The Last Desert Blogs 2012

ALPER DALKILIC

19

Posts

The Last Desert (2012) blog posts from ALPER DALKILIC

06 December 2012 09:18 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Dunyanin ucundan, dunyanin sonundan yazacagim aklima gelmezdi. Ushuaia^dan simdilik son kez yaziyorum. Eminim burasi tekrar cekecek beni ve yine bu noktadan bir sekilde size yaziyor olacagim. Maratonlar bitmiyor, yeni bir maraton daha basliyor. Simdi sirada havalimanina gidip Ushuaia-Buenos Aires oradan da havalimani degistirerek Buenos Aires Pistarini havalimanindan Madrid

Comments: Total (4) comments

Yusuf Kuruner

Posted On: 05 Dec 2012 09:52 am

alper abi seni tanıdıgım için kendimi şanslı hissediyorum.

ihsan Önder

Posted On: 05 Dec 2012 07:12 am

Alper, tekrar tebrikler. Devamını bekliyoruz. Sevgiler...

seda yucel

Posted On: 05 Dec 2012 06:31 am

Alpercim, seni canı gönülden kutluyorum, kendim gitmis gibi seviniyorum. Omrun uzun olsun daha cok basarilarin olur insallah. Iyi yolculuklar

Erdinc Erol

Posted On: 05 Dec 2012 02:02 am

Cigerim sana album cikartmak lazim.. Coller ve Muzik :)) bu isin ustasi oldun.. Yolunu gozluyoruz.. Saglicakla gel. :)

03 December 2012 03:16 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Karaya ayak bastiktan sonraki ilk blogum... Bir hayaldi... 4 colu bir sene icinde kosmak.. KlimaPlus-Mitsubishi Electric cagrima kulak verdi ve bu surecte hayallarime ortak oldu, destek verdi. hayalim GERCEK oldu. Hayallerimin pesinde kosmaktan asla vazgecmedim. Adimlarimi TEMA yararina attim. COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM diye sene boyunca seslendim durdum, asla vazgecmedim. Siz de vazgecmeyin ve isteyin. Sabirli olmak en buyuk cozum, yavas yavas acele ederek uzun uzun yollar asilabiliyor.... Gunlerden pazartesi. Erkenden kalktik her zamanki gibi. Zorlukla kapanan bavullari binbir ugras icinde kapattiktan sonra kamaralarimiz onune birakarak gemideki son kahvaltiyi yapmak uzere salona gittik. Gunlerin verdigi tatli bir yorgunluk ve de ayrilmanin verdigi huzun de vardi hepimizde. Bittigine inanmak, bekledigimiz bu anin bu kadar cabuk gelmesi, heyecanlandirdi bizleri. Zaman eriyip giden buzullar gibi cabucak gecmisti. Zamani tutabilen askolsun. Onemli olan ne anilar sigdirdigimiz, bir nebze olsun icimiz rahat sekilde kahvaltimizi yaptik. Gemideki ekiple vedalastiktan sonra bizi gemiyle bulusturan merdivenlere geldik. Taner Hoca^ya emin misiniz hocam dedim, gemi ile baglantimizi ayni anakitaya gomdugum kesilmis gobek baglari ile bu merdiven araciligiyle kesecektik. Merdevenlerden adim adim indik. Karaya ayak bastik. farkli bir duyguydu. hala da farkli geliyor bana. Altinizdan devamli hali cekiyorlar gibi yasiyorsunuz gemide, ilk gunler cok siddetli iken sonraki gunlerde alisiyorsunuz. Yaris bitiminde artik alismis vaziyetteydik. Bavullarimizi vincle gemiden indirildi. limanda maratoncular, bize eslik eden diger yolcular ve bavullarimiz vardi. Taner Hoca ve ucagi ayni gun hareket edecek olanlar otobusle havalimanina gittiler. Hatta otobusle birkac kez karsilastik liman cikisinda. El sallayarak ugurladik, her animiz hep beraber gecmisti ekiple. Gemide yazmak da ayri bir duyguymus, inadina fazlasini yazmaya cabalamak dalgalara yenik dusmeden. Kucucuk ekrana bir sure bakinca gemi tutuyor ve etkiliyordu tabi ki bizleri. Gl gor ki insanoglunun alismayacagi bir sey yok. Bizi birakan gemi PLANCIUS, ayni gun baska yolculari alip tekrar sefere cikacak. Onlarin isi bizden de zor. Beyaz Dunya" da neler yasadik neler gorduk elbette paylasacagim sizlerle. Bugun (pazartesi) Ushuaia" dayim. Sali gunu ucak maratonu baslayacak ve 3 ayri aktarma ile carsamba aksami 23 sularinda TR topraklarina ayak basacagim. Taner Hoca ile kosular esnasinda yemeklerden bahsetmedik degil, bu sefer gemide yemek de olsa kendi lezzetlerimizi ozlemeden edemiyor insan.. Sizden haberler, yorumlar, mesajlar almak bizi cok sevindirdi. Gun icinde defalarca bakiyorduk acaba yeni bir sey var mi, uydu baglantisi kuruldu mu diye? Herkese cok tesekkur ediyorum, katkilariniz ve destekleriniz icin. :) KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasina hayallerimi gerceklestirmemdeki destekleri icin cok tesekkurler. TEMA icin destekte bulunmadiysaniz hala gec kalmis degiliz, collesmeyle mucadele, iklim degisikliklerine dikakt cekmek icin hala gec degil. Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084 IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 1250 84 www.tema.org.tr www.facebook.com/klimaplus www.facebook.com/alperdalkilic www.facebook.com/tema COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM !

Comments: Total (4) comments

nazım yaman

Posted On: 04 Dec 2012 08:53 am

Alper Kardeş ,tebrikler neden mi çevreye -TEMA ya dikkat çektin farkındalık yaratma adına , sponsorların ile bu tip faaliyetlere destek amaçlı yol açtın bunlar zamanla çoğalır, diğer benzeri işler yapmak istiyenlere yol gösterdin , bunun yapılabilirliğini gösterdin. Daha da önemlisi herşeyin Mümkün olduğunu gösterdin. Tekrar seni tebrik ediyorum. BENCE ÇEKTİĞİĞN BAZI RESİMLERDEN KATALOG YAPARAK BELLİ BİR EBATTA BASILIP BAĞIŞ AMAÇLI KULLANABİLİRSİN BEN BÖYLECE BU RESİMLERDEN ALARAK TEMA YA KATKIDA BULUNABİLİRİM.

Muharrem Mamba

Posted On: 03 Dec 2012 03:57 pm

Alper Hocam kesinlikle dort-dortluk bir is basardin. Dort colde cektigin fotograflari gorebilecegimiz bir sergi olmasini cok isteriz...

Onur Savas

Posted On: 03 Dec 2012 03:54 pm

Tebrikler,tebrikler,tebrikleeeer... Çöllerin fatihi, ultra maratonların kralı Alper Dalkılıç. Dilekolay; 1 senede 4 farklı ultra maratona mental fiziksel olarak hazırlanmak ve hepsine katılıp tamamlamak..

yonca Tokbas

Posted On: 03 Dec 2012 03:27 pm

Oğlum artık dinlen dinlen!

03 December 2012 03:15 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Ne zaman ki kara gorundu diyecegiz o vakit gemideki son anlarimiz baslayacak.

Muhtesem macerada son gunumuzdeyiz. Bir gun once kahvalti sonrasinda zodiaclarla buzullari yakindan gormek icin tura gittik. Gemide onun disinda zamanimiz kitap okuyarak, yemek yiyerek, sunumlari izleyerek geciyor. Uyumayi unutmayalim tabi ki, gemi o kadar cok sallaniyor ki bu sureci yatakta geciriyoruz. Film de izledik odamizda. Cast Away. Happy Feet (o kadar penguenden sonra yabancilik hissetmedik filme) , karayip korsanlari ve benzeri gemi, deniz temali filmler ve belgeseller.

Antarktika' da 4 gun kosabildik, 1 gece de kamp attik. Hepsi bu degil elbette. Attigimiz her adim her daim bizim icin ayri degerde. Gemiden cikmak, zodiac botlara binmek, sahile ayak basmak, sonrasinda yaris hazirliklari, yaris sonrasinda tekrar hazirlik, bot ve sonrasinda gemi. Unutulmayacak anlar, zaman nasil gecti, nasil akti farkinda degiliz. Gunleri karistirdigimiz bile oldu havanin kararmadigi BEYAZ DUNYA' da.

Mukemmel yasam pazartesi sabahi (3 aralik) karaya ayak basinca sona eriyor. Ancak sadece gemideki yasam sona eriyor. Bir onceki blogda yazdigim gibi bu sadece SONUN BASLANGICI. Her sey aslinda simdi basliyor... Bitmeyen adim ve maratonlar...

3 aralikta Ushuai' ya ayak basinca bir gunumu orada gecirecegim. Ilk olarak yaris oncesi buraya geldigimde bitmek bilmeyen ucak ve bavul maratonundan dolayi biraz yorgun ve uykusuz gelmis ve kesfedememistim bu kenti. Bu sefer vaktim olacak, 4 Aralik'ta ilk ucak Ushuaia-Buenos Aires sonrasinda Barcelona ve son durak da yuva : ISTANBUL.

Diger collere gore bu maraton farkli boyutta bizler icin. Ilk 2-3 gunu gemiye ve dalgali denize uyumla gecirdik, sonrasinda iyiydik. Gemi konforlu ve calisanlariyla oldukca iyiydi.

Anladim ki Sahara da gercekten cok iyi antrenman olmus, kum zemin yerine Antarktika' da yer yer toz kar ve buzlu zeminde kostuk.
4 col projesi tamamlandi ama eminim yolculuk yeni basliyor. Artik bitsin de biz de rahtlayalim, merakla yolunu gozledik tum sene boyunca diyenler icin guzel haber: Tamam coller sona erdi ama macera kaldigi yerden devam edecek...

Mail ve bloga yazdiklariniz bizler icin muhtesem motivasyon kaynagi oldular. Kimi zaman gulduk, huzunlendik, kendi icimizde yo
rumlar yaptik ve mutlu olduk. hatirlanmak ve de mesajlar, haberler almak muthis bir duygu. Hepinize cok cok tesekkurler.

isim yazmak istiyorum ama atlayacagim isimler olacak. Hepinizin mesaji ayri degerde ve yaris sonrasi bizlere gonderiyorlar hepsini ve boylece saklayabiliyoruz. Daha onceki collerde oldugu gibi BEYAZ DUNYA mesajlari da onemli dosyalar arasinda saklanacak.

Tum sene boyunca neler yasadik, cektik, gorduk, goruntuledik, deneyimledik hepsini yazma ve paylasma vakti. Kisa kisa da olsa cekilen goruntuleri biraraya getirmeyi dusunuyorum. Bu konuda destek olmak isteyen olursa memnuniyetle kabul ederim. Cektigim fotograflari sergide sizlere sunmayi planliyorum. Daha onceki coller sonrasinda yaptigim gibi Antarktika sonrasinda da ilk atilan adim ile 4 colu kapsayan bir sunum planliyorum. ilerleyen gunlerde bu tarihi sizlerle paylasacagim.

Uzunca bir yili geride biraktik. Is arkadaslarim, yoneticilerime de tesekkur etmek isterim, her defada beni sevecenlikle ugurladilar ve karsiladilar. Ismet mesajlarimi ilettigin cok tesekkurler. Bu hayalimi gerceklestirmek konusunda desteklerini unutamam.

KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasi: sizler icin ne desem az.. Projemi desteklediniz, hayalimi gerceklestirme yolundaki adimlarimda benimleydiniz, bana inandiniz ve basardik beraber. Nice guzel projelere hep beraber.

Annem, babam ve ablam: Bu sene her atacagim adimi biliyordunuz, eminim iciniz rahatti. ilk defa sizden gizli bir sey yapmadim. Gizliden kastim yaptigim dag tirmanislari.. Genelde donusumde haberiniz oluyordu. Bu sene adim adim takvime uydum ve nerede olursam olayim benden haber aldiniz ve bana yazdiniz. Bloglarin hakkini odeyemem tabi ki. Benden haberler aldiniz collerden. Desteginiz icin tesekkurler.

Cumhur, her daim yanimda oldugun gibi havalimanlarinda da yanimdaydin ugurlarken ve karsilarken. Daglarda ve sehirde oldugu gibi burada yanimdaydin. Seninle beraber yanimizda olan Emin, Hasan, Kenan Abi, Selim, Sibel ve ismini unuttugum varsa affola... Hepinize cok tesekkurler.

Atakama' ya giderken Elena vardi, beraber kostuk. GOBI' de Mustafa Abi vardi, Sahara' da Elena bu sefer gonulluydu, Antarktika' da Taner Hoca vardi, beraber kostuk. 4 col suresince tanidik yuzlerle olmak buyuk sans ve moral oldu benim icin.

uzunca bir yil, binlerce ucus mili, sayisiz kez ucak yolculugu, bavul kayiplari, bavula tekrar ulasma istegi, otele ulasim, malzemeleri eksiksiz ulastirmak, bedenini korumak, kosmak, tirmanmak, beslenmene dikkat etmek... hepsi ayri macera, maraton...

maraton icinde maratonla dolu bir yil. 4 ultra maraton ve de ulkemizde gerceklesen Likya Yolu Ultra Maratonu. 5 ultra haftalik maraton, 126 km mesafesinde tek etaplik Iznik Ultra Maratonu ve Cekmekoy ultralari. Kosu ile renklenen koca bir yil. isteyincce oluyor ve tabi ki sans faktoru de her daim sizinle olmali. Dedigim gibi henuz macera bitmedi, kendimizi ilerleyen gunlerde nerede bulacagiz bilemiyorum ama yasananlari ayrintil olarak okuyabileceginiz bir kaynak gelecek yilin ilk ceyreginde cikmis olacak.

En uzun blogumu yaziyorum galiba su an. Yonca, Tanyar ve Cenk Turan: emanetler yerini buldu, iciniz rahat olsun. Bu surecten sonra ne degisiklikler olacak sizlerden haberleri bekliyorum.

Aylin Savaci ; tahmin ediyorum, beni ilk defa ultra maratonla tanistirmis biri olarak senin de col bloguna yazacagiz bir gun, bundan eminim. Likya Yolu Ultra maratonunda tanisitigim diger dostlar da eminim col maceralarina adim atacaklar.

Mehmet Ozel Hocam, col maratonlari oncesinde ve her daim bana buyuk destek oldunuz. yasam kocum oldunuz ve buyuk moral kaynagimsiniz her daim. Iyi ki varsiniz. Buralarda olmamda katkiniz buyuktur.

Isim yazmayacagim dedim ama yine yazmaya baslar buldum kendimi. Isimlerini yazmadigim kisileri sakin unuttugumu sanmayin, hepsi listemde. Elinize saglik, ilac gibi geldi mesajlariniz.

2 sene onceki Antarktika macerasinda hava dolayisiyla bizler kadar sansli olmamis kosucular. Hava sartlari gercekten degisiyor her an. Buzullari erirken gorunce icimiz ciz ediyor. Iklim degisikliklerini kendi gozunle gormek gercekten oldukca etkileyici. TEMA ile yola ciktigimiz sene basindan itibaren MESELER YUVA ARIYOR PROJESI icin kosuyordum. Bu sefer Antarktika' daki amacimiz IKLIM DEGISIKLIKLERI ne dikkat cekmek. Dunyaya neler yapiyoruz ve de ysama kalitemizi arttirirken neleden vazgeciyoruz bunlari gormek, deneyimlemek ayri bir duygu. Huzunlenmemek elde degil. Elbette hic bir sey icin gec kalmis degiliz. Hala yapacaklairmiz var. Sunu ekleyebilirim ki: BU sene kostugum mesafe kadar hayatim boyunca araba kiullanmadim. Motosiklet, bisiklet ve toplu tasima araclari ile ulasimimi sagliyorum MEGAKOY'de (istanbul). Yapacaklarimiz hala sinirli degil ama gec kalmamaliyiz elbette/

Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 125084

Destekleriniz icin cok tesekkur ediyorum.

Elena her gun attigin mesajlari buyuk keyifle okuduk. Bu sefer okurken yorulmus olabilirsin. Beni biliyorsun sazi elime alinca birakamiyorum. Yani bilgisayari bulunca yazmaktan kendimi alikoyamiyorum. Merak etme sirada bekleyen kimse yok bu sefer. :) Bu arada Adim Adim kosusundaki basarin icin tebrikler, disiplin ve antrenmanlarin karsiligini aliyorsun. Supersin.

Bir sonraki blogumu karaya ayak basinca yazacagim.

Kisa sureli olarak yine ayri kalacagiz, herkese sevgiler, kucak dolusu tesekkurler birbirinden degerli mesajlariniz icin...

Kalin saglicakla.

COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM!

Comments: Total (7) comments

FEYZİYE GÜNAYDIN

Posted On: 03 Dec 2012 05:00 pm

Alper, keyifle takip ettim uzaklardan. Kutlarım... Hep kolayı seçenler, zoru başarmanın keyfini bilmiyor galiba. Bu keyfi senden dinlemek isterim... Sevgiler, selamlar...

yonca tokbas

Posted On: 03 Dec 2012 12:46 pm

Ya Alper.. okumalara doyamadım ben hiçbirini içimde kaldı hepsi. Daha yazsan daha okurum dedim her bittiğinde.. Ve Antartika DA bitti.. Nasıl güzel örnek ve insana ilham bu yaptıkların, yazdıkların, düşündürdüklerin... Helal olsun... ama ne desek az... yaptın işte! :) Ha şimdi biz düşünelim ne etcez diye!

Cenk Turan

Posted On: 03 Dec 2012 09:30 am

Saglam dokturmussun usta :) Antarktika sunumunu dort gozle bekliyorum. Tekrar yürekten tebrikler. Bahsetmiyorsun ama 4 Col disinda Iznik, Likya ve Cekmekoy de kostun bu sene. Abarttin da diyebiliriz bir nevi :) Dun Kurabiye'de Elena ile miks kategoride 3. olduk. Cok keyifliydi. Macera Yarislari'na da el atti artik, haberin olsun :) Iyi yolculuklar. Gorusuruz..

Cumhur Bastuhan

Posted On: 03 Dec 2012 07:22 am

Alperim hafta sonu araya girdi bisiler yazamadik :) önce adres vereyim :) yayla caddesi no 73 / 3 emek apartmani sehremini istanbul. Hayırlı olsun artik seni en azindan coller icin havaalnindan ugurlama fasillari bitti :) zoru basardin ve muhtemelen su anda ushia tarafina varmak üzeresin. Taner hoca sanirim ucaga yetismek icin yardiracak biraz sen 1 gun daha kalacaksin tadini cikar bu cennet kosesinin AHL de gorusuruz...

soner sarihan

Posted On: 03 Dec 2012 03:03 am

Oturmus tesekkur konusmasi yaziyorsun birde. Asil biz hayal citamizi her zaman daha yukariya koydugun icin tesekkur ederiz. Agzindan dinlemeye can atiyoruz.

hasan onat

Posted On: 02 Dec 2012 08:23 pm

Alper, inanılmaz bir başariya imza attın,anılarını dinlemek için sabırsızlanıyorum

ISMET ERSOY

Posted On: 02 Dec 2012 07:59 pm

artik soylenebilecek tek sey var ki sevgili dostum sen zoru basardin ve herkese imkansiz diye bir sey olmadigini gosterdin...bundan sonra da yolun hep basarilarla dolu olsun... donusunu dort gozle bekleyen ofis arkadaslarin adina sevgiler ve selamlar ...

30 November 2012 03:31 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Aslinda her sey yeni basladi. Biten sadece maraton gibi olsa da yasamdaki izleri her daim devam edecek biliyorum. Simdi donus yolundayiz.Gemi yine fazlasiyla dalgadan dolayi sallaniyor. Bant (skapolamin) taktik ve o sekilde durabiliyoruz. 3 aralik sabahi ulasacagiz Ushaia' ya ve 5 aralik aksami da tekrar TURKIYE' ye ayak basacagim.

Gunlerden CUMA.Persembe gunu Arktik Dunyadaki son kosumuzu yaptik. Persembe sabahi kapali ve soguk bir havaya uyandik. Ne zaman kosacagimizi bilmiyorduk. Persembe gunu sabahinda cadirda uyandigimizi sanirim yazmis olabilirim. yazmadiysam aktarayim hemen, -gunler, geceler her sey karisti, gunes batmiyor ve zaman nasil akip geciyor anlamak zor- cadirda kaldik. Tamam yazdim hatirladim, silmeyecegim yazdiklarimi. Ne kadar da farkli bir deneyimdi, hava bozarken cadir kurmak nasildi soguk ve buz gibi Agri Dagi tirmanislarindan biliyordum.

Persembe gunu odamiza yerlesip birkac saat kemiklerimizi kamarada isittiktan sonra yenilen ogle yemegi. Shackleton hakkinda izlenen brifing sonrasinda yine hareket vakti geldi. Antarktika' daki son kosumuzu yapabilecektik. hava kapali fakat kosmaya engel degildi. Artik herkes neler yapmasi gerektigini biliyordu. Botlar giyildi, kat kat mont, cantalarda malzemeler... Herkes artik askerler gibi defalarca tekrarladigi hazirliklari yerine getiriyordu. Gemiden ayrilmadan once oda numaralarimizin yer aldigi kartlari cevirdik ki gemiden kimin ayrildigi anlasilsin. Hepsi ayri birer adim. Penguenlerin oldugu adada kostugumuz icin tavuk,findik, fistik iceren besinleri yanimiza almiyorduk. ilk gunklu kosuda gordugumuz birkac penguen disinda artik koloni olarak kendilerini gormek bize normal gelmeye baslamisti. Insanoglu galiba her seye hemen alisiyor. Biliyorum haftalar hatta gunler sonra bu gunleri arayacagiz...

Kosu icin adaya ayak bastik. Cevremiz buyuklu kucuklu adalarla kapliydi. Kucuk bir tur atacak ve de 2 saati gecen bir kosu yapaaktik. uzun gun, kisa gun, saatler, mesafeler, gunler her sey biraraya girmisti. Son kosumuza basladik ve saatler sonra Taner Hoca ile bayragimizla finis cizgisinde bekliyorduk. Kucuk etapta devamli turlar atiyorduk. madalayalarimizi aldiktan sonra Taner Hoca ile fotograf cekildikten sonra duydugumuz sorulararasinda su da vardi; ''Sirada ne var?' Shackleton suNumunda izledigimiz gibi ''sonun baslangici'ydi ve yapilacaklar yeni basliyordu.

4 COLDE 4 ULTRA MARATON ve bunu bir sene icinde tamamlamak. Grand Slam adi verilen unvana ilk TURK olarak sahip olmak. Ultra maratonlara ilk kez baslamami saglayan Taner Hoca ile bu maratonu tamamlamak. Hayallerimin pesinde kosmaya KlimaPlus-Mitsubishi Electric sponsorlugunda kosarak basladigin bu yarislar suresince TEMA'ya destekleriniz icin tesekkurler. Beraber yapacaklarimizin baslangici icin:

Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 125084




Ne diyerek yola cikmistik: COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM!

Herkese coller suresince verdigi destek icin cok cok tesekkurler. Biliyorum artik collerden don biz de rahatlayalim, meraklanmayalim diyenleriniz de var. Ne deseniz haklisiniz. Oyle bir maraton ki sizin disinizda cok fazla etken var. Hava kosullari, malzeme, bavul, ucak, ulasim, zaman, nakit..... Hepsi ayri parametreler...

Mesaj ve yorumlariniz ne kadar da etkili oluyor, Taner Hoca da bu taraftan okumanin ne kadar da farkli oldugunu aktariyor. Bizler iyiyiz ve de sizlerin sayesinde moralimiz de yuksek seviyede.

Bir sonraki blogda gorusmek umidiyle.

not: blog ne vakit okunacak bilmiyorum ama ADIM ADIM'in organize ettigi her ayin ilk cumartesi gerceklesen kosu, cumartesi gunu gerceklesecek. www.adimadim.org adresinden her turlu bilgiye ulasabilirsiniz. aralik ayindakini kacirdiysaniz ocakk ayi icin hala vakit var.

Herkese hayallerini gerceklestirebilecekleri, hayallerince yasayacaklari bir YESIL BIR DUNYA diliyorum....

Bir sonraki bloga gorusmek umidiyle...

Comments: Total (5) comments

sadiye cetintas

Posted On: 01 Dec 2012 08:28 pm

Alpercim kutlarım. Bu büyük bir başarı.

Ebru Iney

Posted On: 01 Dec 2012 04:08 pm

Alper,basarmis oldugun gercekten muthis.Is hayati,gunluk kosturmacalar arasinda böyle bir disipline emek vermek, zaman ayirmak hic de kolay olmasa gerek..Tebrik ederim.

PINAR SATIOĞLU

Posted On: 01 Dec 2012 02:36 pm

Tebrikler Alper ,1 yılda 4 çölde 4 ultra maraton ,düşünmesi bile zor .Üstelik Tema yararına .Başarılarının devamını diliyoruz ,iyi yolculuklar PINAR - HAKAN SATIOĞLU

gunes Yucel

Posted On: 01 Dec 2012 01:37 pm

Sag salim olmana sevindim ve bu buyuk basari icin seni kutluyorum. Bu basarinin devaminin gelecegini ve her seferinde ya sonra ?? deyip yapacak onemli ve faydali bir aktivitenin icine girecegini biliiyorum. Kendine dikkat et saglikli ve huzurlu ol ki bu basarilar devam etsin:)

Cenk Turan

Posted On: 01 Dec 2012 07:26 am

Cigerim cani gonulden tebrikler. Muthis bir is basardin. 2014'te de Grand Slam imkani var. Yapsam mi diyorum, gelir misin sen de ikincisi icin :) Maceralar, hedefler bitmez.. Bir cok Turk cocuguna ve gencine ornek oldugunu ve onlarin yolunu actigini bundan yillar sonra keyifle takip edeceksin, biliyorum. Gel tez de kucaklayayim seni :) Bu arada yarin Elena ile Kurabiye'de yarisiyoruz. Guzel haberler vermeyi diliyoruz sana. Tekrar tebrikler, operim cigerim. Iyi ve keyifli yolculuklar..

29 November 2012 04:10 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Bu sefer sondan basa gitmek istedim. Eger sonuna kadar okunmazsa blog bu sefer oncelikle yazmak istedim.

4 col serisini basarmaya cok az kaldi. Bir hayalim var diye yola ciktim, gecen sene GOBI'de yasadim ilk kez col yasamini KlimaPlus-Mitsubishi Electric destegi ile. Sonrasinda yeni hayallere yelken actim. KlimaPlus-Mitsubishi Electric 4 col projeme destek oldu ve buradayim. Belki de yillar sonra Antarktika'da yelken aciyor olacagim. Bunlari yazmak ve okumak elbette kolay gibi olsa da hepsi her noktasina kadar muthis maceralar. Dakika dakika, saniye saniye keske kaydedebilsek.

Biliyorsunuz ilk col olan Atakama Colu'nden itibaren TEMA yararina kosuyorum. Sonraki coller olan Gobi ve Sahara'da da devam etti. Araya da Likya Yolu Ultra Maratonu dahil oldu. Ben kosarken sizler de TEMA'ya destek oldunuz. Destekleriniz icin cok tesekkur ediyorum. Eger hala ne yapabilirim derseniz gec degil. hesap bilgilerini asagida paylasiyorum:

Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 125084

Antarktika oncesinde Radikal'in yaptigi roportaj icin, ben de henuz okumadim, siz benden once okumus olacaksiniz.


3. gunku etabi da geride biraktik. Gobek baglari Anakara'da yerlerini buldu. Penguenlerden ve balinalardan uzakta merak etmeyin. 4 yaprakli YONCA ise dalgalarla yeni yolculuga cikti. Hepsi icin hayirli olsun diyelim. 3.gun kisa ama dik cikislar iceren rotada kostuk. 2 saat suremiz vardi. Rakamlar, kacinciyiz, ne kadar kostuk, hava kac derece yerine neler yaptigimizi yazacagim. 2 saat kostuk, sonrasinda gemiye gectik botlarla, hemen yemek, sonrasinda tekrar hazirlik aksam kampta kalmak icin. Anakarada kamp kuracagiz, cadirda kalmak, penguenleri yine rahat birakmadik. Sabah kostugumuz bolgeye yerlestik tum kosucular. 4 kisi kalacaktik cadirda. Neyse ki tulumlarimiz saglamdi. kar yagmaya baslamisti. cadirimizda 2 tane de japon yarismaci olacakti. 2 Turk, 2 Japon kurmaya cabaladik cadiri, fikra gibi, basardik da. Sabah 5 te cadirlari tekrar toplayacaktik. her zamanki gibi neden buradayiz, o kadar kosudan sonra sicacik kamarada kalmak ne guzel olurdu derken simdi disaridaki firtinali havayi gorunce neyse ki kalmisiz.

Simdi ne kadar kosacagiz belli degil. Her sey hava sartlarina bagli, disarida guzel bir hava yok ve de bu kadar kosmak, karaya ayak basmak muthis bir duygu. 3 aralikta tekrar Ushuaia'da olacagiz. Sonrasinda tekrar ucak maratonu baslayacak. o vakte kadar yasayacak o kadar cok deneyim var ki...

Burada maillerime bakamiyorum, Cumhur bloga yaz abi mailini. 2 Aylin' e de maesajlari icin tesekkurler ama TR karakteri cozmekte zorlanabiliyoruz. Mesajlariniza simdiden tesekkurler.

Elena adresi bu sefer dogru yazdim sanirim, MINIK alisti mi yeni yasamina? Cumhur' un dedigine gore saglam malzeme birakmayacak galiba. Yakinda seninle kosulara baslarsa sasirmam. :)

Antarktika herkesin gormek isteyecegi ve de gordukten sonra unutamayacagi anilarla donecegi bir yer. Cektigimiz goruntuler size neler yasatacak bakalim. Cekilen fotograflarda nasil bir dunyada oldugumuz aciktir umarim.

Her sey yolunda gidiyor. BIraz once ses kayitlarinizi dinledim, duygulanmamak ne mumkun. Umuyorum siz de blogu okumaktan keyif aliyorsunuzdur. Hepinize destekleri icin tesekkurler. Cok cok az kaldi tekrar gorusmek icin.

KALIN SAGLICAKLA...

COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM!

Comments: Total (0) comments

28 November 2012 06:13 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Burasi maceralar diyari... Macera bitmek bilmiyor. Her adimda farkli maceralar bizi bekliyor... Zaten burada olmak basli basina macera...

Yine guzel bri bir gunu geride biraktik. Gunlerden carsamba. Bilemiyorum siz ne zaman okuyacaksiniz.

Muhtesem manzaralar esliginde uyandik, ekspedisyon liderinin anonsu ile makinelerimizi kaptigimiz gibi disari ciktik. Doga yine oldukca davetkardi. Her kare ayri bir degerde. Cektigim her pozu, attigim her adimi daha sonra ozlemekten korkuyorum ve oyle de olacak.

Sabah kahvaltisi ve de hazirliklar... Kendimizi yine muthis bir adada bulduk. Pengueni gorsek saatlerce cevresinde dolanip gozlerine inanamayan bizler sayisiz penguenin bulundugu muthis bir adaya zodiac botlarla gidiyoruz. Turumuz 3.2 km uzunlugunda. 8.5 saat icinde ne kadar mesafe yapabilirsek. Sicak suya da 4 saat sonra ulasacaktik. Bu sefer sicak su vaktinde durmamaya karar verdik. Turun ilk kismi oldukca dik etaplar iceriyordu. Bu arada yazarken orcalar da yanimizdan geciyordu. anons da geldi, millet kostu ellerinde makinelerle. Turumuza donecek olursak: toplamda 12 tur attik. Hava oldukca soguktu. Uzerimizde 3 kat giysi vardi. Durma devam et kurali cok iyi gitti.

Emanetler yerini buldu arkadaslar. Yonca, Cenk ve Tanyar. islem tamamdir.

Yine hazirlandik, can yelekleri giyildi ve zodiac bottayiz, Plancius'a gitmek icin. Tam gemiye yanastik ki operasyonu durdurun dedi gorevli, baktik ki bir buz dagindan bir parca kopmus gelmiye yaklasmis. Zodiaclar toplandik onu ittik bir sure. Hadi bakalim macera hicbir zaman bitmiyor. Yanimizdaki zodiac bir ara asiri gazdan buzun tepesine cikti. Neyse ki bir sey olmadi.
Her sey yolunda gidiyor. Bugun ogleden sonra sanirim kosacagiz. Buradaki her an muhtesem. Cektigimiz fotograflar ile sizlerle de paylasacabilecegiz ama ne kadar yeterli olur bilemiyorum.

herkese mesajlari icin cok cok tesekkur ediyorum.

TEMA yararina gerceklestirdigim kosularda sizlerden de gelen destekler ile buyuk mutluluk duyacagim.

Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 125084

Hepinize cok tesekkurler.

Comments: Total (16) comments

soner sarihan

Posted On: 30 Nov 2012 10:38 pm

Dejavu anlik degil, dakikalik belki saatlik yasaniyordur orada senin icin.Tesekkur ederiz orada oldugun ve bize boyle yakindan yasattigin icin. Sabah gun agarmadan kalkip kosacacagim, bunda ne kadar cok payin var biliyor musun ? İyiki varsin.

Ozlem ve Julian

Posted On: 30 Nov 2012 04:07 pm

Alpercigim, yazdiklarini okuyup okuyup gaza geliyoruz ve antrenmanlarimizi hic aksatmiyoruz -Ozzy bazen kaytariyor- :)Senden ogrenecegimiz cok sey var! Sevgiler..

cumhur bastuhan

Posted On: 30 Nov 2012 07:19 am

sanirim 4 etaptan sonra bitti kardesim. yeni kulubun hayirli olsun diyelim artik :) donusunu heyecanla bekliyoruz.

devrim celal

Posted On: 29 Nov 2012 09:58 pm

Harikasin Alper, neredeyse bitti artik (okudugunda kesin bitmis olacaktir). WELCOME TO THE CLUB ;-)

KORAY TUMER

Posted On: 29 Nov 2012 07:42 pm

Alperim simdi elifle beraber okuduk yazdiklarini.Bir film senaryosu okur gibi yada film izler gibi geliyor yasadiklarin.gercekten inanilmaz.ece ve ceydaninda selamlari var sana.biran once yeni yazilarini bekliyoruz.

AYSE DALKILIC

Posted On: 29 Nov 2012 06:49 pm

Senden gelecek haberleri ailecek buyuk merakla bekler olduk yine...Yasattıkların ve azmin ile ovunuyorum benim kardeşim o diye...Hep aklimizdasin canim kardesim benim... P.S.Walruslara selamlar :)

mustafa kiziltas

Posted On: 29 Nov 2012 05:57 pm

Sevgili alper okurken heyecanlaniyoruz, sen yasiyorsun.... kendine iyi bak sevgili kardeşim...

ferah decdeli

Posted On: 29 Nov 2012 04:37 pm

Sevgili Alper, senin adım adım beyaz maceranı keyifle ( ve de gururla) okuyorum. Yolların su gibi aksın. Pek çok sevgiler

omur dedeoglu

Posted On: 29 Nov 2012 03:48 pm

Sevgili Alper, bugün Mark'la kulaklarını çinlattik. O da Martta Abudabi de triatlon kosacakmis. Dönüşünü 4 gözle bekliyoruz. Sevgiler. Ömür

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 29 Nov 2012 01:27 pm

Canım kardesım yarıs bırnevı pıst yarısına benzedı fakat sızınkı bol maceralı. oraların tadını cıkar.Col sıcakların da okadar kostun bır golgelık aradın sımdı ıse bır damla sıcaklık hayat boyle bırsey .bos kaldıgında gemı kaptanının yanına cık fenerlerı ,samandıraları ,harıta hesaplaması nı ogren zevklı olur gelınce lazım olacak :)) varyasyon ve deviasyon hesabını sor fakat olay kuzey kutbunda gerceklesiyor :)) Guzel haberlerını beklıyoruz kalın saglıcakla ayaklarınıza kuvvet

Ulas Onol

Posted On: 29 Nov 2012 11:45 am

demek belli bir km yok, demek belli bir zaman var, ne kadar kosabilirsen! O zaman bitti bu ishh! Sakatlanmadin mi oldu bu iiissshh! penguen disinda bir hayvan?

Asuman BİLGİÇ

Posted On: 29 Nov 2012 10:11 am

Bize inanmanın ve istememin inanılmaz sonucunu taa oralardan hissettiriyorsun. Kalbimiz, dularımız, gönlümüz seninle. Göreceğin güzellikler daim olsun. Hayallerinin peşinden kosan ve bize yeni umutlar dağıdan adam yolun acık olsun...

CELAL SÜMER

Posted On: 29 Nov 2012 09:09 am

Ne güzeldir Alperin ilginç ve heyecan dolu anlatımı.Öyle güzel tasvir ediyorsunki sanki bende seninle orada imişim gibi geliyor.Sana kolaylıklar diliyorum.Zoru zevk alarak başardığın için seni tebrik ediyorum.

Cenk Turan

Posted On: 29 Nov 2012 09:06 am

Cigerim sagol varol, o kadar kosturmanin arasinda bir de bizimkinin islemi ile ugrastin :) Nefesine ve bacaklarina kuvvet. Operim

Gozde Uysal

Posted On: 29 Nov 2012 08:49 am

Koş Alper Koş!

Hasan Gez

Posted On: 29 Nov 2012 08:45 am

Sevgili Alper, Ogrenmeyi severim. Okuyarak ya da seyrederek ogrenirim. Unlu kasiflerin, bilim adamlarinin hayatlarini cocuklugumdan beri okur, olursa belgesellerini, filmlerini izlerim. Guney Kutbu, kesfi, tarihcesi hakkinda da okumuslugum vardir... Ama ilk kez bu kadar icten hissettim Guney Kutbunu... Bu sizi tanidigimdan, takip ettigimden, ayni cografyadan olmamizdan kaynaklanmiyor. Kosan bir insanin heyecani ile yazdiginiz icin oluyor. O heyecani, o adrenalini, o endorfini yansitiyorsunuz. Su anda farkinda olmayabilirsiniz, sizi takip edenler de farkida olmayabilir ama inanilmaz bir etkide rol model olacaksiniz genclerimize... Sponsorlarinizi bu ileri goruslukleri nedeniyle kutlamak isterim... Sevgilerimle, Dr.Hasan Gez

27 November 2012 06:36 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Her zamanki gibi yazayim, mesajlariniz muthis, TURKCE karakter mumkunse kullanmayalim, her sey zamaninda degerli oluyor. Mesajlarinizi buradan okumak muthis heyecan verici, bizleri ayakta tutuyor.

Pazartesi gunu uzun etap sonrasinda kosmayi beklerken hava dolayisiyla etaba cikamadik. Uzun gunde 63 km kosmustuk Taner Hoca ile. Tum senelerin deneyimi sanki burada kullaniliyor. Dagcilik, atletizm ve fotografcilik. Muthis manzaralar esliginde gidiyor su an gemimiz. Bugun kosulacak mekana -ada ya da kara parcasi- gelince baslayacak yine maceramiz.

Bir onceki gun yani pazartesi gunu baktik ki kosamiyoruz bizler de kayaking yerine adaya gidip penguenleri ve muthis manzarayi fotograflamaya gittik zodiaclarla. Belki de tekrar denizle bulusma icin guzel firsat. Antarktika donusu Emin' in de tesvikiyle yelken maceramiz baslayacak sanirim. Maceralar bitmez elbet, insan istedikce yapamayacagi bir sey yok.

Penguenlerin bulundugu adaya zodiac ile yaklastigimizda bembeyaz adadaki karartilarin penguen gruplari oldugunu farkettim. Ne kadar da misafirperverler ve de kendi halinde hepsi. Yapmamiz gereken 5 mt den fazla yaklasmamak ve de yollarinda bulunmamak. Bir gun onceki seminerde penguenler hakkinda bilgilendik. Koloniler seklinde duruyorlar. Bir kismi kosarak baska bir koloniye giderken bir kismi yuva kurmak icin tas vs bulduklarini tasiyor yuvaya. Bazen kavgalar olmuyor degil, yuvada biri bekliyor, digeri getiriyor... Binlerce mil otede nasil bir yasamin icinde bulduk kendimizi. Sasirmamak elde degil, sokaktaki kedi bizden kacarken burada penguenler ile bu kadar yakin olmak.Medeniyet kendini gosteriyor, sehir yasami canlilari da tedirgin hale getiriyor. Burada ise yasam herkes icin ayri, herkes kendince yasiyor burada. Penguenlerle ilgili sayisi fotograf cektim Soner. Yonca, penguenler senden de haber ilettiler. Emanet yerini bugun bulacak Yonca. Tanyar ve Cenk: Sizin jr.larin gobek baglari da bugun cikacagimiz kosuda -eger cikabilirsek- yerlerini bulacak. Cumhur buradaki dag olusumlarini gorsen sasardin. cektigim fotograflari paylasacagim. Aylin, eminim 2 sene sonra sen de bize buradan yazacaksin, eminim...

Ne kadar kosacagiz mesafe katedecegiz Antarktika macerasinda bilemiyorum ama yasadigimiz her an ayri degerde. Gunleri baska zaman unutmamistim, hava kararmiyor ve de ne vakit neredeyiz bilmiyoruz. Her an kosabiliriz, hatta bugun muhtemelen bol cikis iceren bir rotada olacagiz. Mesafe kisa olsa da atacagimiz tur sayisi fazla olacak tahminimce.

Elena, yavru kedi eminim ben gelene kadar oldukca buyuyecektir. Umarim beni hos karsilar eve donunce... Ismi nedir peki?

Mesaj atan, yorum yazan herkese cok tesekkurler. Gunleri ilk defa saymiyorum ve haberleri sizden aliyorum.

Muthis bir manzara esliginde gidiyoruz, sanki Himalayalardayiz. Beyaz dunya tum guzelligi ve cekiciligi ile karsimizda. Cektigimiz fotograflar bizi tekrar bu gunlere tasiyacak. En guzel anilarla dornecek ve sizlerle paylasacagiz. Devrim, 2 sene onceki gemiye gore bu gemi biraz daha guzel. Devrim CELAL, buraya gelene kadar defalarca mesajlarima yanit verdin, sorularimi sabirla cevapladin. Malzemeni paylastin. Her turlu paylasimin icin cok tesekkur ederim. Tabi ki ilk gunku dalgalar ve de bir sure adaptasyondan sonra artik keyfini cikarmaya calisiyoruz BEYAZ DUNYA' nin.

TEMA'ya destekleriniz icin cok cok tesekkurler. Hala harekete gecmediyseniz gec degil. Ayrintilar www.tema.org.tr adresinde.

Tum TEMA dostlarina da mesajlari icin tesekur ederim.

COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM !

Tesekkurler KlimaPlus-Mitsubishi Electric, sayenizde 4 colun sonuncusundayim ve macera devam ediyor.

Dunyanin neresindeyiz, zaman nasil akip gidiyor artik onemi yok... Hedefe az kaldi...


NOT: Yonca ve Cumhur adresinizi bana mail atar misiniz, size kart atacagim. Bakalim TURKIYE'ye mi yoksa Dubai' ye mi kart daha cabuk gidecek? :)
-Anne merak etme, hepimiz iyiyiz.

NOT: Yillar yillar once MACELLAN neler yasamis, yapmis inanmak bile zor. Stefan Zweig' in MACELLAN kitabini kesinlikle tavsiye ederim.

Kalin saglicakla. :)

Comments: Total (16) comments

Ahmet ER

Posted On: 29 Nov 2012 09:58 am

Alper Bey, Notlarinizi keyifle okuyorum. Umit ederim oralarda gecirdiginiz her gun ayri bir guzellil olsun. Selamlar

Ulas Onol

Posted On: 29 Nov 2012 09:27 am

Tatil oldu bu sana! :D pengushlaaarrr... 4 desert foto sergisiii.. tek Turk Alperr.. saglicakla...

Serap Tilav

Posted On: 29 Nov 2012 04:16 am

Hi to both of you, Taner and Alper, I've been following your trip and the race and reading your blogs. You got it so right, it is impossible to describe Antarctica's breath-taking pristine beauty, and believe that you are still on Earth. And that cold... that cold now you think all your cells in your body will freeze, will turn something in your genes, and you'll always want to come back to Antarctica. We call this the "Antarctic bug". Once you are bitten, it will always call you back. I'm one of those scientists who fly to Antarctica by those scientific planes you've seen overhead. I'm so jealous of you, I fly to the South Pole directly without seeing much around the cost. You are right in it, in that beauty that I see only from the plane window. Take it all in, don't miss any moment of it. I don't think I would sleep at all not to miss any nano second of it. But, you have to sleep to stay healthy. You did great by passing 100km already, 150 to go. If you average 40km a day, you'll make it. No worries, as Ozzie friends would say. We also had a marathon at the South Pole in Jan. 2011. At 3km high altitude and -40C temps with wind chill, 0% humidity – talking about an ultimate desert for you. 5 diehards finished it. I have an astrophysics experiment at the South Pole Station. I've been there 15 times, staying about 1 to 3 months at a time. US Antarctic Program awarded me with a geographic feature named after me. Now, there is a Tilav Cirque on top of an Antarctic mountain. It's in the Dry Valley's region, near the US McMurdo Station. May be next time you can go see the Mt Erabus volcano on Ross Isl. There was a huge iceberg blocking the channel for several years, we saw not much wild life then. The channel stayed frozen in summer too. Only last couple of years the channel is melting by the ice breakers help, we started seeing Orcas, and several small (100-200 individuals) Adelie penguin colonies near the water. But this time the seals were gone, because not much ice for them to jump on. Watch out for those skua birds, they will steel your lunch bag out of your hand. I’m looking forward your success and will be reading your blogs, specially Alper’s wonderfully detailed descriptions. I really felt the damp cold on that zodiac the other day by just reading your blogs (and the other’s too). Many congrats to you already. You’ll make it for the causes you are running for.

mustafa kiziltas

Posted On: 28 Nov 2012 11:42 pm

Alper'cim, müthis bir isi basarmak üzeresin... kolayliklar diliyorum... ne yaparsan, ne yazarsan en iyisini yapıyorsun... sevgiler..

murat dundar

Posted On: 28 Nov 2012 10:54 pm

Ee bitecek mi simdi.bi tur daha donsene alper hocam keyifli keyifli takip ediyordukk ne guzel:-)

Feyziye Gunaydin

Posted On: 28 Nov 2012 09:02 pm

Alper, Alper uzaktan da olsa takip etmek cok keyifli, haber almak guzel... cesaretin icin cok tebrikler...

cumhur bastuhan

Posted On: 28 Nov 2012 06:42 pm

Kediyi gormeye gittik Alper İsilla adi minik Elena\'nin soylemiyle miiiiinik (uzattigim ii leristaptanin iii si:) ) cin gibi bisi cd lerin ve diger esyalarin ruhuna el Fatiha olur miiinikle :) dostum o yarim kurede en guneyde daglara bakiyorum google amcadan inanilmaz temiz guzel beyaz ve vahsi. Hotmaile gonderdim adresi olur mu? bu arada daha guzel resim cekme sansini yakaladiysan guzel fotolar cikaracagindan suphem yok hacim :) ben klasik carsamba gunu macima vidwrken sen kimbilir gemide nasilda besik gibi sallaniyorsundur. ula bide yelken kursu mu? cikti bree zirtlan :) hayde Alperim az kaldi hem keyfini cikar bizim icin her zaman kos...

lutfi cezairli

Posted On: 28 Nov 2012 05:42 pm

blogdan anladigim kadariyle 4 colun icinde encok burayı sevdin :) yada artik nirvanaya yaklastin zorluklar vız geliyor :) genelde uzun gunden sonra yazardım o zaman benim gozumde alper yarisi bitirdi demekti bu sefer sastim :P umarim hersey umdugundan da iyi gider ustad

Erdinc Erol

Posted On: 28 Nov 2012 03:56 pm

Harika bir fotograf sergisi bizleri bekliyor anlasilan. :)) Gelirken hatira icin bir iki penguen kap gel! Difrizde besleriz! :))) Bu arada iyi haber balkanlardan gelen soguk hava dalgasi oraya geliyor sicakliklari bir kac derece arttiracak.. biz yolladik! :)) Evdekilerin cok selami var sagsaglim donunce pizza yemeye gidelim dediler. Seni seviyoruz Cigerim! :)

KORAY TUMER

Posted On: 28 Nov 2012 01:28 pm

Alper en zorlu yarisin bu olacagini tahmin ediyordum.ama bunu bizzat yasamak bambaska bir heyecan.Bizim kizlar sana ceker de senin yolundan giderse bu heyecanı baba olarak yasamak daha da zor olacak.Gercekten su yaptigin mucadele gercekten takdir edilecek sey.seninle gurur duyuyoruz.26.kasim gunu hacettepe hastanesinde gordugum bir sahne;kapali kapilarin ardinda kafa yoran bilim insanlari, yogün stresli ve yorucu islerle ugrasirken hemen geride bir aile cocugunu uyutmak icin carsafin iki ucundan tutmus salliyor.elif dediki birbirine ne kadar zıt iki durum.senin simdi yaptiginda o bilim insanlari gibi akil beden ve ruh ucgeninde bir caba.Allah kolaylik versin.gorusmek uzere

Kayahan TOREN

Posted On: 28 Nov 2012 11:07 am

Alperim selam,yazdiklarinizi okudukca bir acayip hallere giriyor insan.Beyaz ve mavi sonsuzluk ne acayiptir kim bilir? Tadini cikardiginiza eminim. ee bu da bitti sayilir, simdi ne olacak ? siradaki projeleri sabirsizlikla bekliyoruz. Hadi artik kitap ciksin :)

soner sarihan

Posted On: 28 Nov 2012 09:42 am

Alper, mesajı 3 kisi beraber yaziyoruz. Tibet Cinar\'a penguenleri gösterdik. \"Ayper\" abisine ekrandan opucuk gönderdik. Send tusuna Tibet basiyor, sans getirsin, sevgiler...

Cenk Turan

Posted On: 28 Nov 2012 09:37 am

Cigerim selam. Sitede yayinlanan fotolar gercekten muhtesem. Senin cektiklerini de gormeyi sabirsizlikla bekliyorum. Gobek baglari yerlerini bulacak derken; penguenlere mi balinalara mi atacaksin :P Digerlerinden farkli olarak cok spontan geciyor bu yaris ama keyfi farkli olsa gerek..Kocum dikkat et kendine. Taner Hoca'ma da selamlar, sevgiler..

Gozde Uysal

Posted On: 28 Nov 2012 08:49 am

Takipteyim Alper... Dondugunde kutlamasini yapacagiz. Guzel penguen fotolari cek, bir sonraki kitap fuarinda veya baska bir yerde Erdile imzalatiriz :)

Aylin Turnaoglu

Posted On: 28 Nov 2012 08:23 am

:) Anlattiklarini, fotograflar ile birlestirip hayal etmeye calisiyorum. Online bize yasatiyorsunuz, cok tesekkurler. Mehmet Bergin'in dedigi gibi hepimiz empati yapmaya calisiyoruz ama yasamak baska bir sey olmali! Yukaridaki "aylin"i kendi uzerime aliyorum. :)) Sen bana dememis olsan dahi birinin bir baskasi icin boyle dusunmesi cok guzel ve motive edici. Kendime senin kadar henuz inanmadigimi dusunursek... :) Ultra yapamasam bile oralara mutlaka gidecegim. 2005'te zamanlama hatasi nedeniyle gidememistim. O yollayacaginiz kartlar adreslere ulasana kadar siz gelmis olacaksiniz bilginize... kendine de kart atmani tavsiye ederim. Donunce karti aldiginda enteresan duygular yasiyor insan. Umarim bugun ikiniz de daha iyi hissediyorsunuzdur kendinizi... Beslenmenize dikkat etmenizi ve kendinizi iyi dinlemenizi, dinlenmenizi tam hakkiyla yapmanizi isterim. Finishe cok az kaldi. Her anin tadini cıkarmaniz dilegimle... Burada sabah, saat 10:22,28 Kasim :) Sevgiler

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 28 Nov 2012 08:17 am

Kardesım Antartıkanın tadını cıkar bızde ah ne guzel Turkce karakter ıstemıyor the last desert de dıyecektıkkı hemen yazmıssın :))

25 November 2012 02:06 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Nasil bir gun gecirdik anlatmaya kelimeler yetmez. Soguk, kar, bitmek bilmeyen mesafeler ve penguenler.


Penguenler ilk gunden kendilerini gosterdiler. Sonra gelecegim bu konuya da.


25 kasim sabahi erkenden uyandik, artik her sey hazirdi. Zodiac botlarla gidecegimiz icin kat kat giyinmis, 2 ayri canta hazirlamis ve de son olarak can yeleklerimizi giymistik. Numaram 10 oldugu icin ilk 10 kisi bota yerlestik. Nasil sarilmisiz bottaki ipe, yol bitmek bilmiyordu ama ne kadar da kisaydi. Karaya ayak bastigimizda organizasyondan Sam bizi karsiladi. Antarctika’ya hos geldiniz dedi. Ilk adimlari boylece atmis olduk. Malzemeleri yerlestirip hemen hazirliga basladik. Onumuzde 12.5 saat vardi. Finis cizgisinin 2 ayri tarafina dogru turlar atacaktik. 1 tur 14 km uzunlugundaydi. Ilk turlari karlar erimeden firsat bilerek kostuk Taner Hoca ile. Sonraki turlarda kalarin erimesi ile yurumek de zorlasti. Saglam egimler de vardi ve de egim asagi inerken kosmaya calisiyorduk. Hava zaman zaman oldukca soguyordu. Kosu basladiktan 5 saat sonra sicak sui le yemek hazirlayabilecektik. Hava zaman zaman usutucu derecede soguk oluyordu. Turlar arasinda yarismacilar ile selamlasiyor birbirimize destek veriyorduk. Hava her daim guzel olmayacak elbette. Gunun ilerleyen saatlerinde gunes kendini saklamaya basladi. Oldukca soguk anlar da yasamadik degil. Dagdaki zamanlarimi hatirladim, Agri Dagi kis tirmanislarinda yasamistim yine boyle soguk ve dondurucu havayi. Zaman gectikce vucut da yorulmaya basliyor ve de gunes kendini saklayinca usumeye basliyorduk. Amac belli: durma devam et. Hareket etikce hayattayiz ve etaptayiz.


Taner Hoca ile iyi bir tempo tutturduk. Ilk etaplarda kosmak iyi bir stratejiydi. 12.5 saat doldugunda son turumuzu da atmistik, zaman kisiti nedeniyle yarim tur atabildik. Hava oldukca sogumustu. 63 km yi tamamladik ve cantalarimiza ulastik. Dondurucu soguk vardi ve bizi goturecek zodiac bota yerlestik. Her adim ayri bir hikaye ve macera. Zodiacta bir yarismaci hipotermi gecirdi. Hizla yetistik gemiye, vucut artik soguktan dolayi yavas hareketediyordu. Tekrar yuvaya ulastik yani gemiye. Gemidekiler bizi alkislarla karsiladilar. Guzel bir is basarmistik, evet basarmistik uzun gunden sagsalim donmustuk.


Odaya gidincesicakligi hemen arttirdik, saatlerdir uzerimizdeki malzemelerden kurtulmak ve sonrasinda bizi bekleyen aksam yemegine gitmek. Uzun bir gun sonrasinda paha ile olculemeyecek degerde hepsi de.


Bugun Pazartesi (gunleri karistirmisim bunu fark ettim) ve ne kadar mesafe olacagini henuz bilmiyoruz. Hava daha da kotu olacak bunu biliyoruz en azindan. Mesajlariniz zorlu sartlar icin bizi hazirliyor ve sicacik tutuyor. Hepinize cok cok tesekkurler.


Penguenler ile cok yakindan olmasa da tanistik sonunda. Arada bir kavga eden birkac grubu da videoya aldim. Ilginc ama kotu sesli canlilar.


Gittigimiz King George adasinda Rus, Cin ve Uruguay’ in arastirma usleri vardi. Tepemizde helikopterler ve ucaklar ucuyordu. Bize hos geldin diyorlardi belki de. Elena, davarislerin sana selami var. J

Denizdeki dalgalar azaldi ama bugun soguk ve ruzgarli bir gun. Bizler iyiyiz, artik sona geldik, gercekten de Dunyanin bir ucundayiz.


Herkese sevgiler, selamlar.

Comments: Total (13) comments

Ulas Onol

Posted On: 29 Nov 2012 09:20 am

ilk gunun uzun gun olmasi cok iyi olmus! Yemek yiyebiliyor olmaniz cok iyi olmus! Penguenleri gormeni o kadar kiskandim ki... Seslerini merak ettim dogrusu.. :)

Erdinc Erol

Posted On: 28 Nov 2012 03:21 pm

Harikasin cigerim!! Turkiye'ye gelince t-shirt'le dolasirsin artik! :)))

Erkal Hascan

Posted On: 27 Nov 2012 09:06 pm

Alper'im catalkaram, Agri Dagi'nin acisini buzullarda cikarmissin anlasilan. Donuste de Cumhur'la Agri'ya kosarak cikarsiniz artik, Iranlilar gibi :) Taner Hoca ile ikinizin de tabanlarina kuvvet, isinmak icin gereken her yol mubahtir :D

Kayahan TOREN

Posted On: 27 Nov 2012 03:36 pm

Alperim,cigerim, bobregim,bir nevi sakatatim. Yine acayip duygularla takipteyiz. Bergin empati amacıyla buzdolabinda yasamaya basladi.Ben sogugu cok tercih etmem bilirsin. Empati yapip sabah aksam iciyorum. Yanliz o kadar alkole ragmen empati ise yaramiyor.Kuzum siz ne ictinizde boyle islere kalkistiniz ? Yok haiyr formulde yanlislik varsa, markayi degistireyim :)Burda her sey yolunda,henuz darbe olmadi,suriye ile tenis oynamaya devam ediyoruz, kis oyunlari basladi, her kapiya komur birakiyorlar. Velasilikelam acele etmeyin,tadini cikarin. Hatta ucuza kapatabiliseniz arazi bakin, komunyona aday cok bu ara. Penguen eti nasilmis, deneyebildiniz mi? Sevimli diye kiyamadiysaniz, deniz aslani deneyin bari. Alternatif protein kaynagi konusunda dertliyiz,bir cozum bulmadan gelmeyin lutfen. Projeleriniz icin tebrik ediyor ve destekliyoruz. Gittiginiz her cografyada bayragimizi dalgalandirmaniz gururumuzu kabartiyor.Yanliz bu ara cok hassasim her an satiri kapip komsu ulkelere yonelebilirim, sorumlusu siz degilsiniz endiselenmeyin :))) optum cok. imza; yanik conta

Esin DAMCI

Posted On: 27 Nov 2012 02:04 pm

Bu Alper'in özel sayfası mıdır bilemiyorum... Yazılanlara bakıp ortak kullanılabileceğini düşündüm...Taner ve Alper, Türkiye'min nadide insanları, kutluyorum, ülkem adına teşekkür ediyorum...Sizler var oldukça başarılarınız daim olsun... Ankara'dan sevgiler, kolaylıklar...

PINAR SATIOĞLU

Posted On: 27 Nov 2012 12:06 pm

Alper uzun etabı bitirdiyseniz sorun yok demektir.Taner hocayla birlikte olmanız harika .Size fırtınasız saatler diliyoruz ,penguenlere bolca selam ,sevgiler

Mehmet Vanlı

Posted On: 27 Nov 2012 11:06 am

Alper heyecanla seni takip ediyoruz Taner hocaya da sevgilerimizi ilet Dualarimiz sizinle Haluk olsun Elena olsun bizleri surekli bilgilendiriyorlar Yolunuz acik ayaklarinizda her daim kuvvet olsun GURURUMUZSUN

Can Damcı

Posted On: 27 Nov 2012 11:02 am

Tebrikler,ilk gunu gectiginize gore gerisi gelir,sizinle gurur duyuyoruz,geri kalanını da tamamlayacagınıza inanıyorum

cumhur bastuhan

Posted On: 27 Nov 2012 09:59 am

Abicim agri kis kadar soguksa iyi mucadele vesselam :) uzun gunun baslangicta olmasi ayri bir supriz tabi. Tadini cikartin kim ole kim kala. İsilin cok selami var Toner hocaya cok selamlar. Ada vapuru ve gunesli bir İstanbul dan kucak dolusi selamlar...

Cenk Turan

Posted On: 27 Nov 2012 09:48 am

Cigerim muthis bir uzun etap olmuş. Supersiniz. Attin mi bizim emaneti penguenlere :P Yedin bitirdin uzun etabi da.. Keyifli, firtinasiz gunler dilerim. Guzel haberlerini bekliyoruz..Kal saglicakla. Cenk

Yonca Tokbas

Posted On: 27 Nov 2012 09:14 am

Alpeeer Alpeeeer soyle hayal et bak bi bahcedesin ve gunes var mis gibi de bir meltem ne soguuuk ne sicak tam kivaminda.. yaninda da bi keyif cayi ve Elena :) Uzun gun gectiyse hepsi gecer, sen neler gecirmedin ki! Penguenleri gorunce paytaklama yap ayaklarinla taklit eder gibi o kosullarda o hayvanlar o sekilde gidiyorsa vardir bi bildikleri eminim kaslara iyi gelir dinle beni dogaya uymak lazim taklit etmek lazim ki kolaylansin isler haydi selam sevgiler!

Haluk Akalın

Posted On: 27 Nov 2012 06:48 am

Penguenlere benden selam soyledin mi?

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 27 Nov 2012 05:59 am

İşte bu kardeşim bitti Taner hoca ile birbirinize destek vermeniz çok iyi olmuş . Sizlerle gurur duyuyoruz.Ah keşke bir sponsor bulupta sizlerin yanın da olabilseydim :(( Bu mesajı kısa tuttum ama ilerleyen saatlerde devamını yazarım iyi istirahatler

24 November 2012 10:36 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Acik denizde seyahat etmek collerde kosmaktan cok cok farkli. Gemi konforlu bir gemi olsa da yuksek ve hircin dalgalardan korunmak ne mumkun. Gunde 3 ogun yemegimiz cikiyor ama dun aksam yemeginden hic bir sey yiyemedik. Oncesinde neyse ki biraz findik arastirmistik. Galiba bir bebegi koysaniz yatagima aglamadan uyur, besik gibi sallanan gemide. Uykum oyle cok bolundu ki hayatimda en cok bu vakit gordum ruya. Sabah kaptanin anonsu ile uyandik, kahvaltimiz hazirdi. Onceki collerde yemegimizi alip sicak su ile hazirlardik kendimize. Bu sefer masaya oturuyoruz ve servis ediliyor. Buraya gelene kadar cok cabaladik, binlerce km kostuk, binlerce mil uctuk ve de sayisiz goruntu yakaladik. Buradaki konforu hakettik diyorum. Bir de su hircin dalgalar biraz daha sakinlesse ne guzel olur.

Bugun malzemeleri Antarktika kullanacagimiz icin dezenfekte ettik. Verilen seminerde oradaki yasami rahatsiz etmememiz ve de 15 mt.den fazla yaklasmamamiz soylendi. Kosu esnasinda penguen kolomisi gorursek gecemelerini bekleyecegiz. Bizler onlarin misafirkeriyken onlar da ev sahiplerimiz. Ozellikle eniz aslanlarindan uzak durmamiz, yoksa aci verici derecede isirabilcekleri aktarildi, aslanlarim benim sizden tabi ki uzak dururuz.

Kosuya ilk baslayacagimiz nokta olan King George Adasi'na pazar sabahi ulasacagiz. Kosuda kullanmak uzere 2 ayri canta hazirlayacagiz. Bir tanesi sirtimizda tasiyacagimiz canta, benimle diger collere de gelen cantam, digeri de drop bag. Drop bag kosu sonrasi giyecegimiz ve zodiac bota binmeden once degistirecegimiz malzemeleri iceriyor. Dalgalardan yazmak zor oluyor ama yazabildigim kadarini yazmaya calisacagim. yaris artik pazar sabahi kacta baslayacak bilmiyorum. Uykumuzu yeterli miktarda aldik, yemeklerimizi dalgalar izin verdikce yiyebiliyoruz.

Her sey yolunda gidiyor. BIr kitabimi bitirdim bile. Diger kitaba da gecerim herhalde. Gemide kutuphane var, belki oradan alirim belki de Taner Hoca ile kitaplari degisiriz. Gun boyu farkli zamanlarda sunumlar yapiliyor. Bizden baska gelen grup ta yarin kamp, kayaking ve hedikle yuruyus yapacak. Hakkimizda ne dusunuyorlar bilemiyorum ama yapacaklarimizi duyunca saskinliklarini gizleyemiyorlar.

TEMA'dan Ozgul Erdemli yazmis. Cine 5 ' teki programimizi youtube eklemisler. Ayrica Radikal'deki roportaj da cikmis. Elif Sezginer blog yorumlari icine Radikal' in linkini eklemis. Ozgul, bizim bankadan Ismet'in mail adresini veriyorum sana: [email protected]

Hepinize mesajlariniz icin tesekkurler. TURKCE karakter kullanmazsaniz gemide rahatlikla okuyabilirim. Diger turlu cozemeiyorum sifreli gibi cikiyor. Biliyorsunuz mesajlar, kelimeler hepsi benim icin en BUYUK destek. Ses kayitlari da unutulmamali tabi ki.

Antarktika yolculugunda dalgalardan bazen yuruyemezken daha once bunu basaran Macellan, Kristof Colomb nasil yapmis diye dusunmeden edemiyorum. yakin zamanda Macellan'in Izinde isimli kitap cikaran Hakan Oge ve Antarktika'ya yelkenli ile gelen Atasoylari da unutmamak lazim.

Elena kediye sevindim, ben gelene kadar iyice buyur eminim, Haluk yardimlarin icin tesekkurler kedi icin.

Soner gelecek sene gerceklestirmeyi istediginiz plan icin simdiden tebrikler.

Hepinize mesajlariniz icin cok tesekkurler. www.tema.org.tr adresinde Meseler Yuva Ariyor Projesi' ne destek icin gerekli olan hesap numaralarini gorebilirsiniz.

Annem ve babam beni merak etmesin ben iyiyim abla. Hepsini sevgiyle kucakliyorum.

Tum TEMA dostlari; mesajlariniz harika. yapilacak o kadar cok sey var ki... :)

KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasinin destegiyle buradayim.Desteginizle collerde kostum ve Dunyanin en soguk ve beyaz colune gelebildim.

NOT: Umuyorum 100 km olarak gozuken ilk etap sonrasinda da sizlere rahatlikla yazabilecegiz.

Comments: Total (17) comments

İHSAN ŞAL

Posted On: 27 Nov 2012 07:12 am

Basarili ve saglicakla bitirmenizi temenni ederim. Yüregimiz sizinle, selamlar,

Galip akkaya

Posted On: 26 Nov 2012 08:49 pm

bastir Alper her gunun boyle guzel gecer ınsallah tebrık ederım... sana cooook uzaklardan elımızden geldıgınce sıcak hava gonderıyoruz.Allah yardımcın olsun kardesım

Mehmet Bergin

Posted On: 26 Nov 2012 07:43 pm

Aslan'in Alper'im.. muthissiniz.. empati yapmak icin biz de buzdolabinda oturuyoz siz kosarken.. bu aksam buzdolabinda uyuyacam :)))

Yonca Tokbas

Posted On: 26 Nov 2012 06:10 pm

Alpercim super bitirmis gibisiniz 1.etabi.. ha gayret sabah aksam sizi dusunuyoruz. Hatta sana aldigim o coraplardan giydik bu gece Destina ile :) sabaha kadar ayaklarimiz sizin adiniza bomba guclu olcak size gelcek o guc bi de Dubai havasi var yaninda Taner Hoca'ya da selam!

devrim celal

Posted On: 26 Nov 2012 04:18 pm

Bravo Alper, harika gidiyorsun. King George'dan sonrasi kolay, sirada Deception oradan da Port Lockyer. . . .

hasan onat

Posted On: 26 Nov 2012 02:26 pm

Alper merhaba Taner abi birlikte formunuz fotoraflara yansimis.iyi dinlenmeler

Aylin Turnaoglu

Posted On: 26 Nov 2012 01:49 pm

Ilk gunu basariyla gectiniz. Bugun ne yapiyorsunuz? Sizinle gurur duyuyoruz. Her aninizi keyifle takip ediyoruz. Yolunuz acik olsun. Kutup ayilarina, penguenlere selamlar. :))

Yasar ANter

Posted On: 26 Nov 2012 01:33 pm

Alper bey kolay gelsin,basarilar diliyorum. Yarisma parkuruna vardiginizda bana orada tema ve Turk bayraklari ile calismalardan foto gonderebilirmisiniz, Yasar Anter

Kriss West

Posted On: 26 Nov 2012 12:58 pm

they posted some cool pictures on the website! looks absolutely amazing there. wow, you guys covered alot of km's in the first day. hope the weather holds up. best of luck for the rest of the race

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 26 Nov 2012 10:59 am

kardeşim denize alışman lazım gelince bol bol yelken yapacağız :)) Hadi güzünüz aydın uzun etap bitti gerisi yalan ayaklarına kuvvet karda kayıp düşme aman

Mamba Muharrem Bahceci

Posted On: 25 Nov 2012 06:54 pm

Artik cok yakinsin Alper Hocam. Antartika deneyimlerini sabirsizlikla bekliyoruz. "Mese"lerin selami var. Ha bu arada, meselerde bu sene bol tohum yili. Yani guzel bir yil ;)

AYLA ERGUL

Posted On: 25 Nov 2012 06:51 pm

Beyaz Melekler seninle. Coller, daglar, yollar ve simdide dalgalar hep sana guc verdiler. Ayagina yuregine kuvvet Alper.

Başak Tanyeri

Posted On: 25 Nov 2012 06:34 pm

Denizlerin dalgasız, yolların açık olsun, hepimiz maceranı zevkle izliyoruz. Başak Tanyeri

Tan Torun

Posted On: 25 Nov 2012 02:43 pm

Kos Alper kos!

Elif Tepeli

Posted On: 25 Nov 2012 12:51 pm

Sevgili Alper, Maceralarini gipta ile takip ediyorum! Bu arada kosmaya baslamissinizdir siz, basarilar! Ankara'dan kocaman kucaklar yolluyorum sana! Merakla bekliyoruz! Sevgiler, Elif

Alina B

Posted On: 25 Nov 2012 12:50 pm

Hi Alper - You've made it through the year making it look so easy! You've done a phenomenal job racing and raising money for your charity. We're cheering for you from Hong Kong and sending you warm thoughts! Cheers, Alina

MURAT TOP

Posted On: 25 Nov 2012 12:07 pm

basarilar Alper abi goy goylarımız sizinle :)

23 November 2012 01:51 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Gunlerden Cuma ve yine ekran basindayiz. Her maratonun ayri guzellik ve zorluklari var elbette. Su ana kadar yazdiklarimdan cok farkli bir blog yaziyorum. Coldeki sicak kumlar uzerinde yazdiklarimi dusunecek olursak simdi gemideki durumum daha da zorlayici. Dalgalar odukca siddetli ve gemi sallaniyor.

Persembe gunu saat 12:15 te Taner Hoca ile bulustuk. Yanimda ayni otelde kaldigimiz Avustralyali ve Kanadali arkadaslarim da vardi. Guzel bir yemek ve keyifli sohbet sonrasinda organizasyonun kaldigi otele gittik. Verilen brifingte su ana kadar diger collerde beraber kostugumuz arkadaslarimizi gorduk Taner Hoca ile. Sicakta her daim ince kostumlerle gordugum kosucular sanki kiyafet balosuna gelmis gibiydiler. Herkes zorlu kis sartlari icin hazirlikli gelmisti. Taner Hoca ve doktordan aldigim Scapolamine bantlarini yapistirdim kulak arkasina, boylece dalgalardan etkilenmeyecektik. ise yaradi mi sonraki satirlarda anlatacagim.Brifing sonrasinda esyalarimizi gemiye goturecek araca yukledik. Her sey yolunda gidiyordu. Ushuaia'daki son saatlerimizi gecirdikten sonra pasaportlarimizla son kontol noktasindan gecerek bizi goturecek gemi olan PLANCIUS un yanina ulastik. Bir haftadan fazla suremiz bu gemide gececekti.

Artik gemideyiz ve de Taner Hoca ile 4. kattaki odamiza yerlestik. Kamaralar 2 kisilik, odalarda banyo ve tuvalet bulunuyor. Gemide her turku yasanacak duruma karsi tatbikat yapildi. Can yeleklerini nasil giyeriz, acil durumda hangi kurtarma botuna gidecegimizin provasini yaptik. Kaptan ile hosgeldiniz kadehini kaldirdiktan sonra yenilen aksam yemegini takiben malzeme kontolu oldu. Cok esya aldigimi zannediyordum ama diger kosucularda birden fazla buyuk bavul gordum. Diger collere oldugu gibi sirtimizda tum ekipmanlari tasimayacagimiz icin buraya 2 fotograf makinesi ve de bilgisayarimi getirdim. Zorunlu malzeme sayisi 40 tan fazlaydi. 3 ayri kalinlikta eldiven, 8 gunluk yemek, 2 ayri kosu ayakkabisi ve diger collerden tanidik oldugumuz malzemeler hazir durumdaydi. Malzemeleri yatagimiza sermis kontrol zamanini beklerken guzel bir uykuya dalmisiz. Kisa uykudan sonra malzeme kontrolu ve sonra uyku icin hazirlaniyoruz. Ilk gecede kitap okuyarak uykuya dalmayi planliyoduk ama her defada ayni satiri defalarca okumaktan sayfayi ceviremedik. Uykuya daldik ve gecenin ilerleyen saatlerinde dalga daha da artti.

Kullandigimiz scapolamine bantlarina vucudumuz zamanla alisacak. 72 saat sureyle gecerli. Bant disinda Aylin'in gonderdigi ilaclar var. Banti gemiye binmeden 4 saat once yapistirmistim. Bu arada dalga daha artmaya basladi.

hazir bilgisayar basina gecmisim ve yazmak acayip keyiflidir benim icin, diger collerden biliyorsunuz. Sahara icin kum denizi diyordum ama simdi gercekten denizdeyiz, hem de acik deniz. 1 saat kadar oncesinde yunuslara rastlamislar ama biz goremedik. kuslardan baska bir canliya rastlayamadik. Eminim ilerleyen gunlerde penguen ve deniz aslanlarina rastlayacagiz.

Atakama, GOBi ve Atakama Collerindeki ultra maratonlar ile Antarktika'da da bulunmami saglayan KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasina cok cok tesekkur ederim. TEMA dostlarina, tum dostlarima attiklari destek mesajlari icin tesekkurler. Devrim Celal' e her daim beni yorulmadan dinledigi ve destegi icin tesekkur ederim. Ailem, is arkadaslarima ve beni bu konuda destekleyen herkese sonsuz tesekkurlerimi sunarim.

Diger collerde TEMA'nin Meseler Yuva Ariyor Projesi icin kosmustum. Antarktika'da da TEMA yararina kosumu gerceklestirecek ve iklim degisikliklerine dikkat cekecegim. Birkac gun sonra TURKIYE ile canli telefon baglantisi kurarak mesaj verebilirim.

Simdilik son veriyorum. her daim ekrana bakmak, ustelik siddetli dalgalarda gemi sallanirkencok da kolay degil.

Hepinize Antarktika yolundan sevgiler, selamlar.

Comments: Total (6) comments

hasan onat

Posted On: 25 Nov 2012 06:54 pm

Alper, ilk gün için başarılar...

Itır Erhart

Posted On: 24 Nov 2012 02:08 pm

Alperciğim, Izzy ile seni takip ediyoruz her gün. Çok özel bir yerde, çok özel insanlarla birliktesin. Dünyada çok az insanın gidebildiği bir noktayı "keşfetmek" için oradasın. Tadını çıkar. Kalbimiz seninle.

celal sumer

Posted On: 24 Nov 2012 11:37 am

Ne guzel bır basarı ve azımdır Alperın kosuları.Tebrık eder ve basarılar dılerım canım kardesım.Kolay gelsın.

Gozde Uysal

Posted On: 24 Nov 2012 09:09 am

Ben bunu geç keşfettim sana geçen hafta söylemiştim :) Hadi bakalım, seni merakla takip ediyoruz ve güzel haberlerini bekliyoruz. Kolay gelsin! Penguenlere selam! Doğayı koru, Ayı'yı öp!

soner sarıhan

Posted On: 24 Nov 2012 08:31 am

Sevgili Alper, bizde gelecek yil, kuzey arktik kusak cizgisine bisikletle ulasmaya calisacağiz. Hayallerimizi yukselttigin icin tesekkurler. Tibet Cinar, Penguen fotografi istiyor, lutfen.

Haluk Akalin

Posted On: 24 Nov 2012 07:36 am

Sevgili Alper Abi, O dalgalar plancius u haddinden fazla sallayamaz,biz 2000 adimadimci gelir onu tutariz, O asacagin buzullar seni donduramaz, biz 2000 adimdimci gelir orayi isitiriz, O patikalar seni hic bir sekilde yoramaz,biz 2000 adimadimci gelir o adimlari tamamlariz, Biz seninleyiz,bilesin ki arkandayiz! Onur Savas

22 November 2012 10:26 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Carsamba sabahi Buenos Aires Havalimani"nda facebook"a asagidakileri yazmistim. Her adim sanki bir maraton. Sabah 5' te otelden ayrilacaktim. Dolayisiyla kesik kesik uyuyabildim, beni alan aracla Pistarini Havalimani' na gittim. Bavulum da Barselona' dan yola cikmis ve beni bekleyecek miydi acaba? Devamini blogda okuyabilirsiniz demeyip devamini yazıyorum: Bavulum icin baska bir terminale gittim, yardimsever ama oldukca konusan bir kadın gorevliyi ikna ettim ve Ushuaia' ya kadar bekleyemezdim, bavulun yanina gittik. Bavul orada goz kirpiyordu. Barselona' dan yeni gelmisti. Biletimi aldım, bavulu teslim ettim. Artık Ushuaia' da bavuluma kavusursam Antarktika' ya ilk adimı attim demektir. Ushuaia' daki otel icin de ucusun iptal olduguna dair bir yazı aldim. Otele ulasinca size tekrar yazacagim. Ucagin hareketi icin 1 saatim var ve ucus yaklasik 5 saat suruyor. Maraton yasamimin her aninda var. Sikayet mi? O ne demek? :) Buenos Aires"te yukaridakileri kaleme aldiktan sonra yaklasik olarak 2 sat bekledik ucagin kalkmasini. Yasanilanlardan sonra kimsenin sesi cikmiyordu. Herkes bir sekilde elinde bileti ile limana ulasmis ve de havalanan ucaklari gordukten sonra kendilerine de sira gelecegini biliyordu. Iste beklenen an, kapi acildi ve yine maraton basladi. Otobuse bindik, otobus koruge yanasti ve artik ucaktayiz. Yerime yerlestim, gozlerim doldu bu sefer, ulasana kadar neler yasadim, nasil bir yil gecirdim. Bir dakika her sey bitmis ve duzende degil heniz, ne vakit ucak indi ve ben bavuluma ulastim o vakit ilk adim rahatlikla atilmis olacak. Ucak indi, heyecanla bekliyorum bavulun gelmesini v birbirimize kavustuk. Otele yerlestik ve mazlemeleri sactim etrafa, hepsi de yine cantaya yerlesecek, gemide kontol olacak. Zorunlu o kadar cok malzeme var ki. http://www.4deserts.com/thelastdesert/equipment adresinden malzemelere ulasabilirsiniz. daha onceki collerden dolayi kazandigim deneyimler ve dagcilik deneyimim de birlesince keyifli bir etkinlik ortaya cikacak gibi gorunuyor. Dunyaya en uzak, Antarktika"ya en yakin noktadayiz artik: USHUAIA. kucuk bir kasaba gorunumunde, etrafini yuksek karli tepeler cevirmis durumda. hava her an degisiyor, dondurucu, kar yagisi ve zaman zaman da gunes kendini gosteriyor. persembe gunu ogleden sonra gemiye yerlesecegiz. Buenos Aires" teki grev dolayisiyla ucuslarin iptal olmasi, orada kalmamiz ve de Devrim Celal" in tavsiyesi ile San Telmo"ya gitmem hepsi guzel tesadufler benim icin. her sey yolunda giderse dondukten sonra 3 aralikta ertesi gunku ucusa kadar burada da dolasma imkani olacak. Dunya"nin ucundan herkese sevgilerimi iletiyorum. Gunlerdir yolda olmanin verdigi bir yorgunluk var uzerimde. Biraz uyku ile her sey normale doner eminim. Gemiden once malzeme maratonu bekliyor beni odamda, artik adimlarimla yavas yavas yaklasiyorum Antarktika" ya. Taner Hoca ile persembe sabahi gorusecegiz. TSI 5 saat farkimiz var. Bizler sabah uyandigimizda sizler coktan ogle vaktine ulasmis oluyorsunuz. Bunye saat farklarini ve de o kadar saat havada kaldiktan sonra bir sekilde atlatacak bugun dinlenince. programimizdan bahsedeyim kisaca: 22 sinde malzeme kontrolu ile gemiye yerlesiyoruz, kamaralarda 2-3 kisi kalinacak. Gemi ile Ushuaia"dan Antarktika"ya ulasiyoruz. 25 inde ilk kosacagimiz adaya cikiyoruz. Mesafe 100 km. Sonrasinda mesafeler azaliyor, bakalim Antarktika nasil karsilayacak bizleri.... Heyecan doruktan da ote, eminim FELIX atladigi noktadan heyecanli kalp atislarimizi duyardi. Bizler kosarken sizlerin de mesajlari bizlere destek olacak. Bir de TEMA icin desteklerinizi bekliyorum. TEMA ' nin MESELER YUVA ARIYOR PROJESI destekleriniz icin : Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 1250 KlimaPlus-Mitsubishi Electric destegiyle katildigim 4 COL PROJESI"nin sonuncusu olan SON COL, BEYAZ DUNYA:ANTARKTIKA"dan tum KlimaPlus calisanlarina sevgi ve selamlarimi iletiyorum. Blog adresini paylasirken http://www.4deserts.com/thelastdesert/blogs adresini kullanabilirsiniz. TR karakter kullanmayalim lutfen, tesekkurler. Hepinize cok tesekkurler. COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM!

Comments: Total (18) comments

Hasan Ayaz

Posted On: 25 Nov 2012 05:44 pm

Alper dostum, sen her türlü üstesinden gelirsin. Dualarımız seninle...

Hakan ZihnioÄŸlu

Posted On: 24 Nov 2012 12:06 pm

Alper cim, dünyada çok az kişinin cesaret ettiği bir işe başlamak ve bunun 4 de 3 ünü tamamlamak çok büyük bir adım. Bu 4 büyük adımın sonuncusu senin yaşayacağın en büyük tecrübelerden biri olacak diye düşünüyorum. doğa şartlarının zorluğunun yanısıra, doğanın basitliği, o şartlarda yaşamın olması ve hayatın her durumda sürebiliyor olması bazılarına ders olmalı. Şartlarımızdan şikayet edenlerin, dünyanın 4 ucundaki şartlara ve orada süregelen yaşamın şahitliğini sana yaptırmaları lazım. çok şanslısın, çok cesaretlisin, çok gıpta edilen bir durumdasın. gurur duyuyoruz. dön gel seninle Bümed dergisinde bir röportaj yapalım. sevgiler

Ozgul Erdemli Mutlu

Posted On: 23 Nov 2012 09:56 pm

Alper, 2. gun nasil gecti diye merak ediyoruz. Bugun buyuk bir iletişim listemize seninle ilgili emailing yaptik. Finansbank'taki arkadaslarina da iletmek istiyorum, bana email adresi yazarlarsa hemen gonderecegim. Sana biraz bizim cepheden havadis vereyim. Bugun "Hicbirsey satin almama gunu - Buy Nothing Day." Az önce TEMA Facebook'a post yazarken dusundum de sen Antarktika'da bugune uygun bir gun gecirmis oldun ;) Bu arada, youtube sayfamiza seninle birlikte ciktigimiz Cine5 programini ekledik: http://www.youtube.com/user/tema Sevgiler. Kendine dikkat et.

bengi memis

Posted On: 23 Nov 2012 01:55 pm

Zekice bir fikir, anlamlı bir adım, sıradışı bir yolculuk, azmin elinden hiçbirşeyin kurtulmayışı, gittikçe duyarsızlaşan toplumda duyarlı, ama gerçekten duyarlı bir birey, bunlardan bir cümle oluştur Alper, zira şu an yapmakta olduğun şey için biz basit düşünceli insanların nutku tutuluyor! Çocuklarıma bu cesaret dolu adamı anlatmaktan gurur duyacağım.

Gurhan Akdag

Posted On: 23 Nov 2012 10:59 am

Sevgili Alper, isin zor kismini bitirmissin :) kosmaya basladin mi artik yolun yarisindasin demektir... Basarilar...

oguz dikenelli

Posted On: 23 Nov 2012 10:09 am

Yaptıginiz is gercekten insana ilham veriyor, motive ediyor. Basarmanızı ve saglam olarak dönmenizi gonulden diliyorum Sevgiler sizinle olsun

Elif Sezginer Verün

Posted On: 23 Nov 2012 09:06 am

Alper Bey, Radikal Gazetesi'nin sizle gitmeden önce yaptığı ropörtaj yayınladı. Sevgiler, selamlar. http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3

erkal hascan

Posted On: 22 Nov 2012 08:07 pm

alper artik attigin her adimi seni varisa yaklastiran bir hareket olarak dusun. zaten hepimizden daha motive sekilde olmalisin ki biz degil sen ordasin :)

TEMA Vakfi

Posted On: 22 Nov 2012 07:38 pm

TEMA olarak sizi cok seviyoruz. Dilegimiz bu ultra maratonu da tamamlayarak saglıkla geri donmeniz. Bu kadar zorlu bir mucadeleyi goze almak, inancla, yilmadan kosmak kosmak. Azminiz kadar kocaman bir yurege sahipsiniz. Dualarimiz, tum guzel dusuncelerimiz sizinle.

Ozgul Erdemli Mutlu

Posted On: 22 Nov 2012 03:39 pm

Sevgili Alper, Bugun TEMA'da hep senden bahsettik. Bizden binlerce kilometre uzakta olsan da dusuncelerimizde cok yakinsin.. Antarktika ultramaratonunun ilk gunu icin sevgimizi ve enerjimizi gonderiyoruz.. Buz colundeki zorlu adımlarını atarken iklim degisikligine dikkat çekmen cok anlamli.. Destekçilerinden TEMA'nın meşe kampanyasina bağışlarını bekliyoruz: Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 125084

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 22 Nov 2012 01:15 pm

Kardeşim Maraton başlamış bile tadını çıkar

Mehmet Bergin

Posted On: 22 Nov 2012 12:09 pm

Alper'im, Maraton tanrisi Koshanus seni siniyor galiba.. :) Bavul ve iptal ucus konusunu baska turlu aciklayamiyorum kendime.. Koshanus seninle olsun.. :)

noyan kiran

Posted On: 22 Nov 2012 11:24 am

yolun acik olsun...

Dag Kecisi

Posted On: 22 Nov 2012 08:38 am

Hayde gozun aydin buzullar selam verecek sana ushaia da. Allah kolaylik versin dostum sirida sadece ve sadece kosmak kaldı :) Ruyalarin adami :) http://www.diyadinnet.com/RuyaTabiri-3303&Tabir=atlet-ko%C5%9Fucu

AYLA ERGUL

Posted On: 22 Nov 2012 06:49 am

Beyazliklar icinde yuregine kuvvet Alper. Attigin her adimda gelecek nesillerdeki melekler yardimcin buna emin ol. Yolun acik olsun canım

Mehmet Vanlı

Posted On: 22 Nov 2012 06:47 am

Sanki heyecanli bir hikaye kitabi okumaya basladim bir an once sayfayi ceviresim geliyor :) artik problemler geride kaldi ve bitirmenin bir basamak onundesin Alperim :) ve sonrasi ... Sonrasi OLAY Alper sen Turkiye icin yapilmayani yapiyorsun , cesaret edilmeyeni cesaret ediyorsun ayaklarindan kuvvet hic eksik olmasin . Merakla senden gelecek haberleri bekliyoruz. Seninle Gurur duyuyoruz

asli koksoy

Posted On: 22 Nov 2012 06:37 am

Alper ben Adım adım ailesinin bir parçasıyım ve seninle aynı dünyayı ve ülkeyi paylaşmaktan çok mutluyum. Umarım meşe ormanlarıyla dolar her yer ve sen bütün düşlerini gerçekleştirirsin. Bol şans. Yolun açık olsun.

ulas onol

Posted On: 22 Nov 2012 05:50 am

Alper`im Ushuaia`da olmak... Sadece yasanacak bir demeyim olmali... Colleri degil ama su an oldugun yeri kiskanabilirim artik! :) iyiki seviyorsun yazmayi, paylasmayi... Herkesin memnun oldugu bir alisveris oluyor saniyorum...Gemiyi merak etmeye basladim bile.. :) Kendine dikkat etmeyi hic unutma...

22 November 2012 01:15 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Gunlerden persembe, artik zamani geldi gemideki yasamin. Taner Hoca ile saat 12;15 te merkezde bulusacagiz. otel cikis saati 10:00, burada her sey farkli isliyor, Dolayisiyla tum malzemeleri hazirladik ve organizasyon oteline gotureceig. Saat 14_oo dayapilacak olan toplanti ve sonrasinda gerekli belgeler, malzeme kontroller derken belki de bir sonraki blogu gemiden yaziyor olacagim. Devamini yazacagim. Herkese sevgilerimi iletiyorum. plancius: gemimizin adi. :) mesaj ve yorumlariniz icin cok tesekkurler. :)

Comments: Total (2) comments

Haluk Akalin

Posted On: 23 Nov 2012 06:30 am

Keyifli yolculuklar....

Dag Kecisi

Posted On: 22 Nov 2012 01:19 pm

Pruvaniz neta olsun Alperim...

20 November 2012 02:57 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

19 Kasim pazartesi sabahi diger gunlerden farkl bir gune uyandim. Malzemeleri bir bavula sigdirmaya calisiyordum (k) . Elena ve Haluk (Akalin) da yardimci oluyordu. Dag faaliyetlerine de giderken her daim cantaya bir seyler tikilir, belki lazim olur dusuncesiyle. Artik gitme vakti gelmisti. Bilgisayarla Istanbul' da son yapacaklarimi (blog, facebook, twitter, mailler) yaptiktan sonra bagimi kestim. Artik her sey cantadaydi. Ilk duragimiz TAKSIM olacakti ama sonrasinda havalimani olarak degistirdik trafik dolayisiyla. Taksim' deki yol calismalarini her daim goze almali Istanbul' da bir yere hareket edecek olanlar. Tabi ki toplu tasima araci kullananlar icin her sey tikirinda. Keske sayi artsa ve de yeni yeni cozumler ciksa. Havalimaninda ogle vaktinden once bu kadar kalabalik olmasi gercekten sasirticiydi. Bavulum kac kg gelecek diye dusunurken 23.5 kg geldi. Neyse ki ekstra ucret istemediler. Bavulumla vedalastim, bana ilettiklerine gore kendisiyle Buenos Aires' teki aktarmada tekrar karsilasacaktim. Oyle olmadi tabi ki.. Ilerleyen satirlarda tum gelismeler.. llk durak Barselona. 14:00' da tekeri dondu ucagin. 3 saat 35 dk sonra havalimanindayiz. Buradan 2 saat sonra da Buenos Aires. Arjantin'in baskenti ve S

Comments: Total (12) comments

Cumhur Bastuhan

Posted On: 21 Nov 2012 10:24 pm

Van'a giderken paldir kuldur ciktigimiz tirmanis cantalaririn bir gun sonra gelisini EYVAH EYVAH izleyerek bekledigimiz Van sokaklari gibi :) bu hep boyle mi? devam edecek :)bacvula kavustun sira yarista keyfini cikar sen sogugu seversin bilirim.

Ihsan Onder

Posted On: 21 Nov 2012 04:43 pm

Alper merhaba, umarım yoğun koşuşturma içinde bu mesajı da okursun. Eminim ihtiyacın yok ama sana Türkiye\'den bir enerji de ben gönderiyorum. Daha rahat koşman için! :)

ALPER DALKILIC

Posted On: 21 Nov 2012 10:51 am

Herkese yorumlari ve dilekleri icin cok tesekkurler. Bavula binbir macera ile ulastim. 5 saatlik ucak yolculugundan sonra Ushuaia' da olacagim. ADIM ADIM Antarktika' ya dogru... Tekrar yazacagim.. Herkese sevgiler. :)

ULAS ONOL

Posted On: 21 Nov 2012 08:37 am

hay allah.. :) benim de basima gelmisti, 1 hafta sonra kavusmustum! :) keyifsiz bir baslangic olmus.. neyseki vaktin var... ispanya'dan ise ilk ucakla gelir tahmin ediyorum.. gez dolas arjantin'in keyfini cikar bari bu arada. :) sevgiler..

Gurhan Akdag

Posted On: 20 Nov 2012 06:30 pm

Sevgili Alper, umarim tez vakitte bavuluna kavusursun, hatta bu satirlari okudugunda kavusmussundur. Heyecanla bekliyoruz biz de haberlerini, basaracagini biliyoruz. Sevgiler...

Erdinc Erol

Posted On: 20 Nov 2012 06:27 pm

Cigerim bavul doner dolasir yine seni bulur her zamanki gibi.. :)) Yillardir 1000lerce kilometre kostun... Dunyanin bi ucundasin.. 250 km daha kosucaksin.. Km'leri katettikce eskimiyor yipranmiyor.. aksine yenileniyorsun.. buyuyorsun.. gucleniyorsun. :)) Seni takdir ediyor ve mutlulukla takip ediyoruz.. :) Her bir km hayatina her daim yenilikler ve guzellikler getirsin.. Nice kilometreleri saglikli sekilde katetmen dileklerimle... Basarilar Cigerim! :))

şadiye çetintaş

Posted On: 20 Nov 2012 03:15 pm

Alpercim tüm aksilik bukadarla kalır umarım. Başarı dileklerimle sevgiler. Şadiye

eren erenç

Posted On: 20 Nov 2012 03:09 pm

tebrikler alper ve deneyimlerini paylaştığın için teşekkürler

Mehmet Vanlı

Posted On: 20 Nov 2012 03:00 pm

Alper im seninle gurur duyuyorum Turkiye de bunu ilk gerceklestiren sen olacaksin Dunyada gerceklestiren sayili insanlar arasinda yer alicaksin Bavulun tez elden gelir insallah :) Tum dualarimiz seninle Basarilarin daim ayaklarin saglam bassin Sen bizim Atom Karincamizsin Kocaman Sevgiler

Gulumsun Ozkok

Posted On: 20 Nov 2012 02:51 pm

Alpeeeerrrr ne kadar heyecanli yazdigin hersey!!!! Bir arkadasim ve cok kurumsal calisan bir arkadasim aslinda mutlaka 2 yilda bir uzuuuun gezgin seyahatleri yapar sirt cantasiyla ve guney amerka yaptigi donemde ushaia'ya gitmisti ve o da cok zorlanmisti ama inanilmaz bir deneyim "fin del mundo" demisti. Simdi sen cok daha buyugunu yasayacaksin bu deneyimin. Heyecanla haberlerini bekliyorum :) sevgiler. Kolay gelsin

Gülsevim Kahraman

Posted On: 20 Nov 2012 02:45 pm

Alper\'cim kalbimiz seninle:)) başarılar diliyorum tekrar ve hayallerinin peşinden koşmana hayranlık duyuyorum. Güzel haberlerini bekliyoruz.sevgilerimle-gülsevim

Gülsevim Kahraman

Posted On: 20 Nov 2012 02:45 pm

Alper'cim kalbimiz seninle:)) başarılar diliyorum tekrar ve hayallerinin peşinden koşmana hayranlık duyuyorum. Güzel haberlerini bekliyoruz.sevgilerimle-gülsevim

19 November 2012 07:36 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

3 gun kaldi, az sonra evden cikacagiz Elena ve Haluk ile. TSI 14:00 ucagi ile ilk durak Barcelona, sonrasinda Buenos Aires ve de son durak 20 Kasim aksami Ushuaia. 22 sinde gemiye geciyoruz. 25 inde ilk mesafeyi kosacagiz. 100, 35, 35, 25, 25, 30 km.ler ile toplamda 250 km.ye ulasacagiz. Bloga yorum ve mesajlariniz icin tesekkurler. TEMA ' nin MESELER YUVA ARIYOR PROJESI destekleriniz icin : Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 1250 84 COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM! KlimaPlus-Mitsubishi Electric desteginiz icin cok cok tesekkurler. Sayenizde bir ilki basarmak icin adimlarimi atiyorum. Herkese sevgiler, selamlar...

Comments: Total (14) comments

caner odabasoglu

Posted On: 19 Nov 2012 09:04 pm

Bol sans Alper, penguenlere dikkat et:) Dagcilik tecruben bu colun belki de en rahati olmasini saglayacaktir. Taner Hoca'ya da selamlar...

Taner Damci

Posted On: 19 Nov 2012 07:29 pm

Alpercim seninle ayni maratonda kosmak guzel. Dunyanin en uzak noktasinda iki Turk olmak da gurur verici. İyi yolculuklar. 21 kasimda Ushuaia da bulusalim. (Bulusmak icin daha yakin bir yer bulabilir miydik acaba biraz daha dusunsek ?) sevgiler.

Cagri Han Karatas

Posted On: 19 Nov 2012 03:27 pm

Sevgili Alper, Bu inanilmaz azminden Cem Ozenc ve Gokce Alacadagli sayesinde haberdar oldum. Ben Copenhagta yasiyorum. Burdan sana destek verebilcegimiz bir konu olursa bana [email protected] adresinden ulasabilirsin + 45 2662 4551 daha sonrasinda da burdaki clubumuzde seni konusmaci olarak davet etmek isteriz. Sevgileye kal hepimiz yanindayiz....

Mehmet Bergin

Posted On: 19 Nov 2012 11:43 am

Alper'cim, Sucuklari kargoladim yine.. bu sefer cevizli sucuk da ekledim.. kargo alper, 2. cadir antarktica seklinde kargolandi. bu sefer unutmadim karanfil de koydum, malum sucuk koku yapar.. diger yarismaci arkadaslara rahatsizlik vermeyesin.. hayirli maratonlar ossun.. memet

Ozlem ve Julian

Posted On: 19 Nov 2012 11:37 am

Alpercigim, sana olan inancimiz, destegimiz gibi sonsuz. Heyecanla takip ediyor olacagiz. Sevgiler..

Mustafa Şenay

Posted On: 19 Nov 2012 10:51 am

Alper, yolun açık olsun. İyi yolculuklar, yarışlar.

Tan Torun

Posted On: 19 Nov 2012 09:28 am

Alper, her adimini takip ediyoruz, eminim bu yarisi da basaracaksin. Iyi sanslar, kutup fotograflarini ihmal etme. Simdi Buenos Aires'de olmak vardi anasini satayim :-)

AYLA ERGUL

Posted On: 19 Nov 2012 08:55 am

Beyazliklar ve soguk icinde dunya yesil kalsin diye atacagin her adim icin binlerce tesekkurler koca yurekli arkadasim. Kos Alper Kos. adimina kuvvet..

Gurhan Akdag

Posted On: 19 Nov 2012 08:16 am

Sevgili Alper, digerleri gibi bunu da basaracaksin, eminim... Yuregimiz seninle atiyor olacak.

EDA AYHAN

Posted On: 19 Nov 2012 08:14 am

Go Alper Go:) Alpercim en iyi şekilde bitireceğine biz gayet eminiz:) Başarılar, tüm pozitif enerjiler ve şans seninle olsun:) Sevgilerimizi gönderiyoruz:) Eda-Sami Ayhan

GÜLÇİN ATAY

Posted On: 19 Nov 2012 08:03 am

kalbimiz seninle başaracağından hiç şüphemiz yok, yolun açık olsun...

nazim yaman

Posted On: 19 Nov 2012 07:58 am

Yarın yorgunlarin degil ,rahatina kiyanlarindir. N.ATAC, Hersey mumkun siz yeterki onu isteyin. iste orneklerimiz. cesaret icin cok guclu yurek gerek ,oda sizde var,ne desek azdir.Pravo.

Yüksel Akti

Posted On: 19 Nov 2012 07:49 am

Sevgili Alper.. yanlız gitmiyorsun, dostlarınla birlikte koşmaya gidiyorsun, seni seven dostların olarak hepimiz gönlümizle, kalbimizle seni uğurluyoruz, adımlarını hep takip ediyor olacağız...Koşarken sağında solunda gördüğün penguenler senin buradaki dostların olacak, seni alkışlayan.... sevgiyle git.. koş... başar ve... gel... başarılar diliyorum....

Gulumsun Ozkok

Posted On: 19 Nov 2012 07:48 am

Alpeeeeerrr iyi yolculuklaaaaarrrrrr. Bizi habersiz bırakmaaaaa :))))

17 November 2012 08:16 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Bloga yazmayi unutmus degilim, bu aralar okumak, yazmak, film izlemek, tiyatroya gitmek en cok istediklerim arasinda. Artik dondukten sonra o kadar cok vaktim olacak ki hepsine de kaldgim yerden devam edecegim. Yanima aldigim kitaplar var, orada da yazmaya devam edecegim bloga, kendim notlar alacagim, fotograf ve video cekecegim. Bir daha orada olmak, kosmak, havayi solumak ne vakit mumkun olacak? Malzemeleri artik tamamladim. Gecen gun is cikisi yeni bir maraton bekliyordu beni. Ulasim maratonu. Ofisten Zincirlikuyu' ya bir kosu, oradan metrobus ile Anadolu yakasi, oradan da hemen ANSAL. Ansal' da Leyla ve Elena malzemeleri coktan hazir etmislerdi bile. Her zamanki kurtaricimiz Leyla, yine birbirinden guzel giysileri sunacakti. Organizasyonun paylastgi zorunlu malzeme listesindekiler artik tamamlandi. Artik bu malzemeleri cantalara yerlestirme zamani geldi. Yine, yeni bir maraton... Yesim Salkim' in "Hayata Ses Ver" isimli programina katildik cuma aksami TEMA' dan Ozgul Erdemli ile. Program STK'lara ve projelerine yer veriyor. Kendisine cok tesekkurler emegi ve destegi icin. Hatta reklam arasinda hep beraber mese palamudu dikmeye gitme planlarini yaptik bile. Antarktika sonrasinda organize ediyor olacagiz. Sizinle paylasacagim bu gunu, hep beraber gidecegiz. Keyifli bir sohbetti, umuyorum Antarktika sonrasinda yine konuk olacak ve size guzel haberler verecegiz. TEMA' ya desteklerimiz icin hala gec kalmis degiliz, dogaya can vermek, yesile hasret kaldigimiz bu gunlerde son sansimiz neredeyse. Hesap bilgilerini asagida paylasiyorum. Mese Hesabi: Ziraat Bankasi Levent Sb.(0753) Hesap No:1576812-5084, IBAN: TR76 0001 0007 5301 5768 1250 84 Antariktika' da iklim degisikliklerine dikkat cekmek amaciyla cikacagim yolculukta neler gorecegim, neler yasayacagim, hepsini bu alanda paylasacagim sizlerle. Lutfen sizler de neler yapiyorsunuz, guzel ulkemizde neler yasaniyor beni haberdar edin. Finis cizgisinde her zaman oldugu gibi bayragimizi dalgalandirabilmek umidiyle. Sponsorum KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmas

Comments: Total (3) comments

hasan onat

Posted On: 22 Nov 2012 06:36 pm

alper merhaba,kolay gelsin,sizi takip ediyorum

Emin BAYRAKTAR

Posted On: 19 Nov 2012 06:01 am

Kardeşim amaç belli şimdiden yolun açık olsun

Ümit Pehlivan

Posted On: 17 Nov 2012 12:29 pm

Ayaklariniz dert gormesin. Insallah basarilariniza devam edersiniz. Simdiden tebrik ediyorum.

14 November 2012 07:46 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

9 gunum var Antarktika icin. Hayatimda ilk kez bir maraton icin bu kadar heyecanliyim. Ilk defa bu kadar heyevcanliyim desem dogru olmayacak ama yanlis da olmayacak. Kacimiz boyle bir maratonda kostuk ve de dinledik baskasindan. Devrim Celal ile gorustum gecen gun maraton hakkinda. Kramponlari kendisinden alirken 2 sene once katildigi yaristan hala dun gibi bahsediyordu. Kramponlari 2.kez Antarktika gorecekler. Krampon, buz ve sert zeminlerde kullanmak icin ayakkabimiza taktigimiz zorunlu malzemeler arasinda. Organizasyonun paylastigi sitede zorunlu malzemeler yer aliyor. 

http://www.4deserts.com/thelastdesert/equipment  

Bu hafta bitmeden ANSAL SPOR' a ugrayarak son birkac malzememi alacagim. Leyla' nin eminim yine sunacagi birbirinden guzel giysileri vardir. Sal

Comments: Total (0) comments

12 November 2012 04:04 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Yine biten bir maraton: Avrasya Maratonu. Her maraton gibi sonlanan, herkes icin ayri degerde olan maraton. Kim yeni basladi ilk adimlarini atarak bu dunyaya, kimi suresini iyilestirmek icin, kimi de yardim eli uzatmak, hangi yureklere dokunmak icin kostu bilseniz. ADIM ADIM ile yuzlerce kosucu TEGV, TOFD, TOG ve BUGDAY icin atti adimlarini. www.adimadim.org  sitesinde her turlu ayrintiya ulasabilirsiniz. Gecen sene ben de daha onceki senelerde yaptigim gibi maratonda tekerlekli sandalyeli dostlarimizla kosmustum. Bu sene aralarinda degildim, bir hafta sonra Antarktika icin kosacak olmam, elit bir atlet icin yardim eli uzatma derken bu sene izleyici ve kosanlari izleyen goz bolumunde yer aldim. Her kosucu film seridinden akar gibi aktim gozumun onunden. Kiminize seslendim, kiminize de bir sureligine bulundugum istasyondan su uzattim. Tum katilan tanidiklarimi tebrik etmek istiyorum. Hep derim, takip eden gunlerde size yoneltilen "Kacinci oldun, neden kostun" sorularini keyfle cevaplayin, sakin kizmayin kimseye, zamanla alisacaklar ve ne zaman ki sizin katildiginiz kosuya katiliyor, sizinle ayni duygulari yasiyorlar, o vakit sizin kosulariniz yerine ulasiyordur. Unutmayin hepsi ADIM ADIM.. :) Cumartesi gunu Avrasya Maratonu Fuari' nda Sevgili Itir Erhart ve Yonca Tokbas' in konusmalarindan sonra ben de kucuk bir sunum yaptim. Ultra maratonlar, ilk maratonlarim, ilk heyecanlar, cole ilk adim atmalar, colde kosmalar, kum tepecikleri, sicak, kum, tuz golleri, 86 km.lere dayanan uzun gunler, bir haftada ulasilan 250 km.lik mesafeler. Hepsinden az cok bahsettim. Umuyorum daha da ayrintilisini goruntulerle bezeyerek Antarktika sonrasinda paylasiyor olacagim. Sunumumu izleyen, bana destek olan herkese cok tesekkurler. 

Gelelim hazirliklara. Bugun takvime bakiyorum. 11 gun yaziyor. Guzel ulkemden ayrilmak icinse bir hafta kaldi. 19 Kasim Pazartesi gunu yolculuk basliyor. 3 ayri aktarma ile kendimi en guney uc noktasi olan Ushuaia' da bulacagim. Ne kadar yabanci, ne kadar bizden gorup anlayacagim. Koca bir hafta sonrasinda -bazen sayili gunler gecmek bilmez- yeni bir dunyaya kucak acmak. BEYAZ DUNYA: SON COL: ANTARKTIKA. Simdiden dusunmeye basladim, "GOBI, ATAKAMA, SAHARA.." Sizleri ne kadar ozleyecegim bu BEYAZ DUNYA yolculugu suresince. Zaman geldi cok sicaktiniz, bunaldim, zaman geldi karanlik yuzunuzu gosterdiniz, usudum, titredim. Ertesi sabah hic bir sey olmamis gibi ayni sicakliginizla benimleydiniz. Merak etmeyin iki halinizden de sikayetci degildim. Simdi yeni mekanlarda sizler hakkinda nasil dusunmeye baslayacagim hep beraber gorecegiz. Bu surecte yanimda ses kayit cihazim ile dolasiyorum. Olur ya karsilasirsak ya siz bana hatirlatin ya da ben zaten sizi coktan "Hadi bana ses kaydi" diye sizi zorlayacagim. "Bir dakika, ben hazir degilim" demek yok. :) Tum ses kayitlari ve de boluguma yazilan mesajlar, yorumlar arsivimde ozenle saklanmaktadir. Hazirliklar derken malzeme hazirliklarina da deginmeden gecemeyecegim. Yemek konusunda birkac ilave derken, tibbi malzemeler derken hemen hemen hepsi hazir diyebilirim. Bu tur yolculuklarda bilirim, canta tamamen kapatilir, sonrasinda zorlukla aralanir ve sunu da atayim diye bir suru malzeme yerini bulur bavulda. Her daim böyledir, son dakika alinan malzemeler elzem olabiliyor cogunlukla. O kadar seyahat sonrasinda bir sure sonra artik kisa surede derlenip toparlanmak hic de zor olmuyor. 

Bir arkadasimdan oglunun gobek bagini Antarktika' ya birakmak uzere emaneti aldim. Emin bir yere teslim edilecek, merak etmesin sakin. :) Ilk kez GOBI COLU ile basladigim ultra maratonda bir durak kaldi. Bu duraga da beraber gidip oradan beraberce mesaklarinizla donecegimizden supheniz olmasin. Herkese destekleri icin cok tesekkurler. 

COLLERDE KOSALIM AMA COLLERDE YASAMAYALIM! 

Collerle bulusmami saglayan, collerden de sizlere ulasmami saglayan KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasina cok cok tesekkurler.

 www.tema.org.tr  ANTARKTIKA ICIN: 11 GUN...

Comments: Total (3) comments

maMBa Muharrem Bahcecî

Posted On: 13 Nov 2012 02:19 pm

Alper Hocam cok az kaldi. Eger olur da usursen kosup gectigin 3 colu ve oradaki sıcaktan bunaldıgın anlari dusun. Basarilar. Son soz --> "Artik Antartika Dusunsun..."

Hakan Kayışlıgil

Posted On: 12 Nov 2012 04:20 pm

Alper maşallahın var, ilgi ve gururla izliyoruz. Yolun, bahtın açık olsun..

serap barut

Posted On: 12 Nov 2012 04:14 pm

Antartikada başarılar diliyorum. Sağlıkla gidip bitirip dönmenizi dilerim.

07 November 2012 08:30 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Sene basindan beri gunleri sayar oldum. Atakama icin bu kadar, Gobi icin az kaldi, Sahara' ya kac var diye yazarken bakmisim ki artik SON COL: ANTARKTIKA- BEYAZ DUNYA yakindan goz kirpar. Malzemeler neredeyse tamam, asagidaki linkte zorunlu olan 43 kalem malzemeyi gorebilirsiniz. 

http://www.4deserts.com/thelastdesert/equipment 

Bu malzemelerin hepsinin de yanimizda olmasi gerekiyor. Daha onceki col maratonlarinda 30 kalem zorunlu malzeme varken burada daha fazla soguga (eksi dereceler, kac oldugunu eminim sizler de benim gibi merak ediyorsunuz) maruz kalacagimiz icin hayati onemde hepsi. Ne kadar soguk oldugunu artik kaldigimiz gemiden zodiac botlar ile adaya getirildikten sonra baslangic cizgisinden itibaren yasayacagim, heyecan dorukta, dondurucu soguk kadar. Yola cikacagimiz gemi benden 2 yas buyuk ama neler yasamis BEYAZ DUNYA' da... 

http://www.4deserts.com/thelastdesert/ship

Dogru malzeme, dogru yerde ve dogru zamanda. Iste o vakit her sey yolunda. Ne, ne zaman, nerede, neden, nicin. Tum sorulara verecegin cevabin olacak ve hazir olmalisin her an. Okudugum MACELLAN kitabim sona erdi. CESARETIN elinden bir sey kurtulmuyor, tabi ki siz istedikten sonra...

Comments: Total (3) comments

müjde koyuncu

Posted On: 07 Nov 2012 09:27 am

sana ve tanere kolay gelsin-müjde koyuncu

Cumhur Bastuhan

Posted On: 07 Nov 2012 07:21 am

Merzifon Samsun yollarindan selam kardesime. Bizim hayatimiz hep boyle yollarda, collerde, daglarda, velespit tepesinde mi? :) gececek...

halil aktan

Posted On: 07 Nov 2012 05:22 am

Emin ol seni taniyan herkes antarticaya adim attigi anda sirayla seni isitacaktir yurekleriyle. Cunku sen bunu fazlasiyla hak ediyorsun sadece bir yureginle o kadar insani etkiliyorsun ki inan sen ne kadar soguktan bahsetsen de biz o kadar isiniyoruz. Gurur, inanmak, cesaret bir cok meziyeti olmasi lazim insanin iyi seyler yapmasi icin. Iste sen iyi insan orda seni kac eksi derece bekliyorsa beklesin bu arti yapmak senin isin degil bizim isimiz. adim adim bitis cizgisine elinde Türk Bayragiyla.

05 November 2012 02:43 am (GMT+02:00) Athens, Beirut, Istanbul, Minsk

Antarktika blogumun ilk yazisina hos geldiniz. Kosularimin beni Antarktika' ya kadar goturecegini kimse soylememisti, tahmin etmem de mumkun degildi. Gecen sene bu donemler planim olusmustu. 4 col projesi. 4 kitada 4 ultra maraton. GRAND SLAM: Ayni takvim yili icinde 4 colu bitirmek ve ilk TURK olmak. Talebime KlimaPlus-Mitsubishi Electric firmasindan olumlu yanit geldi. Destekleri ile ilk kez cole ayak basmis, Gobi Colu Ultra Maratonu' na katilmistim. Destekleri sayesinde 2012 yili Mart ayinda katildigim Atakama Colu Ultra Maratonu, Haziran ayinda katildigim Gobi Colu Ultra Maratonu gectigimiz gunlerde biten Ekim ayi sonunda katildigim Sahara Colu Ultra Maratonlari geride kaldi. Sirada SON COL olan ANTARKTIKA var. Yolda emin adimlarla ilerliyorum. 17 gun kaldi. 19 Kasim tarihinde Turkiye' den ayrilacak ve Dunyanin en guneyine Ushuaia' ya gidecegim. Kosularimi TEMA yararina gerceklestiriyor, maratonlarla topragin surdurulebilir yasam icin onemine dikkat cekmeye calisiyorum. Ayrintili bilgi icin:    

http://www.tema.org.tr/web_14966-2_1/entitialfocus.aspx primary_id=4&target=categorial1&type=2&detail=single 

 
Collerde katildigim ultra maratonlarda yazdigim bloglara verdiginiz destek mesajlari icin tesekkurler. Antarktika oncesinde, Antarktika'da ve sonrasinda da yaziyor olacagim. Tesekkurler KlimaPlus-Mitsubishi Electric, tesekkurler TEMA.

Bu arada okudugum bir kitap var ki, super. Stefan Zweig, MACELLAN (Bir Insan Bir Yasam). Kosacagimiz bolgeler de geciyor, surukleyici, macera dolu. Tavsiye ederim.  

Comments: Total (4) comments

Hilmi YILDIRIM

Posted On: 06 Nov 2012 08:53 pm

Başarılar diliyorum...

MUGE AYAR

Posted On: 06 Nov 2012 01:58 pm

İlk üçe girebildiğim için mutluyum;)Yazılarınızı okuduğumda hissettiğim şey heyecan. Hayat bu yüzden güzel diye düşünüyorum.Yine, yeni,yeniden ..heyecan dolu. Taaa gönülden başarılar diliyorum size..Buradan alkışlayacağım her anını..

Sibel YAZICI

Posted On: 06 Nov 2012 01:05 pm

Merhaba Alper;duyduk ki,ilk uçte yazanlara odullerin varmis..:)..Ben de, orta boy bir buz kutlesinin erimis halini istiyorum..Shake hazırlayacagim kendime:)..Ne mutlu ki,Macellan gibi,dunyanin yuvarlakligini en hissedenlerdensin..Ne derler bilirsin..Basari, basariyi ceker!!..Basar ve ulkene don lütfen..

ismet ersoy

Posted On: 05 Nov 2012 12:07 pm

Bak ilk yazan olarak antarktika'dan buz isterim ona gore :) Bu arada daha sahara basarisina alisamadan bu geliyor... Alper'cim kusura bakma da biz senin kadar hizli adim atamiyoruz :) Basarilar simdien