia. El frio en la noche hizo mal a mucha gente, que han levado poco para dormir (es mas de llevar.) Pero yo no y esto hize la diferencia. Me fue muy bien, relejado y con el ritmo (gracias tio!) y salio muy muy bien. He venido 3 hoy dia. Ahora la gente me molesta con puedes ganar y esto pero esto no es mi meta. Entonces NO ME ESCRIBA POR FAVOR CUAL LUGER TENGO! Es todo mental y esto se hace mal a mi plan jaja. Pero verdad.
 
Mira, quiero escribir mas pero tengo que descansar pero aviso ahora a dolly que los lee mi blog!! Si tengo yuna respuesta escribo mas!! Pienso en toda la familia, y mi querido tio, si necesito mucha comida, tengo hambre!! Jajaja.. Por favor da nos unh mensaje con responder en el sitio, no a este mail!!
 
Este dia cori por mi mujer, ella esta haciendo lo mejor trabajo que existe. Y todo se dan cuenta. Ella apoya a la gente y esto es muy muy necesario. Eres lo mejor mi hermosita mia!
 
Besos Eric

Comments: Total (12) comments

Posted On: 09 Mar 2011 11:51 pm

Hoi Eric, Ik word al moe als ik lees over je avonturen. Maar tegelijkertijd krijg ik er ook energie van! Je presteert iets heel bijzonders, in meerdere opzichten. Succes met het vervolg. Groet, Lucas

Posted On: 09 Mar 2011 08:56 pm

Hoi Eric en Karla, Weer een knappe prestatie. Echt top als je, je persoonlijke coach dicht bij je hebt. Waar haal de de kracht vandaan om na zo'n prestatie weer een uitgebreid verslag te produceren. Houd vol, wij genieten er van. Ik realiseer me nu pas dat jij weer aan het lopen bent als ik je verslag lees, even niet stil gestaan bij het tijdsverschil. groet Will

Posted On: 09 Mar 2011 07:13 pm

Lieve Eric, we kijken nu al weer uit naar je volgende blog, maar weten inmiddels dat je het 'weer' hebt gedaan. Geweldig hoor! Heel veel succes morgen, laat je niet gek maken en luister goed naar je moe.. uhh lichaam. Wij worden hier wel een beetje gek, en dat is genoeg! From your dad: ik weet niet hoe vaak je al de man met de hamer bent tegen gekomen, dat is onvermijdelijk; blijf vertrouwen in je aanpak; het gaat je lukken ! Big hug !

Posted On: 09 Mar 2011 06:43 pm

Eric Casper, you did it again. We can take no more! Zorg goed voor jezelf. Morgen wacht er weer een nieuwe lange dag/nacht. Hieronder wat rustgevende poëzie van een collega-hardloper, Aede Bakker, uit Kiel Windeweer- Drenthe. "HARDLOPEN grenzen blijven achter/ het veld ligt open/ je ademt ruimte/ elke stap geeft tijd/ om verder te lopen/ dan je eigen horizon" Een goeie nachtrust en veel, heel veel succes morgen. Dikke knuffel,Jan&Els

Posted On: 09 Mar 2011 06:40 pm

Eric Casper, you did it again. We can take no more! Zorg goed voor jezelf. Morgen wacht er weer een nieuwe lange dag/nacht. Hieronder wat rustgevende poëzie van een collega-hardloper, Aede Bakker, uit Kiel Windeweer- Drenthe. HARDLOPEN grenzen blijven achter het veld ligt open je ademt ruimte elke stap geeft tijd om verder te lopen dan je eigen horizon Een goeie nachtrust en veel, heel veel succes morgen. Dikke knuffel,Jan&Els

Posted On: 09 Mar 2011 06:16 pm

Broski, Waar haal je het vandaan... Ongeloof, respect, trots zijn maar een paar emoties die je bij ons los maakt. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen begrijpen wat jij meemaakt, ik probeer het echter wel ;-). Ongeacht wat je nu nog doet JIJ BENT MIJN HELD! Gaan voor een goed doel en zelfs onder deze omstandigheden nog proberen dit goede doel te promoten. Ik wens dat een hoop mensen/bedrijven financieel nog gaan aanhaken zodat je met een nog mooier bedrag zal aankomen voor de mensen die het zwaarder hebben door hun handicap. Hoe dan ook, jij hebt nu al laten zien dat je hier MAXIMAAL voor wilt gaan. Broski ik zou je wel vooruit willen schreeuwen en in gedachten doe ik dat dan ook. Ik ben blij dat je lieve vrouwtje bij je is. Als ik je filmpje laat zien aan de kids zegt de een dat ie sneller is dan jij... en de ander laat het zelfs zien door hard door de kamer te rennen. Ik zeg hen maar steeds dat jij ook snel naar hun toe wilt en dat dat de reden is waarom je nu zo snel loopt, ha, ha! Zet 'm op broski je kan het! Knuffels en kusjes van de kids voor jou en Karla. We love you, Je Broski

Posted On: 09 Mar 2011 03:10 pm

Eric, jongen, dank voor je compliment! Ik krijg telkens weer kippevel als ik je blog lees. Wat een enerverende gebeurtenis, en wat loop je super... Ik kan me iets voorstellen bij afzien (ooit de vierdaagse van Nijmegen gelopen), maar ik heb grote bewondering voor jou en de manier waarop je met de run omgaat.. Big hug, ook voor Karla.

Posted On: 09 Mar 2011 02:29 pm

Hey Eric, Wat leveren jij en je vrouw een topprestatie! Heel mooi om te lezen hoe je het doet en hoe het voelt om daar in het ruige gebied te lopen. Een ware uitputtingsslag voor lichaam en geest. Blijf goed voor jezelf zorgen en loop je eigen race en blijf ook genieten.

Posted On: 09 Mar 2011 12:15 pm

vanaf hier lijkt het steeds beter met je te gaan.ik krijg het idee dat je je prima aanpast aan de omstandigheden en je een goede focus hebt,hou zo vol.morgen weer een dag,rust goed uit en dan weer maximaal!(ik zou zeggen plankgas knallen) props frank ben ook super trots op karla

Posted On: 09 Mar 2011 09:13 am

Lieve Eric, Wat goed om te horen dat je gisteren, ondanks blaren en andere ongemakken, toch zo'n goeie dag hebt gehad. Met een wederom een prachtig resultaat. Ook wij kijken iedere dag met spanning uit naar je binnenkomst en slaken dan weer een zucht van verlichting. Want het is en blijft niet niks wat je daar aan het doen bent. En laat je inderdaad niet gek maken door gemelde scores , maar... blijf wel altijd naar je moeder luisteren!! Dikke knuffel, J&E P.S. Querida Karla, Como estas? Es posible toda la emoción? Le admiro por todo tu compromiso voluntario para los participantes! Mucho amor, Jan&Els

Posted On: 09 Mar 2011 08:11 am

Hey Eric, wat een bijzondere ervaring moet dit zijn voor je. En dan zet je het ook nog zo prachtig op papier! Heel veel respect voor wat je hiermee neerzet voor jezelf en anderen. We denken knetterhard aan je hier op de Paasheuvel... hou vol!! :-)

Posted On: 09 Mar 2011 08:05 am

Hé lieverd, geen grapjes over je moeder hè! Neen hoor alle gekkigheid op een stokje, we zijn erg blij elke keer om te zien dat je weer binnen bent. Hier heerst de atacamafever. De hele avond steeds kijken of je bent binnengekomen, overdag volgen we ook breaking news en af en toe weten we hoe je er dan voor staat. Loop vooral je eigen race. We vinden het nu al een topprestatie en een geweldige ervaring voor je. Voor ons kun je niet meer stuk ongeacht wat het vervolg is. We waren wel helemaal trots dat je derde was, waar haal je die kracht vandaan.. Ga er weer voor vandaag en blijf ook genieten als het enigszins kan. Dikke kus voor jou en Karla, die je zo dicht bij je hebt en haar steentje bijdraagt. xxx paps en mams

07 March 2011 06:48 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Uit het hart - Del corazon (por mi familia chilena, mas abajo!!)

Wat een brute dag vandaag, kan niet anders zeggen. Het hele spectakel is compleet, dit is adventure racing! Niks door de woestijn, we gaan door rivieren, over rotsen, over duinen, bergen op, tunnels door, lange afstanden, ongelooflijke uiztichten. Maar serieus zwaar, echt een aanslag op je lichaam. De eerste afvallers zijn een feit. High on adrenaline kan je echter veel! Wel op je voeten letten..
 
Vandaag ga ik iets schrijven waar ik de hele route (6 uur!) over na kon denken. Ik heb namelijk al gekregen waar ik voor ben gekomen en dat wil ik heel graag delen met jullie.
 
Hoy voy a escribir algo sobre donde pude pensar todo el camino (6 horas!). Porque ya he recibido porque he venido aca y quiero mucho compartirlo con ustedes, mi nueva familia.
 
Vandaag ging ik als een speer, ben als 4de binnen gekomen. Maar dat is niet wat ik wil delen met jullie. De adrenaline, de fantastische natuur, dit helpt je maar zover. Na checkpoint 2 werd het zwaar (mentaal, het zwaarste stuk hadden we al gehad) en door bepaalde gedachten bleef ik gaan en besefte ik waarom ik dit doe.
 
Hoy dia me fue muy muy bien, he llegado 4. (Tio checho, con Mattias juntos hemos llegado!!). Pero esto no es que quiero compartir con ustedes. El adrenalina, la naturaleza, estas cosas solo se ayudan por parte. Despuis checkpoint 2 se puso horiblemente fuerte (mentalmente, el camino era mas facil que antes). Por algunas pensamientos pude seguir y cache porque estoy haciendo esto.
 
In willekeurige volgorde, om niemand tekort te doen, ga ik vertellen wat ik kwijt wil.
 
En qualquer orden voy a decirlo para no ofender a nadie.
 
Allereerst mijn collega's. Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar men zo respectvol, hulpzaam en begripvol zijn. Ik ben oa door SFN hier en dit laat zien hoe maatschappelijk we bezig zijn. Arja, Bert, Sebo, Erik en Han, bedankt voor deze mogelijkheid. Arjan, ikweet dat je dit leest! Bedankt voor het feit dat je hebt geschreven zoek die grens want met oa die gedachte ben ik los. Hopelijk komt de grens pas tegen het einde..
 
Broer, schoonzus en mijn neefje en nichtje, jullie zijn fantastisch en Karla en ik willen elke dag bij jullie zijn.
 
Zus, wij denken aan je, en aan de familie en bedankt voor het liefdevolle onthaal, elke keer weer. Stef en Naomi zijn ware schatjes!
 
Heleen, je bent mij tweede moeder en zal dat altijd blijven. Ik vergeet nooit wat je allemaal hebt gedaan voor mij. Sofie, mijn kleine zusje, dat zegt genoeg. Laten we weer eens wat doen samen, vind ik altijd leuk.
 
Paps en mams, ik hoef niet veel woorden te wijden aan hoeveel jullie voor mij betekenen en voor wie ik ben wie ik ben. Dikke kus..
 
Els, Jan, Jet, Fiene, Boudewijn, Jean Mi en Anna, Ton en Hen, de hele De Vreese familie bedankt voor jullie steun en ondanks een lang afwezige Eric, weer zo dichtbij te zijn.
 
Mijn maten, Olaf, Benito, Frank en Marije, Lee, Harm en nog veel meer, jullie weten wie jullie zijn. We hebben weinig opgetrokken samen de laatste tijd maar uit het oog is werkelijk nooit uit het hart. Ik hoop dat we snel weer meer samen kunnen zijn.
 
Karla, mi mujer, no puedo nada sin ti. Peor es que lo sabes..Te amo infinito y estamos viviendo nuestro sueno. Beso grandisimo que no peudo darte aca. 
 
Y mi familia en Chile. Eres tan amoroso, tan amable, tan todo. Que sueno de casar con Karla y de tener una familia al lado de esto. Mi suegro y suegra, mi hermanita y familia (vichi es lo mas linda bebe que existe!!), todds los Retamales y los Walls (si Pablo, no cache que eres Wall, ahora si), me siento muy orgulloso de ser parte de esto y me siento muy bienvenido. Y por supuesto, ojala que me entienden, mi tio Checho (Sergio,no se como se escribe pero sabes que es tu), gracias po todo su ayudo, gracias por el entrenamiento, estoy viendo el momento que vamos juntos!
 
Check de fotos voor hoe het was want dit is alles wat ik schrijf. De blaren zijn een feit, spierpijn all over. Ik beloof niets na vandaag. Heb weinig calorien in mijn rugtas maar jullie zijn bij me en dat is voldoende.
 
Busca los fotos para ver como estuvo hoy dia pq es el unico que voy a escribir. Tengo ampollas, dolor de musculos. No prometi nada despuis hoy dia. Tengo poco comida en mi mochila pero estan conmigo. Y esto es suficiente.
 
Eric
 
ps. my fellow Toastmasters who are following me, you are the greatest! Keep on growing!

Comments: Total (11) comments

Posted On: 09 Mar 2011 08:03 am

Hé lieverd, geen grapjes over je moeder hè! Neen hoor alle gekkigheid op een stokje, we zijn erg blij elke keer om te zien dat je weer binnen bent. Hier heerst de atacamafever. De hele avond steeds kijken of je bent binnengekomen, overdag volgen we ook breaking news en af en toe weten we hoe je er dan voor staat. Loop vooral je eigen race. We vinden het nu al een topprestatie en een geweldige ervaring voor je. Voor ons kun je niet meer stuk ongeacht wat het vervolg is. We waren wel helemaal trots dat je derde was, waar haal je die kracht vandaan.. Ga er weer voor vandaag en blijf ook genieten als het enigszins kan. Dikke kus voor jou en Karla, die je zo dicht bij je hebt en haar steentje bijdraagt. xxx paps en mams

Posted On: 08 Mar 2011 11:06 pm

Looking good another strong performance.. Must be the FRS packets from the am.. Lol...great job on stage 3

Posted On: 08 Mar 2011 10:24 pm

Alle respect! Ik zou bijna schrijven; wie had dat gedacht.. Maar dat slaat natuurlijk nergens op, bij jou is alles mogelijk! Blijf knallen, succes morgen. Hugs, Odog

Posted On: 08 Mar 2011 08:54 pm

Hoi Eric, Ook het verslag van de 2e dag is weer erg spannend en emotioneel. Erg knap dat je als 4e bent binnengekomen. Veel sterkte voor etappe 3. In gedachten lopen we met je mee. Groet van de fam. Antonissen

Posted On: 08 Mar 2011 06:40 pm

Wow Eric! En na zo 'n dag ben je dan ook DERDE geworden vandaag (als ik goed heb begrepen). Ik had echt geen flauw idee wat je aan het doen was maar nu dat ik je weblinkje van Christine heb gekregen zit ik als een verslaafde aan al die mooi foto's te kijken. Kan ik alleen maar zoals de rest van je Fan Club 'petje af' zeggen. Enjoy the view! Jennifer VPM Taste & Toastmasters, Amsterdam

Posted On: 08 Mar 2011 06:02 pm

Lieve Eric, wat een heftige 2 dagen heb je al gelopen! Dat moet een hele ervaring zijn. Hier ver van jou vandaan denken we aan je en rennen we in gedachten mee. Heel veel succes en sterkte weer morgen!!! Liefs Marije

Posted On: 08 Mar 2011 05:41 pm

WAT EEN DAG en wat een finish....enorm goed gedaan.zo te lezen heb je het uiterste er uit moeten halen.ben erg benieuwd of je dit tempo kan vol houden. ik zal morgen aan je denken en duimen voor nog zo'n goeie dag. hou vol,zet hm op en laat ze maar eens wat zien daar. wij zijn altijd bij je .... frank

Posted On: 08 Mar 2011 02:56 pm

Hee Eric, Respect hoor, wel wat anders dan in de Zoo rond te lopen. Je heb zo als ik lees wel even tijd om over het een en ander na te denken. Als je "gewoon"in bv Rotterdam de maraton loop zijn er altijd wel mensen die aan je kop zeuren, ziet er goed uit, kom op nog maar een stukkie ed. Dat zal daar wel wat anders zijn. Van alle mensen uit Oud-Beijerland de groetjes. kom op nog maar een klein stukkie. Grt. Nico

Posted On: 08 Mar 2011 11:16 am

Lieve Eric, Wat een tocht en wat een ontberingen en dan nog 4e worden ook. Dank voor je, opnieuw, prachtig en ook emotioneel verslag. Je maakt mentaal en fysiek heel wat door. We willen het allemaal maximaal weten! Houd vol. We love you! J&E

Posted On: 08 Mar 2011 09:30 am

Hee Lief broertje, Alhoewel..broerTJE ik moet voortaan zeggen grootSe broer, wat een fantastische etappe gisteren. Wij kijken vol trots naar je blog en prestaties: 4e en 8e in de rankings WOW wat ongelovelijk goed, trots en respect dekken de lading niet!!! Hoewel we helaas nu niet bij je kunnen zijn, in gedachten zijn we dat wel. We zien ernaar uit dat jullie weer hier zijn maar nu eerst dat prachtige monster verslaan. Ga ervoor gigant! Love u, M,S,R,G,

Posted On: 08 Mar 2011 09:08 am

Hé lieverd, we houden van je! laat je hart nog maar heel lang spreken over wat belangrijk is in het leven. Als je dit leest ben je misschien nog aan het slapen of net wakker! Ga ervoor vandaag, het zal vast zwaar worden, maar dan ben je al een eind gevorderd. Petje af voor je prestaties gisteren, je bent een kanjer! liefs en dikke knuffel van paps en mams

06 March 2011 06:49 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Een prachtige run vandaag, werkelijk overweldigend mooi. Vandaag heb ik mij meerdere keren afgevraagd waarom ik dit nooit eerder heb gedaan. Als ik aan de komende dagen denk dan vergaat de euforie wel een beetje maar over het geheel moet ik toegeven dat het een waarachtig magische ervaring is tot dusverre.
 
Gisteren om 15u lokale tijd werden we met bussen naar kamp 1 gebracht, op iets van 3200 meter hoogte (ze veranderen de hoogstes en afstanden telkens weer), met in de verte de vulkanen, om ons heen rotsformaties, de meest basale woestijntenten die er maar bestaan, een vuur in het middden en een goede sfeer tussen de deelnemers. Rond 20u zakt de zon en tegelijk de temperatuur, met grote stappen. Iedereen zijn laatste maaltijd voor het slapen en dan naar je tent, met 9 mensen op ongeveer 16 m2. En dan de nacht in. Rond 22u voel je de kou, snurken de buren, blaast de wind de rook van het vuur in je tent, en bewegen diegenen die niet kunnen slapen continu. Ik heb mijn oordopjes bij me en slaap gelukkig redelijk warm, nog geen noodzaak tot aandoen van extra kleding. Midden in de nacht weer wakker maar gelukkig snel weer onder zeil. Al met al goed geslapen, zeker vergeleken met de buren.
 
5.30u uit de tent, met alle kleding die je hebt, vrieskoud! Naar het toilet, ontbijt naast het vuur, koffie erbij en dan gaat de tijd in een keer heel snel. Briefing volgt en om 8u zal het startschot klinken! Alle spullen in je rugtas, patch met nummer voorop, voeten voorbereiden met gel, zonnebrand op, nummer laten scannen, laatste check en 2 minuten voor de start ben ik klaar. Geen tijd meer voor een wc stop maar who cares, nu gaan we los.
 
Bang!! We gaan.. Ik zou gaan lopen maar vergeet het maar, met gepaste en behouden pace ga ik de trail op. Het loopt licht naar beneden, we zullen zakken naar ongeveer 2900 als ik het goed heb (geen tijd om de parcours notes te lezen), dat helpt. De eerste 20km gaan goed, checkpoint 1 na 10.5 km, genoeg water en lekkere pas. Het is een gruwelijke ondergrond, je verstapt je zo, dus ik race op 1u 30min per 10 km. Dat is langzamer dan ik normaal ren maar we moeten nog zoveel dagen en mijn hartslag is te hoog. Dan ren ik met een Duitser die Michell heet, tot ongeveer 27km zal ik met hem optrekken, we halen veel in en genieten van het geheel. Het uitzicht is zo mooi, de temperatuur nog steeds te houden en de adrenaline stroomt. Checkpoint 2, op 21 km. Wederom genoeg water (snel alles opdrinken voor de refill) en dan verder. Still going strong, en voor hen die het zich afvragen, mijn teen geeft geen probleem. Zal het door de endorfines komen? Ik weet het niet maar ik voel me goed. Alleen nog steeds een te hoge hartslag.
 
En dan... De man met hamer haalt iedereen in, ik heb het voor de grap nog gezegd. De eerste renners worden geveld, ik denk door de hitte. Het is bijna 12 uur, we zijn al bijna 4 uur onderweg.Ik zeg voor de grap tegen Michell, daar is ons volgende slachtoffer, halen we in. Maar zelf ga je ook nadenken... Na een zeer lang stuk recht toe recht aan, draaien we een ravijn in. Huh? We gaan klimmen? 36 graden volgens het horloge van Michell, klimmen we, nu af en toe ook lopen, het is gewoon te zwaar. Waar blijft die checkpoint? Water raakt op, hartslag stijgt, benen voelen wat zwaarder aan. Ik heb min of meer geluk blijkt later, alle andere renners komen, net als ik, een verdwaalde familie in een pick up tegen. Die zeggen tegen iedereen, nog 1km! Maar het zijn er 3..... Dit is killing, zeker als je dan al je water opmaakt. Ik had net muziek opgezet omdat ik Michell achter heb gelaten, die wilde even rusten en zonnebrand opdoen, ik wil zsm naar het kamp. 7 km is niet zo lang meer toch? Maar het is echt nog heel ver. Zwaarder en zwaarder, omhoog en bijna geen water meer. Ik haal een aantal teams in, engelsen en een team uit guatemala. Die laatste hebben de stemming er nog steeds goed in! Sowieso is vrijwel iedereen bijzonder aardig en praatgraag.
 
Laatste checkpoint, water  bijgetanked, nog 3.5 km. Nu ren ik even alleen. Daar in de verte, de tenten!! Sweet.. En dan muziek geroffel, Karla juicht me toe, en binnen. 5 uur 8 minuten, plaats 24. Het is echt zwaarder dan ik dacht, het parcour is wonderschoon maar echt killing. Ik voel me goed gelukkig, een oude blaar die wat opkomt, mijn teenwond schoon en mentaal helder (ik vergeet wel steeds alle namen van iedereen). Nu water bijtanken, elektrolyten erbij, eten rantsoeneren (want hier is eea alweer veranderd.. ik tel en plan, het moet met weinig eten.. iemand praat over koud bier, nu niet, ik wil het niet horen). Dus ik hou mijzelf in. Om 18u avondeten.. En dan nog een noodles.. Even rusten en dan schrijven.

Ik kan overigens al het commentaar lezen dus ik lees het graag! Er zal wel wat vertraging inzitten maar het is erg leuk om wat te vernemen. Nu wachten op morgen.. Dag 2, 42 km..
 
Dikke knuffels voor iedereen, ik denk aan jullie!!!!!

Comments: Total (16) comments

Posted On: 07 Mar 2011 09:53 pm

kanjer, geniet dik met je mee als ik je verslag lees. zet hm op morgen en maak er weer een beste tijd van. weltrusten BRRRRRRR frank

Posted On: 07 Mar 2011 08:23 pm

Hoi Eric. hebben net je verslag gelezen van dag 1 en zijn blij dat je heelhuids bent aangekomen. Slaap lekker en morgen gezond weer op! Groetjes, ook aan Karla.

Posted On: 07 Mar 2011 07:47 pm

Hoi Eric, Het is maandag 20.44 uur. ik heb net je verslag van dag 1 gelezen, Goed gedaan. Ik kon de hitte bijna voelen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Luitster naar je lijf, dan kom je er vast en zeker. Veel sterkte.en tot snel.

Posted On: 07 Mar 2011 05:01 pm

Heey Eric, wat een superprestatie! We hebben heel veel respect voor wat je daar neerzet. Geniet van de prachtige ervaring en veel succes met de volgende etappe! Grtz, Marco en Willemien

Posted On: 07 Mar 2011 04:00 pm

Geweldig om te lezen hoe is het is om door zo'n landschap te racen, tussen al die nationaliteiten! Afzien zeg, respect voor je prestatie. Hou deze spirit vast!

Posted On: 07 Mar 2011 03:59 pm

Sounds like a great start, Eric, I'll pass on the news to your fellow Toastmasters. This is a contest all of your own!

Posted On: 07 Mar 2011 01:48 pm

Geweldig jongen, diep respect!!! Groetjes, ook van Miranda...

Posted On: 07 Mar 2011 01:29 pm

Echt toppie! Leuk om je ervaringen zo te lezen..... Zet hm op Eric!

Posted On: 07 Mar 2011 01:27 pm

Echt toppie! Leuk om je ervaringen zo te lezen..... Zet hm op Eric!

Posted On: 07 Mar 2011 12:12 pm

Hallo Eric, wat een superprestatie heb je gisteren geleverd. Zorg goed voor jezelf (en voor je teen) en blijf genieten. Groeten, mia wittendorp

Posted On: 07 Mar 2011 10:57 am

Heel fijn en leuk om je verslag te lezen. We wisten gisteren al dat je 'binnen'was en wat een goede tijd! Waren ook even ontroerd toen we je op een youtubefilmpje zagen. Zijn zoooo trots. Blijf genieten! en voor vandaag heel veel endorfine. Dikke knuffel voor jou en karla, liefs pama xxx

Posted On: 07 Mar 2011 10:41 am

Broski, Trots op je man! We waren gisteren bij PIWI en heb met sandra 10 km gelopen heb ongeveer 300 keer aan je gedacht (als Eric 250 km kan kan ik toch zeker wel 10;-)) Zet hem op kerel ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hier geen bijzonderheden! GO FOR IT!!! Groetjes aan Karla

Posted On: 07 Mar 2011 10:25 am

klasse jongen, en die endorfines geven je een good feeling.

Posted On: 07 Mar 2011 10:08 am

Mooi is dat. Terwijl jij de allerlaatste zware loodjes van de eerste race aflegde, lagen wij alweer op ons zij. Hoe dan ook, de kop is er af en hoe! We zijn er helemaal stil van. Wel heel blij dat het is meegevallen met je teen en we hopen dat het zo blijft. Have a new good day and lots of staying power. Big hug(ook voor Karla), J&E

Posted On: 07 Mar 2011 07:10 am

Hoi Eric, net je verslag van gisteren gelezen en foto's gezien. Wouw, wat een mooie prestatie voor dag 1! Ik kan alleen maar zeggen "petje af" en ook ik ben trots op je. Grtjs Sabine (Fonds Gehandicaptensport)

Posted On: 07 Mar 2011 06:53 am

Super gedaan kerel!!! Volgens mij heb je het aardig onder controle. Doe je best nog.

05 March 2011 04:54 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

Beste allen,

Excuus voor de radiostilte, alles is goed hier, aangekomen in San pedro en klaar voor de race. Over 5 minuten is de briefing en de spanning is echt voelbaar. Straks de check van alle spullen en vanmiddag naar kamp 1 op 3000 meter. 

Gisteren was ik euforisch over mijn equipment en het gewicht en toen... ellende. Ik stootte mijn teen en het bloed spatte eruit. Gelukkig niet op het loopvlak maar goed, dit ga ik wel voelen. Hoe dan ook voel ik mij zeker en is het een privilege hier te zijn.

Ik ga nu regelmatig posten en lieve mensen, help mij de finish te halen en mijn doel van 10.000 euro te bereiken, Laat iedereen weten van het project en push mij naar de finish.

allen bedankt voor julli steun zover, en speciale groeten aan mijn ouders, mij broer en zus, familie en collega´s . en sponsoren!! Iedereen dus hahaha,,

Tot later in de race!!!!!!!!!!!!1

Comments: Total (5) comments

Posted On: 06 Mar 2011 09:29 pm

Hé lieverd, We weten dat je binnen bent en wat een tijd! Geweldig hoor! We hebben ook al wat foto's en video's gezien. Hou vol en we denken aan je.Liefs en knuffel van ons beidjes xxxx.

Posted On: 06 Mar 2011 07:31 pm

oke vergeet die teen en ga er voor Eric!

Posted On: 06 Mar 2011 05:29 pm

Hola, Ktel, we denken aan je, veel sterkte en zet 'm op , we volgen je dag per dag liefs van ons 2

Posted On: 06 Mar 2011 02:03 pm

Lieve Eric, Ach jee, dat is inderdaad wel jammer zo op het laatste moment je teen stoten. Hopelijk heb je er niet teveel last van. We denken aan je en wensen je superveel succes! Go for it! Liefs, Heleen en Sofie

Posted On: 05 Mar 2011 02:36 pm

Lieve Eric, Zet 'm op. We zijn bij je. Liefs, Jan & Els

21 February 2011 09:24 am (GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Hong Kong, Urumqi

De tijd tikt weg, de spanning bouwt op. Met nog zoveel te doen! De voorbereidingen voor de race, de broodnodige training die er te vaak bij in schiet, de flinke aandacht die het project nu begint te krijgen en mijn gedachten die overal naar toe schieten.

Zal het wel gaan lukken? Ik heb zoiets toch niet eerder gedaan. Als ik alleen maar zou wandelen, dan moet het goed gaan vertel ik mijzelf. Maar ik wil toch ook wel racen, ik wil toch ook wel die grens opzoeken. 250 kilometer valt niet te onderschatten en daar kom ook nog de zuurstofdeprivatie bij door het lopen op hoogte, de altijd oneffen ondergrond, de enorme temperatuurverschillen. Dan nog het leven op droogvoedsel, suikers en elektrolyten en het feest is compleet. Wat zal die douche na 7 dagen lekker zijn…

Het zal allemaal wel op zijn plaats vallen. En denken aan wat mis kan gaan helpt al helemaal niet! Gelukkig vind ik tijdens het rennen afleiding en dan besef ik mij dat rennen ook gewoon leuk is. Dat er ook genoten mag worden, dat het ophalen van geld voor het Fonds slechts een onderdeel is. En toch merk ik dat ook dat belangrijk is voor mij dit financiële doel. Het zou zo een mooi signaal zijn van de mensen, dat sport er enorm toe doet! Voor iedereen en zeker voor mensen met een beperking.

Als elke persoon die met dit project in aanraking komt maar iets doet, hoe klein ook. Dan komt het goed. Dan loop ik als vanzelf naar de finish. Nu eerst maar eens starten…

Wordt vervolgd…

Comments: Total (7) comments

Posted On: 05 Mar 2011 08:54 am

Hey lieve oom broer en zwager! Wij wensen jou heel veel succes en wij denken aan jou!!! Het gaat je zeker lukken dat weten we zeker. Liefs van ons allemaal! xxx

Posted On: 03 Mar 2011 01:06 pm

Wow... maar dit gaat je zeker lukken! Met zo'n instelling en doorzettingsvermogen :-) Heel veel succes!

Posted On: 26 Feb 2011 10:43 am

Eric, het komt goed. Heb vertrouwen en luister naar je lijf. Wandelen i.p.v. rennen is ook ok. Heek veel succes, ik denk aan je.

Posted On: 25 Feb 2011 08:35 pm

Go Eric! Next manual: Storytelling!

Posted On: 25 Feb 2011 12:11 pm

Wat een prachtig avontuur. Heel veel succes en zoek die grens op. Ik ben zeer benieuwd naar je verhalen.

Posted On: 25 Feb 2011 12:48 am

I didn't get a word of that but see you in the tent! Nerves and worries in abundance but lets get this one started! See you there

Posted On: 21 Feb 2011 10:20 pm

Zet je beste beentje voor Eric. We gaan je volgen tijdens je uitdaging.

06 February 2011 09:48 am (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna

Dear co-competitors and/or other readers, I salute you via my first blog! This is just a test blog to see what url I have to use, nonetheless I can say that I feel quite anxious about whats to come.. So little time left and so much to do and train.. I wish you all the best preparing and see you within a month! Good luck, Eric

Comments: Total (10) comments

Posted On: 25 Feb 2011 09:24 am

lieve eric & karla, super uitdaging , we proberen je te volgen op je blog, super challenge, go for it, we zijn in gedachten bij jullie, op z'n frans zeggen we MERDE!!! liefs van ons deux

Posted On: 23 Feb 2011 10:37 am

Hoi Eric, top, top, top! Geweldige uitdaging, het gaat je zeker lukken. Mijn donatie komt eraan! Mocht ik je niet meer spreken, succes en heelhuids weer terug!

Posted On: 23 Feb 2011 09:25 am

Wat een geweldig initiatief!! En wat een prestatie......nu al :) Ik wens je veel succes en sterkte. groetjes, Agnes Sportfondsen -Cromstrijen nv

Posted On: 18 Feb 2011 04:43 pm

Eric: ik heb bewondering voor je lef. Veel plezier in de woestijn, Je kan het! Big hug, ook voor Karla, uit Annen.

Posted On: 14 Feb 2011 12:53 pm

Beste Eric, Heel veel succes en sterkte en natuurlijk super dat je Fonds Gehandicaptensport wilt steunen. Groetjes Sabine (Fonds Gehandicaptensport)

Posted On: 14 Feb 2011 11:49 am

Beste Eric Willen is kunnen.Jij gaat het doen. sportieve groet, rob thans, fysiotherapeut www.fysiodeboogerd.nl

Posted On: 13 Feb 2011 07:09 pm

ya estoy muy orgullosa de ti ... ahora a cruzar el desierto mas lindo del mundo !!!!!!!!!!!! suerte amorcito, nos vemos en atacama. te amo

Posted On: 08 Feb 2011 03:48 pm

Dear Eric, We welcome your wonderful and inspiring initiative and we wish you good luck with all the preparations for your physical and mental challenge with nature. With joy and pride we shall follow your footprints in the Atacama desert. Love from Rolde, Jan & Els

Posted On: 08 Feb 2011 03:18 pm

hé lieverd, we zijn trots op je dat je deze uitdaging aangaat, en zeker de wijze waarop je dit hebt vormgegeven. We steunen je! Heel, heel veel succes! liefs paps en mams

Posted On: 08 Feb 2011 04:14 am

Good luck, Eric. I did the Atacama Crossing in 2009 -- fantastic course and country.