RACE INFO

RACE INFO
Atacama Crossing Blogs 2012
10
PostsAtacama Crossing (2012) blog posts from ALPER DALKILIC
10 March 2012 10:12 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
09 March 2012 05:49 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
HAYALLERIN PESINDE KOSMAYA DEVAM
Yine merhaba; herkese merhaba.
Galiba birkac gundur yasadigim bu heyecani en son universite sinavinda yasamistim. Finiste ise ne kadar mutlu oluyor insan ama yorgunluktan cok da sevinemiyor... yazinin ilerleyen kisminda bu konuya da deginecegim. Uzun etap 74 km.lik mesafe en sonunda sona erdi Neredeyse 4 mevsimi yasadik kosu boyunca. Sadece kar yagmadi ama onu da uzerinde yurudugumuz tuz zemini yerine sayabiliriz.
Persembe sabahi verilen briften sonra planimiz belliydi. ilk 2 istasyon suresince minik adimlarla kosabildigimiz kadar kosacaktik. ustelik kizgin gunesi de biraz daha az hissedebilecektik. planladigimiz gibi gerceklesti. 3 saati gecen sure sonunda 2. istasyondan cikisi almistik. Saat 8 de baslayan yarisi hesaba katarsak gunes ne kadar etkili olmaya basliyor bir dusunun. Sonraki etaplar yuruyerek devam etti. Yol boyu fotograf ve video cektim. Asli Hanirm, bu sefer GOBI' deki akrepler yerine kertenkeleler gordum tek canli olarak bizden baska. inanin cekemedim onlari hizlarindan dolayi makinemle. Yine de yalniz degilsin mesaji veriyorlardi kertenkeleler.
2. istasyondan sonra col kumu zemininde istikrarli tempo ile yurudukten sonra 3. istasyondan sonra bizi bekleyecekleri bilmiyorduk. ondan dolayidir ki min 2.5 lt su almamiz gerektigi soylendi. istasyondan ayrildik. cogu vakit dikili bir agacin ve golgenin bulunmadigi etaplarda ara istasyonlar az da olsa golde alanlari ile yuvaniz gibi oluyor. istasyondan ayrildiktan sonra yine bizi bekleyen tuz golu muhtesem zorlukta zeminiyle bizleri bekliyordu. Yine mi dedik ama yukariya mesajlar gondererek keske ruzgar esse; baska bir patikadan gidemez mi diye dusunceler gecti aklimizdan. Elena ile 10 dk da bir su icmeye gayret ediyorduk. Saat basi enerji jeli; enerji fasulyesi ve tuz tableti almaya calisiyorduk. istasyonlara ulasana kadar mataralarimizi bitirmeye calisiyorduk. Sirtimizdaki o kadar kg yukten baska bir de can suyumuz vardi elbette. Kuraklik dolayisiyla catlamis topraklar ve kurumus tuz golu bize iyi mesajlar veriyordu. 4. istasyon 13.8 km mesafe uzaklikla sanki ulasilmaz gibiydi. tek tuk onde ve arkada yolu katetmeye calisan; dikkatinizi cekerim kosmayan katilimcilar vardi. tuz golu zemini kostebej yuvalarini andiran cukurlar icermekteydi. Sanki onunuze bir suru araba lastigi konmus siz de onlara basa gidiyorsunuz. Devrim Celal soylemisti ayakkabilari erittigini; bitirdigini. Ayakkabimi kolleksiyon ogelerim arasina aliyorum cumartesi gunu final kosusundan sonra col kumu ile. Tuz golu etabi suresince inanilmaz manzaralar bizlere eslik etti. Bir daha ne zaman buralara gelecegimi dusundum. KlimaPlus'a bana bu imkani sagladigi; hayallerimi gerceklestirmek icin atacagim adimlara destek oldugu icin tesekkur etmek istiyorum. Tuz golu etabi bitiminde bizi karsilayan guzel bir kum tepecigi vardi. Yok artik buradan cikmayiz herhalde derken cikan yarismacilari ve onlarin izini gorunce hadi bakalim yeni bir macera basliyor dedim. yavas emin adimlarla cikmaya basladik kum tepecigine. Tepecik dedigime bakmayin; kizgin tuz golu etabi; beyaz zeminden yansiyan sicak ve sicak esen ruzgar ile tepeler cekilmez oluyor. Kum tepeciginde organizasyonda gonullu olan ve havalimaninda tanistigimiz arkadasimiz Felippe ile karsilastik. Sempatik tavirlari ile guzel bir kare cekti. 2 km boyunca guzel bir plato sonrasinda gidecek ve sonrasinda kisa bir inisle 4. istasyon. Ah Felippe; bizi yine gonderdin tuz etabina. Bilim kurgu filmlerinden cikmis etapta yine basladik yuruyuse ta ki istasyonu gorene kadar. Kisa bir inisle col kumunda kosarak istasyona ulastik. Saatlerdir sirtimizda keyifle seyahat eden ama tum hafta boyunca tasimamiza yardimci olan cantalarimizdan bir sure kurtulma vaktiydi. Hemen cikardik cantalarimizi. Su takviyesi ve suresi geldigi icin aldigimiz destek urunleri yaninda en buyuk destegimiz parmesan peynirleri muthis bir armagandi bizler icin. tesekkurler Devrim Celal ve Emre Tok; parmesan onerileriniz icin. Her daim herkese ikram ederek bu peynirle tanistiriyorum herkesi. Yemeklerde ozellikle spagetti bolonezde de cok iyi oluyor. yapacak baska bir sey olmayinca eldekilerle en degerli vaktiniz olan yemek vaktinizi lezzetli hale getiriyorsunuz. parmesanlari artik 200 gr almaya karar verdim GOBI icin. parmesan peynir ziyafetinden sonra yine bir uzun etap bizi bekliyordu. 14 km.den fazla gidecektik. 5. istasyonda sicak su ve konaklama icin cadir imkani vardi. Gunes kizginligini yitirmis ancak ruzgarla fon etkisi yapiyordu. Elena ile birbirimize devamli su almamizi hatirlatiyorduk. sivi alimi gercekten de o kadar onemli ki farkinda olmadan spor yaparken suyu almak lazim can suyu kivaminda. Ne kadar su o kadar kuvvetli adimlar.Tuz golu etabindan sonra 5. istasyona ulasmamiz yol duz de olsa sicak esen ruzgarla o kadar da kolay olmadi. Acaba koseyi donunce karsimiza mi cikacak; tamam geldik derken en sonunda ulastik. anten istasyonu yakinina kurulan istasyonda yine su ve enerji destek urunleri alimii ile biraz dinlendik. Hava da kapatiyor ve km.lerce otede cakan simsekler goruyorduk. bu istasyonda kurulu olan cadirda yarismacilar dinlenebiliyor; uyuyabiliyor ve verilen sure icinde tekrar yarisa devam edebiliyorlardi. yaris deniyor ama oncelikli olarak insanin kendini tanimasi icin ciktigi bir yolculuk; seyahat da denebilir. Bize bir etkisi olmayacagini dusunerek yola koyulduk tekrar. bundan sonra ilk istasyon 8.5 km sonraki ise 9.5 km idi. Ne bilebilirdik bu kadar surecegini bu mesafelerde ne kaaktdar macera yasayabilecegimizi. kararan hava ile cantalarimiza arkadan gorunecek sekilde kirmizi flasorlerimizi taktik. bu alzeme de zorunlu malzemeler arasindaydi. giderek sert esen ruzgara karsi da yagmurluklarimizi giydik. kapsonlarimizi cektik kafamiza; gun boyu yedigimiz sicti. aktan dolayi pisen bedenlerimizi ruzgar dovmeye baslamisti. hava kararmadan once yanimizdan gecen pikaptaki gorevliler yol boyu asili olan pembe bayraklara reflektif flasorleri takiyordu; boylece yol boyu alin feneri isigi haricinde yesil isiklari da kenarlarda goruyordunuz. Gidecegimiz yolda cakan simsekler bizleri merakta birakmadi degil. ilerleyen km.ler devam eden yuruyusumuz esnasinda cakan bir simsek ile etraf aydinlandi ve gidecegimiz istasyon gorundu bir anda isil isil. reflektif olan gogus numaralarimizi gosterek kayit yaptirdik ve istasyona ulastik. o da ne bir suru yarismaci cantalarini cadira birakmis acikta bekliyordu. Bizden 1.5 saat once gelenler de yukarida devam eden yagmur; cakan simsekler; yagmur ve bozuk hava dolayisiyla bekliyordu. Bu gruba biz de dahil olduk. ilk baslarda keyifli bekleyis yerini yagmur ve soguk havaya birakti. 1 saati gecen bekleyisimizde usumeye baslamistik. arada yine parmesan takviyesi de ilac gibi geliyordu. ne vardi ki; 9.5 km; biraksalar da gitsek. bir sure sonra istasyon direktoru isteyenlerin numaralarini soylemek kaydiyla gidebilecegini soyledi. hazirdik; artik bitmesi gerekiyordu. yola koyulduk; onumuzde yuruyenler kirmizi yanan flasorleri ile belli oluyordu. off yine mi cikiyoruz; hani simdi nerdeler diye takip ediyorduk yuruyenleri. ileride gordugumuz isiklar ile de kendimizi kandirmaya baslamistik; bak iste orada; goruyor musun; geldik bitti diyorduk ama hepsi de colde gorulen serap hesabi asilsiz cikiyordu. kendimizi avuta avuta emin ve hizli adimlarla finise yaklasiyorduk.uzaklarda ve derinden gelen los isigin kamp yeri ve uzun gunun son noktasi oldugunu dusunmeye basladik ama oraya nasil gidecektik. giderek yaklasiyorduk ve anladik ki dogru tahmin. iste finis gozuktu. yorgunluktan yavas yavas yuruyen yarismacilarin yanindan kosarak gectik amac ben gectim; ondeyim demek yerine bir an once ulasmak; bitsin artik demek; iste bu kadar demek. Sonuc; sinavi basariyla gectik. cuma gunu tum gun bizim. su an cybertentten yaziyorum ve cumartesi gunu kosacagimiz 10 kusur km.lik kosuyu bekliyorum. bitti demek istiyorum evet bitti aslinda ama esas finis cizgisinden bayragimizi dalgalandirarak gecince hedefe ulastim diyebilecegim...
Bu gune kadar mesajlariyla; dilekleriyle her turlu paylasimda bulunan; benimle kosan; ayni duygular icinde tum dostlara; sevdiklerime; is arkadaslarima; yoneticilerime sonsuz tesekkurler. Sizlerle buraya kadar geldik ve atilacak cok adimlarimiz var. KlimaPlus sponsorlugunda ciktigim bu yolculukta TEMA yararina attigim adimlarimda yuva arayan mese palamutlari desteklerimizi bekliyor. haziran ayinda GOBI; ekim ayinda Sahra ve kasimda beyaz colde Antarktika' dayiz hep beraber.
Kalin saglicakla; cumartesi hepinize ayri ayri tesekkur yazimla karsinizda olacagim. Umuyorum uzun etabi da yazimla sizinle paylasabilmisimdir. Yakinda gorusmek dilegiyle...
COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM..
Comments: Total (10) comments
Posted On: 11 Mar 2012 03:16 pm
Posted On: 10 Mar 2012 10:11 pm
Posted On: 10 Mar 2012 09:15 pm
Posted On: 10 Mar 2012 07:22 pm
Posted On: 10 Mar 2012 05:58 pm
Posted On: 10 Mar 2012 02:36 pm
Posted On: 10 Mar 2012 11:11 am
Posted On: 10 Mar 2012 10:42 am
Posted On: 10 Mar 2012 07:55 am
Posted On: 10 Mar 2012 04:24 am
07 March 2012 07:17 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
ANNEME; TUM ANNELERE; KADINLARA OLSUN UZUN KOSUM..
Tekrar merhaba; yine beraberiz. Buradan yazmak muthis heyecan verici. Mesajlarinizi okuyor ve cok duygulaniyoruz. Cok tesekkurler.
4.etap saglikli sekilde sona erdi. 38.5 km. yi devirdik bugun. Etabin tamamini hizli adimlarla yuruyerek bitirdim. Uzun etabin ertesi gun (persembe sabahi) baslayacagini bilerek ayaklarima soz gecirmeye calismadim. Elena ile ilk 4 saati beraber yuruduk. Sonrasinda hafif tempo ile kosarak yoluna devam etti. 7 saat 55 dk.da bitirdim bugunku etabi. Elena da 23 dk kadar once gelmis. Uzun etap 74 km; gecen seferki randevuyu dusunerek bu etaba odaklanmis durumdayim. Yoksa bas ve kos; sonrasinda daha erken; sicaktan etkilenmeden finise ulas. Yeter ki uzun etap gecsin bakalim. Sabah 8 de baslayacak ve ertesi gun oglene kadar vakit var. Ne hizli ne yavas; parmesanlar her gun birkac parca tirtiklansa da uzun etap icin bekliyorlar. Guzel olacak. Emre Tok; Steve'e de ikram edecegiz parmesanlardan. Genel siralamada Steve 85. sirada; bizler 90. Bak gecmiyoruz birkac etap disinda. Dunku etapta finise saglam girdigimizi gormus; bugun start cizgisinde kutladi bizi . Toplam surem 19:42:26.
Bugunku etapta tuz golu uzerinde cok fazla zaman gecirdik. tuz golu zemini yer yer bembeyaz ve yer yer camur icindeydi daha once yagmur dolayisiyla. Oncesinde zaten col kumu kaslarimizi zorlamisken; kaygan zemin uzerine tuz biber oluyordu. Muzik dinledim yol boyunca. 3. istasyona 13.8 km vardi ve 2.istasyonda min 2.5 lt su almamiz gerekiyordu. Su gercekten can. Golgenin degerini de bu kadar sicak altinda kalinca anliyor insan. saatler boyunca tek bir agac golgesine bile rastlamadik. TEMA icin gerceklestirdigim bu kosuda yuva arayan mese palamutlari icin lutfen gerekil destekte bulunalim. aciklama kismina maraton yazabilirsek desteginizle ne kadar mese palamudu olmus tespit edilebilecek. Diger coller icin de devam edecek bu kampanyamiz. herkese destekleri icin tesekkurler. TEMA dostlarina da attiklari mesajlar icin cok tesekkurler; sevgiler.
Yaris sitesinde fotograf ve videolarimiza rastlayanlar olmus. Inanin ben de cok merak ediyorum. artik cumartesi gunu bakariz. O gune sanki cok cok uzun gunler var. Elbette gececek bu gunler de.
Bankaici egitimlerde tanistigim ve bana hayallerimi gerceklestirmem icin sponsor olan KlimaPlus Genel Muduru Yenal Bey ile tanismama vesile olan Mehmet Ozel Hocam' a da cok tesekkurler. hayallerimin pesinde kosmam icin verdigi destegi unutamam. tesekkurler Mehmet Hocam.
Mustafa Kiziltas abimize cok cok sevgilerimizi iletiyoruz. Abicim sen de olsaydin keske; her daim seni de aniyoruz. Kulaklarin eminim cinliyordur. GOBI hep beraber cok cok keyifli gececek. Sabirsizlikla bekliyorum simdiden.
Aylin Savaci Armador: Ultra maratonlara baslamama sebep olan kisi. Eksik olma diyecegim ama Likya; col ne varsa sayende gidiyoruz bak. Hadi gidelim mi diye beni aramasaydin simdi kisa kosularimi yapiyor olacaktim. Runtalya'da ne yaptin; guzel haberlerini bekliyorum donunce. Ultra mikrobu konusundaki destegin icin tesekkurler; hem doktorsun hem de mikrop asiliyorsun. (: senin de kadinlar gununu kutluyorum.
Anne. Biliyorum her gun okuyorsunuz bloga yazdiklarimi. Senin ve tum annelerin; kadinlarin kadinlar gununu kutluyorum. Sana yazdiklarim uzerine annelerden de mesajlar aldim. Bizim oglumuz olsan ne yapardik diye; destegin icin cok cok tesekkur ediyor; Uzun kosumuzu sana ithaf ediyorum. Babam ve ablam; sizleri de cok ozledim.
OLA Cumhur; ha gayret; laflamaya az kaldi. Sen Afrika' dayken neyseki benim ultra maraton hazirlik surecime denk gelmedin. ofisten Ismet; her daim ultra maraton bombardimani altindaydi. ultra sabrin ve destegin icin tesekkurler ismetcim. Bonzai de mesaj atti ve iyiymis. Zaten Sulun Hanim da yazdi; anlasilan herkes ilgileniyor Bonzai ile.
Persembe gunu uzun etap dolayisiyla ne vakit yazarim bilemiyorum; siteden takip edebilirsiniz.
www.facebook.com/klimaplus sayfasindan da gelismeleri takip edebilirsiniz.
Annem icin..
COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM...
uzunnnnn gun bitiminde guzel haberlerle gorusmek dilegiyle.
ps: LUTFEN MESAJLARIMIZDA TURKCE KARAKTER KULLANMAYALIM
PS1: -5 saat farkimiz var TSI.
Comments: Total (17) comments
Posted On: 09 Mar 2012 09:31 pm
Posted On: 09 Mar 2012 07:45 pm
Posted On: 09 Mar 2012 06:16 pm
Posted On: 09 Mar 2012 05:40 pm
Posted On: 09 Mar 2012 05:34 pm
Posted On: 09 Mar 2012 05:09 pm
Posted On: 09 Mar 2012 12:25 pm
Posted On: 09 Mar 2012 12:23 pm
Posted On: 08 Mar 2012 09:53 pm
Posted On: 08 Mar 2012 09:16 pm
Posted On: 08 Mar 2012 02:51 pm
Posted On: 08 Mar 2012 11:22 am
Posted On: 08 Mar 2012 09:44 am
Posted On: 08 Mar 2012 08:53 am
Posted On: 08 Mar 2012 08:42 am
Posted On: 08 Mar 2012 03:54 am
Posted On: 08 Mar 2012 03:46 am
06 March 2012 07:31 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
For Kim Li: Dear Kim li, thank you for your message. Your words in Gobi that <I am not a runner I am a good walker> are always on my mind. I try to apply it.
For Jodi thank you for your message. I believe that in Atacama I will cross finish line.
For Deano: Yes I remember you. During the long day i gave you parmesan cheese. I keep it for a long day. From Atacama with love.
Herkese kucak dolusu sevgiler; selamlar.
Mesajlarinizi TURKCE karakter olmadano kadar rahat okuyabiliyorum ki.
Diger 2 gune gore cok daha zorlu bir gunu daha finis cizgisini gorerek sonlandirdik.
Ilk gun 34 km.yi 5 saatte (%90 kosu; %10 yuruyus); 2. gun 34 km.yi 7 saatte (%80 yuruyus; %20 kosu); bugunse 40 km.yi (%40 kosu; %60 yuruyus) 7 saat 30 dk gibi bir surede bitirdik. Bugunku etap her zamankinden daha da zordu. Etap yine tuz golunden kaldigi yerden devam etti. Calilarin arasinda baslayan ve neredeyse kucuk bir patika boyunca uzanan yolda kosmak ne mumkun. Hos kosmayi dusunen de kim?
ilk istasyona gelmeden once kosuya baslamistik. Kosuya elverisli neresi varsa kosmaya calistik. Sabah verilen brifte de soylenmisti ilk 20 km.de kosabilirseniz kosun sonra zor olacak diye. Gercekten de oyle oldu. Son 20 km azap verici idi. Ay yuzeyine benzer bir zeminde; col topragi yer yer vardi ama yaygin sekilde duran kaya parcalari da vardi. Tam bir ayakkabi dusmani bu etaplar. Ayakkabilari resmen rendeliyor. Ayakkabilara bakinca yarismacilarin %95' i Salomon giyiyor bizler gibi. Bunlar disinda Hoka One sponsorlugunda gelen bir ekip var. bir kac tane de New Balance gordum. Zemin inanilmaz derecede bezdirici olabiliyor. ozellikle kum etaplari sanki bataklikta yuruyormuscasina sizleri zorluyor. Bugunku etaba gelecek olursak. Son istasyona geldiigmiz de 11.5 km.miz vardi finise. Sivi ve elektrolit desteginden sonra yanimiza 2.5 lt almamiz gerekiyordu. Ek bir sise daha su alarak yola koyulduk. Elena onde ben de onu takip ediyordum. Ben biraz daha hizli gitmek istiyorum dediyse de bugun de finise beraber girdik. Zemin cok yorucu; sayisiz adimlar sonrasinda hala goremiyorsunuz finisi. Km.ler sonrasinda kamp cadirlarini gorduk ki dedim Elena'ya '"hadi kosalim". Sonrasinda baktik ki yol yilan gibi kivriliyor; in cik; tirman ve de bitmeyecekmis gibi duran finise sin metreler. Eminim finise en guzel yere konumlanmis olan fotografci en guzel karelerimizi yakalamistir. Finiste yine sizi bekleyen tam tam sesleri ve alkislar. Bu arada yaris baslayali 11 saati gecti ve hala gelenler var. Bugunku kirici etap yuzunden de 4-5 kisi kosuyu birakti. Benim gorduklerim tabi ki; baska olmaz umarim. Gecen sefer Gobi'den sozum var. kendime. hayallerimi gerceklestirmek icin attigim adimlara destek olan sponsorum olan KlimaPlus'in Genel Muduru Yenal Bey ile gorusmemizde Gobi'nin ge
cen sene benim icin bir prova; cole ilk adim atma konusunda onemli bir adim oldugunu; misyonuma Atakama ile baslayip sonraki collerde devam edecegimi iletmistim. Kendileri beni kirmadilar ve bu projemde bana sponsor oldular. Buralara gelmemde BUYUK payiniz vardir Yenal Bey; saygilarimi; sevgilerimi sunarim tekrar colden.
Bugun yolun en yorucu ve zor kisminda bloglar; gelen e-mailler icin ne yazarimi dusunmekle gecti. Mesajlariniz gercekten ilac gibi; yedigimiz yuksek kalorili yemeklerden de daha faydali. Hepinize cok cok tesekkur ediyorum. GOBI partnerim Alicem; bu sefer umuyorum guzel haberlerle gelecegim ulkeye. hatirlatmadan gecemeyecegim Elena' nin ingilizcesi senden daha iyi. GOBI"den cadir arkadaslarim ve etaplardan tanistiklarim bile yazmaya basladilar. Motivasyon maksimum seviyede mesajlariniz sayesinde. Ellerinize saglik.
Persembe gunu uzun etap olacak. Muhtemelen carsamba gunu bizi yine 40 km bekliyor olacak. Uzun etap persembe ve cuma gunlerini kapsiyor. 74 km kosacagiz. Yolu yariladik denebilir ama bu sefer adimlarimi temkinli atmaya calisiyorum; tekrar beni bekleyen LONG MARCH icin. Eminim bu seferki bulusma iyi olacak. Yol boyu Elena'ya da soyluyordum ; '''Ultra maraton satranc oynamak gibi bir sey. Stratejin cebinde olacak ve adimlarini oyle atacaksin." Her gun yeni bir gun gibi basliyor bizler icin; her malzeme toplanip tekrar cantalara giriyor ve basliyor kosu. Aksam da tersi oluyor; hepsi cantadan cikiyor. Dun mobil tuvaletlerden birinde aynaya rastladim ve Alper"i gordum. Cok degismemis ama degisim iceride gerceklesiyor. Adimlarimi temkinli ve yavas atiyorum.
Aylin; Devrim (Gobi oncesi oldugu gibi Atakama icin de buyuk destegin oldu) Emin; Galip; Kayahan; Rahile; Cumhur ve Erkal sizlere Elena' nin cok selami var. Kemal Hoca antreman programi icin Elena sana cok tesekkur ediyor; selamlarini gonderiyor. merak etme burada buton aksiyonu yasanmadi henuz. (:
Yukarida ismi gecen dostlarimla beraber bana mesaj atan calisma arkadaslarim ve yoneticilerime de cok tesekkurler.Asli Hanim; Sulun Hanim; Nuket Hanim; Nilgun Hanim; Melek Hanim; Pelin ve Bonzaimi her gun rakiyla sulayan ismet. Hepinize cok tesekkurler mesajlariniz icin.
Ulas; her zamanki gibi her yere ulasiyorsun. Haberlerimizi Adim Adim ile paylastigin icin tesekkurler.
Koray tumer; tesekkurler; kizlara ve Elif"e cok cok selamlar sevgiler.
Anne; baba; abla ve tum dostlarim; sevdiklerim; takipciler. Hepinize col esintisi gonderiyorum. Havalar nasil orada bilmiyorum ama burada yeteri kadar isiniyoruz sizlerin yerine de. Sizi ozlemeye devam ediyorum.
TEMA icin desteklerimizi lutfen esirgemeyelim. TEMA dostlarima mesajlari icin cok tesekkurler.
COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM.
Comments: Total (2) comments
Posted On: 08 Mar 2012 06:58 pm
Posted On: 08 Mar 2012 04:12 am
05 March 2012 07:07 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
HAYALLERIN PESINDE KOSMAK, YINE YAZMAK, YINE KOSMAK
LUTFEN MESAJLARIMIZDA TR KARAKTER KULLANMAYALIM. TESEKKURLER. (:
Tekrar merhaba;
Yeni bir maraton gununden sonra yine beraberiz blogda.
Mesajlariniz icin hepinize cok cok tesekkurler. Is arkadaslarim; yoneticilerim kaleminize saglik; Ismet, Bonzaime gerekli ilgiyi gosterdigin icin tesekkurler. Pelin yazdiklarinda haklisin; buraya gelene kadar yasananlar aslinda ayri bir maraton. Kosmak ise cok cok duygulandiriyor insani; sanki bir yarisma degil; bulusma tum dunyadan sporcularla. Kisisel olarak kattiklari cabasi. Analatilmaz yazilir tadinda olacak. 4 COL sonrasindaki en buyuk planlarimdan biri de yasananlari bir kitapta belgelestirmek. umarim basarili olurum bu girisimimde. Bugun yarisi organize eden firma bizimle roportaj yapti ve buraya gelene kadar yasadiklarimiza sasirdi roportaji yapan kisi, hayretler icinde dinledi. Eminim yakinda sitede cikacaktir bu roportaj. Burada olmak ve olana kadar harcanan cabalar gercekten torunlara anlatilir cinsten olacak...
2.gun de sona erdi. Bugun 38 km kostuk. Daha uzun olacakti bugunku etap ancak kanyonlara yagan yagmur dolayisiyla etabi kisaltmak durumunda kaldilar. Olsun varsin; 38 km. de gayet ciddi bir mesafe oluyor. 3000 m.lerde sirtinizda en az 10 kg kosmak, yurumek gercekten insanoglunu zorluyor. Zorluk mu dedi birisi? Elbette zorluk diye bir sey yok oluyor. Kosuya start verilince yeni bir gune taptaze baslamak durumundasiniz. Bugunku etapta yine Atakama Colu"nde muthis parkurlardan gectik. Neredeyse zirvede yer alan ve yine mi dagcilik yapacagiz dedirten yuksekliklere ciktik. Kanyonlarin tepesinden gectik. Col topraginda attigimiz adimlarin bizi yine yeni maceralara goturecegini hesaba katarak... Gercekten insanoglunun kendisiyle mucadelesi; doga ile degil. Bizler doganin bir misafiriyiz. Toprak; yildizlar hepsi de bizleri misafir ediyorlar tum sevecenlikleriyle. Ondandir Mars'in ilk gunku kamp yerinden goz kirpmasina karsi ne yapacagimizi sasirdik. Sevgili Suna Altan paylasmisti videoyu; Atakama Colu'ndeki yildizlarin gorsel sovunu. Isteyenler facebook sayfamdan izleyebilirler bu soleni.
Tekrar bu gune donelim. Etap baslangicinda gunes kendisini sakliyordu. Saatler ilerledikce ben buradayim seklindeki nidalarini duyar oluyorsunuz. taytim ve calf corabim arasinda kalan bolge kizarip farkli bir renk aldi tenimde. Col yanigi simdiden basladi; bugun daha temkinli idim yuksek faktor krem kullanma konusunda. Gobi' de de ilk gun ayni konudan muzdariptim. Col ilk imzasini atmis oldu. Saglikla devam ediyoruz. 38 km uzunlugundaki kosu sonrasi bizleri en cok sevindiren yedigimiz yemekler sonrasinda hafifleyen cantalar. Bir onceki gun yedigimiz yemeklere degineegimi soylemistim. maratonu organize eden firma 30 kalemlik bir liste paylasiyor sizinle yaris oncesinde. Haftalar once baslayan hazirliklarinizda bu malzemelerin eksiksiz olmasi lazim, aksi durumda yarisa katilamayabilir ya da cezali durumu dusebilirsiniz. malzemeler icinde 20 adet cengelli igneden tutun; eldiven; ilk yardim battaniyesi; duduk; pusula; 2 adet alin feneri vs vs yer aliyor. Yemek konusu gercekten en onemlilerinden. 250 km suresince tuketmeniz gerekn kalori 14.000 olarak belirtilmis. Bu yemekler icinde yuksek kalori iceren yemekler; enerji jelleri; enerji beans (fasulye) , tuz haplari; elektolit tabletleri bulunuyor. hepsi de gorevliler tarafindan kontrol ediliyor ve sonrasinda gecer not aliyorsunuz. yedigimiz yemeklere gelince bir paket yemek 160 gr ve 800 kcal degerinde. Kuru agirligini belirttim; maratonlarda tum malzemeler sirtinizda oldugu icin hepsinin agirligi da onemli. Sabahlari cesitli yulaf ezmeleri yerken kosu bitiminde kampa ulasinca da et iceren yemekler ya da makarna turevlerini yiyoruz. Organizasyonu sagladigi yegane hizmetler arasinda olan cadirimiza yerlestikten sonra yine organizasyon verdigi 2. ve son hizmet olan sicak su ile yemeklerimizi hazir hale getiriyoruz. Bugun Elena ile Tuz Golu etabinda ilerlerken aklimiza cikolata geldi. Goldeki camurlasan yuzey ve ustu tuz kapli hali bize cikolatali pastayi animsatti. As ermek galiba benim icin de maratonlarda yasaniyor.Maraton donusu acisi cikiyor ne de olsa. Yaininizdaki her yiyecek gunlere bolunmus durumda. Sabahtan aksama kadar yiyecekleriniz kilitli posetlerde yerlestirilmis. Eger baska bir gunun yemegi size goz kirparsa ve yerseniz; yandiniz; cunku ac kalabilirsiniz. bu kadar sistemli olsam gunluk yasamimda acaba neler olur denemek lazim...
Etaptaki son 10 km gercekten bitmeyecek turdendi. Ne bir agac, ne bir yerlesime rastlaniyor. Muhabbetle kolaylikla asiliyor mesafeler. Ozellikle sari renkli ATACAMA CROSSING 2012 yazili tabelayi gorunce giriste sizi bekleyen tam tam sesleri esliginde oyle bir hizla giriyorsunuz ki iste bu ana bayiliyorum. Diliyorum nicesini de yasayacak ve bu deneyimlerimi sizlerle paylasabilecegim. Yalnizca bir sartla; her zamanki gibi attiginiz mesajlar ile. Hepinize cok cok tesekkur ediyorum.
Koray; bahsettigin gibi bayragimizi mesafler boyunca; kitalararasinda tasimak; uluslararasi bir organizasyonda dalgalandirmak gercekten gurur verici. Tum katilimcilarin ulke bayraklari her gun start cizgisinde dalagalaniyor. gercekten her sabah tuylerim diken diken oluyor; yalniz degilsin diyorum.
Cumhur; merak etme; bir hafta sonra baslar yine banka uzantili maillerim. Tum dostlara benden selamlarimi ilet lutfen.
Cahit Bey; mesajiniz icin tesekkurler. Inanin torunlara anlatilacak hikayeler kismi kabariyor.
Carsamba gunu; 3. gun daha da zorlu bir etap bizleri bekliyor. Eminim yine karsinizda bu blogla olacagim. Yazdiklariniz; yazacaklariniz; duygu ve dileklerinizi paylastiginiz her daim cok tesekkurler.
Primeart Koray: hazirladiginiz guzel gorseli web sayfami (www.alperdalkilic.com) hazirlayan Sevgili Erkan Sahan'a ([email protected] ) gonderebilir misin; siteye ekleyebilir bu durumda/ Tesekkurler.
Herkesi cok cok ozledim; az kaldi gorusmemize. Kostukca mesafeler kisaliyor... Kalin saglicakla..
Comments: Total (16) comments
Posted On: 07 Mar 2012 07:49 pm
Posted On: 07 Mar 2012 07:47 pm
Posted On: 07 Mar 2012 07:17 pm
Posted On: 07 Mar 2012 07:11 pm
Posted On: 07 Mar 2012 12:33 pm
Posted On: 07 Mar 2012 03:29 am
Posted On: 06 Mar 2012 10:06 pm
Posted On: 06 Mar 2012 04:45 pm
Posted On: 06 Mar 2012 03:25 pm
Posted On: 06 Mar 2012 02:04 pm
Posted On: 06 Mar 2012 01:32 pm
Posted On: 06 Mar 2012 12:51 pm
Posted On: 06 Mar 2012 12:51 pm
Posted On: 06 Mar 2012 07:50 am
Posted On: 06 Mar 2012 07:21 am
Posted On: 06 Mar 2012 04:09 am
04 March 2012 07:54 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
Mesajlariniz, mailleriniz icin cok cok tesekkurler. Okuduktan sonra kalkip kosasim geldi. Burada galiba yasanan duygu seli galiba kosmak, keyifle uyumak ve yemek yemek oluyor. Duygulanmamak elde degil. Hepinize tesekkurlerimi, sevgilerimi gonderiyorum; iyi ki varsiniz.
En buyuk ricam: Lutfen TR kararkter ile yazmayalim. Tabi ki bundan daha da buyuk ricam her daim yazmaniz.
163 insan; dunyanin farkli sehirlerinden toplanmislar. Kimi saglik kurumlari; kimi cocuklar icin kosarken kimi de benim gibi cevre icin kosuyor. TEMA yararina gerceklestirdigim bu kosuda yuva arayan mese palamudlari icin desteginizi rica ediyorum. Tesekkurler. TEMA dostlarina da destek mesajlari icin cok tesekkurler.
Collerle bulusmamda bana her zamanki buyuk destegimini esirgemeyen Yenal Bey'le gorusmemizde kendisine "coller her daim cagiriyor; bir kere ayak bastiniz mi vazgecemiyorsunuz" demistim. Benim bu talebimi kirmadi ve KlimaPlus sayesinde hayallerimin pesinde kosabiliyorum. Tesekkurler Yenal Bey; tesekkurler KlimaPlus. Yenal Bey ayrica bir ayrintiya dikkat cekmisti: 4 senede bir yasanan 29 subatta ilk ucusla Tr.den ayriliyordum. Bu arada yarisi organize eden RacingThePlanet firmasinin 10.yili. 10.yilinda benim de 4 colu bitirmek icin yola cikmam ve Grand Slam uyesi olma cabalarim baska bir ayrinti olarak kabul edilebilir.
Bugune gelecek olursam: Sabah 8' de baslayan kosumuzda kapali biri var hava hakimdi oncelikle. Ilerleyen saatlerde korkutucu gunes sicakligi ile bizi tepeden izliyordu. Elena ile basladim kosuya; beraber bitirdik. Emre TOK tekrar tesekkur etmek isterim. Sabah ve aksam yemeklerimizi ing.den getirmesi icin buyuk katkin oldu. Merak etme Steve"i cok gecmedik.15 dk gecmis olabiliriz. o da finise 5 km kala. muthis bir teknigi var; yarin (p.tesi) onunla baslayacagiz. Bugun kosumuzu 5 saatte bitirdik. Artan sicak ve de en onemlisi yuksek irtifada kosmamiz elbette ki yorucu oluyor. 3200 m.lerde yaptigimiz kosumuzda Cumhur ve Dag kecisi"ndeki dostlarimi anmadan edemedim. Kendimi dag tirmanisinda hissetim. Umuyorum donuste kecilerle tekrar bir faaliyet yapariz.
Blogu yazdigimiz esnada hala gelenler vardi; dusunun 9 saat sureyle finise ulasmak icin caba vermisler. Cybertent dekiler dahil hepimiz ayakta karsiladik son gelen sporcuyu. Duygulanmamak elde degil. 163 yurek herkes birarada; yurekler finis cizgisine ulasmak sevdiklerine ulasmak, sosyal sorumluluk projelerini gerceklestirmek; hayallerini gerceklestirmek icin cabaliyorlar.
33 km.lik kosumuzda 45 dk.da bir tuz tableti; saat basi da enerji jeli almaya calistik. Yanimizda start aninda zorunlu bulundurulmasi gereken 2.5 lt su bulundurulmasi gerekiyordu. Sonraki istasyonlarda da en azindan 1.5 lt su almaya calistik mataralarimiza. Istasyonlarda ictigimiz lt.lerce suyu saymiyorum tabi ki. Onumuzde ultra maraton haftasi var. Onemli olan emin adimlarla finise saglikla ulasabilmek. Bu arada TEMA icin kostugum ve yuva arayan mese palamutlarini lutfen unutmayalim. Bir ekleme: Bir maratoncu daha geldi; 9 saat 48 dk oldu. Yine gozyaslari; henuz finise kosan 3 kisi daha var. Maraton gercegi; ne vakit ne olacak belli olmuyor. Iste bunu seviyorum; hayat gibi maraton da her daim surprizlere gebe.
Mesajlariniza donecek olursam. Hepsi de ayri ayri degerde benim icin. GOBI sonrasinda tum mesajlari bana iletmislerdi. Colden okumak; sonrasinda ofisteki ekraninizdan okumak hepsi de baska baska degerli. mesajlar sizi o ana goturmekle kalmiyor cok guzel bir hatira da oluyor sizler icin. Daha once verilmis bir sozumu vardi. Her mesaj atanin ismini yazacaktim; ama o kadar cok ve guzel mesaj sahiplerine buradan sevgilerimi; selamlarimi iletmek istiyorum. Gonul ister sayfalarca yazayim ama sirada bekleyenleri de dusunmem gerekiyor. belki sonraki gunlerimde daha uzun yazarim. Su an tekrar baslayan firtinaya da deginmeden edemeyecegim. Ogle vaktinde kampa yeni ulasmistik ki firtina her tarafi kuma buladi. Collerde yasamin guzelligi iste. Cadirlari destekledik; malzemeleri kumdan arindirdik; henuz bu ilk gun. bizi ve sizleri ne kimbilir ne surprizler bekliyor. bizler kosalim, atalim adimlarimizi sizler de mesajlarinizda destek olun; kizgin gunes sadece guz gunesi gibi olsun; firtinalar da meltem esintisi olsun. Herkese cok cok tesekkur ediyorum. Col kumunda atacagim adimlarda her gun sonunda neler yazacagim; neleri okuyacagimi dusunmek de cok keyif verici.
Babama kendisinin facebooktaki ilk arkadasi olarak sevgilerimi iletiyorum. Eminim an be an inbernetten takio ediyorsundur. merak etmeyin adimlarimiz cok temkinli ve planli. KlimaPlus"in hazirladigi mikro siteden de tum gelismeleri takip edebilirsiniz. Annem nasil, hep derim kendisine; kurabiyeleri dunyanin en iyi kurabiyesi. sevgi ve emek icinde yogurulmus. bir sonraki col maratonumda mutlaka yanimda olacak. Elena da selamlarini iletiyor ve kurabiyeler icin tesekkur ediyor. Sevgili ablam; mesajlarini bekliyorum. Sizleri seviyorum.
ANSAL" dan Leyla: Corap ve iclikler muthis; tekrar cok tesekler.
ERDINC: Verdigin muzikler super; muhtemelen uzun gunde bizleri hareketlendirecek.
ASLI HANIM: Mesajlarimi banka ile paylastiginiz icin cok tesekkurler. Herkese cok selamlar.
KlimaPlus"tan Seval ve Primeart"tan Koray ve Zeynep: Destekleriniz cok onemli benim icin. Lutfen facebook"taki KlimaPlus sayfasini ziyaret edelim ve ne guzel bir calisma yapilmis gorelim. Elinize saglik Seval; Koray ve Zeynep.
ADIM ADIM: Runtalya maratonu nasildi? Umuyorum herkes sonuclardan memnundur.
Benden bugunluk bu kadar. Aramizda -5 saat farki var. Mesajlariniz her daim cok cok onemli. Lutfen TR karakter kullanmayiniz. Hepinize col kumuna bulanmis vaziyette sevgiler; selamlar..
yarin gorusmek dilegiyle. yarin bahsedecegim konulardan biri de colde nelerle besleniyoruz olacak. 250 km tamamlanana kadar kafanizda soru isaretleri kalmayacak; bir sartla yuva arayan mese palamutlari icin desteginizi esirgemeyiniz.
COLLERDE KOSALIM; COLLERDE YASAMAYALIM.
Comments: Total (10) comments
Posted On: 06 Mar 2012 01:25 pm
Posted On: 06 Mar 2012 12:50 am
Posted On: 06 Mar 2012 12:48 am
Posted On: 05 Mar 2012 04:57 pm
Posted On: 05 Mar 2012 03:55 pm
Posted On: 05 Mar 2012 01:01 pm
Posted On: 05 Mar 2012 09:44 am
Posted On: 05 Mar 2012 09:40 am
Posted On: 05 Mar 2012 08:56 am
Posted On: 05 Mar 2012 06:09 am
03 March 2012 09:11 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
Artik zaman geldi. 2400 m.lerde gunlerdir bu ani bekliyorduk. 0 m. deniz seviyesinde yasayanlar icin zorlu olsa da bir SIKINTI ile karsilasmadik uyum konusunda. Aylardir gun sayip bekledigimiz maraton icin 1.kamp alanina hareket etmek icin 1 saat maratona baslamak icin 1 gun kaldi. TSI 13:00 sularinda baslayacak kosu icin tum yurekler heyecanla atiyor. Eminim blogu takip eden sizler de oylesiniz.
Mesajlarinizi bekledigimi ileterek bugunluk veda ediyorum.
Destekleriniz icin her daim cok tesekkurler. Kalin saglicakla.
Pazar gunu tekrar blogda gorusmek uzer...
ALPER D.
Comments: Total (4) comments
Posted On: 05 Mar 2012 12:20 pm
Posted On: 05 Mar 2012 07:59 am
Posted On: 05 Mar 2012 01:42 am
Posted On: 04 Mar 2012 10:35 pm
02 March 2012 09:49 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
COLLERDE KOSALIM, COLLERDE YASAMAYALIM. HAYALLERIN PESINDEN KOSMAK ve ANADOLU…
Comments: Total (7) comments
Posted On: 03 Mar 2012 04:36 pm
Posted On: 02 Mar 2012 06:47 pm
Posted On: 02 Mar 2012 12:36 pm
Posted On: 29 Feb 2012 09:47 am
Posted On: 29 Feb 2012 08:29 am
Posted On: 29 Feb 2012 08:28 am
Posted On: 29 Feb 2012 08:22 am
02 March 2012 02:23 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk
Bu bloga tekrar yazabilmek hem de ulkeden ayri hisler icinde olmak baska bir duygu. Birkac satir ciziktirmistim oncesinde ama simdi vakti geldi kagida dokmeye.
Su ana kadar bloguma yazan tum dostlarima, sevdiklerime tesekkurlerimi gonderiyorum.
Turkiye' den sonra hayatimda ilk kez gittigim bir mekanda yaziyorum blogumu.
Carsamba sabahi Cumhur ve Senol bizleri havalimanina biraktilar, ta ki persembe aksami otele ulasana kadar. 4 ayri ucak, sayisiz anons, sayisiz yuz, sayisiz ucus mili gititkten sonra o da yetmezmis gibi Calama' dan sonra San Pedro De Atacama' ya karayoluyla ulastik. 2 gun suren, aktarmalarla dolu dunyanin her yerinden gelen insanlarla havaalani ve ucak seyahatleri macerasi sonras
Newsletter
Online Store
Login
Comments: Total (7) comments
Posted On: 21 Mar 2012 07:14 pm
Posted On: 21 Mar 2012 07:13 pm
Posted On: 12 Mar 2012 01:50 pm
Posted On: 12 Mar 2012 09:31 am
Posted On: 12 Mar 2012 07:42 am
Posted On: 11 Mar 2012 11:36 pm
Posted On: 11 Mar 2012 04:46 pm