Atacama Crossing Blogs 2016

Nikolaj Forsberg

4

Posts

Atacama Crossing (2016) blog posts from Nikolaj Forsberg

05 October 2016 02:03 am (GMT-04:00) Santiago

Stage 4 veloverstaaet! Jeg lagde ud med en lidt anden taktik og tilpassede tempoet mine omme ben og lod meget mod mit eget mantra benene bestemme de forste 15km. Denne del var endnu en fantatisk lobeoplevelse, hvor vi krydsede forskellige canyons. Noget haardt for benene at komme op. Jeg laa nok nede som nummer 15-20. Saa blev det fladt, forst med godt terrain, hvor jeg lob mig op, saa blev det djaelvelsk i saltdalen fra helvede. Meget varmt og underlaget var super skarpe saltflager som var helt umulige. Men da det var overstaaet som blev det lobbart igen, og jeg lob mig op gennem feltet. Benene fik ikke lov til at bestemme mere og jeg indhentede en efter en. Foltes godtJ. Jeg klarede vist ogsaa varmen bedre end de fleste. Jeg overhalede Fleming 4 km for maal, hvilket var en lille sejr et kort ojeblik. Saa gik han I hulk-mode og lob 4:30/km og jeg maatte slippe. Kom dog ind som nr 8, og er superglad (og traet). Vinderne sad stadig I maalteltet og det var lidt VIP, med fotos og ekstra laegehjaelp til fodderne. Jeg foler mig stadig heldig med fodderne, saa selvom der kun er 1 negl tilbage, saa er de meget bedre end paa MDS. Jeg fik ogsaa sovet bedre I nat da det ikke var saa koldt. Det tror jeg ogsaa hjalp paa performance I dag. Underlaget I camp I dag er ren sten, og ujaevnt, saa vi frygter alle lidt for vores nattesovn.

Nu er tankerne paa den lange I morgen, som bla byder paa 1km op af en sand dune, hvilket ikke lyder rart. Taenker paa hvordan jeg faar nok vand I mig, da selvom jeg drikker max hele dagen, saa har jeg vaeret dehydreret naar jeg kommer I maal omkring kl. 14. I morgen skal jeg vaere 4 timer mere I solen og heden plus det lose om natten.

Til gengaeld er det den sidste rigtige. Saa det giver moral. Nu skal det lykkedes!

Comments: Total (6) comments

Sofie Forsberg

Posted On: 09 Oct 2016 07:48 am

Det er helt vildt at du ligger så godt til i feltet! Så flot! Men lyder også som om dine fødder straffes rimelig hårdt. Vil slet ikke tænke på hvordan de ser ud;) Men godt at det er blevet bedre om natten .. Nu er der ikke mange igen. Det er "bare lige" at bide tænderne sammen og klare det sidste:) Glæder mig til at høre mere! Vis de svin!!!

Victoria Forsberg

Posted On: 07 Oct 2016 07:21 am

Hej Niko. Hvor er det spændende at læse om din tur - det er helt vildt at du klarer det, og stadig formår at holde humøret højt! Når det hele er så hårdt, kan de "små opture" virkelig mærkes - så som at overhale Flemming :D Men når Hulk først kommer på banen, tænker jeg ikke, at der er så mange der har en chance. Det er virkelig sejt at du har kunne holde ud i den varme - nu er det ikke lang tid til du er i mål! Vi tænker på dig, og ønsker dig alt det bedste med turen i dag!!! Knus fra Vic

Marianne Ehlers

Posted On: 06 Oct 2016 09:10 pm

Hej Nikolaj - det er så sejt det du klarer - og igen og igen sætter dig op til. Stor respekt og masser af god energi og hep fra os alle. Kh Marianne

Emil Forsberg

Posted On: 06 Oct 2016 06:48 pm

Du er fandme for sej Niko! Jeg håber virkelig at den lange tur går godt for dig og at du har det så godt som du nu kan have det. Kan slet ikke fatte hvad du har været igennem de sidste par dage og har fandme stor respekt for det! Glæder mig super meget til du kommer hjem og til at høre meget mere om din tur :) fortsæt den gode stil! Massere af løbe hilsner herfra Emil

Kathrine Forsberg

Posted On: 06 Oct 2016 06:06 pm

Hej Skat, Tænker på at du nu løber ude på den lange rute som stort set svarer til 2 Marathon i streg. Det er bare for vildt! Tænker også at når du så er igennem denne lange strækning, så er du stort set igennem de 250KM, hvilket er helt imponerende. Det er præcis hvad du har trænet for i mange måneder, og nu er det lykkes. Jeg er ovenud glad på dine vegne, og max stolt over dig. Du er så sej! Jeg ville gerne være i Chile i morgen og se dig løbe over målstregen og fejre dig med et godt glas vin :-) - men det er jeg sikker på der bliver rig lejlighed for når du vender tilbage til Danmark. Skynd dig hjem! Du er savnet af hele familien, go vi glæder os til at se dig igen, og høre om alle dine oplevelser. Jeg er så stolt over dig! De kærligste tanker til dig og dine fødder :-) fra Kathrine

Oscar Forsberg

Posted On: 06 Oct 2016 07:52 am

Hey Niko Det lyder helt vildt, de steder i sover og løber. Det er fandme stærkt at du formår at hive sådan nogle gode pladser hjem og så så sent på ugen, og at du næsten slog Flemming haha. Håber virkeligt det kommer til at gå godt på den lange tur, og at natten ikke har været alt for hård. Find de sidste kræfter frem, og hold tempoet! Glæder mig til at høre fra dig igen :) Knus Oscar Forsberg

04 October 2016 01:08 am (GMT-04:00) Santiago

I maal efter etape 3.

Comments: Total (0) comments

03 October 2016 12:44 pm (GMT-04:00) Santiago

Etape 2 startede fantatisk, lob igennem en slugt I en flod I 8km, hvilket var en helt imponerende lobeoplevelse. Jeg lob nok for hurtigt for da jeg overhalede en saa jeg det gule nummer som betyder at det var den forende lober. Jeg fulgtes med ham hen til naeste stignig, hvor han lob fra mig. Prisen betalte jeg senere. Vi lob paa en bjergryg som var en ude af kroppen oplevelse. Udsigten var bjergtagende og den tynde luft gjorde mig helt hoj. Vi lob gennem bjerget I en tunnel uden lys, hvor jeg satsede paa at kunne klare den uden at tage lygten frem

Comments: Total (5) comments

Marianne Ehlers

Posted On: 04 Oct 2016 05:51 pm

Hej Nikolaj - alle her hepper på dig. Vi synes du er super sej - og ønsker dig speedy recovery - så du er klar til i morgen. Hep og hilsner fra os alle, Marianne

OScar Forsberg

Posted On: 04 Oct 2016 04:26 pm

Hej Niko Det er fandme sindsygt løbet. Det lyder sgu som nogle ret vilde omgivelser du er ude i!! :) Det er super fedt at læse dag fra dag hvordan det er gået, og hvad der har været af nye udfordringer. Det er da lidt noget lort at det bliver så koldt om natten og morgenen. Håber virkeligt at det kommer til at å lige så godt de andre dage, og at du ikke løber helt tør for energi. Du gør det fandme godt. Mange knus Oscar :)

Brit Nielsen

Posted On: 04 Oct 2016 03:47 pm

Hej Nikolaj- det lyder fuldstændig forrygende. Forsat god tur, og held og lykke med den. Brit og Preben

Susanne Reffs Hald

Posted On: 04 Oct 2016 01:18 pm

Hej Nikolaj, Hold nu op hvor har du fart på. Spændende at følge jer allesammen. Vil bede dig om at hilse Kasper, ser hans tider er så sene at han nok har fokus på fødder, mad og hvile. Det er helt forståeligt. Bare hils og sig vi har det godt allesammen. Og vi tænker på ham døgnet rundt. Hilsen Susanne

Victoria Forsberg

Posted On: 04 Oct 2016 07:25 am

Hvor er du sej Niko! Super flot placering! :-) Jeg glæder mig til at følge resten af turen, og håber at det kommer til at gå godt. Det lyder godt nok koldt, det må være noget af en udfordring - men godt at I er nede i lidt lavere højde nu. Virker som om I har det godt, og får nydt det, på trods af at det er vildt hårdt! God vind i dag!! Knus fra Vic

02 October 2016 04:25 am (GMT-04:00) Santiago

Stage 1 done! Det var en fantatisk flot tur, maaske den mest episke og spektakulaere jeg har loebet. Vi lob I en slug tog det var som at vaere paa en anden planet. Saa flot at jeg lob 3k extra fordi jeg missede et sving, hvilket var surt, da jeg laa meget godt til i feltet. Jeg tror at jeg kom ind I top 20 alligevel, hvilket jeg er super tilfreds med. Benene foles traette men ok, og fodder er fine (gudskelov). I morgen skal vi lobe 8k I flod og jeg haaber fodderne klarer den tur ligesaa godt.

Der er meget store temperatur udving, fra frysepunktet om natten til 40 plus, hvilket er en udfordring. Jeg fryser ret intenst om natten, men haaber det bliver bedre, naar vi overnatter lidt lavere. Luften er tynd og det gor en storre forskel end jeg havde regnet med. Underlaget er ikke saa sandet som I Sahara, endnuJ.

Saa alt I alt er humoret hojt, og det foles godt at faa en god start.

Chattes ved I morgen

Comments: Total (3) comments

Kathrine Forsberg

Posted On: 03 Oct 2016 09:00 pm

Stort tillykke med stage 2 - helt fantastisk!!! Glæder mig til at læse din update :-)

Kathrine Forsberg

Posted On: 03 Oct 2016 07:37 pm

Hej Skat, Dejligt at første etape er gået så godt! :-) Det lyder som om du er ved godt humør! Hvis nattekulden bliver for slem, må du lægge dig i ske med Jon og Flemming! Glæder mig til at øre hvordan anden etape er gået, og krydser fingre for at fødder, udstyr og humør fortsat er i top! Masser af kærlige tanker fra Kathrine

Sofie Forsberg

Posted On: 03 Oct 2016 03:34 pm

Lyder helt vildt Niko! Du er så mega sej! Håber det bliver varmere om natten og at løbet i vand kommer til at gå godt. Glæder mig til at læse mere om det! Stort knus fra Sofie