Atacama Crossing Blogs 2012

Henrik Jorgensen

7

Posts

Atacama Crossing (2012) blog posts from Henrik Jorgensen

09 March 2012 06:04 am (GMT-04:00) Santiago

Saa er det fridag, efter torsdagens lange etape 5 paa 74 km. For at goere en laaang historie kort, saa sluttede jeg som nummer 17 paa etapen. Jeg tog det stille og roligt i starten og overhalede rigtig mange, det hjaelper paa moralen i 35 graders varme. Har regnet ud, at jeg under etapen har drukket mindst 12 liter vand. Inden etape 6 er jeg samlet set nummer 14. Kun min sidemand i teltet, Jan, er baade aeldre og bedre placeret end mig :-). Meget cool gut. Det har vaeret en faktisk oplevelse og jeg har laert rigtig meget af den her tur. Glaeder mig til at komme i maal og faa en cola og en pizza. Mest af alt glaeder jeg mig dog til at komme hjem til min familie. Tak for stoetten og kommentarerne. Tak for denne gang.

Comments: Total (12) comments

Posted On: 11 Mar 2012 09:47 am

Hold da helt kaeft, du er bare for supersej!

Posted On: 11 Mar 2012 06:47 am

Ganske enkelt Imponerende og enestående det du har foretaget dig. Fra Danmark er det svært præcist at sætte ord på din bedrift, det bliver først fuldendt når vi høre om det fra dig. Det er vi mange der ser frem til. Nu vil jeg løbe sparta maraton test 2 på 15 km, som vel svarer til de første 1000 meter af en af dine etaper;-) jovel, hver vores udfordringer;-) Esben

Posted On: 10 Mar 2012 06:58 pm

Sådan ! - det er super flot klaret, vi almindelige dødelige kan nok ikke helt fatte hvor hårdt det ha været og hvor stor en oplevelse det har været. Glæder mig til til at høre dine historier når du kommer hjem. Bedste hilsner og stort tillykke, Stig

Posted On: 10 Mar 2012 01:29 pm

Hej Henrik, Det er pragtfuldt at konstatere, at du kom i mål på Etape 5. Som marathontræner i SNIK Atletik er jeg vildt imponeret af din præstation i Atacama Crossing. Ja, jeg kan sågar bruge dig som fartholder i SNIK´s marathontræning - og med stor tryghed for at du gennemfører dagens træningstur ;). Med sportslig hilsen Preben Danborg, SNIK Atletik.

Posted On: 10 Mar 2012 12:58 pm

Rart at høre du er ved godt mod og du har som forventet gjort det godt. Marathon fremover er røvsygt og det bliver nok din største udfordring ! Glæder mig til at se dig HEL Hygge Christian

Posted On: 10 Mar 2012 11:59 am

Hej Henrik. Super flot resultat og rigtigt spænedene at følge dig og Brian i det her umenskelige løb. Ny den cola og pizza(jeg havde som du sikkert kan regne ud, en fadbamse :-)Glæder mig til at høre om din tur over en kold bajer. Hilsen Claus

Posted On: 10 Mar 2012 10:04 am

Stort tillykke. Der har været fedt at følge dig. Super læsning.

Posted On: 10 Mar 2012 09:29 am

KÆMPE tillykke, hold kæft hvor er det sejt. Jeg blev godt nok urolig igår, og helt uden grund, da man ikke kunne følge med i løbet. Du har været en fornøjelse at følge, og Blogs og billeder har gjort det sjovt og spændende for os på afstand. Klaus og Famile

Posted On: 10 Mar 2012 09:15 am

Hej Henrik. Tillykke med det super flotte resultat. Du er min supermand. Det har virkelig været spændende at følge dig, og glæder mig til at følge dig på dit næste store eventyr, for der bliver jo sikkert flere, ik ??? Knus søster-

Posted On: 10 Mar 2012 08:14 am

Kære Henrik tillykke med det flotte resultat – Det er noget af rejse du har gennemført den senest uge. Jeg er overbevist om, at Atacama både har rykket dine mentale grænser samt har hærdet din krop /psyke markant og dermed gjort dig til en ENDNU bedre atlet. Jeg har kæmpe respekt for den kontinuerlige præstation som du har leveret dag for dag til trods for diverse udfordringer. Nu skal vi ”bare” have dig SIKKERET igennem den sidste etape og efterfølgende retur på dansk grund – så jeg ikke bliver draget til ansvar hos Nykredit for din grænsesøgende eventyrlyst, ha ha. God tur, Jimmi

Posted On: 10 Mar 2012 06:04 am

Hej Henrik - det var rart at høre fra dig igen! Det glæder mig meget at du slap helskindet igennem den lange etape!! Det har været spændende at følge dit eventyr i Chile. Jeg glæder mig til at se dig i næste uge - spis en masse pizza og drik nogle øl, du fortjener det - godt gået af sådan en halvgammel renteknude som dig - respekt!!!

Posted On: 10 Mar 2012 06:03 am

Hej Henrik vi ønsker dig tilykke med det flotte resultstat, det har værer sjovt at følge dig, men forstår godt at du glæde dig til at komme hjem, de glædrer sig sikker også meget til du er hjemme igen, godt tur idag og kom godt hjem Kh. Mor

07 March 2012 01:08 am (GMT-04:00) Santiago

Naa saa etape 4 skulle have vaeret en stille dag paa kontoret. Det var det saa ikke. I dag havde jeg det desvaerre ikke saa godt. Paa etape 4 kom jeg til det punkt, hvor min krop bare ikke ville absorbere mere sukker (gels). Lidt lige som at komme disel paa en benzinbil. Saa kommer man altsaa ikke langt paa literen. Det skete desvaerre allerede efter 10 km, saa der var lang vej hjem. Synes ellers jeg tog det stille og roligt i starten, hvor det gik rigtig meget op og ned. Paa det flade stykke var jeg klar til at saette batmobilen op i gear, men saadan skulle det ikke gaa, jeg gik naermere ned i gear :-). Saa det blev en lang vej igennem de berygtede Salt Falts, som bare blev ved og ved. Her var det, at jeg skulle minde selv om (1000 gange), at jeg kan lide at loebe :-). I morgen er det saa den lange etape 5 paa over 70 km. Den bliver en haard noed at knaekke, men det er ens for alle. Belgierne goer det bare bedre og bedre, det er nogle haarde bananer, som alle har deltaget i MDS og andre vanvittige loeb. Og Brian koerer bare derud af som en traktor. Dog vil jeg paastaa, at mine foedder er paenere end hans :-). Jeg har to smaa tendenser til vabler, men ikke noget det har vaeret noedvendigt at prikke hul paa. Brian vil vist nok miste 4 negle (indtil videre) - en af dem har han oven i koebet faaet boret hul i. Det tog han bare i stiv arm, tough guy.

Comments: Total (20) comments

Posted On: 09 Mar 2012 10:03 pm

Fede billeder fra stage 5, 175, 176, 177, du ser skarp ud

Posted On: 09 Mar 2012 08:31 pm

Puha, Henrik. Det er fantastiske billeder arrangørerne lægger ud, men hold da op et terræn gennemløber. I går jo mere end i løber ?! Tjek nogle fede billeder af dig selv på stage 3 side 20. Big up herfra.

Posted On: 09 Mar 2012 08:30 pm

Hvor er dagens godnat-fortælling? Lidt mere seriøst så er der blevet opdateret hyppigt for at få dig i mål - godt at se dig gennemføre! Måske dit race kommer som en DR søndags-krimi senere, for det er fandeme spændende (i kategori med CK93) - selvfølgelig med en lidt mere skærmvenlig star. Nu er der kun en kort strækmarch mellem dig og dine porteføljer, så nyd ørkenen lidt endnu. Ses på pinden

Posted On: 09 Mar 2012 06:59 pm

Puha over 10 timer på 5 etape - har konstateret at min krop ikke egner sig og jeg ville heller ikke have hovedet med - det er en fantastisk bedrift. Jeg bukker mig i støvet for dig og håber bare du kommer hel hjem uden store skader. Keep smiling Christian

Posted On: 09 Mar 2012 05:45 pm

Hey Henrik. Resultaterne er først blevet offentlig gjort her sent eftermiddag/aften. Dejligt at se dig/jer på resultatlisten her efter etape 5 .Stærk gået/løbet! Nu er I snart igennem. Forhåbentlig har du noget mad til overs fra den anden dag, hvor du ikke kunne indtage noget. God hvile dag og god sidste stræk.

Posted On: 09 Mar 2012 05:00 pm

FEDT DU ER I mål på 5. var sku efterhånden rimelig spændt

Posted On: 09 Mar 2012 08:20 am

Hej Henrik, venter spændt på Update. Håber ikke du er alt for ødelagt og kan samle kræfter til at sparke på sidste etape. Der æder du dig selv. Du er nu så tæt på målet. Fantastisk flot - er fuld af beundring. De bedste hilsner til jer begge. Stig

Posted On: 08 Mar 2012 08:34 pm

Hej Henrik, Det er spaendende laesning om dine bedrifter i Atacama Ørkenen. Jeg har lige laest dine 4 foerste etaper. Du skal bare igennem etape 5 på 70 km - jeg venter ved EDB- skaermen med spaending. Keep on going, Hilsen Preben Danborg, SNIK.

Posted On: 08 Mar 2012 07:39 pm

Det er i dag på den lange etape, at det er fedt for dig, at du er Jørgensen! Du er for rå, og det bringer dig igennem. Du tabte i øvrigt en plovmand til mig på ISM, så har behov for at få dig tilbage i topform! Krydser fingre for en god etape!

Posted On: 08 Mar 2012 01:13 pm

Har du overvejet at få lagt drop om natten a' la Floyd - det så ud til at virke den gang. I øvrigt hils grækerne og sig "I want my money back"

Posted On: 08 Mar 2012 11:53 am

Hej Henrik, som jeg også lige har skrevet til Brian, så er jeg lidt i tvivl om hvorvidt i har modtaget nogle af mine beskeder! Hvor om alting er, så gør du det FANTASTISK godt. Det vil komme dig til gode i morgen på kongeetapen, at du har været så lydhør overfor din krops signaler hele vejen igennem. Jeg håber, at du er i stand til at loade kroppen optimalt i dag, så du kan løbe efter strategien for i morgen. Alt kan ske på denne etape – find dit steady state /flow (traktorgear) og hold fokus på en jævn eksekvering fra start til slut, uden at gå på kompromis med din væske og energi. Jeg har troen på, at der venter dig en KÆMPE succes i morgen. Du er en champ og har ALT hvad der skal til ;-) STOR RESPEKT herfra og pas godt på dig selv i morgen. DBH Jimmi

Posted On: 08 Mar 2012 09:24 am

Har du ikke begyndt at tabe dine negler endnu? Saa har du jo mere at gi af (Brian har fra starten af taenkt lidt mere vaegt optimalisering paa oppakning; smart at smide overfloedige ting som negler osse...pas nu paa at han ikke tager en Van Gogh og tager oerene med - der er jo mindst 3gram GANGE 2). Kom godt af sted, held & lykke med dagens!

Posted On: 08 Mar 2012 08:20 am

Hvor er du sej! Det flytter jo unægteligt ens benchmark for at tude over lidt træning... Hvor er det fantastisk at læse, hvad man kan træne sig op til og holde til - hvis man ellers gider! Fortsat rigtig god tur.

Posted On: 08 Mar 2012 07:39 am

Imponerende... Ganske enkelt imponerende og utrolig spændende læsning. Pøj pøj med den lange etape idag!

Posted On: 08 Mar 2012 07:21 am

Hej Henrik Du er for vild. Hvad er tempraturerne egentlig dag/nat? Good luck på den lange etape i dag. Vi hepper på dig hilsen Viktor & Henrik

Posted On: 08 Mar 2012 06:54 am

Kære Henrik. Det er vel bare det endelige bevis på at det gamle cykeltrick med en belgisk cocktail nu og da, er en skide god idé. Så den må du hellere på i stedet for alt det sukkersnask. Bemærker desuden at du har været så politisk korrekt at lade en kvinde komme foran dig i den samlede stilling lige op til kvindernes internationale kampdag i dag. Det er jo rent overskud at planlægge at hive den hjem igen i dag, på kongeetapen. Uanset hvor du ender er du ærlig talt et idol og en helt af format. Jeg bemærker dog til min stille fryd at de placeringer tættest på dig kan nås på et par minutter og at det kun er den absolutte top der ligger mere end en time væk. I dag er det traktoren fra Vangede der skal ud på banen. Lige så stille hiver du dem ind. Og gem lidt energi; du skulle nødig være så smadret at jeg sætter dig til K78 ;) God tur i dag!!!

Posted On: 08 Mar 2012 06:39 am

Hej Henrik, du er for sej, og det er en fornøjelse at følge dig. Man venter med spænding på næste update :-) Godt du har sparet dig til den lange tur, og håber du får styr på dieselbenzin problemerne så Slavedrive kan komme på banen igen :-) Håber på at finde gode billeder af dig fra etapen.

Posted On: 08 Mar 2012 05:42 am

Din kamp lyder lidt som fra et SimCorp projekt :-) Jeg håber du finder ind i formen igen - der ikke så langt hjem som der har været så op med humøret.

Posted On: 08 Mar 2012 05:36 am

Hej Henrik Bare godt gået, vi sidder her i sommer huset og følger dig, ser på vdio og billeder, det ser meget flot ud der hvor du er, vi synes du er meger sej og det gælder ikke om at vinde, men om at være med og gennem fører, og du ligger jo meget flot, så blive bare ved med at fejde,idag bliver jo meget hårdt, men held og lykke på dagen, vendter spændt på at hører igen, hvordan dagen er gået.K.h. Anker og Britta.

Posted On: 08 Mar 2012 02:48 am

Hej Henrik. Du er da bare mega sej. Har fuldt dig/jer på de video klips der er lagt ud og der er kun en ting at sige, det er ikke for børn. Vi hepper alle på dig herhjemme,så et stort held og lykke med den lange etape. Knus søster.

06 March 2012 01:14 am (GMT-04:00) Santiago

Foerst tak for alle kommentarerne og stoetten, det hjaelper paa moralen. Venner, det her er et meget smukt loeb, men det er ogsaa ekstremt haardt. Hvis jeg ikke i forvejen havde respekt for sidste aars vinder Anders K. Jensen (dansker), saa har jeg det nu. Vinder man det her loeb, saa er man staerk. Staerk det er ogsaa lige hvad vores belgiske tentmates er, tre i top 10 i dag, flot. Og Brian, han er altsaa en fighter af rang, imponerende af en mand, som for tre aar siden stort set ikke loeb. Jeg var en smule bekymret efter etape 2, fordi mine ben var meget oemme. Saa taktikken for etape 3 var simpelthen at tage det saa roligt som overhovedet muligt, loebe mit eget tempo, var ret ligeglad med at folk overhalede mig. Jeg blev vist nok nummer 13. Det gaelder om at beskytte sig selv, og vaere saa frisk som muligt til den lange etape 5 paa over 70 km. Saa paa etape 3 var jeg saadant set frisk nok hele vejen. Det var uden tvivl den haardeste etape indtil videre. Foerst igennem 5 km 1.5 meter hoejt busket omraade, hvor underlaget var ekstremt mudret. Efter et okay fladt stykke skulle vi igennem vanvittige stejle og hoeje (nok 8-10 meter) sandklitter, det var simpelthen ned paa alle fire for at komme op - og det blev bare ved og ved indtil flere gange. Min luftmadras er punkteret, saa den dumper jeg i morgen, saa maa man jo bare sove paa det underlag der nu en gang er, det gaar nok. Mine gaiters er ogsaa gaaet i stykker, saa de ryger nok ogsaa ud. Saa maa vi se om det hjaelper paa tempoet :-). Taktikken for etape 4 er den samme som for etape 3, stille og roligt.

Comments: Total (9) comments

Posted On: 07 Mar 2012 08:42 pm

Fede billeder! Du har en vildt fed stil - væsentligt bedre påklædt end inde på pinden! Tænk at du kan holde til at løbe i det solskin - passer bedre til pilsner og parasol. Hvad pokker sker der i øvrigt for dit sorte pirattørklæde (bedste no guts, no glory-stil!)? Skulle mene, at du kunne holde varmen fint i løbet af dagen uden den kakkelovn på knolden. De fleste andre konkurrenter har valgt lyst stof, men måske er det endnu en omgang self punishment? Overvej i så fald at løbe med rosenbælte om låret! Ikke engang i Atacama kan du slippe for mine lamme inputs! Gi' den gas, Jørgensen! Du er så meget mere en Bugatti Veyron-type end en outdated A4 (med pil ned til 3)!

Posted On: 07 Mar 2012 08:22 pm

Kære Henrik, Dejligt at læse dine beretninger og utroligt godt kæmpet so far. Godt du passer på dig selv før den sindsyge etape...sikker på at du disponerer korrekt. Ærgeligt dit liggeunderlag er i stykke - kan du ikke fortælle hvad der er galt .- så må vii igang herhjemme i bedste Apollo 13 stil ? Keep going - keep running - det er så ufatteligt stort det i to har gang i. Hils Brian mange gange. Bedste hilsner Stig

Posted On: 07 Mar 2012 12:09 pm

hej Henrik Kan godt lide sammenligningen med Batman - så vi behøver vel ikke trække lignende sammenligninger over til Sidney Lee ;-) Du ser fantastisk ud på billederne, håber kroppen føler sig lige så frisk. God tur på dagens etape Claus Bilde

Posted On: 07 Mar 2012 09:02 am

Jeg nævnte derhjemme noget med Henrik og sej i samme sætning, Alma spurgte om Henrik var "Lige så sej som Batman?". Jeg svaret at Henrik bestemt var lige så sej som Batman ...og at du også med fordel kunne anvende en maske der dækkede ansigtet ;-) Taktikken mht den lange etappe virker god! Lige et visdomsord fra Batman (1966): " It'll be faster if we run. Let's go!" Stå på!

Posted On: 07 Mar 2012 07:31 am

Linselus :-), fandt dig også 346, 347, 425 og 427

Posted On: 07 Mar 2012 07:28 am

SUPER billedeserie, billede 175-181 fra etapen, det er for COOL

Posted On: 07 Mar 2012 07:24 am

Hej Henrik - Lyder som den rigtige taktik, men jeg tror ikke du når Vicente Juan. Det lyder helt vildt, det du er igennem, og man får NÆSTEN lyst til selv at deltage. Hele Blovstrød og omegn ved nu at du løber Atacama, og jeg skulle hilse fra min mor, og sige at du er for sej ;-) Håber du optræder på flere billeder fra dagens etape

Posted On: 07 Mar 2012 06:50 am

Hej Henrik - Hvis jeg kender dig ret har du fat i den lange ende og slår de andre tilbage til start efter 5 etape :-) Vi hepper videre - keep fighting Christian

Posted On: 07 Mar 2012 04:35 am

Hej Henrik tilykke endnu en god dag dejligt at hører at du passer på dig selv, så du kommer igen hele turen, der var en aktikel i børsen om Brian om løbet i mandags, det var lidt sjovt da vi jo har hørt en del om ham fra dig, hatten af for jer begge. God tur idag. Kh. Anker og Britta

05 March 2012 06:34 am (GMT-04:00) Santiago

Sikke en rute i dag, det er det mest utrolige landskab jeg nogensinde har set. Andesbjergene i horisonten, kaempe sandklitter, floder som skulle krydses flere gange og groenne omraeder nede i dalen. Ubeskriveligt smukt. Det var ogsaa en meget svaer rute at loebe. I starten loeb vi langs en flod med masser af store sten. Floden skulle krydses adskillige gange, underlig fornemmelse at loebe med vand i skoene. Paa den midterste del skulle vi ned af kaempe sandklitter, egentlig ret sjovt. Til sidst igennem et busket omraede som var meget mudret, som gjorde det naesten umuligt at loebe igennem. Belgieren Bart, som blev syg paa ruten i gaar, gjorde det rigtig godt i dag. I det hele taget er de ret hurtige vores belgiske tentmates. Og saa er der Brian, igen i dag gjorde han det fantastisk, respekt. Jeg loeb meget af ruten sammen med Mark, som flere gange sagde at mit tempo var "slavedrive", som jeg selv kalder for traktortempo, stille og roligt uden at presse for meget paa. Jeg blev nummer 6. Men indroemmet, jeg er noget mere traet i mine ben i dag og mine skuldre er meget oemme. Heldigvis bliver rygsaekken lettere i takt med, at jeg faar spist min mad...

Comments: Total (12) comments

Posted On: 06 Mar 2012 07:51 pm

Hej Henrik - dejligt at se du bare"æder" de andre stille og roligt - godt gået Mester

Posted On: 06 Mar 2012 07:48 pm

Hej Jørgensen Stod op kl. 2.00 i nat og var på nettet for at se din tid - nr. 5 efter anden etape - det er godt gået af en gammel gut som dig!!! Krydser fingre for at dagen idag har været en super oplevelse.

Posted On: 06 Mar 2012 01:04 pm

Hej big brother. Respekt og stolt er de ord jeg tænker på når jeg tænker på dig, også af en så «gammel» mand. Smiler. Knus søster:-)

Posted On: 06 Mar 2012 12:03 pm

Jørgensen, du er en maskine - vores 90k langrend i søndags blegner i sammenligning med det, du er i færd med at udrette. Dejligt at du også har overskud til at nyde omgivelserne og tage hele oplevelsen ind. Jeg satser hele puljen på dig.

Posted On: 06 Mar 2012 08:49 am

Hej supermand. Når jeg ser på billederne er det svært at se hvor dybt/tungt det er at løbe i sandet i ørkenen. Er det lige så tungt som at løbe i blødt sand i DK? Godt gået knægt :-) Take care out there

Posted On: 06 Mar 2012 08:45 am

Godt gaaet! Virkelig fedt at du har overskud til at skrive oveni de fantastiske resultater; det ender op med at blive Henriks Slavetrain, men dig som chauffeur og "slaverne" efter...

Posted On: 06 Mar 2012 08:01 am

Hej Henrik Du ligner jo en mand med overskud på billederne fra stage 2 - det er godt at se, at der er overskud Keep going Claus Bilde

Posted On: 06 Mar 2012 07:22 am

COOL, fandt dig på billederne, stage 2, side 35 billede 5 og 6, god tøjstil og meget overskud, keep up

Posted On: 06 Mar 2012 07:17 am

Fantastisk og flot. Det er jo vildt det du gør. Bliv ved med det, og giv den endnu mere "slavedrive".... Glæde rmig til at høre om turen når du er i mål:-) Esben

Posted On: 06 Mar 2012 07:04 am

Det er for vildt Henrik, 10 sek. til 4. pladsen og masser af luft ned til 6....... keep the "Slavedrive" running :-)

Posted On: 06 Mar 2012 05:57 am

Ha ha; slavedrive!!! Lige praecis; ved lige hvad han mener! Bare bliv ved saadan der, Henrik. Bemaerker der sker ting paa placeringerne omkring dig. Saa mens de andre roder rundt maser du dem bare lige saa stille. Det er MEGA cool og totalt din stil. Peter

Posted On: 06 Mar 2012 04:42 am

Hej Henrik endnu et flot resultat, det godt at hører at du også få set meget, vi følger din med stor respekt Kh. Britta

04 March 2012 08:46 am (GMT-04:00) Santiago

Saa har jeg for foerste gang overnattet i oerkenen og loebet en etape i det her vanvittige loeb Atacama Crossing. Med hensyn til at sove, det var helt klart den lette del. Jeg havde det faktisk for varmt...I nat vil jeg sove uden jakke. Hvad selve foerste etape angaar, saa var jeg meget opmaerksom paa ikke at laegge for haardt ud. Men paa trods af det, flippede min puls fuldstaendig ud i starten. Helt klart fordi hoejden paa over 3300 meter spillede mig et puds, det er en meget maerkelig fornemmelse at loebe langsomt og saa gispe efter vejret. Dertil kom, at mit pulsur ikke virkede i starten, selvfoelgelig fordi jeg havde glemt at putte vand paa baeltet. Ja, Jimmi, min inspirator for at deltage, ryster helt sikkert paa hovedet, men jeg loeb med et gennemsnit paa 83% og laa i pulszone 4 stort set hele tiden, saa det var vel ikke helt ved siden af. Paa den midterste del af ruten havde jeg paent fart paa, det var relavtivt fladt, naar det var fladt vandt jeg tid paa (nogen af) dem foran mig. Den sidste tredje del gik bare op og op, det var meget haardt, men fik da indhentet en belgier fra vores telt, det gav trods alt street credit i vores telt, hvor Brian og jeg overnatter sammen med 7 belgier. Jeg endte som nummer 5, kun et minut efter nummer 4. De tre foerste loeber meget staerkt. Alt i alt har jeg det fint. Jeg har lavet nogle begynderfejl med hensyn til mit udstyr, men saadan er det, saa maa man jo laere det paa den haarde maade. Nu gaelder det bare om at blive frisk til i morgen, der er stadig lang vej hjem...

Comments: Total (14) comments

Posted On: 05 Mar 2012 08:17 pm

Amazed! Du er så vildt stålsat, at jeg må bøje mit hoved. Tør ikke engang love at opkalde mit seneste afkom efter dig, i fald du vinder, for du er jo livsfarlig, når du sætter et mål. At det så aldrig har været at lære at benytte kommatering, er en særskilt sag! Du bliver fuldt tæt i vandlandet på Bryggen! Læser højt de seneste 2 aftener for Adam - han skal jo alligevel have en godnat historie, så hvorfor ikke fra Atacama. Efter et studieophold i Bruxelles på 1/2 år fik jeg indtrykket af, at samkvem med belgiere i længere tid var ligeså givende og underholdende som at sætte strøm til egne testikler - kan det bekræftes?

Posted On: 05 Mar 2012 06:45 pm

Hej Henrik. Du er sgu bare for sej - hvis du slutter i top 10 giver jeg frokost når du er tilbage - vi kan jo evt invitere Klaus G med - men så skal han også blive ved med at heppe. Løb 6,5 km i dag - ar helt sikkert ondt i benene i morgen :-). Bliv ved med at kæmpe men kom hel hjem - stolt af dig knægt. Håber det bedste

Posted On: 05 Mar 2012 03:06 pm

Flot gået Jørgensen. Og mens du gnaver dig igennem 250 km i ørkenen, vil jeg således gnave mig igennem 250 m i Vesterbro bassinet. Fortsat god tur

Posted On: 05 Mar 2012 01:49 pm

Hej Henrik, Stort tillykke med det flotte resultat på 1. etape. Spar lidt på krudtet, der er langt igen. Fortsat god tur!

Posted On: 05 Mar 2012 01:46 pm

Godt løbet, Henrik. Fortsat god tur.

Posted On: 05 Mar 2012 01:22 pm

Hej Henrik Kanon flot. God tur på 2. etape!

Posted On: 05 Mar 2012 09:55 am

Hej Henrik Det meget flot, du er bare så sej, men pas nu godt på dig selv. Kh. Anker og Britta

Posted On: 05 Mar 2012 09:00 am

Hvor super sejt, flot gået. Take care Claus

Posted On: 05 Mar 2012 07:47 am

SUPER COOL, så er du i gang. Er vi ikke enige om at det er sidste gang du glemmer vand.... 5. plads er en god start :-)

Posted On: 05 Mar 2012 07:31 am

Du er sgu en haard hund. En 5. plads er jo helt vildt. Næste år må du tage jaegernes optagelsesproeve :)

Posted On: 05 Mar 2012 07:27 am

Hej Henrik Super sejt gået - Godt at høre, at du husker at passe på dig selv og de forreste skal nok få deres udfordringer :) God tur i dag Claus Bilde

Posted On: 05 Mar 2012 07:18 am

Godt at høre at det går dig godt. Glæder mig til at læse mere om dine oplevelser.

Posted On: 05 Mar 2012 06:14 am

Saadan!!! Det skal nok vise sig at et par stykker af dem foran har solgt for meget ud. Det er simpelthen for sejt det der. God tur i dag!

Posted On: 05 Mar 2012 05:20 am

Hej Henrik Det lyder rigtigt godt, det glæder mig meget at alt går godt! Det bliver spændende at følge jer de næste dage. Pas på jer selv!

02 March 2012 04:55 am (GMT-04:00) Santiago

Efter en 33 timer laaang rejse ankom vi onsdag til San Pedro, som er en hyggelig lille by, der ligger i en oase i Atacama

Comments: Total (5) comments

Posted On: 08 Mar 2012 07:32 am

Det lyder godt nok hårdt nu. Håber du kan optage mad og du kan få noget søvn. Hepper på dig på den lange 5 etape.

Posted On: 04 Mar 2012 11:33 pm

Imponerende og smuk start, Jorgensen. Nåede du at nyde landskabet? Lur mig om ikke englænderen Steve giver en øl om en uges tid i lufthavnen.

Posted On: 04 Mar 2012 08:05 am

Hej Henrik dejligt at hørerfra din, det er godt at hører at i er kommet godt der ned, og hvad vi fornemmer er ved godt mod, vi tænker meget på dig, så pas nu godt på dig selv, så nu er det jo dagen hvor alt det hårer slid skal afprøves, vi håber alr det bedste og glæder os til at følge dig, alt lykke og held min dreng. Kh. Mort

Posted On: 04 Mar 2012 05:54 am

Ser frem til at det skydes igang, spændt på om du klarer gutterne med ølkanden (sympatiserer med deres forberedelse, havde nok også drukket mig mod til hvis det var mig :). Håber du kommer godt fra start og hurtigt ind i ZONEN. Anders

Posted On: 03 Mar 2012 05:58 pm

Det bliver MEGA fedt Henrik!!! Husk at det først skal være 2. gang du møder en konkurrent at det er DIG der overhaler ;) Peter

27 February 2012 06:32 am (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna

I juni 2011 var jeg så dum at ramme mig selv i foden med en økse og blev syet med 6 sting. Dumt, meget dumt. Jeg kom først i gang med at løbe i starten af august igen, og nu 7 måneder senere, er jeg klar til at tage afsted til Chile for at løbe Atacama Crossing 2012. Øksehugget fik mig til at indse, at det at kunne løbe betyder meget for mig. Meget mere end jeg havde troet. På den måde har træningen til Atacama (stort set) ikke været nogen "sur" opgave, jeg har simpelthen bare været glad for at kunne løbe, selv når det var en hundekold januar morgen kl. 6:30 i Dyrehaven i bælgravende mørke. Selvfølgelig bliver Atacama en hård opgave, men selv når det bliver allermest hårdt vil jeg minde mig selv om, at jeg er drevet af glæden ved at løbe.

Jeg har efterhånden løbet en del marathons og er blevet så rutineret, at jeg kan ramme en på forhånd fastlagt tid ret præcist, selv når jeg er gået efter personlig rekord (og dem har der været mange af :-)). Men Atacama bliver noget helt andet. For mig er der rigtig mange ukendte faktorer i spil, som jeg aldrig har prøvet før. Selvfølgelig er selve distancen på 250 km i sig selv en udfordring, men så er der også en tung rygsæk på 8,5 kg oven i hatten, løbe i 2500-3500 meters højde, overnatte 7 dage i en ørken, varme/kulde, har jeg den rigtige mængde mad med? osv osv. Jeg er ude på dybt vand, men der er ikke andet for end at tage tingene som de kommer. Jeg vil gøre mit bedste og så må vi se hvor langt det rækker. Jeg glæder mig til at rejse sammen med Brian, møde en masse løbe-nørder, opleve naturen og mange andre nye indtryk. Running is Life. Let's roll.

https://picasaweb.google.com/116603620092289491458/AtacamaCrossing12#

Comments: Total (13) comments

Posted On: 07 Mar 2012 07:14 am

Nok god ide at spare lidt på kræfterne. Super at høre om det landskab i løber i. Kan du ikke skrive lidt om hvordan det går med maden.

Posted On: 02 Mar 2012 05:58 pm

Hej brormand. Held og lykke. Du er mega sej:-):-) Knus søster

Posted On: 02 Mar 2012 03:40 pm

Er der flere pladser? Har ikke noget at lave naeste uge... Seriöst, du har knald i laaget, men det er sku imponerende! Og lyt ikke til Nicolai. Hun kunne maaske löbe 200 Km paa 24 timer, men hun knaekkede under födslen af sin förstfödte :-)

Posted On: 02 Mar 2012 10:37 am

Run, Forrest. Run! ;-)

Posted On: 02 Mar 2012 07:57 am

Har set, at man kan løbe over 200 km. på 24 timer, så hvorfor deler i egentlig turen op :-). I øvrigt en kvinde på 24 år og ovenikøbet en Radikal folketingspolitiker, der lavede det stunt. Nå men god tur i verdens "tidligere" tørreste sted :-)

Posted On: 01 Mar 2012 08:11 pm

Hej Henrik, Håber I er kommet godt frem og ikke er alt for udkørte efter flyveturen. Nu skal der lades op - håber I kan få tiden til at gå. Du kan jo altid løbe dig en tur. Har det perfekte race til 2013 når I blive træt at sand og varme - Arctic Circle Race - 3 dage 160km, langrend i minus 25-30 grader. Nyd turen - nyd oplevelserne - jeg ved du om nogen kan og vil. Bedste hilsner Stig

Posted On: 01 Mar 2012 01:56 pm

Held og lykke på turen, det bliver spændende at følge dig din store dreng.

Posted On: 28 Feb 2012 08:49 pm

konge madpakke du skal have med, ikke underligt du er blevet så tynd :-)

Posted On: 28 Feb 2012 07:46 pm

Vi ved du ka :-)

Posted On: 28 Feb 2012 06:56 pm

Hej Henrik Vi ønsker dig held og lykke med turen, glæder os til at følge dig, du er bare sej K h Britta og Anker

Posted On: 28 Feb 2012 03:20 pm

Hej Henrik Held og lykke på turen. Vi forventer meget af dig og det ved jeg, at du også gør selv. Jeg synes, at det er en modig beslutning at give sig i lag med dette løb - men er der nogen der kan - ja - så er det da dig. Jeg vil følge dig her på siden og glæder mig til at høre dine personlige beretninger, når du igen er tilbage på dansk jord Mange hilsner Claus Bilde

Posted On: 28 Feb 2012 02:52 pm

Du er komplet nuts. Men her er et digt af Pablo Neruda fra Canto General (Nobelprisvinder) - eller på dansk Den store sang. Atacama Utålelige stemme, udstrøede salt, stedfortrædende aske, sorte gren i hvis yderste dugperle den blinde måne dukker frem gennem sorgfulde kobbergange, Hvilken materie, hvilken hul svane sænker sin døende nøgenhed i sandet og hærder sit flydende, langsomme lys? Hvilken hård stråle knuser sin smaragd mellem sine sten, ukuelig indtil den får det tabte salt til at størkne? Jord, jord over havet, over vinden, over den koralbefængte amazones galop: fyldte pakhus hvor hveden sover i klokkens skælvende rod: O oceanets moder! avlerske af den blinde jaspis og den gyldne flint: over din rene hud af brød, fjernt fra skoven, er der kun dine gådefulde linjer, er der kun din pande af sand, er der kun menneskets nætter og dage, men nær ved tidslens tørst, der hvor man finder et begravet, glemt papir, melder en sten om sværdets og bægerets dybe vugger, udpeger dem kalkens sovende fødder. LØB GODT KAMMERAT

Posted On: 28 Feb 2012 09:02 am

You rock!!! God tur Henrik. Bliver fedt at følge med.